SRIKANDI SHARIENA

SRIKANDI SHARIENA

Sabtu, 31 Ogos 2013

BERAPA RAMAI YANG JADI 'MANGSA' MALAM TADI???

Woohoo!!! Nampak gayanya malam ambang Merdeka semalam dimeriahkan lagi dengan adegan yang tak mampu untuk kita tonton. Mau termuntah dibuatnya.

Dengar cerita, Si Gay Tua tu anjurkan program tertutup dengan memancing anak - anak muda supaya berfikiran 'Terbuka' macam dia.

Maruah Islam di Pulau Pinang???

Tidak habis-habis dengan isu agama Islam dihina dan ia seolah-olah menjadi satu tradisi buat bangsa lain memandang rendah kesucian agama Islam. Malah, tidak ada langsung rasa hormat-menghormati kepada agama lain walhal tinggal di dalam negara yang berbilang bangsa, kaum dan agama.

Kalau dahulu, kita dikejutkan dengan kisah pasangan blogger seks, Alvin dan Vivian yang mencemari kesucian bulan Ramadhan. Seterusnya, ia telah mengguris hati setiap umat Islam yang baru sahaja menyambut kedatangan bulan Ramadhan.

Kali ini, ia dicetuskan pula di negeri di bawah pemerintahan Lim Guan Eng, iaitu negeri Pulau Pinang.

ANWAR DAJJALL SUDAH TONTON TANDA PUTERA..KIKIKIKI ?????


Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim (gambar) berkata beliau sudah menonton sedutan filem kontroversi, Tanda Putera, dan pada pandangannya ia tidak menarik sangat...."Saya tonton filem suka-suka dan bukannya serius seperti Sanggam (filem Hindi tahun 1964),” katanya ketika menyampaikan perutusan Hari Merdeka kali ke-56, di sini, hari ini....Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai tindakan kerajaan Pulau Pinang yang menasihatkan pengusaha pawagam di negeri itu tidak menayangkan filem Tanda Putera.

Anwar, yang juga Ketua Umum PR berkata, beliau sendiri tidak bersetuju dengan saranan yang dikemukakan oleh Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng.

“Tetapi beliau hanya menasihatkan, bukan melarang penayangan Tanda Putera.

“Di negara merdeka, sesiapa sahaja berhak memberi pandangan,” katanya. seterusnya
Jika kita baca kenyataan di atas, Anwar sendiri dah kena 'main' dengan Guan Eng. Surat MPPP jelas menunjukkan mereka telah mengarahkan premis pawagam supaya tidak menayangkan filem Tanda Putera....rah' dan 'nasihat' adalah dua perkataan yang berlainan. Apa perlu Guan Eng DAP masuk kelas Bahasa Melayu?

Dan bagaimana pula dengan jemputan MiM? Guan Eng DAP takutkah?.

**ERTI SEBENAR KEMERDEKAAN**


“MERDEKA!! MERDEKA!! MERDEKA!!”.
Saban tahun laungan itu diucapkan oleh kita yang bergelar sebagai rakyat Malaysia. Namun, adakah dengan laungan tersebut menunjukkan kita merdeka dengan sepenuhnya daripada penjajahan?
Seperti yang diketahui, erti merdeka yang seringkali disebut ialah kebebasan daripada penguasaan asing. Selaku umat Islam, kita perlu sedar bahawa bukan kemerdekaan sebegitu yang kita inginkan. Dipetik daripada kata-kata Rub’ie bin A’mir ketika bertemu panglima tentera Rom yang bernama Rustum :

"الله ابتعثنا لنخرج من شاء من عبادة العباد الى عبادة الله، ومن جور الأديان الى عدل اٌلإ ومن ضيق: الدنيا إلى سعة الدنيا والأخرة"
Maksudnya : “Allah mengutuskan kami (orang-orang Islam) untuk kami merdekakan manusia, daripada mengabdikan diri sesama manusia kepada mengabdikan diri kepada Allah, daripada kezaliman agama kepada keadilan Islam dan daripada kesempitan dunia kepada keluasan dunia dan akhirat.”
Rub’ie bin A’mir menyatakan begitu kerana hasil daripada pentarbiahan Rasulullah S.A.W.

Kemerdekaan yang sebenar ialah membebaskan diri daripada penjajahan manusia, membebaskan diri dari agama ciptaan manusia dan membebaskan juga mentaliti daripada pengaruh yang bercanggah dengan agama Islam.
Kini, walaupun negara kita telah lama bebas dari penjajahan asing, namun ia hanyalah pada zahir sahaja. Tinggalan penjajahan tersebut masih wujud pada pemikiran rakyat Malaysia.Peratus keberjayaan orang bukan Islam dalam mempengaruhi pemikiran umat Islam sangat tinggi sehinggakan kita boleh lihat kebanyakan negara Islam yang dijajah membawa identiti penjajah negara tersebut.

Di sini, kita perlu memahami konsep kemerdekaan yang sebenar iaitu apa yang telah dibawa oleh Rasulullah S.A.W dan Islam itu sendiri. Semoga diri kita bebas dari penjajahan pemikiran barat dan pemikiran yang bercanggah dengan agama Islam.
Wallahua’lam.

BOLEH PERCAYA KE NI? AKHIRNYA PEMBANGKANG TERIMA KEPUTUSAN PRU 13....KALAU LIDAH BERCABANG SI DAJJAL ????????

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim mengumumkan kesediaannya mengadakan pertemuan bersama Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak bagi mencari titik penyelesaian berkaitan masalah negara.....Menerusi ucapan perutusan bersempena sambutan kemerdekaan ke 56, Anwar turut meminta satu pertemuan segera diadakan antara Pakatan Rakyat (PR) dan Barisan Nasional (BN).

“Titik pertemuan BN dan PR perlu segera dicari bagi menyelamatkan negara di samping menyeru melupakan kesalahan masing-masing sempena hari kemerdekaan negara esok,” katanya ketika menyampaikan perutusan itu di Ibu Pejabat PKR di Petaling Jaya hari ini.

Ahli Parlimen Permatang Pauh itu menjelaskan, perbincangan dijangka akan melibatkan isu kaum dan agama yang mencetuskan ketegangan akhir-akhir ini; masalah ekonomi negara yang semakin merudum dan masalah jenayah yang semakin membimbangkan rakyat di seluruh negara.

Katanya, PR juga menerima keputusan Pilihan Raya Umum 13 (PRU13) yang berakhir 5 Mei lalu di sampung akan melupakan ketegangan dan penyelewengan yang dilakukan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) semasa pilihan raya 5 Mei lalu.

“Datuk Seri Najib Razak harus terbuka untuk berbincang kerana banyak dasar dan program yang boleh disepakati bersama. Pendekatan PR untuk mengajak BN berbincang bukan bagi membentuk sebuah kerajaan perpaduan tetapi perbincangan terbuka yang biasa diamalkan kerajaan demokrasi.

“Kami mahu perubahan yang adil bagi memastikan negara mengamalkan prinsip demokrasi. Ini kerana pendedahan Fitch Ratings baru-baru ini perlu dipandang serius oleh kerajaan kerana kira-kira RM20 billion setahun dapat dijimatkan jika urus tadbir ekonomi negara dilakukan dengan cara yang baik.

“Bagi mencapai hasrat itu, maka penting kerajaan BN mengurangkan defisit fiskal serta menangani rasuah serta telus dalam pemberian tender,” katanya.

Sebelum ini, Perdana Menteri telah menggesa PR perlu bersedia menerima keputusan PRU13 sebelum perbincangan dimulakan.

ANWAR DAH MASUKKAN ORANG-ORANGNYA DALAM JAWATAN PENTING UMNO???????WANG BESAR??

Anwar tidak akan berbunyi kalau tidak mengerang!....Itu adalah kenyataannya dan ramai yang melihat perkara yang lebih nyata, tanpa mahu menilai perkara tersirat yang lebih halus dan bersifat mikro.....Bukan kosong apabila Anwar Ibrahim menyatakan yang dia serta PKR sudah menerima keputusan PRU-13 dan mahu berdialog dengan Barisan Nasional, terutama sekali UMNO dan Najib. Walaupun kemudiannya, Anwar berdalih menyatakan teks tersebut telah diputar belit oleh media, terutama sekali The Malaysian Insider, namun penjelasan kali keduanya itu sekadar untuk menenangkan kegundahan dan kemarahan DAP serta PAS akibat perbuatan tikam belakangnya.

Tidak seharusnya UMNO seronok melihat gelabahnya Anwar Ibrahim diserang bertalu-talu oleh DAP dan PAS. Sebabnya, di kalangan UMNO sendiri, terutama yang bertanding sebarang jawatan, hatta jawatan yang paling rendah sekalipun, Anwar sudah pun memasukkan orang-orangnya!

Matlamat Anwar bukannya setakat PRU14 tetapi menjangkau sehingga PRU15. Anwar sudah pun melihat sokongan rakyat Malaysia, terutama sekali Melayu dan Bumiputera kepada UMNO serta parti-parti komponen Barisan Nasional yang berteraskan Bumiputera, dan dia juga sedar, persekongkolan dengan DAP sekadar menjadikan dia sebagai anjing kurap yang bukan sahaja boleh dikencing di kepala, bahkan ditendang terajang sesuka hati.

Dek kerana itulah, Anwar hanya mensasarkan kemenangan mudah pada PRU13 lalu. Malangnya, kemenangan mudah, bukan majoriti dua pertiga itu milik UMNO dan parti-parti komponen Barisan Nasional yang berteraskan Bumiputera. Dan biarpun Cina mahupun India beralih menyokong DAP, PKR dan segelintir daripada mereka menyokong PAS, UMNO dan Barisan Nasional tetap menjadi Kerajaan Persekutuan Malaysia.

Pemilihan Agung UMNO merupakan kaedah paling selamat untuk Anwar memulakan fasa baru untuk berkuasa. Kalaupun bukan dia, tetapi untuk anak-anaknya. Anwar sudah mula memasukkan orang-orangnya di dalam Pemilihan Agung UMNO. Pertandingan di peringkat Cawangan, Bahagian, mahupun Pusat, disertai ramai penyokong dan simpatisan Anwar Ibrahim.

Bohonglah kalau dikatakan, Pemilihan Agung UMNO tidak akan menggunapakai wang ringgit. Kerja-kerja melobi bukan sekadar bermodalkan air liur sebaliknya memerlukan kekuatan wang ringgit yang bukan sedikit. Kalau dalam akaun simpanan wangnya hanya berjumlah satu juta ringgit sahaja, rasa-rasanya tidak ada manusia bodoh yang sanggup membuang duit begitu sahaja semata-mata untuk mendapat jawatan dalam sebuah parti waimma parti tersebut gagah perkasa seperti UMNO.

Perhatikan calon-calon yang menawarkan diri, terutama sekali calon-calon muda dan calon-calon tua yang sudah renta dan masih tidak puas-puas dengan kuasa. Fikirkan, dari mana mereka mendapat wang sebegitu banyak bagi mencorakkan barisan kepimpinan UMNO bagi penggal yang baru. Fikirkan juga secara logik, mengapa mereka tidak sayangkan wang ringgit yang jumlahnya bukan sedikit, hatta mampu membangunkan sebuah perkampungan terpencil di pedalaman Sabah menjadi sebuah perkampungan moden yang lengkap serba-serbi, hanya untuk sebuah jawatan dalam UMNO.

Tanyakan juga, dari mana mereka perolehi duit dan perhatikan arah serta kecondongan mereka kepada Anwar Ibrahim selain cerita-cerita tentang perubahan serta pengukuhan UMNO.

Untuk meruntuhkan sebuah empayar, ia tidak hanya memerlukan serangan secara konvensional seperti Perang Dunia Pertama, Perang Dunia Kedua, mahupun perang penaklukan empayar semata-mata. Ada penaklukan yang dilakukan menerusi perkahwinan. Ada penaklukan yang dilakukan menerusi perlumpuhan ekonomi dan sosial, bahkan ada penaklukan yang dilakukan menerusi agama.

Terlalu banyak cara untuk menakluk dan kemudian menjadi penguasa.

