SRIKANDI SHARIENA

SRIKANDI SHARIENA

Rabu, 28 Mei 2014

Anwar Sudah Mula Bicara Tentang BERSARA???

Photo: Anwar Sudah Mula Bicara Tentang BERSARA???Anwar dalam PRK Teluk Intan kali ini seolah-olah menjadi medan terakhir buat pemimpin pembangkang ini memandangkan ucapan beliau yang begitu memuji calon daripada DAP Dyana Sofya di lihat banyak pihak punya maksud tersirat.

Banyak pihak sedia maklum Anwar ketika ini masih menantikan proses rayuannya terhadap keputusan mahkamah sebelum ini yang telah memutuskan beliau sebagai bersalah dalam kes liwat ke atas Mohd Saiful Bukhari.

Seperti biasa walaupun sering tampil sebagai seorang pemimpin utama pembangkang , dari raut wajah dan kata-katanya di Teluk Intan jelas memperlihatkan betapa Anwar semakin cemas dengan situasi semasa kerana beliau tahu hukuman yang terpaksa di lalui bakal melenyapkan masa depan politiknya.

Untuk itu Anwar bukan sahaja sedang berusaha untuk mendapatkan sokongan rakyat supaya terus mempertahankannya daripada di adili oleh undang-undang yang sah tetapi sedang mencari ruang untuk mendapatkan sokongan orang-orang Melayu dengan kehadiran Dyana Sofya sebagai calon DAP di Teluk Intan.

Dalam satu ceramah Anwar di Teluk Intan , beliau telah menyifatkan Melayu seperti Dyana Sofya bakal menggantikan dirinya untuk merubah era politik Malaysia dari cengkaman kerajaan UMNO dan Barisan Nasional.

Ini di buktikan apabila Anwar berkata “Walaupun saya tidak mengenali Dyana secara dekat, saya bangga dan gembira kerana saya percaya dengan pilihan DAP.Jika kemenangan di Teluk Intan milik kita, Dyana adalah simbol pembaharuan dalam dunia politik dan kemenangan ini adalah masa depan kita semua”.

Berdasarkan ungkapan itu dapatlah di rumuskan bahawa Anwar sebenarnya sedar beliau tidak akan mampu melakukan sebarang perubahan seperti mana yang di inginkannya.Kegagalan demi kegagalan dek kerana penipuan serta permainan politik murahannya selama ini sudah di fahami rakyat dan beliau tahu sukar untuk mendapatkan sokongan majoriti untuk memenuhi impiannya menduduki kerusi Perdana Menteri.

Kerana itulah Anwar mahukan pengundi di Teluk Intan supaya memilih Dyana kononnya untuk mewujudkan simbol baru bagi pembaharuan di dalam dunia politik selain daripada mewujudkan Melayu baru yang berani menentang fahaman konvensional UMNO.

Tanpa kesinambungan legasi Anwar , beliau tahu perjuangan songsang ini tidak akan ke mana
 
Anwar dalam PRK Teluk Intan kali ini seolah-olah menjadi medan terakhir buat pemimpin pembangkang ini memandangkan ucapan beliau yang begitu memuji calon daripada DAP Dyana Sofya di lihat banyak pihak punya maksud tersirat.

Banyak pihak sedia maklum Anwar ketika ini masih menantikan proses rayuannya terhadap keputusan mahkamah sebelum ini yang telah memutuskan beliau sebagai bersalah dalam kes liwat ke atas Mohd Saiful Bukhari.

Seperti biasa walaupun sering tampil sebagai seorang pemimpin utama pembangkang , dari raut wajah dan kata-katanya di Teluk Intan jelas memperlihatkan betapa Anwar semakin cemas dengan situasi semasa kerana beliau tahu hukuman yang terpaksa di lalui bakal melenyapkan masa depan politiknya.

Untuk itu Anwar bukan sahaja sedang berusaha untuk mendapatkan sokongan rakyat supaya terus mempertahankannya daripada di adili oleh undang-undang yang sah tetapi sedang mencari ruang untuk mendapatkan sokongan orang-orang Melayu dengan kehadiran Dyana Sofya sebagai calon DAP di Teluk Intan.

Dalam satu ceramah Anwar di Teluk Intan , beliau telah menyifatkan Melayu seperti Dyana Sofya bakal menggantikan dirinya untuk merubah era politik Malaysia dari cengkaman kerajaan UMNO dan Barisan Nasional.

Ini di buktikan apabila Anwar berkata “Walaupun saya tidak mengenali Dyana secara dekat, saya bangga dan gembira kerana saya percaya dengan pilihan DAP.Jika kemenangan di Teluk Intan milik kita, Dyana adalah simbol pembaharuan dalam dunia politik dan kemenangan ini adalah masa depan kita semua”.

Berdasarkan ungkapan itu dapatlah di rumuskan bahawa Anwar sebenarnya sedar beliau tidak akan mampu melakukan sebarang perubahan seperti mana yang di inginkannya.Kegagalan demi kegagalan dek kerana penipuan serta permainan politik murahannya selama ini sudah di fahami rakyat dan beliau tahu sukar untuk mendapatkan sokongan majoriti untuk memenuhi impiannya menduduki kerusi Perdana Menteri.

Kerana itulah Anwar mahukan pengundi di Teluk Intan supaya memilih Dyana kononnya untuk mewujudkan simbol baru bagi pembaharuan di dalam dunia politik selain daripada mewujudkan Melayu baru yang berani menentang fahaman konvensional UMNO.

Tanpa kesinambungan legasi Anwar , beliau tahu perjuangan songsang ini tidak akan ke mana.
 

ANWAR ANGGAP CINA TELUK INTAN TAK DE KEMALUAN???

Photo: ANWAR ANGGAP CINA TELUK INTAN TAK DE KEMALUAN???Lihat betapa RETORIKnya Si Ketua Penipu tu menyampaikan ucapan. Dalam satu sesi ceramah, dia boleh menjatuhkan orang dan memalukan mereka.

Tapi dalam masa yang sama, dia mintak orang hormat pada dia. Nak hormat menda kejadahnya bila dia terang - terangan menghina orang Cina ni secara terbuka?

Kalau baca dari satu sudut, memang nampak sangat Si Ketua Penipu tu cuba menghina masyarakat Cina di Teluk Intan dan melabelkan mereka 'Tak Tahu Malu'.
Anwar Ibrahim membidas segolongan orang Cina yang masih menyokong BN walaupun mereka telah dilabelkan sebagai pendatang.

Bercakap di Teluk Intan malam tadi, Anwar yang juga ketua umum PKR menyifatkan mereka sebagai "tak tahu malu".

"(Mereka kata orang) Cina ini pendatang, apa lagi Cina mahu, itupun ada lagi (orang) Cina mahu sokong BN, tak dak malu punya Cina," kata Anwar berseloroh dan disambut gelak ketawa para hadirin.
Itu Cina yang menyokong BN. Kenapa pulak ada ADUN DAPigs yang hina Melayu sebelum ini, Si Ketua Penipu tu tak nak kata Melayu DAPigs Tak Tahu Malu?

Sedangkan terang - terangan ADUN DAPigs tu kata 'Melayu Celaka' dan kemudiannya tukar pulak kenyataan dengan melabelkan 'UMNO Celaka'.

Tak nak pulak Si Ketua Penipu tu kata orang Melayu yang dok sokong DAPigs tu tak tau malu? Dah digelar Celaka pun masih jugak nak sokong DAPigs, apa kejadahnya?

Adakah amalan sedemikian dilihat sebagai satu langkah untuk saling hormat menghormati seperti mana yang dia sendiri sebut masa berdiri atas pentas tu?

Tambah memalukan ialah Melayu yang masih lagi sanggup kena tipu dengan PKR dalam pemilihan parti yang dijalankan baru - baru ni. Dah kena tipu pun, masih nak sokong lagi?

Inilah jenis manusia yang MUNAFIK. Bercakap pandai, tapi dalam masa yang sama dia nak buat apa yang dia cakap tu pun tak reti. Setakat pandai bercakap je la kerjanya.

Jika benar sekali pun ada pihak yang melabelkan Cina ni sebagai pendatang, adakah wajar dia pun melakukan perkara yang sama? Entah - entah, dia sendiri yang bagi label tu kepada orang Cina. Lepas tu dia tuduh orang lain pulak!!!Lihat betapa RETORIKnya Si Ketua Penipu tu menyampaikan ucapan. Dalam satu sesi ceramah, dia boleh menjatuhkan orang dan memalukan mereka.

Tapi dalam masa yang sama, dia mintak orang hormat pada dia. Nak hormat menda kejadahnya bila dia terang - terangan menghina orang Cina ni secara terbuka?

Kalau baca dari satu sudut, memang nampak sangat Si Ketua Penipu tu cuba menghina masyarakat Cina di Teluk Intan dan melabelkan mereka 'Tak Tahu Malu'.
Anwar Ibrahim membidas segolongan orang Cina yang masih menyokong BN walaupun mereka telah dilabelkan sebagai pendatang.

Bercakap di Teluk Intan malam tadi, Anwar yang juga ketua umum PKR menyifatkan mereka sebagai "tak tahu malu".

"(Mereka kata orang) Cina ini pendatang, apa lagi Cina mahu, itupun ada lagi (orang) Cina mahu sokong BN, tak dak malu punya Cina," kata Anwar berseloroh dan disambut gelak ketawa para hadirin.
Itu Cina yang menyokong BN. Kenapa pulak ada ADUN DAPigs yang hina Melayu sebelum ini, Si Ketua Penipu tu tak nak kata Melayu DAPigs Tak Tahu Malu?

Sedangkan terang - terangan ADUN DAPigs tu kata 'Melayu Celaka' dan kemudiannya tukar pulak kenyataan dengan melabelkan 'UMNO Celaka'.

Tak nak pulak Si Ketua Penipu tu kata orang Melayu yang dok sokong DAPigs tu tak tau malu? Dah digelar Celaka pun masih jugak nak sokong DAPigs, apa kejadahnya?

Adakah amalan sedemikian dilihat sebagai satu langkah untuk saling hormat menghormati seperti mana yang dia sendiri sebut masa berdiri atas pentas tu?

Tambah memalukan ialah Melayu yang masih lagi sanggup kena tipu dengan PKR dalam pemilihan parti yang dijalankan baru - baru ni. Dah kena tipu pun, masih nak sokong lagi?