Kaedah menanam tentera-tentera dan balaci ke dalam sebuah organisasi lawan merupakan salah satu kaedah yang paling merbahaya tetapi paling berjaya. Apa sangatlah dengan perbelanjaan RM10 bilion kalau duit itu sendiri pun bukannya datang dari akaun peribadi, sebaliknya daripada penaja-penaja besar yang berselindung di sebalik pelbagai nama pertubuhan kebajikan dan pembaharuan di sebuah negara yang sedang mencari pangkalan untuk berkuasa di dunia sebelah sini.

Besar sangat ke RM10 bilion kalau hasilnya nanti bertrilion dollar Amerika untuk 145 juta penduduk negara berkenaan yang sekarang ini sedang dihimpit masalah ekonomi dan kewangan?

BILA BANG NON DAJJAL KENA KENCING HIDUP ~ HIDUP????

Setiausaha Politik kontroversi Menteri Besar Selangor, Faekah Husin dipercayai akan meletak jawatan kerana diberi tanggungjawab lebih besar memimpin Pemerbadanan Menteri Besar (MBI) mulai minggu depan.......Sekaligus tindakan ini dilihat untuk mengimbangi pengaruh Ketua Staf pejabat Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, Datuk Saifuddin Nasution Ismail seperti yang diarahkan oleh Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Pada permukaannya, tindakan ini seolah-olah mengisyaratkan bahawa Khalid akur arahan Anwar supaya Faekah yang dianggap “duri dalam daging” dikeluarkan dari struktur pejabat Khalid.

Bagaimanapun difahamkan pelantikan baru Faekah sebagai Pengurus Besar MBI akan memberi beliau kuasa lebih besar mempengaruhi urusan anak-anak syarikat negeri Selangor.

Berikutan kenaikan pangkat Faekah itu, Khalid dikatakan akan melantik Azman Abidin dari Bandar Tun Razak sebagai Setiausaha Politik baru.

Beliau juga dipercayai akan mengambil Mustapha Mohd Talib sebagai Pegawai Tugas-tugas Khas Menteri Besar.

Sumber Pejabat Menteri Besar memberitahu, Anwar sekali lagi akan ‘dipermainkan’ oleh Khalid apabila Faekah yang tidak disenangi kepimpinan PKR, diberi jawatan yang lebih besar berbanding sekarang.
“Anwar sememangnya dipermainkan Khalid. Kali ini beliau berjaya mengelak membuang Faekah seperti yang diarahkan Anwar dan parti.
“Khalid akan memberi jawatan lebih tinggi kepada Faekah dalam pentadbiran negeri Selangor, khususnya memantau pergerakan anak-anak syarikat (GLC) kerajaan negeri di bawah MBI,” katanya kepada Antarapos hari ini.
Difahamkan arahan untuk memecat Faekah sudah lama dikeluarkan, tetapi diterima dengan sambil lewa oleh Menteri Besar.

Faekah dikatakan sering mencampuri urusan kepimpinan parti dan membuat kenyataan-kenyataan yang tidak disenangi majlis kepimpinan PKR menyebabkan berlaku keretakan hubungan di antara Khalid dengan Pengerusi PKR Selangor, Azmin Ali.

Sebelum ini, Khalid diarahkan supaya melantik Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution sebagai pegawai seranta politik kerajaan negeri Selangor, tetapi diberi jawatan sebagai Ketua Staf Pejabat Menteri Besar dan dikatakan perlu melapor kepada Faekah.

Difahamkan, Saifuddin tidak begitu senang dengan arahan sedemikian dan telah tidak masuk ke pejabatnya di tingkat 5, Bangunan SUK sejak melapor diri kepada Menteri Besar 22 Julai lalu.

RUSSIA TODAY BONGKAR HUBUNGAN ANWAR & JUTAAN DOLLAR DISALURKAN KEPADA PEMBANGKANG?????

Nile Bowie (Penganalisis politik dan juga seorang jurugambar yang kini menetap di Kuala Lumpur)
Transliterasi oleh : UKT Pena Minang
Dipetik dari : Rusia Today .....Dalam situasi Malaysia yang sedang berhadapan dengan pilihanraya paling sengit dalam sejarah, seorang tokoh pembangkang terkemuka telah dikatakan mendapat bantuan dana dari Amerika Syarikat bagi mengadakan siri tunjuk perasaan selain penyaluran dana kepada parti-parti pembangkang.

Pada awal bulan Mei 2013, Malaysia berhadapan dengan satu pilihanraya paling kompetitif sejak sejak Malaysia mencapai kemerdekaan. Barisan Nasional yang telah menjadi kerajaan sejak negara Malaysia mendapat Kemerdekaan pada tahun 1957 akan disaingi oleh Pakatan Rakyat yang telah menerima bantuan, latihan dan pembiayaan dari yayasan yang dibiayai oleh kerajaan Amerika Syarikat.

Sepanjang tempoh perkhidmatan, Anwar telah dipecat ekoran keputusannya yang mengikut telunjuk pelan IMF ketika krisis kewangan Asia. Sedangkan Mahathir pula menerajui pemulihan Malaysia dari krisis kewangan Asia pada tahun 1997 melalui kawalan mata wang dan langkah-langkah perlindungan. Selepas kejatuhan dalam karier politiknya, beliau (Anwar) telah berkhidmat sebagai Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Bank Dunia dan IMF pada tahun 1998.

Beliau kemudiannya dilantik menjadi pengerusi Foundation for Future yang berpusat di Washington yang mana yayasan ini ditubuhkan oleh Elizabeth Cheney, anak kepada bekas Naib Presiden Amerika Syarikat dan dibiayai oleh Jabatan Negara Amerika Syarikat.

Anwar menimbulkan kemarahan ramai pihak terutama majoriti Muslim di Malaysia ekoran tindakan beliau yang menyokong dasar untuk melindungi keselamatan Israel dalam temu bual dengan Wall Street Journal - berbeza sama sekali dengan pendirian pemerintah 'untuk menyokong Palestin. Kelayakan unik Anwar dan hubungan rapat dengan pertubuhan politik dan kewangan Amerika Syarikat tidak dinafikan bahawa dia adalah pilihan Washington

Washington selama ini sering melihat Malaysia sebagai sebuah negara yang diperintah oleh pemimpin yang 'degil'.

Namun begitu, kejatuhan populariti parti pemerintah telah membuka peluang kepada National Endown for Democracy (NED) untuk meningkatkan populariti Pakatan Pembangkang yang lebih 'MESRA AMERIKA' sekaligus meningkatkan lagi peluang pembangkang menjadi pemerintah melalui pelbagai aspek bantuan seperti kempen di media dan sokongan untuk menjalankan aktiviti demonstrasi jalanan anti-kerajaan.

Jumaat, 30 Ogos 2013

Babak yang sensitif ” ????

….sensitif sebab ianya memaparkan sifat pengganas kit siang semasa 13 May. Yang aku hairan ada melayu yang macam Tamrin dok tak duduk nak pertahankan kit siang kononnya kit siang tak ada kat KL waktu itu. Sedangkan bersepah gambir kit siang terlibat dalam rusuhan anti melayu di KL. Tamrin ni aku kelaskan dia sekelas dengan mat sabu dan mahpus
DAP cuba menukar sejarah tanah melayu, seperti yang telah di lakukan kuan yew di singapura, dalam buku sejarah singapura, pulau itu dibuka oleh stamford raffles !! menutup kenyataan sebenar yang pulau singapura adalah negeri di bawah naugan sultan johor.
Malah pamplet perlancungan di Penang tourism board terang-terang menyatakan orang melayu adalah pendatang di pulau pinang !! menolak kenyataan sebenar terdapat perkampungan melayu di pulau pinang beratus tahun sebelum kedatangan british apatah lagi pendatang cina.
Bayangkan lah kalau pembangkang memerintah negara…DAP akan menukar sejarah tanah melayu 360 darjah, orang melayu pulak akan dikatakan pendatang !
Paling ajaib….cai PAS menyokong penuh usaha DAP ni !!

ARAHAN PENGHARAMAN TANDA PUTERA DI PULAU PINANG DAH DIKELUARKAN, TAPI GUAN ENG CEPAT-CEPAT BETULKAN ARAHAN????


Kalau dah namanya Lim Guan Eng, pembohongnya samalah macam penjenayah yang menculik seorang budak lelaki berusia 6 tahun yang kedua-dua belah matanya dikorek hidup-hidup untuk mendapatkan korneanya sepertimana laporan media semalam.

Apabila Guan Eng yang penuh bersemangat mahu membela DAP dan sejarah buruk parti tersebut dalam sejarah hubungan kaum di negara ini, tindakannya hanya menambahkan lagi masalah hubungan berkenaan.

Bermula dengan arahannya agar semua pawagam di Pulau Pinang mengharamkan fIlem TANDA PUTERA dan mendapat sokongan cukup besar daripada cinabeng yang yang mahu mengambilalih pentadbiran negara dan pada masa yang sama enggan menerima hakikat sebenar sejarah hitam negara yang dipalit najis oleh DAP, sekarang Guan Eng sedang kepanasan dan cuba menyembunyikan belang rasisnya.

Islam Dicabar Secara Halus Sebelum Diserang?????


Kerakusan pihak pembangkang untuk menukar agama Islam sebagai agama rasmi negara akhirnya membawa padah. Pihak pembangkang cuba untuk menguji kesabaran dan ketulenan umat Islam Negara dengan mencabar dan menghina kesucian Islam dalam berbagai cara....Mereka cukup kecewa kerana di dalam Perlembagaan Negara telah termaktub bahawa Islam merupakan agama rasmi Malaysia. Namun keberanian mereka untuk menghina dan mencabar kesucian Islam ini telah didorong oleh sokongan dan kepatuhan walaupun secara terpaksa oleh PAS dan PKR.
Didalam beberapa insiden yang melibatkan maruah Islam, mereka dapat melihat bahawa PAS dan PKR telah tunduk dan akur akan kehendak mereka. Maka dengan itu mereka telah memperolehi keberanian untuk lebih berani lagi dalam mencabar Islam.

Tindakan JAIS menyiasat Methodist Church Damansara Utama yang dipercayai menjalankan kegiatan dakyah Kristian di kalangan orang Melayu Muslim pada 03 Ramadhan 1432/ 03 Ogos 20011 lepas mendapat tentang yang cukup hebat daripada pihak PAS. Sikap PAS yang sanggup memperdagangkan Islam ini telah membongkar penipuan mereka selama ini yang KONONnya menjaga maruah Islam. Dalam insiden ini Datuk Hassan Ali yang mengetuai operasi ini bukan sahaja dipecat dari tugas malahan dibuang dari parti PAS.

Geng 04 Dan Geng 08 Paling Bahaya Dan Aktif – KDN????


Kementerian Dalam Negeri (KDN) mendedahkan Geng 04 dan Geng 08 yang didalangi kaum India merupakan kumpulan kongsi gelap paling aktif dan bahaya daripada 49 kumpulan kongsi gelap di negara ini.....Ketua Setiausaha KDN Datuk Seri Abdul Rahim Mohamad Radzi berkata Geng 04 yang mempunyai 5,440 ahli aktif di Kedah, Pulau Pinang, Johor dan Kuala Lumpur dalam pengedaran dadah, tarik kereta, jaga tempat meletak kereta, bouncer (penjaga kelab malam), pungut wang perlindungan dan melakukan jenayah menggunakan senjata api dan senjata tajam.

“Manakala Geng 08 ditubuhkan sejak tahun 1970-an mempunyai ahli seramai 4,423 aktif di Kuala Lumpur, Selangor, Pulau Pinang, Perak, Johor, Negeri Sembilan serta Melaka dan melakukan aktiviti yang sama, ” katanya dalam sidang media semasa mengumumkan senarai nama 49 kumpulan kongsi gelap di negara ini di pejabatnya di sini.

Beliau berkata kongsi gelap tersebut juga melakukan aktiviti yang mudah untuk memperolehi dana seperti perjudian, maksiat dan pelacuran.