Inilah jenis manusia yang MUNAFIK. Bercakap pandai, tapi dalam masa yang sama dia nak buat apa yang dia cakap tu pun tak reti. Setakat pandai bercakap je la kerjanya.

Jika benar sekali pun ada pihak yang melabelkan Cina ni sebagai pendatang, adakah wajar dia pun melakukan perkara yang sama? Entah - entah, dia sendiri yang bagi label tu kepada orang Cina. Lepas tu dia tuduh orang lain pulak!!!
 

Fitnah Dan Penipuan Jadi Strategi Kempen DAP???

DAP amat jelas dilihat menggunakan strategi “Fitnah dan Tipu” di sepanjang kempen Pilihan Raya Kecil Parlimen Teluk Intan P076.

Calon DAP untuk PRK Teluk Intan, Dyana Sofya, walaupun dikatakan muda berusia 27 tahun, namun cukup handal dalam menipu sehingga penulis sendiri tidak terkira jumlah penipuannya sepanjang berkempen.

Ini tidak menghairankan kerana DAP sendiri berjuang atas penipuan serta penindasan terhadap kaum Melayu dan India.
Terbaru, puak-puak DAP mengambil kesempatan atas sebuah bencana kebakaran yang berlaku lebih kurang jam 2 pagi tadi di sebuah kilang perabot di Jalan Changkat Jong, B&B Furniture yang terletak bersebelahan Kuil Vellai Vinayagar berhampiran restoran terkenal di Teluk Intan, Gulam Rasul.

Puak-puak penipu ini telah menghebahkan dan menggunakan gambar kebaran kilang perabot tersebut dan mendakwa bahawa kebakaran tersebut adalah insiden UMNO membakar bilik gerakan DAP di Jalan Changkat Jong.

Laporan berita sebenar insiden berkenaan telah disiarkan oleh feldavoice.com pada jam 3.42 pagi tadi dan disahkan sendiri oleh editor portal berkenaan yang berada di tempat kejadian.

Di dalam insiden berkenaan, Presiden PPP, Datuk Seri Dr M Kayveas turut berada di lokasi kejadian secara kebetulan dan beliau turut membantu melancarkan kerja-kerja Bomba & Penyelamat dari Balai Teluk Intan.

Penulis tidak mahu mengulas tentang kejadian kebakaran yang berlaku awal pagi tadi kerana pembaca boleh mengakses portal feldavoice.com untuk membaca berita penuh serta gambar-gambar sebenar kejadian yang turut dimuatkan di FB Barisan Nasional Teluk Intan. [https://www.facebook.com/BarisanNasionalTelukIntan]

Penulis ingin menarik perhatian pembaca akan sikap biadap DAP yang mengambil kesempatan atas bencana yang berlaku di Teluk Intan yang sedang hangat dengan PRK Parlimen.

Persoalannya, kenapa UMNO yang difitnah membakar sedangkan calon yang bertanding adalah dari Parti Gerakan?
Ini jelas menunjukkan bahawa DAP sendiri tiada keyakinan menang jika bersikap telus dan jujur dalam berkempen.

Berlainan sikapnya dengan BN dan calon BN, Datuk Mah Siew Keong yang sentiasa jujur dan telus sepanjang berkempen di PRK Teluk Intan ini.

Kalah atau menang kemudian kira, yang penting sikap jujur dan telus menjadi keutamaan kempen BN di PRK Teluk Intan.
Penulis sedia maklum bahawa calon BN dalam PRK Teluk Intan, Datuk Mah seorang yang bersih dan fakta ini tidak dapat dinafikan oleh warga Teluk Intan mahupun DAP sendiri.

Ini menimbulkan kegerunan Dyana dan DAP dalam pertembungan 1 lawan 1 dalam PRK ini.

Manakan tidak, Dyana telah didedahkan media dengan pelbagai siri penipuan yang akhirnya menjerat dirinya sendiri.
Sedangkan Datuk Mah pula adalah anak jutawan Teluk Intan dan bersih dari sebarang skandal, penipuan mahupun penyelewengan.

Didalam sidang media petang semalam, Datuk Mah juga turut menyelar gaya kempen DAP yang banyak menipu dalam meraih undi warga Teluk Intan.

Apa yang menimbulkan kehairanan penulis adalah, DAP cukup gah menyatakan keyakinannya untuk menang dalam PRK ini namun tindak tanduk DAP dan calonnya menunjukkan yang sebaliknya.

Selepas ini, apa pula penipuan dan fitnah yang akan dihidangkan DAP dan Dyana kepada pengundi-pengundi di Teluk Intan ?


PRK Teluk Intan ~ DAP Cuba Gambarkan UiTM Sebagai GAGAL???

Photo: PRK Teluk Intan ~ DAP Cuba Gambarkan UiTM Sebagai GAGAL???DAP dilihat seolah-olah terlalu bersungguh-sungguh cuba membuktikan bahawa UiTM gagal melahirkan anak muda yang menghargai perjuangan UMNO dalam merealisasikan sebuah Universiti yang dibentuk untuk membantu orang Melayu yang tidak mendapat peluang belajar di pusat pengajian tinggi lain.

Uitm telah menyediakan prasarana yang kondusif dan murah untuk anak-anak Melayu yang bukan sekadar tidak berpeluang malahan tidak mampu membayar yuran yang tinggi di pusat pengajian yang lain terutamanya swasta.