Abdul Rahim juga mendedahkan dua kumpulan kongsi gelap yang didalangi kaum Melayu adalah pecahan daripada persatuan Pekida Malaysia iaitu Double 7 ditubuhkan sejak November 2005 yang aktif di 28 kawasan seluruh Semenanjung dan mempunyai 1,053 ahli.

Khamis, 29 Ogos 2013

Senarai 49 kongsi gelap dengan 40,313 ahli diumum?????


Kementerian Dalam Negeri (KDN) hari ini mendedahkan senarai 49 kongsi gelap yang mempunyai keanggotaan seramai 40,313 ahli dan aktif beroperasi di seluruh negara.

Ketua Setiausahanya, Datuk Seri Abdul Rahim Mohamad Radzi berkata, antara senarai kongsi gelap tersebut ialah Geng 007, Tiga Line dan Geng 30 yang majoritinya dianggotai oleh kaum Melayu.

Katanya, bagi kebanyakan kaum India pula menganggotai Geng 04, Geng 21, Geng 24, Geng 08, Geng 18, Geng 35, Geng 36, Geng 303 dan Geng Satu Hari.

“Kaum Cina di Semenanjung ramai menganggotai Geng 24, Geng 18, Geng 36, Geng 21, Ang Soon Thong, Wah Kee, Sio Sam Ong, Hong Hong San, Pneh, Hai San, Sin Ang Bin, New Cell 20, Jit It Hai, Sio Koon Tong, Gee Lam Kor, Gee Ah Heng, Loh Kuan, Tiang Yee Tong dan Geng Leng Hor.

“Kumpulan di Sabah pula ialah Atap, Hung Ann, Sui Yuk, Wah Kee, Otai dan Borneo Red EMP manakala, di Sarawak ada 16 pertubuhan iaitu Ah Ngau, Batu Tiga, Ah Feng, Batu 10, Sibu Ti, Ah Seng, Ah Chin, Lee Lung, Lo Han, Sungai Merah, Sungai Badut, Ting Ching Lee, Tua Cak Lee, Teksi Station, Pintu Merah dan Krokop,” katanya dalam sidang akhbar di pejabatnya di sini hari ini.

Menurut Abdul Rahim, pihaknya telah mengisytiharkan kesemua pertubuhan tersebut sebagai haram dan menyalahi undang-undang mengikut seksyen 5(1) Akta Pertubuhan 1966 berkuatkuasa semalam

PEMBELA BANGSA & AGAMA ???

PEMBELA BANGSA & AGAMA ISLAM MENJADI TONGGAK UTAMA DEMI MARUAH BANGSAKU DIMASA HADAPAN, TANAH ASAL-USUL TIDAK KU LUPA, PUSAKA MOYANG ADAT KETURUNAN DIPERKEKALKAN DAN DIJAGA AGAR KEKAL SELAMANYA...., KESETIAAN PADA RAJA DAN NEGARAKU...., AGAR BANGSA KU DISEGANI DAN DIHORMATI DITANAH KEMERDEKAAN INI.
MALAYSIA....., KAU LAH KEBANGGAAN BANGSA KU.....

Bising Statistik Jenayah Meningkat, Tetapi Peguam PR Paling Ramai Lindungi Gangster????

Pakatan Rakyat merupakan sebuah parti politik yang amat sinonim dengan kerosakan. Selama kewujudannya, parti itu hanya memainkan peranan sebagai pencetus huru-hara melalui siri-siri demonstrasi ganas, selain menghasut dan memfitnah bagi menimbulkan ketegangan antara kaum, agama mahupun sesama Islam. Malah, PR juga dikaitkan dengan pencerobohan Lahad Datu.....Pendek kata, sehingga kini, tiada suatu pun kebaikan yang dibawa oleh PR kepada negara ini walaupun parti itu membawa slogan keadilan, kebebasan dan hak asasi manusia.

Tidak lama dahulu, PR begitu bangga apabila kerajaan tunduk kepada desakan mereka untuk menghapuskan Akta Pencegahan dan Akta Hasutan. Kononnya, dengan terhapusnya Akta tersebut maka keadilan, kebebasan dan hak asasi manusia dapat ditegakkan.

Walaubagaimanapun, hasil dari ‘perjuangan’ PR hanya membawa kerosakan yang lebih besar apabila provokasi agama dan kes tembak menembak semakin menjadi-jadi.

Ahli Politik Ternama Didakwa Naungi Kongsi Gelap?????


Sebilangan ahli politik ternama didakwa menaungi beberapa kongsi gelap dan beberapa orang daripadanya turut menjadi penasihat kumpulan terbabit....Laporan akhbar Sin Chew Daily menyebut, kumpulan berkenaan merupakan antara 10 kongsi gelap, yang akan didedahkan esok oleh Kementerian Dalam negeri.....Ia membabitkan kumpulan gengster Cina, Melayu dan India, menurut laporan akhbar berbahasa Cina itu.

Kumpulan itu meliputi “Geng 04”, “Geng 08”, “Geng 21” dan “Geng 36” dari kumpulan India; “Hong Shun Tang”, “3821”, “Wu Se Qi”, “Hong Men” dan Hua Ji Dang” dari golongan Cina; serta “Geng 3 Calit” dari kelompok Melayu.

Akhbar tersebut yang memetik kenyataan sumber menyebut, kerajaan buat kali pertama akan melancarkan “perang” ke atas kongsi gelap dengan mendedahkan senarai nama kongsi berkenaan kepada umum.

Menurut sumber tersebut, gengster Cina aktif dalam perniagaan haram termasuk menjual DVD cetak rompak, membuka pusat karaoke, pusat perjudian, mengedar dadah dan khidmat pelacuran.

Bila 9 ADUN PAS Bantah Rang Undang-Undang Anti-Syiah Di Kedah…???

Saya sangat tertarik untuk mengulas mengenai proses pengundian Rang Undang-undang Kesalahan Jenayah Syariah (Kedah Darul Aman) 2013 yang berlangsung pada hari terakhir sidang DUN Kedah baru-baru ini....Menurut sumber, rang undang-undang tersebut adalah berkaitan mengenai penularan fahaman Syiah di mana satu enakmen perlu digubal bagi mencegahnya dari mempengaruhi umat Islam di negeri jelapang padi ini.

Apa yang mengejutkan saya, hasil pengundian itu menunjukkan seramai 21 ADUN BN menyokong rang undang-undang jenayah syariah itu, manakala 9 ADUN PAS membantah, 4 ADUN berkecuali dan 2 ADUN pembangkang memilih untuk tidak mengundi.

NAK TANGANI SYIAH DENGAN HUDUD ???


"Menurut pr kedah, mereka mahu isu syiah ini ditangani dgn undang2 hudud, yg jauh lebih berkesan dlm menangani syiah dan apa jua ajaran sesat, berbanding dgn meluluskan enakmen yg baru, yg blum pasti lg keberkesanannya. Blh try2 search statement drpd pr kedah."
Manakala seorang lagi pembaca menghentam Pas dan Pakatan Haram yang menggunakan alasan hudud dalam kes Syiah ini.

"Aku ni bukan penyokong BN or Umno...Tapi aku nak habaq kat hang..xperlulah dok bangkit isu hudud utk selesaikan isu syiah..baru konon PR akan sokong...Balik2 isu hudud nak bangkit...sedangkan keptusan tertinggi PR dan buku jingga pun TIDAK meletakkan hudud utk dilaksankan...

Ketika PR perintah kedah seebelum ini pun, ustaz Azizan dan kerajaan Pas kedah dah ckp depa TAK kan laksanakan hudud tanpa sokongan rakan komponen dari Dap dan PKr. Begitu juga kenyataan pemimpin pas perak, Nizar, ketika beliau memerintah perak seketika dahulu..

Kenyataan yg sama dikeluarkan oleh pemimpin Pas spt Dr Dzulkefly, Khalid Samad dan beberapa pemimpin pas yg lain...

PKR pula jelas2 TIDAK meletakkan hudud sbg perjuangan parti..Rujuk juga kenyataan MB Selangor, Tan Sri Khalid ...kalau umno TAK mau wat hudud, begitu jugak Pas PKR Dap dan lain2..

Mungkin dulu Pas bersungguh ingin laksanakn hudud, tapi semenjak Pas dalam gabungan PR, hudud bukan menjadi perjuangan utama. Jadi kalau Pas dan Pr sendiri x bersungguh ingin laksankan hudud, maka TAK perlulah diperbesaqkan isu hudud lagi."

Padanlah Pemimpin PAS Kedah Sendiri Menyampah Pada Mahfuz…????


Kalau kita labelkan dia sebagai “bodoh”, ramai pula pak-pak lebai PAS yang meroyan sakan marahkan kita mengutuk pemimpin mereka. Walhal kita bukan berniat untuk mengutuk dan hanya cuba zahirkan sifat jelas ada pada pemimpin mereka, itu saja. Salahkah?Memang Pesuruhjaya PAS Kedah, Mahfuz Omar, begitu terkenal dengan kekurangannya yang tidak memiliki IQ yang tinggi dan suka mempamerkan kedunguannya di media. Kita kasihan padanya dan sebab itulah kita mahu memberitahu tentang sifat bodohnya supaya dapat diubah!

Terbaru, Mahfuz buat hal lagi. Mungkin lidahnya jadi keras dan kelu jika tidak keluarkan kenyataan bodoh dalam tempoh seminggu. Baru-baru ini dia menggesa Kerajaan BN Negeri Kedah untuk membayar gaji kakitangan Insaniah Holdings Sdn Bhd (IHSB) yang dikatakan tertunggak selama 4 bulan.

SEGAGAP-GAGAP KHALID IBRAHIM, LENCUN ANWAR IBRAHIM KENA KENCINGNYA????

Jangan pandang Khalid Ibrahim sebelah mata. Walaupun kononnya dia hanya pakar dalam bidang korporat terutama sekali dalam bab menyonglap harta-harta negeri menerusi kaedah yang dibenarkan sampai tak boleh didakwa dan disentuh oleh SPRM, dalam bab politik pun Khalid Ibrahim hebat juga.....Nyata, perkembangan terbaru di Selangor membenarkan cakap-cakap sebelum ini yang menyatakan PKR Selangor sedang berpecah teruk sampai ke akar umbi. Kemenangan kali kedua di Selangor, menyebabkan manusia di dalam PKR menjadi bertambah tamak dan saling berbunuhan sesama sendiri.

Antara musuh utama Anwar Ibrahim di Selangor adalah FAEKAH HUSIN, SETPOL Khalid Ibrahim yang juga sekutu kuat Wan Azizah, isteri Anwar Ibrahim merangkap Presiden PKR sendiri.

Ahli Politik Ternama Didakwa Naungi Kongsi Gelap?????

Sebilangan ahli politik ternama didakwa menaungi beberapa kongsi gelap dan beberapa orang daripadanya turut menjadi penasihat kumpulan terbabit....Laporan akhbar Sin Chew Daily menyebut, kumpulan berkenaan merupakan antara 10 kongsi gelap, yang akan didedahkan esok oleh Kementerian Dalam negeri.....Ia membabitkan kumpulan gengster Cina, Melayu dan India, menurut laporan akhbar berbahasa Cina itu.

Kumpulan itu meliputi “Geng 04”, “Geng 08”, “Geng 21” dan “Geng 36” dari kumpulan India; “Hong Shun Tang”, “3821”, “Wu Se Qi”, “Hong Men” dan Hua Ji Dang” dari golongan Cina; serta “Geng 3 Calit” dari kelompok Melayu.

Akhbar tersebut yang memetik kenyataan sumber menyebut, kerajaan buat kali pertama akan melancarkan “perang” ke atas kongsi gelap dengan mendedahkan senarai nama kongsi berkenaan kepada umum.

Menurut sumber tersebut, gengster Cina aktif dalam perniagaan haram termasuk menjual DVD cetak rompak, membuka pusat karaoke, pusat perjudian, mengedar dadah dan khidmat pelacuran.

Keputusan Kabinet Berkenaan Kalimah Allah

Keputusan mesyuarat Kabinet bertarikh 16 Mei 1986 juga telah memutuskan bahawa perkataan Allah adalah termasuk antara kalimah-kalimah yang dilarang penggunaannya oleh mereka yang bukan beragama Islam. Malah penggunaan kalimah Allah,Baitullah, Solat dan Kaabah telah pun diwartakan hanya eksklusif buat umat Islam sahaja di bawah Warta P.U(A) 15/82 dan pekeliling KKDN. S.59//3/6/A bertarikh 5 Disember 1986. Manakala Jemaah Menteri yang bermesyuarat pada 3 Januari 2008, memutuskan untuk mengekalkan larangan tersebut yang pernah diputuskan pada 18 Oktober dan I November 2006.

KURANG AJAR ! PROMOSI ARAK GUNAKAN GAMBAR MASJID ????

Nampaknya Islam terus-terusan di hina oleh mereka-mereka yang sebenarnya buta hati dan langsung tidak pernah mahu mengambil tahu tentang adab , budaya dan agama orang lain.Mungkin pihak yang memasang "banner" ini tidak faham sensitiviti masyarakat Islam di Malaysia....Kerana kejahilan itulah maka berlakunya kejadian seperti ini ..Tahniah'lah kepada kerajaan DAP Pulau Pinang.

Rabu, 28 Ogos 2013

Haram Tanda Putera~ Pulau Pinang Semakin Jadi Singapork No 2????


TIDAK pernah berlaku dalam sejarah negara kita, sebuah filem diharamkan dari ditayangkan dalam sesebuah negeri. Biasanya kalau diharamkan adalah diperingkat nasional melalui LPF (Lembaga Penapisan Filem).

Kes yang berlaku di Pulau Pinang hari ini adalah satu sejarah tersendiri bila Guan Eng mengambil keputusan bodoh dengan mengharamkan filem Tanda Putera dari ditayangkan di negeri tersebut, sebab dia beranggapan, bapaknya digambarkan dalam filem tersebut sebagai pencetus rusuhan 13 Mei.

Pemuda PAS Teruskan Tradisi Memfitnah Tanpa Rasa Bersalah????

Masih lagi hangat diperkatakan di Kedah mengenai sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) yang baru berakhir semalam. Rata-rata di sekitar negeri itu masih terngiang-ngiang lagi kenyataan fitnah dari mereka yang sering mengungkapkan lafaz ayat Al-Quran di bibir…Kalau fitnah tersebut keluar dari mulut mereka yang bukan beragama Islam, mungkin saya dapat terima. Namun bila diungkap dari lidah yang mewakili para pemuda PAS yang kononnya “vokal” dan lebih Islam yang umat Islam yang lain, rasa macam nak tempeleng kepalanya pun ada!

Ketika DUN Kedah sedang sebok bersidang baru-baru ini, datang sekumpulan kakitangan syarikat Insaniah Holdings Sdn Bhd (IHSB) ke Wisma Darulaman, lokasi di mana sidang DUN tersebut tengah rancak berlangsung.

Panggil 500, Hanya 100 Yang Hadir????


Hati siapa yang tidak gundah gulana apabila 500 yang dijemput, tiba-tiba yang hadir hanyalah sekitar 100 orang saja? Sudahlah terpaksa menghabiskan wang yang banyak ekoran majlis yang diadakan di sebuah hotel yang terletak di pusat peranginan terkenal, orang tak datang pula…Sekiranya sayalah yang menjadi penganjur, sudah pasti saya akan malu besar. Mana nak diletakkan muka? Hanya 20 peratus dari jemputan yang hadir? Sangat memalukan!

Begitulah halnya yang terjadi pada DAP baru-baru ini. Lebih mengaibkan, perkara tersebut dikatakan berlaku terhadap “anak Maharaja” dari “Dinasti Lim”. Mana nak disorokkan mukanya? Imej “Dinasti” itu tercemar dek kerana kejadian itu…

Saya ketawa terkekeh-kekeh apabila membaca laporan media yang menceritakan tentang Guan Eng dan “kroni-kroni”nya yang menjemput seramai 500 perwakilan dari Wilayah Persekutuan dan Selangor ke Hotel One World untuk sebuah majlis sesi dialog.

Katanya, majlis tersebut mahu menjelaskan tentang kedudukan sebenar pemilihan CEC yang lalu. Mungkin Guan Eng dan “kroni-kroni”nya mahu “membersihkan” diri dari “najis” yang terpalit pada mereka dalam kontroversi pemilihan kepimpinan pusat DAP itu…

Anak Kit Siang itu kononnya mahu memburuk-burukkan Pertubuhan Pendaftar (RoS). Kononnya, RoS tak betul, dia yang betul. RoS zalim, Guan Eng tak zalim dan kononnya RoS tidak adil, dialah yang paling adil. Itu kata dia. Kononnya…

Saifuddin Nasution Ketua Staff Tanpa Kuasa?????

Sebelum ini, ramai yang menyangka Menteri Besar Selangor, Khalid Ibrahim begitu setia mendengar arahan dari Ketua Umum Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk melantik Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution Ismail bertugas di Pejabat Menteri Besar Selangor....Melantik Saifuddin menunjukkan Khalid adalah sangat menjaga imej dan peribadinya di hadapan Anwar. Walaupun jawatan yang Anwar mahukan Saifuddin pegang dalam pejabat MB sebagai Pegawai Seranta Politik tidak Khalid penuhi, Khalid memberikan jawatan Ketua Staf sahaja kepada Saifuddin.

Tapi, itu sudah cukup membuktikan Khalid sangat patuh dan setia kepada Anwar walaupun beliau sedar tujuan sebenarnya Saifuddin diselitkan ke dalam pejabat MB adalah untuk menyingkir penasihat pelampau beliau yang amat disayangi, Faekah Husin.

Pun begitu, sejak hampir sebulan lebih melaporkan diri pada 22 Julai di pejabat MB, dilaporkan Saifuddin tidak banyak melakukan perubahan besar terhadap staf-staf di pejabat itu.

Hapus Sekolah Vernakular Cina Demi Jati Diri Perpaduan Kebangsaan????

Rakyat sudah sedar bahawa kewujudan sekolah vernakular Cina merupakan antara faktor yang menghancurkan jati diri dan perpaduan kebangsaan. Negara telah dikejutkan dengan sikap kurang ajar melampau anak muda Cina apabila berhadapan dengan isu nilai murni kenegaraan baru-baru ini....Setelah memaparkan aksi menterbalikkan bendera Malaysia penyokong-penyokong cina yang terdiri dari anak-anak muda belasan tahun beraksi lagi dengan posing terbaru yang menunjukkan tanda tidak bagus terhadap bendera Malaysia. Ini merupakan produk sekolah vernakular Cina. Kerajaan wajib sedar akan hakikat ini. Mereka harus bertindak dengan lebih agresif dan tegas terhadap tindak-tanduk produk sekolah vernakular Cina ini.
Kerajaan jangan lupa bahawa Pilihanraya Umum ke 13 telah membuktikan bahawa kaum cina semakin bersatu untuk merampas kuasa politik orang melayu. PRU13 juga mendedahkan bahawa bangsa melayu semakin berpecah dan menuju kehancuran akibat dari ketidak sefahaman yang tercetus dari kerakusan kuasa politik melampau akibat terpedaya dengan sedikit janji manis yang palsu dari pakatan pembangkang.

Sebenarnya rakyat sudah muak dengan sikap angkuh kaum Cina yang

Bila PAS Kedah Nak Belajar Akui Dosa Sendiri???

Sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Kedah baru saja berakhir semalam. Sebenarnya, ia berakhir lewat malam semalam ekoran kerancakan kedua-dua belah pihak membincangkan peranan masing-masing bagi memakmurkan negeri Kedah.....Namun menurut sumber yang saya peroleh semalam, ada perkara yang agak mengejutkan seisi dewan telah berlaku di sidang DUN itu. Katanya, ADUN PAS yang mewakili DUN Pengkalan Kundor, Datuk Phahrolrazi Zawawi telah melakukan “checkmate” dalam isu KUIN!

Memang hangat diperdebatkan isu Kolej Universiti Insaniah sepanjang sidang DUN selama 3 hari tersebut. Setahu saya, sebanyak lapan soalan telah dikemukakan ADUN-ADUN pembangkang berkenaan hal itu, tidak termasuk soalan-soalan tambahan.

Yang mengejutkan, ketika penggulungan hujah membahas titah DYMM Tuanku Bendahara Kedah merangkap Pengerusi Jawatankuasa Pemangku DYMM Sultan Kedah, Phahrolrazi mengaku bahawa CEO Insaniah Holdings Sdn Bhd, Datuk Jamil Osman, sebagai punca kekalahan PAS di negeri itu!

Sejarah Cuba Diubah ~ Kemerdekaan Dan Perlembagaan Menjaga Warisan Nilai Pusaka????

Bulan Ogos merupakan bulan kemerdekaan Malaysia dan kita akan menyambut Hari Kemerdekaan pada setiap 31 Ogos. Tarikh 31 Ogos 1957 merupakan tarikh keramat yang menyaksikan kemerdekaan negara namun berapa ramaikah lagi rakyat Malaysia yang mampu menghayati erti kemerdekaan.
Kita selalu lupa pada sejarah. Itulah salah satu punca utama kejatuhan sesuatu bangsa itu. Moshe Dayan seorang penulis Yahudi pernah menggariskan tiga kelemahan utama umat Islam didalam artikelnya.

Pertama : Umat Islam tidak pernah belajar dari sejarah lampaunya.
Kedua : Umat Islam tidak merancang dengan teliti
Ketiga : Umat Islam malas membaca

Ini menimbulkan kemarahan kepada Yahudi yang tidak mahu umat Islam memperbaiki kelemahan mereka. Namun Moshe Dayan berkata dengan penuh yakin bahawa “usah risau, orang-orang Islam tak akan tahu, kerana mereka tidak akan membaca pun”.

CEC DAP ~ PEMIMPIN TERTINGGI DAP 'PANAS PUNGGUNG' KEHADIRAN PERWAKILAN MEMALUKAN ?????


Sesetengah pemimpin DAP yang bakal bertanding pada pemilihan semula Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) mula 'panas punggung' kerana kempen sudah bermula......Kelmarin, satu sesi dialog antara Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng dengan ahli CEC lain serta perwakilan di sekitar Selangor dan Wilayah Persekutuan diadakan di Hotel One World.

Walaupun pada asalnya kehadiran dijangka lebih 500 perwakilan, apa yang mengejutkan hanya kurang 100 orang hadir.

Seorang pemimpin parti yang enggan dikenali berkata, sesi dialog itu sebenarnya platform untuk pemimpin 'tertentu' meraih undi dan sokongan.

"DAP mengambil serius terhadap pemilihan semula CEC. Ramai penyokong dan ahli keliru dengan apa yang berlaku ketika ini...Sesi dialog ini dijangka diadakan di seluruh negara bagi menjelaskan kedudukan DAP, selain memberi gambaran bahawa Pendaftar Pertubuhan (ROS) telah bertindak tidak adil terhadap parti ini," katanya di sini.

DAP pada 15 Ogos lalu akhirnya akur

PASANGAN BABI SEJOLI KEMBALI KE DUNIA MAYA !! APA TINDAKKAN MAHKAMAH ???????


Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini membenarkan pasangan “bak kut teh” yang memprovokasi terhadap Umat Islam semasa bulan Ramadan untuk diikat jamin hari ini.
Hakim Datuk Azman Husin membenarkan Alvin Tan dan Vivian Lee diikat jamin dengan RM30,000 dan seorang penjamin bagi setiap seorang selepas membenarkan permohonan semakan mereka.
Beliau juga mengarahkan passport kedua-dua pasangan itu juga ditahan dan mereka dihalang untuk memuat naik sebarang artikel menyinggung, komen memprovokasi dan gambar pornografi yang menyentuh sensitiviti kaum dan agama.
Hakim juga menghalang kedua-dua pasangan daripada menggunakan sebarang alat komunikasi seperti telefon pintar untuk membangkitkan ketegangan kaum dan agama.
Kemudian didapati pada 27 Ogos 2013, pasangan tersebut sudah mula kembali ke media sosial. Apakah pasangan itu sudah melanggari syarat mahkamah?Pastinya anda tidak akan lupa dengan pasangan seks yang penuh kontroversi, Alvin Tan dan Vivian Lee.