Baru-baru ini Lim Kit Siang kononnya telah menyifatkan pelajar Universiti Teknologi Mara (UiTM) bukan lagi robot Umno selepas pencalonan pembantunya, Dyana Sofya Mohd Daud dalam Pilihanraya Kecil Teluk Intan. DAP cuba meracun fikiran anak muda Melayu dengan fahaman DAP yang kita amat maklum ianya lebih mirip kepada fahaman komunis dalam usaha mereka menindas orang Melayu yang merupakan Tuan Tanah Melayu.

DAP dengan bongkaknya mengistiharkan bahawa kononnya idealisme pelajar dan anak muda tidak akan dapat dibunuh atau dicorakkan oleh bekas Naib Canselor UiTM, Tan Sri Dr Ibrahim Abu Shah yang kini merupakan ahli Majlis Tertinggi (MT) Umno.

Hakikat bahawa UMNO membantu anak Bumiputera amat pahit bagi DAP. Oleh itu mereka melihat bahawa dengan mencemarkan minda seorang dua bekas pelajar UiTM merupakan satu kejayaan dalam usaha berterusan DAP meruntuh Ketuanan Melayu yang termaktub dalam Perlembagaan Malaysia.

Nampaknya Lim Kit siang cukup berbangga dapat merosakkan minda anak Melayu yang bernama Dyana Sofya ini. Kononnya Dyana merupakan testimoni kegagalan Ibrahim Abu Shah selama sembilan tahun menjadi Naib Canselor UiTM untuk menjadikan pelajarnya sebagai robot Umno dan membunuh idealisme serta impian anak muda Malaysia.

Selepas seseorang itu menamatkan pengajiannya maka mereka bebas memilih jalan hidup masing-masing. Bagi manusia yang tamak seperti Dyana maka tidak hairanlah sekiranya beliau memilih untuk menyokong DAP. Manusia seperti ini menghalalcarakan segalanya demi nafsu dan cita-cita politik.

Pelik juga apabila Lim Kit Siang membidas kenyataan Ibrahim Ali yang mengganggap Presiden Gerakan, Datuk Mah Siew Keong sebagai lebih “lawa” daripada Dyana sebagai tidak masuk akal. Kita amat maklum bahawa lawa di sini bermaksud dari segi perangai dan minda bukannya sekadar rupa yang cuba dimanipulasikan oleh Kit Siang.

Lucu apabila Lim Kit Siang bercakap tentang politik baru DAP yang kononnya berasaskan keadilan, kebebasan dan ketelusan serta urus tadbir yang baik akan menggantikan politik lama dengan melangkaui batasan kaum. Pemilihan CEC yang lepas menyaksikan ketidaktelusan dan ketidakadilan dimana mereka telah memanipulasikan undi sehingga menyebabkan DAP sekarang sebenar bertanding atas tiket yang tidak berapa nak sah memandangkan kes mereka dengan ROS masih lagi belum selesai sehingga ke hari ini.

Lim Kit Siang ini tidak habis-habis dengan perangai bongkak sombong chauvinist melampau. Sikap ini telah beliau terapkan ke dalam diri anak cucu beliau dan juga para penyokong tegar DAP. Mereka inilah bakal menjadi musuh utama negara yang akan tidak berhenti-henti memainkan isu perkauman untuk memusnahkan ketuanan Melayu bagi menganiaya Tuan Tanah Melayu secara berterusan.DAP dilihat seolah-olah terlalu bersungguh-sungguh cuba membuktikan bahawa UiTM gagal melahirkan anak muda yang menghargai perjuangan UMNO dalam merealisasikan sebuah Universiti yang dibentuk untuk membantu orang Melayu yang tidak mendapat peluang belajar di pusat pengajian tinggi lain.

Uitm telah menyediakan prasarana yang kondusif dan murah untuk anak-anak Melayu yang bukan sekadar tidak berpeluang malahan tidak mampu membayar yuran yang tinggi di pusat pengajian yang lain terutamanya swasta.

Baru-baru ini Lim Kit Siang kononnya telah menyifatkan pelajar Universiti Teknologi Mara (UiTM) bukan lagi robot Umno selepas pencalonan pembantunya, Dyana Sofya Mohd Daud dalam Pilihanraya Kecil Teluk Intan. DAP cuba meracun fikiran anak muda Melayu dengan fahaman DAP yang kita amat maklum ianya lebih mirip kepada fahaman komunis dalam usaha mereka menindas orang Melayu yang merupakan Tuan Tanah Melayu.

DAP dengan bongkaknya mengistiharkan bahawa kononnya idealisme pelajar dan anak muda tidak akan dapat dibunuh atau dicorakkan oleh bekas Naib Canselor UiTM, Tan Sri Dr Ibrahim Abu Shah yang kini merupakan ahli Majlis Tertinggi (MT) Umno.

Hakikat bahawa UMNO membantu anak Bumiputera amat pahit bagi DAP. Oleh itu mereka melihat bahawa dengan mencemarkan minda seorang dua bekas pelajar UiTM merupakan satu kejayaan dalam usaha berterusan DAP meruntuh Ketuanan Melayu yang termaktub dalam Perlembagaan Malaysia.

Nampaknya Lim Kit siang cukup berbangga dapat merosakkan minda anak Melayu yang bernama Dyana Sofya ini. Kononnya Dyana merupakan testimoni kegagalan Ibrahim Abu Shah selama sembilan tahun menjadi Naib Canselor UiTM untuk menjadikan pelajarnya sebagai robot Umno dan membunuh idealisme serta impian anak muda Malaysia.

Selepas seseorang itu menamatkan pengajiannya maka mereka bebas memilih jalan hidup masing-masing. Bagi manusia yang tamak seperti Dyana maka tidak hairanlah sekiranya beliau memilih untuk menyokong DAP. Manusia seperti ini menghalalcarakan segalanya demi nafsu dan cita-cita politik.

Pelik juga apabila Lim Kit Siang membidas kenyataan Ibrahim Ali yang mengganggap Presiden Gerakan, Datuk Mah Siew Keong sebagai lebih “lawa” daripada Dyana sebagai tidak masuk akal. Kita amat maklum bahawa lawa di sini bermaksud dari segi perangai dan minda bukannya sekadar rupa yang cuba dimanipulasikan oleh Kit Siang.

Lucu apabila Lim Kit Siang bercakap tentang politik baru DAP yang kononnya berasaskan keadilan, kebebasan dan ketelusan serta urus tadbir yang baik akan menggantikan politik lama dengan melangkaui batasan kaum. Pemilihan CEC yang lepas menyaksikan ketidaktelusan dan ketidakadilan dimana mereka telah memanipulasikan undi sehingga menyebabkan DAP sekarang sebenar bertanding atas tiket yang tidak berapa nak sah memandangkan kes mereka dengan ROS masih lagi belum selesai sehingga ke hari ini.

Lim Kit Siang ini tidak habis-habis dengan perangai bongkak sombong chauvinist melampau. Sikap ini telah beliau terapkan ke dalam diri anak cucu beliau dan juga para penyokong tegar DAP. Mereka inilah bakal menjadi musuh utama negara yang akan tidak berhenti-henti memainkan isu perkauman untuk memusnahkan ketuanan Melayu bagi menganiaya Tuan Tanah Melayu secara berterusan.
 

SELEPAS AKU JANJI HADI AWANG, PAS MULA GERAKKAN JENTERANYA SECARA BESAR-BESARAN DI TELUK INTAN???

Photo: SELEPAS AKU JANJI HADI AWANG, PAS MULA GERAKKAN JENTERANYA SECARA BESAR-BESARAN DI TELUK INTAN???DAP akhirnya menarik nafas lega apabila Presiden PAS, Abdul Hadi Awang yang telah bertemu dan duduk di sebelah Dyana Sofya mengeluarkan kata-kata di luar kesedaran. PAS sebelum ini merungut tentang bajet kecil yang diberikan oleh DAP kepada petugas-petugas parti tersebut untuk meraih undi Melayu-Islam Teluk Intan, kini telah menerima arahan daripada Abdul Hadi Awang agar bekerja sekeras mungkin mendapatkan undi Melayu untuk Dyana Sofya.

Malah dalam satu pengakuannya, Abdul Hadi Awang kagum dengan keberanian Dyana Sofya yang menyertai DAP dan kemudian bertanding sebagai calon Parlimen Teluk Intan mewakili DAP. Menurut Abdul Hadi Awang, dia sendiri tidak mempunyai keberanian sebegitu rupa. Apatah lagi Dyana Sofya dengan penuh bangga menyatakan sebelum ini, jikalau dia dipilih sebagai Ahli Parlimen Teluk Intan, dia tidak akan menyokong hudud selaras dengan kehendak partinya. Sedangkan PAS pula menyalahkan UMNO-BN kerana sentiasa mencari salah silap deraf hudud yang dibuat oleh PAS.

Daripada maklumat yang diterima, mulai Jumaat ini, pasukan dan gerombolan guru-guru sekolah kerajaan yang merupakan pemimpin, ahli dan penyokong PAS akan MENYERANG Pusat-Pusat Daerah Mengundi yang berikut:

(i) PDM Padang Tembak
(ii) PDMSelabak
(iii) PDM Seri Setia
(iv) PDM Kampung Banjar

Kesemua PDM-PDM berkenaan merupakan kawasan Melayu-Islam. PAS telah ditugaskan oleh DAP untuk meraih sebanyak mungkin undi Melayu-Islam untuk mengekalkan kemenangan dengan majoriti besar Teluk Intan.

Dua minggu sebelum ini, DAP telah memastikan kawasan-kawasan campuran dan Cina, selamat buat DAP. Kini yang menjadi kebimbangan DAP adalah kawasan-kawasan Melayu dan India. Justeru, PAS diberikan tugas-tugas khas di kawasan-kawasan Melayu untuk tujuan berkenaan.

Berdasarkan maklumat yang diterima, Markaz Tarbiyah Pusat Kampung Padang Tembak akan menjadi pusat operasi utama di mana perayu-perayu undi akan diagih-agihkan ke kawasan hitam DAP (kawasan putih BN).

Nampaknya pesona wajah Melayu Yahudi seperti Dyana Sofya telah berjaya memerangkap serban, jubah, dan janggut serta lenggok sengau bahasa Arab pasar puak-puak PAS untuk menjadi pak turut DAP.

Tahniah PAS!