Nampaknya pasangan itu kembali aktif apabila akaun laman sosial Twitter mereka beroperasi semula.

Jika dilihat, pasangan itu kembali aktif pada 26 Ogos lalu dengan membalas komen-komen yang dilontarkan oleh peminat mereka.
....Pada masa yang sama, timbul persoalan dibenak fikiran pelayar laman sosial Twitter apabila mereka dikatakan telah melanggar arahan mahkamah.

HUSAM MERENGEK, MINTAK SIMPATI DARI VETERAN PAS???

Peristiwa Datuk Husam Musa tidak menjadi Exco kerajaan negeri Kelantan disifatkan sebagai kesedihan yang membawa tuah untuk tokoh berkenaan dan juga PAS sendiri, kata bekas Ahli Parlimen Kota Baru, Datuk Wan Abdul Rahim Wan Abdullah....Menurut veteran politik Kelantan itu, Husam sangat bernilai untuk PAS dan salah satu calon yang layak untuk dipilih sebagai Perdana Menteri.

"Oleh itu, bagi saya peritiwa dia tidak menjadi exco adalah blessing in disguise kepada dia dan kepada PAS. Datuk Husam boleh memberikan tumpuan kepada politik di peringkat nasional sekarang," katanya kepada The Malaysian Insider.

Selepas menjadi Exco utama kerajaan negeri Kelantan sejak 2004, Husam yang juga Naib Presiden PAS tidak terpilih dalam barisan kabinet Kelantan yang baru di bawah pimpinan Datuk Ahmad Yakub.

Ia berlaku selepas Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat melepaskan jawatannya sebagai menteri besar (MB) Kelantan.

Pelbagai tafsiran diberikan kepada peristiwa ini namun Wan Rahim mahu melihat ke depan dengan semua apa yang berlaku itu.

BLOGGER 'RED BEAN ARMY' TUDUH DAPigs 'TAK TELUS BETUL'MEMANG SIALLL ..????

Dia nak DAPigs ni 'Telus' macam mana? Macam Baju awek ni ke???....Aspan Alias yang kini menyertai DAP tahun lalu berharap parti itu tidak akan membuat pusingan 'U' apabila membenarkan ahli yang dipecat atau digantung untuk kembali sebagai perwakilan dan mengundi dalam pemilihan semula jawatankuasa kerja pusat (CEC) pada 29 September depan....Malah, Aspan berkata jika benar DAP mahu mempraktiskan amalan terbaik dalam tadbir urus parti itu, Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng perlu menetapkan pendirian selain tidak membuat kejutan di saat-saat akhir bersabit siapa yang layak untuk bertanding.

"Kalau sewaktu itu (pemilih) dia tidak dipecat atau meletak jawatan dia harus boleh jadi calon lagi, dipilih dan terpilih kerana itu mengikut ulangan, kerana mereka itu patut bertanding semula menjadi perwakilan dan dipilih atau memilih.

"Kalau mereka pernah menjadi calon dalam CEC DAP pada Disember tahun lalu, mereka patut bertanding, tinggal lagi pemecatan itu berlaku selepas itu," katanya kepada ketika dihubungi sebentar.

ANWAR TAK SENANG BILA KUASA 'ANWARINAS' SEMAKIN KURANG?????


Sejak perletakan jawatan Nik Aziz sebagai Menteri Besar Kelantan, juak-juak Anwarinas semakin TERPINGGIR dibawah Menteri Besar yang baru, Datuk Ahmad Yakob....Perlantikan Husam Musa ke dalam Exco Kelantan ditolak mentah-mentah oleh DYMM Sultan Kelantan, walaupun 'Kambing Jamnapari' ini cuba konar baring dengan kenyataan rasmi tidak mahu sebarang jawatan dalam kerajaan negeri......Memang cukup parah ... Anwar semakin gusar, tiada seorang pun wakil Anwarinas dalam pentadbiran kerajaan negeri PAS Kelantan.

Lebih menggusarkan lagi apabila Menteri Besar Kelantan, Datuk Ahmad Yakob dilihat lebih banyak memuji Kerajaan Pusat dengan perlaksanaan beberapa projek pembangunan untuk rakyat marhaen.

Tampak seperti wujud jalinan mesra kerjasama di antara BN Kelantan dan kerajaan negeri. Gedebak gedebuk pun, rakyat Kelantan juga yang mendapat faedah sekalipun berlainan fahaman politik.

Dan Anwar sememangnya tidak menyukai 'cara pujian sipi-sipi' Datuk Ahmad Yakob terhadap Kerajaan Pusat dan BN Kelantan...Dalam waktu Anwar Ibrahim kelam kabut mahu menyusun 'juak-juak Anwarinas' dalam kerajaan negeri Kelantan, media rasmi PAS Harakah Daily telah menerbitkan satu artikel yang boleh disifatkan sebagai mahu 'mengajar' Ketua Umum PKR agar jangan suka membelakangkan rakan parti dalam pembangkang. Jangan suka 'main belakang'lah secara umumnya.

Ironinya ...

KJ Sokong Waythamoorthy Letak Jawatan?????

Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, P. Waythamoorthy terus didesak meletakkan jawatannya jika terus berdegil dan berkelakuan seperti pimpinan badan bukan kerajaan (NGO).....Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin Abu Bakar berkata Waytha harus meninggalkan kerajaan sekiranya terus bersikap seperti itu."Jika Waytha masih berkeras adalah baik beliau meninggalkan kerajaan kerana tidak wajar mempertikai tindakan polis untuk membasmi jenayah," katanya semasa sidang media hari ini....Waytha berkata Khairy boleh membincangkan apa jua ketidakpuasan atau pendapatnya secara hikmah bersama Kementerian Dalam Negeri (KDN)....Waytha sebelum ini mempertikaikan modus operandi Polis Diraja Malaysia (PDRM) menembak mati lima penjenayah di Pulau Pinang....

Ketua Wira Perkasa Yang Tidak Berapa Perkasa Akalnya???


Blog-blog pakatan pembangkang sejak semalam, begitu ghairah memaparkan kenyataan Ketua Wira Perkasa, Irwan Fahmi Ideris yang meminta agar Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak meletakkan jawatan atas alasan kononnya telah gagal memainkan peranan yang sewajarnya. Kelihatan mereka begitu seronok apabila ada yang keluarkan kenyataan menghentam Perdana Menteri.

Tapi itu bukanlah satu perkara yang pelik, kerana sudah menjadi lumrah pembangkang untuk menghentam apa sahaja yang dilakukan oleh kerajaan Barisan Nasional. Yang pelik, apabila mereka tidak lagi menghentam dan mula memuji kerajaan.

Berbalik kepada isu berhubung kenyataan Fahmi, mungkin ada yang merasakan ‘suara’ Fahmi ini mewakili suara seluruh ahli Perkasa, namun ramai yang merasakan ia hanyalah merupakan pandangan peribadinya semata-mata. Tambahan pula sehingga kini tidak ada satu pun ‘suara’ yang dikeluarkan oleh kepimpinan tertinggi Perkasa yang menyokong kenyataan tersebut.

Malah ada sesetengah penganalisis politik merasakan ia adalah merupakan percubaan Fahmi untuk

MCA mahu pengarah Tanda Putera bertanggungjawab jika berlaku ketegangan kaum...Satu Ugutan Nampak?????


MCA menggesa pengarah filem Tanda Putera, Datin Paduka Shuhaimi Baba bertanggungjawab sekiranya khalayak yang menonton filem berkenaan tidak berpuas hati dan mencetuskan ketegangan kaum....Ketua Pemuda MCA, Datuk Dr Wee Ka Siong (gambar) berkata, adegan sekumpulan pemuda Cina kencing di laman Menteri Besar Selangor Datuk Idris Harun akan menyebabkan penonton berasa kurang senang dan pihak penerbitan harus bersedia menerima kritikan.

Wee berkata, meletakkan kesalahan sesuatu kaum dengan menggambarkan babak yang tidak tepat berhubung tragedi 13 Mei 1969 adalah satu tindakan tidak bertanggungjawab.

"Pihak penerbitan Tanda Putera membantutkan usaha pendamaian nasional yang dianjurkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak apatah lagi dengan sambutan hari kemerdekaan negara yang akan tiba tidak lama lagi,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

"Pengarah tidak sewajarnya menggunakan alasan sejarah bagi membuat penipuan dan kebencian antara kaum di Malaysia. Filem cereka atau berdasarkan kisah benar seharusnya boleh dibezakan oleh pengarah filem itu," katanya.

Hari ini DAP menggesa kerajaan menubuhkan Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) berhubung kejadian rusuhan kaum 13 Mei 1969 dalam mesyuarat Kabinet esok.

Penasihat DAP, Lim Kit Siang berkata filem Tanda Putera mendapat pembiayaan kerajaan bagi menerbitkan filem sejarah berlatarbelakangkan peristiwa 13 Mei namun gambaran tidak tepat mampu mencetuskan ketegangan kaum.

Beliau berkata, Tanda Putera seharusnya dijadikan medan menyampaikan kebenaran dengan memaparkan peristiwa sebenar 13 Mei 1969 namun filem berkenaan memberi gambaran tidak tepat menyebabkan generasi muda terkeliru apa sebenarnya yang berlaku semasa peristiwa berdarah itu.

JENUH KUTIP DUIT DERMA, PAS KALAH PETISYEN DUN KLAWANG??????


Akibat terpedaya dengan hasutan dan taktik kotor Anwar Ibrahim, sekarang yang menanggung malu adalah PAS secara keseluruhannya. Selama ini, tanpa pengaruh Anwar Ibrahim, PAS boleh bertindak matang dan menghalusi setiap keputusan secara lebih bijak walaupun tak berapa bijak. Namun selepas PAS bergaul dengan Anwar Ibrahim, PAS tidak menjadi lebih bijak, bahkan Anwar Ibrahim seolah-olah KUDA TROJAN UMNO yang ditugaskan untuk melupuskan PAS dengan menjadikan parti yang ditubuhkan pada tahun 1951 itu sebagai sebuah parti yang dipenuhi oleh orang dungu serta berserakah besar.

Dari awal lagi, kepimpinan PAS telah menyatakan bahawa mereka menerika keputusan PRU13 dengan berlapang dada dan mengharapkan pada PRU akan datang, PAS akan menang lebih bergaya. Kepimpinan utama PAS pada asalnya mempercayai ketentuan yang telah dibuat oleh Allah Taala dengan UMNO dan Barisan Nasional sekali lagi dipilih sebagai Kerajaan Negara Malaysia.

Malangnya,

USTAZ FATUL BAHRI NAK BERTANDING KETUA PEMUDA???


Selasa, 27 Ogos 2013

Pakatan Pembangkang Bela Penjenayah : Kongsi Gelap Makin Ganas???

Walaupun kongsi gelap ini telah lama wujud di negara kita, namun kegiatan mereka makin ganas dan berani dengan bertambahnya kekuatan pembangkang. Ini telah menjadi tanda Tanya kepada kita semua. Maka hubungan akrab diantara kumpulan kongsi gelap dan pakatan pembangkang mula diselidiki dengan terperinci......Tambahan pula sikap pakatan pembangkang yang kerap kali menyatakan pendirian melalui demo jalanan dan tuntutan serta asakan dari pakatan pembangkang yang membela para penjenayah hampir setiap kali mereka terkorban terus menjadi misteri. Sejak kebelakangan ini pakatan pembangkang cukup konsisten dalam mempertahankan penjenayah malahan mereka juga telah membuat pameran diseluruh negara dengan mempamerkan gambar gambar penjenayah yang ditembak mati untuk meraih simpati daripada rakyat.

Kemusykilan kita akan bertambah tinggi menyedari betapa pakatan pembangkang bersikap cukup “double standard” terhadap kematian para anggota polis yang dibunuh oleh para penjenayah. Begitu juga dengan kematian orang awam yang dibunuh oleh penjahat.