Allah Taala benar-benar telah menunjukkan siapa dan apa sebenarnya PARTI ISLAM SE-MALAYSIA yang mudah terlentok, tergoda dan tergiur dengan kecantikan dan keremajaan seorang wanita!!!
 
DAP akhirnya menarik nafas lega apabila Presiden PAS, Abdul Hadi Awang yang telah bertemu dan duduk di sebelah Dyana Sofya mengeluarkan kata-kata di luar kesedaran. PAS sebelum ini merungut tentang bajet kecil yang diberikan oleh DAP kepada petugas-petugas parti tersebut untuk meraih undi Melayu-Islam Teluk Intan, kini telah menerima arahan daripada Abdul Hadi Awang agar bekerja sekeras mungkin mendapatkan undi Melayu untuk Dyana Sofya.

Malah dalam satu pengakuannya, Abdul Hadi Awang kagum dengan keberanian Dyana Sofya yang menyertai DAP dan kemudian bertanding sebagai calon Parlimen Teluk Intan mewakili DAP. Menurut Abdul Hadi Awang, dia sendiri tidak mempunyai keberanian sebegitu rupa. Apatah lagi Dyana Sofya dengan penuh bangga menyatakan sebelum ini, jikalau dia dipilih sebagai Ahli Parlimen Teluk Intan, dia tidak akan menyokong hudud selaras dengan kehendak partinya. Sedangkan PAS pula menyalahkan UMNO-BN kerana sentiasa mencari salah silap deraf hudud yang dibuat oleh PAS.

Daripada maklumat yang diterima, mulai Jumaat ini, pasukan dan gerombolan guru-guru sekolah kerajaan yang merupakan pemimpin, ahli dan penyokong PAS akan MENYERANG Pusat-Pusat Daerah Mengundi yang berikut:

(i) PDM Padang Tembak
(ii) PDMSelabak
(iii) PDM Seri Setia
(iv) PDM Kampung Banjar

Kesemua PDM-PDM berkenaan merupakan kawasan Melayu-Islam. PAS telah ditugaskan oleh DAP untuk meraih sebanyak mungkin undi Melayu-Islam untuk mengekalkan kemenangan dengan majoriti besar Teluk Intan.

Dua minggu sebelum ini, DAP telah memastikan kawasan-kawasan campuran dan Cina, selamat buat DAP. Kini yang menjadi kebimbangan DAP adalah kawasan-kawasan Melayu dan India. Justeru, PAS diberikan tugas-tugas khas di kawasan-kawasan Melayu untuk tujuan berkenaan.

Berdasarkan maklumat yang diterima, Markaz Tarbiyah Pusat Kampung Padang Tembak akan menjadi pusat operasi utama di mana perayu-perayu undi akan diagih-agihkan ke kawasan hitam DAP (kawasan putih BN).

Nampaknya pesona wajah Melayu Yahudi seperti Dyana Sofya telah berjaya memerangkap serban, jubah, dan janggut serta lenggok sengau bahasa Arab pasar puak-puak PAS untuk menjadi pak turut DAP.

Tahniah PAS!

Allah Taala benar-benar telah menunjukkan siapa dan apa sebenarnya PARTI ISLAM SE-MALAYSIA yang mudah terlentok, tergoda dan tergiur dengan kecantikan dan keremajaan seorang wanita!!!
 

Ibu Dyana Isytihar Keluar PERKASA...Inilah Takut Dengan Bayang Bayang Sendiri???

Photo: Ibu Dyana Isytihar Keluar PERKASA...Inilah Takut Dengan Bayang Bayang Sendiri???TELUK INTAN - Yammy Samad, Ibu kepada calon DAP PRK Teluk Intan, Dyana Sofya Mohd Daud hari ini mengumumkan kelaur dari Pertubuhan NGO Pribumi Perkasa (PERKASA) hari ini di hadapan Penasihat DAP, Lim Kit Siang.

Yammy berkata,  beliau berhasrat keluar dari PERKASA  bagi menamatkan kontroversi yang membabitkan dirinya dengan NGO tersebut.

"Kalau dalam keadaan (kontroversi) sebegini, saya isytihar keluar dari PERKASA," katanya kepada pemberita pada sidang media DAP di sini hari ini.

Sidang media itu diadakan bagi membentangkan manifesto DAP peringkat parlimen Teluk Intan.

Turut hadir Penasihat DAP Lim Kit Siang, ibu Dyana Yammy Samat, Pengerusi DAP Perak Nga Kor Ming dan beberapa pimpinan pusat.

Ketika awal penubuhan PERKASA, Yammy difahamkan dilantik sebagai Ketua Wiranita akan tetapi hanya memegang jawatan tersebut selama lima bulan.

Sebelum ini, Dyana telah membuat penafian mengenai pembabitan ibu beliau dalam Perkasa malah mendakwa ibunya tidak pernah hadir pada Mesyuarat Agong Perkasa sekaligus tidak pernah mendaftar sebagai ahli NGO Melayu itu.
 
TELUK INTAN - Yammy Samad, Ibu kepada calon DAP PRK Teluk Intan, Dyana Sofya Mohd Daud hari ini mengumumkan kelaur dari Pertubuhan NGO Pribumi Perkasa (PERKASA) hari ini di hadapan Penasihat DAP, Lim Kit Siang.

Yammy berkata, beliau berhasrat keluar dari PERKASA bagi menamatkan kontroversi yang membabitkan dirinya dengan NGO tersebut.

"Kalau dalam keadaan (kontroversi) sebegini, saya isytihar keluar dari PERKASA," katanya kepada pemberita pada sidang media DAP di sini hari ini.

Sidang media itu diadakan bagi membentangkan manifesto DAP peringkat parlimen Teluk Intan.

Turut hadir Penasihat DAP Lim Kit Siang, ibu Dyana Yammy Samat, Pengerusi DAP Perak Nga Kor Ming dan beberapa pimpinan pusat.

Ketika awal penubuhan PERKASA, Yammy difahamkan dilantik sebagai Ketua Wiranita akan tetapi hanya memegang jawatan tersebut selama lima bulan.

Sebelum ini, Dyana telah membuat penafian mengenai pembabitan ibu beliau dalam Perkasa malah mendakwa ibunya tidak pernah hadir pada Mesyuarat Agong Perkasa sekaligus tidak pernah mendaftar sebagai ahli NGO Melayu itu.
 

Pengganas Tamil : Ramasamy Cabar Ketua Polis Negara...Inilah Bangang Dan Bodoh Pemimpinan PR ni???

Photo: Pengganas Tamil : Ramasamy Cabar Ketua Polis Negara...Inilah Bangang Dan Bodoh Pemimpinan PR ni???GEORGE TOWN,  - Timbalan Ketua Menteri II P. Ramasamy mencabar Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar mengemukakan bukti kukuh bahawa tiga rakyat asing yang ditahan Ahad lepas adalah anggota pengganas Liberation Tigers of Tamil Eelam (LTTE).

Beliau berkata kumpulan pengganas LTTE telah lama berkubur dan ketiga-tiga rakyat asing yang ditahan itu mempunyai kad Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu Bagi Orang Pelarian (UNHCR) untuk menetap di negara ini serta mengelak daripada diambil tindakan oleh pihak berkuasa.

"Bagaimana beliau (Khalid) boleh kata bahawa LTTE wujud, polis Malaysia ini tidak membuat kajian langsung, mereka ambil tindakan apabila mereka terima maklumat daripada pihak Sri Lanka...ini adalah pelarian Tamil.

"Saya cabar ketua polis negara sekiranya beliau ada bukti, kemukakan dan saya sedia berdebat dengannya...jangan dengan mudah menahan pelarian Tamil yang perlukan perlindungan," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Ramasamy mengadakan sidang akhbar itu berhubung penahanan tiga rakyat asing yang disyaki anggota kumpulan pengganas LTTE dalam beberapa serbuan di Petaling Jaya dan Klang, Selangor pada 15 Mei lepas.

Khalid dalam kenyataannya sebelum ini berkata suspek menyusup masuk ke Malaysia sejak 2004 dan menjadikan negara ini sebagai pangkalan untuk mengumpul dana, menyebarkan propaganda selain berusaha mengaktifkan semula aktiviti kumpulan LTTE khususnya di peringkat antarabangsa.
 
GEORGE TOWN, - Timbalan Ketua Menteri II P. Ramasamy mencabar Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar mengemukakan bukti kukuh bahawa tiga rakyat asing yang ditahan Ahad lepas adalah anggota pengganas Liberation Tigers of Tamil Eelam (LTTE).

Beliau berkata kumpulan pengganas LTTE telah lama berkubur dan ketiga-tiga rakyat asing yang ditahan itu mempunyai kad Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu Bagi Orang Pelarian (UNHCR) untuk menetap di negara ini serta mengelak daripada diambil tindakan oleh pihak berkuasa.

"Bagaimana beliau (Khalid) boleh kata bahawa LTTE wujud, polis Malaysia ini tidak membuat kajian langsung, mereka ambil tindakan apabila mereka terima maklumat daripada pihak Sri Lanka...ini adalah pelarian Tamil.

"Saya cabar ketua polis negara sekiranya beliau ada bukti, kemukakan dan saya sedia berdebat dengannya...jangan dengan mudah menahan pelarian Tamil yang perlukan perlindungan," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Ramasamy mengadakan sidang akhbar itu berhubung penahanan tiga rakyat asing yang disyaki anggota kumpulan pengganas LTTE dalam beberapa serbuan di Petaling Jaya dan Klang, Selangor pada 15 Mei lepas.

Khalid dalam kenyataannya sebelum ini berkata suspek menyusup masuk ke Malaysia sejak 2004 dan menjadikan negara ini sebagai pangkalan untuk mengumpul dana, menyebarkan propaganda selain berusaha mengaktifkan semula aktiviti kumpulan LTTE khususnya di peringkat antarabangsa.
 

TERKINI ~ ADUN #CELAKADAP RSN RAYER DITAHAN POLIS..???

Kak Yong Shariena's photo.Kak Yong Shariena's photo.MKP kini berada di perkarangan IPD Timur Laut setelah mendapat maklumat ADUN CELAKA DAP sebentar tadi telah ditahan oleh POLIS berikutan laporan Polis yang telah dibuat oleh PEMUDA UMNO seluruh Negara kerana kelancangan mulutnya menggelar Ahli UMNO CELAKA.