Tiada sebarang demo jalanan dari pihak pakatan pembangkang menuntut pembelaan ke atas warganegara yang baik yang telah menjadi mangsa . Tiada tuntutan majlis peguam yang berada dipihak pakatan pembangkang membela “good citizen”.

Pembangkang seolah-olah tidak dapat menyelami perasaan keluarga yang telah kehilangan anak, abang, saudara mereka disebabkan oleh penjenayah kesalahan berat seperti Kugen, Jamesh Ramesh, N. Dharmendran dan ramai lagi. Perasaan hiba dan tangisan bapa , anak dan isteri yang kehilangan ahli keluarga disebabkan seorang penjenayah tidak mendapat perhatian pembangkang.

Kita juga tahu bahawa para penjenayah ini bernaung dibawah kumpulan kongsi gelap masing-masing dengan mendapat sokongan yang tidak berbelah bahagi dari pihak pakatan pembangkang yang cukup tidak bertanggungjawab.

Oleh itu Kementerian Dalam Negeri akan mendedahkan kesemua nama kumpulan kongsi gelap di negara ini termasuk jenis jenayah yang dilakukan bagi membolehkan masyarakat menilai setiap pertubuhan yang disertai. Ini bertujuan untuk membuktikan kesungguhan polis dalam membanteras kumpulan kongsi gelap yang dipercayai memonopoli kegiatan jenayah di negara ini.

Op Cantas Khas telah menunjukkan keberkesanan selepas seminggu dilancarkan apabila berjaya menahan suspek bagi membendung kegiatan jenayah khususnya berkaitan aktiviti kongsi gelap.Tambahan pula bekas tahanan Simpang Renggam dan Ordinan Darurat (EO) kini berada di beberapa kawasan panas di Lembah Klang maka polis akan memberi tumpuan yang lebih untuk mengekang keganasan yang berkemungkinan berlaku.

Kerajaan barisan Nasional sentiasa mengambil langkah menjaga keselamatan dan keamanan rakyat. Sekiranya pakatan pembangkang mahu terus cuba mencetus provokasi keganasan melalui para ahli kongsi gelap maka kerajaan tidak akan teragak-agak bertindak terhadap mereka apabila cukup bukti.

Merdeka~ Sejarah Hidup Khalid Perlu Ditulis Semula, Amacam???

MENTERI Besar Selangor si Khalid Ibrahim ini bukan sahaja gagap mulut, malah otaknya pun gagap juga. Tidak hairanlah kenapa dia menyarankan agar sejarah Malaysia ini ditulis semula supaya cerita perjuangan orang Melayu menuntut kemerdekaan ini diganti dengan cerita lain – Malaysia merdeka secara kebetulan sebab dalam masa yang sama British juga memerdekakan negara-negara lain di Afrika.

Bodoh.

Penulis tak fahamlah kenapa di zaman ini pun masih ada manusia macam Khalid yang sengaja tidak mahu faham sejarah hanya kerana perbezaan fahaman politik. Di tempat lain dan di negara lain pun, pemimpin bertukar ganti, tapi takdelah setiap kali orang lain mengambil alih, setiap kali itu juga sejarah negara tersebut bertukar.

Apa kata kita tukar sejarah hidup Khalid dulu. Kalau ikut sejarahnya dia anak sah kepada pasangan polan dan polan, kita kata dia anak luar nikah kepada polan dan polan. Kalau ikut sejarahnya dia bijak masa sekolah sehingga dapat pegang jawatan tinggi dalam Guthrie dan jadi Tan Sri, kita kata dia sebenarnya bodoh dan semua kebijakan itu adalah sebab meniru orang lain.

Khalid pun gemar tertidur tak kira tempatkan, mana ada orang tidur sepanjang masa boleh jadi bijak. Sudah tentu ada faktor lain yang menyumbang kepada kebijakan itu, macam yang penulis contohkan di atas nun.

Sanggup ke Khalid?

Inilah bodohnya Khalid. Sejarah mana boleh tukar, dah jadi macam itu, jadi macam itu sajalah. Sejarah bukan macam sains yang boleh bertukar-tukar bila ada penemuan baru mengatasi teori yang lama.

Lagipun yang kita cakap ni bukan cerita beribu atau berjuta tahun dulu, cerita kurang 70 tahun lepas je. Bahkan, ramai lagi orang yang hidup zaman itu, masih bernyawa sampai sekarang untuk mengatakan sama ada sejarah itu betul atau tidak!!

Inilah masalahnya dengan politik pembangkang, sejarah negara pun nak diubahkan untuk disesuaikan dengan fahaman politik masing-masing. Maka jangan hairanlah kita kenapa generasi muda hari ini pun mudah hilang arah akan asal usul negara sendiri, sebab ada orang macam Khalid.

Berlakunya benda-benda pelik macam usaha nak tukar bendera negara inipun sebab jiwa budak-budak muda hari ini dah dikacaukan oleh politik pembangkang yang jelas menyeleweng dari fakta.

Kerajaan, terutamanya Kementerian Pendidikan dibawah 2 Menteri Kanan, patut lihat masalah ini dan wajibkan segera pengajaran Sejarah di semua peringkat. Memang kita mahu lihat generasi akan datang semakin bijak dan berteknologi tinggi, tapi semua usaha itu tidak akan berjaya kalau asal usul sendiri pun boleh lupa.

Tua bangka macam Khalid ni kita dah tak boleh buat apa dah. Bukan dia tak tahu cerita sebenar, saja-saja nak bagi pening kepala semua orang, atas alasan politik semata-mata.

Desakan Tuntutan Pembangkang Permainkan Integriti Kerajaan??

Kesungguhan kerajaan Barisan Nasional memerintah negara telah dimanipulasikan oleh pakatan pembangkang. Transformasi dari berbagai sudut yang telah dilancarkan oleh Perdana Menteri kita Datuk Seri Najib demi untuk membaikpulih negara yang telah mengalami kemerosotan melampau pada zaman Tun Abdullah Ahmad Badawi sedikit sebanyak membuka ruang untuk pakatan pembangkang membuat banyak tuntutan yang tidak munasabah semata-mata untuk memberi gambaran kepada dunia betapa teruknya pemerintahan Barisan Nasional di Malaysia.

Tuntutan Pilihanraya bersih, dakwat kekal, penukaran subjek Matematik dan sains ke bahasa Malaysia, kebebasan LGBT, penggunaan kalimah Allah oleh bukan Islam dan lain-lain lagi hanya merupakan sekadar medium untuk merosakkan imej kerajaan Barisan Nasional. Kerajaan Barisan Nasioanal cuba menjadi sebuah kerajaan yang adil dengan memenuhi banyak tuntutan tidak munasabah mereka dan berkompromi terlalu banyak dengan bangsa Cina.

Ini telah mengundang tindakbalas yang agak negatif apabila majoriti bangsa Cina tetap menolak pemerintahan Barisan Nasional yang bertunjangkan kepada Raja Berpelembagaan dengan menjaga ketuanan Melayu , Islam sebagai agama rasmi Negara dan Bahasa Malaysia sebagai bahasa rasmi Malaysia.

Namun ini memang merupakan proses pembelajaran setiap pemimpin dalam mencari formula terbaik dalam menjalankan pemerintahan dalam sebuah Negara yang terdiri dari berbilang bangsa dan agama. Kita juga terpaksa berhadapan dengan kesan dari percaturan yang telah dimanipulasikan oleh Inggeris semasa mereka memberikan kemerdekaan kepada Malaysia.

Ironinya pula tindakan segelintir ahli dan penyokong kerajaan sendiri yang cuba menghukum dan menghentam kerajaan sesuka hati hanya kerana mereka ini mempunyai dendam peribadi terhadap para pemimpin kita. Mereka telah bertindak dengan cara yang cukup kasar mengkritik tanpa memberikan nasihat yang membina untuk kerajaan meneruskan transformasi ke arah kebaikan dan meningkatkan keberkesanan pemerintahan.

Bagi pihak kerajaan pula, mereka tidak boleh terlalu bersikap “defensive” apabila menerima kritikan. Mereka sepatutnya menilai setiap kritikan dengan cukup positif atas nama transformasi. Dalam pada masa yang sama kerajaan harus bijak menilai tuntutan mengarut pakatan pembangkang. Harus mereka sentiasa ingat bahawa motif sebenar pakatan pembangkang adalah menjadikan tuntutan tidak munasabah sebagai medium untuk mencipta gambaran buruk terhadap kerajaan.

Kebijaksanaan kerajaan dalam mencantas segala desakan dan tuntutan tidak munasabah pakatan pembangkang amat diperlukan. Kita harus buktikan bahawa hanya kerajaan Barisan Nasional yang layak mewakili rakyat dalam pemerintahan negara.

Begitu juga dengan sokongan yang tidak berbelah bahagi daripada penyokong kerajaan dari dalam dan luar amat diperlukan. Ingatlah bahawa bersatu kita teguh bercerai kita roboh.

Isnin, 26 Ogos 2013

Azmin Ali Paling Layak Ganti Wan Azizah Sebagai Presiden PKR????

Angin bertiup kencang ketika ini apabila timbulnya spekulasi Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali dikatakan bakal bertanding untuk merebut jawatan Presiden dan menentang Datuk Seri Dr. Wan Azizah dalam pemilihan awal tahun hadapan......Tidak mustahil spekulasi tersebut akan berlaku memandangkan Azmin sememangnya terkenal dengan sikap suka merebut jawatan selain petah berbicara, yakni gemar memutar-belit kenyataan.

Sebelum PRU13 lagi, rakyat dapat melihat tingkah Azmin yang pandai menyusun strategi bagi membolehkan dirinya dilihat bijak untuk mengelola parti PKR seterusnya meraih undi dari rakyat Malaysia.

Setiap hujah dan fakta yang terkeluar dari mulut Azmin, ada pihak-pihak yang tidak pandai berfikir dan membuat kajian terlebih dahulu akan terus mempercayai serta menyokong teguh perjuangan politik Azmin.

Hinggakan bagi mengekalkan kuasa di Selangor, Azmin terlebih dahulu beraksi di barisan hadapan supaya tidak ada sesiapa pun dapat menidakkan azam juga keinginan beliau untuk menjadi Menteri Besar di mana mengusir Khalid Ibrahim dari terus memegang jawatan tersebut.

Disebabkan azam yang tinggilah, Wan Azizah yang seharusnya lebih berkuasa dari Azmin pun tidak dapat membangkang arahan Azmin yang mahukan Wan Azizah tidak bertanding di Selangor. Sedangkan, itulah keinginan Wan Azizah setelah sekian lama menjadi boneka kepada Azmin dan juga suaminya sendiri, Anwar Ibrahim.

Selepas selesainya PRU13, Azmin terus membidas keputusan Ketua Umum Pembangkang yang tidak bersetuju Khalid Ibrahim diangkat sekali lagi memegang jawatan MB Selangor kerana berpendapat Si Gagap tidak pandai menguruskan dan mentadbir negeri Selangor sepenggal yang lepas. Tetapi, tidak ada sesiapa yang mengendahkan kenyataan keras dari Azmin kecuali Zuraidah atau Mak Lampir.

Kecewa kerana dirinya dipinggirkan, Azmin mengambil sikap berdiam diri dan tidak begitu menonjol memandangkan dirinya seolah-olah telah dimalukan kepada penyokong-penyokong PR hatta Anwar sendiri menolak sepi Azmin selepas pakatan pembangkang berjaya mendapatkan kemenangan di 3 buah negeri, Selangor, Pulau Pinang dan Kelantan.

Situasi yang sama juga berlaku dalam siri penjelahan demonstrasi pembangkang, Blackout 505 apabila Azmin membangkang tindakan yang dibuat oleh ketuanya, Anwar Ibrahim yang bergitu beria-ia tidak mahu menerima keputusan PRU13 yang majoritinya dimenangi oleh BN.

Sudah jelas dan terang dilihat di sini, Azmin semakin berkobar-kobar untuk merebut jawatan tertinggi dalam PKR dan mahu menjatuhkan pemimpin-pemimpin yang lain. Cuma, setiap pendekatan yang Azmin lakukan sejak sebelum PRU13 menampakkan usaha beliau sia-sia dan tidak menjadikan azam Azmin untuk berjawatan tinggi menjadi kenyataan.

Justeru, dalam isu untuk pemilihan jawatan Presiden bagi menggantikan Wan Azizah yang bakal bersara tahun hadapan, Azmin nampaknya sudah melakukan sedikit kajian dan menukar strategi perjuangannya.

Kalau beberapa bulan lepas Azmin beria-ia dan tegas dalam mengeluarkan pendapatnya, kali ini Azmin menggunakan matlamat yang membolehkan beliau menggenggam jawatan Presiden PKR. Iaitu cara yang lembut dan ‘merendah diri’.

Apabila timbulnya spekulasi yang beliau mahu bertanding merebut jawatan Presiden, Azmin cepat-cepat menepis spekulasi itu dan tidak mahu mengulas panjang.

Selain Azmin menegaskan, kerjanya sekarang adalah memberikan tumpuan lebih untuk memastikan anak-anak muda tertarik kepada PKR dan mengukuhkan kedudukan parti itu untuk tempoh 5 tahun akan datang ini.

Azmin juga mahu membina kekuatan parti dan penjenamaan semula parti supaya ia nampak menarik dan berjaya merealisasikan matlamatnya, iaitu menarik anak-anak muda menyertai PKR.

Hakikatnya, ini hanyalah propaganda Azmin sahaja supaya keinginan beliau untuk bertanding dan mendapatkan jawatan Presiden PKR akan tercapai.

Ini kerana, melalui renungan semula yang dibuat Azmin, sejak beliau terlalu tegas mengeluarkan kenyataan sebelum PRU13 berlangsung di mana setiap kenyataannya menunjukkan dirinya lebih layak untuk satu-satu jawatan, ramai yang menyangkal kenyataan beliau. Akhirnya, Azmin sendiri yang gigit jari kerana terlepas peluang untuk memegang jawatan yang besar.

Bayangkan, berapa kali kehendak Azmin tidak diendahkan oleh Anwar hatta pemimpin-pemimpin PKR yang lain, Jadi, untuk tidak mahu dirinya terus berasa malu, dalam isu pemilihan jawatan Presiden, Azmin menggunakan matlamat lain seakan-akan sudah tidak berminat merebut jawatan apa sekali pun.

Melalui cara yang tampak jujur di mata penyokong-penyokong PKR, maka, mereka akan menukar sokongan 100% dari tidak bersetuju kepada bersetuju supaya Azmin bertanding tahun hadapan atas dasar yang dibawa oleh Azmin iaitu mahu melakukan penjenamaan semula. Pada anak-anak muda, mereka sentiasa mahukan pembaharuan dalam dunia politik. Dan apabila Azmin memberitahu matlamat kerjanya sekarang adalah membina semula parti, anak-anak muda akan terus percaya sementalah sepanjang Wan Azizah memegang jawatan sebagai Presiden, tidak ada langsung penjenamaan parti semula yang berkesan telah berlaku.

Inilah bentuk ‘komunikasi’ yang diguna pakai oleh Azmin untuk mempengaruhi pendapat, emosi, sikap dan tingkahlaku anak-anak muda dan penyokong-penyokong PKR supaya dirinya mendapat manfaat dari isu yang timbul ini.

Jadi, kerana Azmin sememangnya pandai mengatur propaganda selain bijak memutar-belit kenyataan, memang layaklah untuk menggantikan Wan Azizah yang sudah sekian lama ‘tertidur’ di atas takhta parti pembangkang.

Tatkala Azmin sudah berjaya menaiki takhta tersebut, bermulalah episod ketegasan Azmin semula dan mengusir sesiapa pun yang selama ini menganggu azam beliau dari tercapai termasuklah Khalid Ibrahim.

Pemilihan UMNO Yang Paling Penting Dalam Sejarah??

Dalam kita memandang sinis pemilihan CEC DAP yang paling korup dalam sejarah, kita juga tidak lupa memerhati keadaan politik UMNO. Rata-rata, keadaan di peringkat Cawangan dan Bahagian telah pun panas di mana bahang pemilihan mula terasa. Taktik dan strategi sama ada kotor atau bersih bercampur-baur dalam perjuangan antara cita-cita peribadi dengan agama, bangsa dan tanahair....Ada sesuatu tentang pemilihan kali ini yang membuatkan ramai melihatnya sebagai pemilihan paling penting dalam sejarah iaitu ia dikatakan bakal menentukan jatuh bangunnya, hidup matinya atau hilang kekalnya umat Melayu di dunia.

Pada dasarnya, UMNO telah berjaya meningkatkan jumlah kerusi kemenangan dalam PRU-13 yang lalu. Namun begitu, walaupun telah memberi kemenangan kepada UMNO, orang-orang Melayu menyimpan semacam keraguan terhadap parti ini kebelakangan ini. Seimbas membaca blog-blog yang menyokong UMNO akhir-akhir ini, kita tidak dapat mengelak dari mengesan perasaan ragu-ragu, yang sama ada diluahkan secara berlapik mahupun dengan cara menempelak keras.

Menepis bahawa perasaan ragu-ragu itu sebagai ‘dengki’ atau sebagai ‘suara pembangkang’ bukanlah tindakan bijak. Seharusnya, pengajaran ini telah pun difahami dengan baik oleh UMNO dalam PRU-12.

Sebaiknya, UMNO mengkaji apakah yang diragui oleh orang-orang Melayu terhadap parti ini. Apakah benar ia merupakan masalah peribadi atau masalah sikap para blogger? Apakah setiap komen dan setiap rungutan di laman sosial individu yang membawa rentak yang sama degnan blog-blog itu juga bertitik tolak dari masalah peribadi dan sikap blogger tersebut?

Jika kita memberi sedikit perhatian, kita akan dapati bahawa isu yang diperhatikan oleh orang-orang Melayu secara dekat pada hari ini ialah isu jenayah, isu menghina Islam, TPPA dan juga pengurusan GLC. Sebagai langkah awal, kepimpinan wajib memahami apakah yang dikhuatiri oleh orang-orang Melayu dalam semua isu ini.

Secara dasarnya, orang-orang Melayu melihat isu jenayah dan isu menghina Islam yang semakin menjadi-jadi pada hari ini adalah berpunca dari keputusan kerajaan untuk tunduk kepada tekanan pembangkang dan orang-orang Cina.

Orang Melayu yang telah dikejutkan dengan tindakan kerajaan memaafkan Namewee dan memberi beliau berbagai kemudahan, telah sekali lagi tersentak apabila kerajaan menghapuskan Akta Hasutan yang dilihat bakal membuka lebih ruang kepada orang-orang seperti Namewee untuk menghina Islam dan Melayu.

Ternyata apa yang dikhuatiri itu benar-benar berlaku. Begitu juga dengan peningkatan kadar jenayah yang berlaku sejurus selepas kerajaan tunduk kepada pembangkang dengan menghapuskan Akta EO dan ISA.

Kerajaan mungkin menafikan yang penghapusan Akta tersebut merupakan satu kesilapan dan mengerahkan seluruh jentera untuk memberi berbagai alasan untuk membela diri di samping menunjukkan keterbukaan. Namun, dukacita dimaklumkan bahawa ia tidak mampu mengembalikan keyakinan orang-orang Melayu terhadap UMNO, sekurang-kurangnya setakat hari ini.

Bagaimanapun, setakat hari ini juga, harapan terus diberikan kepada UMNO kerana orang-orang Melayu tidak mampu mempercayai Pakatan Rakyat untuk membela nasib mereka.

Persepsi bahawa kerajaan lebih mengutamakan pembangkang dan orang-orang Cina menjadikan orang-orang Melayu bimbang terhadap keputusan yang bakal diambil oleh kerajaan dalam isu-isu yang berkaitan ekonomi, terutama TPPA. Orang-orang Melayu melihat pembangkang sebagai pengkhianat negara yang bersekutu dengan kuasa besar untuk menguasai dunia. Sekiranya kerajaan terlalu tunduk kepada kehendak pembangkang, dikhuatiri kerajaan akan terperangkap dalam strategi kuasa besar untuk menguasai ekonomi negara ini.

Bertitik tolak dari persepsi itu juga, orang-orang Melayu turut bimbang jika kerajaan membuka peluang kepada orang-orang Cina untuk menguasai GLC dan juga jawatan-jawatan penting di dalam kerajaan. Ini kerana orang-orang Cina masih lagi terlalu bersifat perkauman dan menyerlahkannya tanpa segan silu dalam pengurusan syarikat swasta dan juga perniagaan.

Kebimbangan orang-orang Melayu terhadap sikap perkauman orang Cina ternyata berasas apabila orang-orang Cina menolak Barisan Nasional mentah-mentah dalam PRU-13 yang lalu walaupun setelah diberikan hampir segala-galanya oleh kerajaan.

Berdasarkan senario ini, mana-mana individu yang ingin bertanding dalam pemilihan yang akan datang wajib menangani persepsi ini dengan baik. Sikap sesetengah pihak yang terlalu ingin membodek dan mengampu perlu dikawal kerana bimbang mereka meningkatkan lagi persepsi rakyat bahawa UMNO telah rosak. Pendek kata, tingkah laku pemimpin UMNO dalam menghadapi pemilihan ini akan turut memberi kesan kepada pilihanraya yang akan datang. Apa guna menang dalam pemilihan jika parti hanya mampu bertahan selama sepenggal?

Orang-orang Melayu (baca: penyokong UMNO) ingin melihat UMNO yang menepati slogan ‘transformasi’ dari segi minda dan sikap. Transformasi tidak seharusnya bermakna membuang roh asal UMNO sebagai pejuang agama, bangsa dan negara. Transformasi harus dilakukan dengan cara meningkatkan lagi semangat juang yang asal serta mengadaptasinya dalam mengharungi zaman untuk kekal menjadi pemerintah di negara ini.

Mampukah UMNO memilih pemimpin yang menepati ciri-ciri ‘transformasi’ ini?

Betulkah PAS Tak Kejar Undi Cina?????


“Adalah tak betul kalau katakan kita terlalu fokus undi Cina walaupun keputusan menunjukkan begitu,” demikian petikan kenyataan oleh Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub sebagaimana disiarkan oleh portal rasmi parti itu semalam.....Orang yang mengalami denial syndrome jarang mengakui kesilapan sendiri, selalunya ada sahaja alasan untuk menafikannya. Macam itu juga dengan Salahuddin yang bersuara bagi pihak PAS.

PAS mungkin boleh menipu sesetengah penyokongnya yang taksub, tapi tak semua orang mudah menelan bulat-bulat kenyataannya. Mana mungkin khalayak lupa pasca PRU-12 memperlihatkan dengan jelas betapa pendirian PAS semakin rapuh dan suaranya semakin lunak.

Dari hal kandang babi berharga ratusan juta ringgit dan penjualan arak di kawasan majoriti Islam, membawa kepada isu kemurtadan dan liberalisasi akidah dan kini isu kalimah Allah yang masih hangat dibicarakan, semuanya PAS mengalah kerana nak mengejar undi Cina DAP dan PKR.

Demikian halnya bila mana ada beberapa orang pemimpin non-muslim PR yang berucap di ruang utama solat mencemar kesucian Rumah Allah S.W.T, PAS menjadi jaguh mempertahankan tindakan tersebut tanpa menyelami bantahan orang Melayu Islam.

Dari beberapa isu di atas ada antaranya menyebabkan PAS mengambil langkah songsang memecat pemimpinnya yang lantang bersuara seperti Hasan Ali semata-mata demi untuk memuaskan nafsu rakan sepakatan dari DAP dan PKR atas dasar kepercayaan undi Cina bakal menentukan penguasaan PR.

Dek kerana satu dua isu itu juga bekas Timbalan Presiden PAS, Nasharuddin Mat Isa dipecat keanggotaannya sebagai ahli Majlis Syura Ulama PAS hanya kerana mahu meredakan gelora amarah pemimpin DAP disamping untuk membuktikan PAS semakin liberal serasi dengan kewujudan PR.

Demi kerana mengejar undi Cina DAP jugalah PAS bermurah hati membiarkan pemimpin Cina PR menguasai tanah balak di Kelantan yang luasnya hampir sebesar Putrajaya, sedangkan di masa yang sama anak watan Melayu Islam yang memohon hak pemilikan tanah bagaikan menunggu buah tak gugur.

Dek mengikutkan tuntutan DAP, maka PAS korbankan perjuangan membentuk Negara Islam atas alasan tiada dalam Al-Quran meski pun sejak 60 tahun dulu itulah misi utamanya. Juga kerana kemaruk mengejar undi Cina, PAS menurut sahaja kehendak DAP dengan mengabaikan perlaksanaan hudud.

‘Berkat’ kesungguhan PAS bertoleransi itulah akibatnya pada PRU-13 lepas PAS gagal menawan hati nurani majoriti pengundi Melayu Islam malah satu pertiga dari 21 kerusi Parlimen yang dimenanginya adalah hasil dari sokongan pengundi Cina DAP dan PKR.

Namun malangnya semua yang dilakukan PAS sehingga menggadai prinsip juangnya sendiri tidak pun berjaya meletakkan PAS menggapai kejayaan yang lebih hebat berbanding tuan besarnya DAP malah tidak juga membolehkan PAS berdiri sama tinggi dengan PKR.

PAS akhirnya kekal menjadi pak turut dan serasi sebagai lembu tunggangan untuk DAP dan PKR, sementara kedua-duanya meraih laba besar hasil sikap ‘tololransi’ itu, PAS pula semakin terpinggir di kalangan orang Melayu Islam yang selama ini adalah asas tunggak kekuatannya.

Hakikat inilah yang cuba disembunyikan oleh pemimpin PAS seperti Salahuddin yang masih mahu berdolak-dalik barangkali disebabkan bimbang penyokongnya semakin menyedari asas perjuangan PAS sudah kian rapuh dan prinsip juangnya kini kian berkiblatkan aspirasi DAP dan PKR.

PECACAI PAKATAN HEBAT... SLOGAN DARI KERAJAAN SEMUANYA DIKUNTAU, SLOGAN SENDIRI YANG BERSEPAH, DIPANDANG MULIA????

Retorik yang dimainkan oleh Pakatan untuk menunjukkan mereka sangat bagus, ialah SLOGAN. Justeru, apabila kita berada di kawasan yang dimenangi dan dikuasai oleh Pakatan Rakyat, kita akan dihidangkan dengan pelbagai slogan terutama sekali kalau kita berada di Selangor.

Slogan demi slogan walaupun hakikatnya, kerajaan Pakatan Rakyat hanya hidup dengan slogan semata-mata untuk menagih undi dan sokongan.

Anehnya, para pengikut dan pemercaya Pakatan Rakyat, boleh pulak percaya bahawa segala kerja akan terlaksana hanya menerusi slogan seperti yang diamalkan oleh Pakatan Rakyat. Kalau slogan menyatakan, PAKATAN RAKYAT ADALAH PEMBELA RAKYAT, bersungguh-sungguh pulak para pecacai cuba meyakinkan yang Pakatan Rakyat memang membela rakyat walaupun hakikatnya yang dibela adalah penjenayah dan kaum kroni mereka. Segala yang berkaitan dengan majoriti rakyat, tidak dipedulikan.

Contoh ketara ialah penurunan kedatangan pelaburan baru di Selangor dan Pulau Pinang sekalipun slogan-slogan yang dipaparkan sangat hebat, seolah-olah DAP dan PKR tersangatlah bagusnya kerana sebelum ini mereka mempunyai wang lebih dalam akaun negeri walaupun hakikatnya, peruntukan tambahan diminta berkali-kali dalam setahun dan aset-aset yang berkaitan dengan warga marhein dan Bumiputera dijual untuk menampung duit dalam akaun negeri.

Sekarang, pecacai Pakatan sedang sibuk dengan slogan ENDLESS POSSIBILITIES yang dikatakan mereka, diciplak daripada Israel. Konon-kononnya, keji sangatlah slogan tersebut. Konon-kononnya juga, slogan itu boleh mendatangkan dosa kepada manusia sekiranya menyokong.

Cakap tarak serupa bikin!

Rakyat Malaysia bukannya bangang sebagaimana yang diharapkan oleh Pakatan Rakyat. Rakyat Malaysia celik mata. Kalau setakat disuap dengan slogan, hanya rakyat Pakatan sahaja yang akan terpedaya dan percaya sungguh-sungguh, sedangkan rakyat Malaysia, kalau setakat slogan tetapi tiada kerja-kerja yang sepatutnya, mereka tidak akan peduli dan tak pernah ambil berat pun.

Sudah menjadi trend di negara ini, slogan menjadi makanan asasi rakyat dan kepimpinannya. Namun apabila kaum yang lebih lahap slogannya mencerca slogan pihak lawan dengan mengaitkannya dengan Israel, nampak benar lawak dan tak betulnya.

Kalau dah betul sangat dan tak mahu sangat dikaitkan dengan Israel, mengapa pula segala tuntutan Israel termasuklah mengada-ngadakan cerita untuk menterbalikkan negara ini, termasuklah demonstrasi jalanan dengan simbol tangan digenggam, serangan peribadi dan fitnah berpanjangan seperti dalam kisah Altantuya Shiiribu, tidak pula dihindari. Malah lebih ketara ialah apabila para pemimpin Pakatan sendiri begitu teruja membela penjenayah dan pada masa yang sama, bersungguh-sungguh pula menghentam pihak polis!!!

Undang-Undang Kibar Jalur Gemilang Elok Digubal Segera??


Selama ini setiap kali tibanya bulan Ogos tidak pernah menjadi persoalan siapa yang mahu mengibarkan bendera Jalur Gemilang atau sebaliknya kerana kebanyakan beranggapan ia adalah tindakan sukarela yang bergantung pada kehendak seseorang individu.

Ia dianggap perkara remeh-temeh dan tidak diambil berat barangkali masing-masing merasakan cukuplah kibaran Jalur Gemilang diutamakan di sekolah-sekolah manakala semarak patriotisme disebalik kibarannya biarlah sekadar membara dikalangan pasukan keselamatan negara sahaja.

Senario sama juga berlaku dikalangan pemilik premis perniagaan bila mana masih ramai yang tidak mengambil berat perihal mengibarkan bendera kebangsaan kerana merasakan itu bukannya sesuatu yang wajib. Pada mereka soal untung rugi perniagaan lebih penting dari hal patriotisme.

Namun bagi kebanyakan premis milik kerajaan termasuk sesetengah Majlis Bandaran nampaknya lebih serius mengabadikan bulan kemerdekaan kibaran Jalur Gemilang yang sedikit sebanyak dapat memeriahkan sambutan kemerdekaan negara yang diraikan saban tahun.

Sudah tiba masanya dua senario berbeza ini dicari titik temunya di mana setiap pihak samada kerajaan mahupun pemilik perniagaan swasta sama-sama berganding bahu dalam menyemarakkan sambutan bulan kemerdekaan sempena menjelangnya 31 Ogos setiap tahun.

Baru-baru ini Kementerian Komunikasi dan Multimedia dilaporkan bersedia untuk mengkaji secara serius kemungkinan mewujudkan undang-undang khas yang mewajibkan setiap premis kerajaan mahupun swasta mengibarkan bendera Jalur Gemilang dalam setiap bulan kemerdekaan.

Tujuannya jelas untuk melatih rakyat supaya lebih menghormati panji kebesaran negara dan diharapkan akan meningkat semangat patriotisme khalayak supaya lebih menyayangi tanahair tercinta ini. Di masa yang sama setiap warga akan lebih menghargai kemerdekaan yang dikecapi.

Penulis pasti andainya undang-undang khas ini menjadi kenyataan sebahagian besar warganegara ini akan menyambutnya dengan baik kerana jika bukan kita yang meraikan kemerdekaan negara dan mengibarkan Jalur Gemilang, siapa lagi yang mahu kita harapkan?

Untuk permulaan wajibkan dulu perlaksanaannya dikalangan agensi kerajaan dan pemilik premis perniagaan swasta. Bagi kediaman individu, biarkan masa yang mencoraknya sambil kempen ke arah meningkatkan semangat patriotisme rakyat diperluaskan.

Elok disegerakan penggubalan undang-undang tersebut, setidak-tidaknya bermula tahun depan atau dua tahun dari sekarang ia dapat direalisasikan sekaligus dapat meningkatkan kesedaran umum betapa kibaran Jalur Gemilang amat akrab dengan semarak semangat patriotisme warganya.

kredit badge pada : http://bighandesign.blogspot.com/2010/12/f

Kalimah Allah: PAS Kata Dah Selesai, Hakikatnya Belum????

Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub ketika berucap di Majlis Makan Malam dan Syarahan Datuk Fadzil Nor beberapa hari lepas mendakwa PAS sentiasa bertolenrasi dan mengambil pendekatan berhemah dalam menyelesaikan sesuatu isu berbangkit....Dengan mengambil contoh isu kalimah Allah, Naib Presiden PAS itu mendabik dada kononnya isu sensitif itu telah pun selesai selepas pucuk pimpinan parti itu mengeluarkan satu kenyataan berhubung perkara tersebut.

“Isu kalimah Allah umpamanya. Bila pimpinan ulama kita keluarkan kenyataan yang tegas, kita selesaikan isu itu,” demikian katanya yang dipercayai merujuk pada keputusan Majlis Syura Ulama PAS sebelum ini yang menolak kesepakatan PR untuk membenarkan kalimah Allah diguna pakai dalam kitab Bible berbahasa Melayu.

Ini dah macam kes tak sedar diri rasanya, masih terperuk dalam dunia halusinasi sendiri hingga lupa kebenaran realiti.

Hakikatnya isu kesucian kalimah Allah S.W.T masih berliku ranjau penyelesaiannya malah kenyataan Majlis Syura PAS pada 13 Januari 2013 itu tidak pun mengubah pendirian PR yang telah bersepakat untuk membenarkan kalimah Allah S.W.T dinodai kesuciannya.

Pokok pangkal isu ini ialah gereja Kristian yang didukung oleh DAP telah menuntut supaya kalimah Allah S.W.T diguna pakai dalam kitab Bible berbahasa Melayu bagi menggantikan kata nama “God”. Dan PR bersetuju selaras dengan kesepakatan PR yang turut disertai oleh PAS.

Bila sedemikian persetujuannya ia bermakna secara sedar atau tidak, pimpinan PR seperti mengiktiraf bahawa konsep ketuhanan Islam dan keesaan Allah S.W.T seolah-olah sama seperti konsep ketuhanan triniti dalam agama Kristian.

Hatta dikalangan pimpinan PAS terutama sekali membabitkan golongan liberal yang berkiblatkan idelogi Anwarinas dalam AJK PAS Pusat pun masih ramai yang mengiakan tuntutan Kristian.

Jadinya di mana bukti yang PAS telah menyelesaikannya sedangkan PAS sendiri sehingga kini masih gagal mempengaruhi rakan sepakatannya dalam PR untuk mengubah pendirian?

Keputusan Mahkamah Rayuan Putrajaya pada 22 Ogos lepas yang memihak kepada Islam hanyalah satu permulaan kerana detik 10 September 2013 ini ada lagi perbicaraannya yang diharapkan akan menguburkan terus cubaan dakyah Kristian untuk memanipulasi kalimah Allah S.W.T.

Malangnya tempohari di Putrajaya, hanya bekas Timbalan Presiden PAS, Ustaz Nasharuddin serta rakan seperjuangannya seperti Hasan Ali sahaja yang kelihatan memberi sokongan atas kapasiti sebagai aktivis Islam yang istiqamah.

Tiada kelibat pemimpin PAS yang lain, agaknya Salahuddin dan lain-lain pimpinan PAS melihat himpunan politik jalanan seperti Bersih, HKR dan Blackout jauh lebih utama berbanding himpunan aman demi mempertahankan kesucian kalimah Allah S.W.T.