Beberapa Badan Bukan Kerajaan (NGO) dan Pemuda UMNO di Pulau Pinang hari ini membuat laporan polis terhadap Anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) Seri Delima R.S.N Rayer kerana mengeluarkan kenyataan berbaur hasutan dalam beberapa ceramah kempen pilihan raya kecil Parlimen Bukit Gelugor, baru-baru ini.

Laporan itu dibuat di Ibu Pejabat Polis Daerah Seberang Perai Selatan (SPS).

Antara yang membuat laporan polis itu ialah Pemuda UMNO Bahagian Nibong Tebal, Pemuda UMNO Bahagian Bukit Mertajam, Pemuda UMNO Bahagian Tasek Gelugor, Pemuda UMNO Balik Pulau, Gabungan NGO Islam Pulau Pinang, Gerakan Belia 4B Balik Pulau dan Nibong Tebal, Majlis Belia Barat Daya, Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung Barat Daya dan Pekida Barat Daya.

Ketua Pemuda Nibong Tebal Norheisham Ismail berkata pihaknya mahu polis mengggunakan Akta Hasutan 1948 bagi menyiasat Rayer yang dalam ceramahnya semasa berkempen untuk calon DAP Ramkarpal Singh Deo berulang kali menghasut rakyat dengan menyebut ‘UMNO Celaka’.

“Ungkapan biadab dan kurang ajar Rayer itu menyebabkan 3 juta anggota UMNO di seluruh negara marah,” katanya selepas membuat laporan
polis itu.

Ketua Pemuda UMNO Bahagian Balik Pulau Hisham Abdul Hamid berkata pihaknya mahu polis mengambil tindakan tegas terhadap Adun berkenaan kerana kenyataannya itu boleh menggugat keamanan dan keselamatan negara serta dengan sengaja membuat provokasi.

“Kami desak Rayer menarik balik kenyataannya dan memohon maaf…jika beliau gagal berbuat demikian, Pemuda UMNO sedia menghadapi apa sahaja untuk parti keramat milik orang Melayu ini,” katanya.
 

Selasa, 27 Mei 2014

Petugas wanita BN ditumbuk ketika berkempen di Teluk Intan???

Seorang wanita yang juga petugas Barisan Nasional (BN) daripada PPP ditumbuk di Taman Desa Aman di sini petang semalam. Ketua Polis Daerah Hilir Perak, Asisten Komisioner Goh Kok Liang berkata, wanita berusia 58 tahun itu ditumbuk semasa berkempen dari rumah ke rumah. Katanya, wanita itu telah membuat laporan polis mengenai kejadian tersebut. "Tiga atau empat orang daripada parti PPP telah membuat kempen rumah ke rumah.

Apabila mereka tiba di satu rumah, suspek telah menumbuk dan menendang salah seorang daripada ahli PPP tersebut.

"Kami telah mengenal pasti suspek berusia 61 tahun berkenaan.

Suspek telah datang ke balai polis membuat laporan bahawa kumpulan PPP itu datang ke rumahnya untuk mencuri buah mempelam.

Suspek pergi menemui kumpulan berkenaan dan berlaku pertengkaran dan kejadian tumbukan," katanya.

Kok Liang berkata demikian ketika ditemui selepas menunaikan tanggungjawab sebagai pengundi awal di Dewan Serbaguna Ibu pejabat Polis Daerah Hilir Perak di sini hari ini.

Jelas Kok Liang, pihak polis akan menyiasat insiden itu di bawah Seksyen 323 mendatangkan kecederaan dan kertas siasatan dakwaan akan diserahkan kepada Timbalan Pendakwa untuk keputusan.- antarapos


BODOHNYA DYANA....BUKA PEKUNG BANGSANYA SENDIRI???

Photo: BODOHNYA DYIANA....BUKA PEKUNG BANGSANYA SENDIRI???Boleh Percaya ker lagi melayu seperti ini lagi?Sedihnya tempat ia belajar dulu sehingga berjaya kini mengutuk UITM dan Kerajaan..Inilah Manusia paling Bangang dalam sejarah.

Persatuan Alumni UiTM Malaysia menegaskan  institusi itu tidak harus dijadikan bahan kempen politik seperti yang dilakukan pihak tertentu menjelang pilihan raya kecil Parlimen Teluk Intan.

Setiausaha Agung persatuan itu, Shukri Ishak menarik perhatian bahawa  setiap individu berhak dalam negara demokrasi memilih arus politik
masing-masing.

“Tetapi jangan gunakan UiTM sebagai bahan kempen politik. Jangan babitkan UiTM. Setiap individu berhak membuat kenyataan tetapi biarlah yang benar dan ada bukti.

“Cakap sahaja untuk kempen politik tanpa bukti dan fakta tidak menunjukkan kepintaran atau kecerdasan minda,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Calon DAP bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) kerusi Parlimen Teluk Intan, Dyana Sofya Mohd Daud dilaporkan mendakwa UiTM mengambil penuntut daripada kalangan keluarga pemimpin Umno yang berada, berbanding penuntut daripada keluarga bukan berada yang tiada kaitan dengan Umno.

Dyana Sofya merupakan bekas penuntut jurusan undang-undang UiTM.

Shukri berkata: “Dia (Dyana Sofya) hanya seorang daripada 600,000 alumni UiTM. Ramai (alumni) juga menjadi pemimpin parti lain daripada Umno.”

Mengulas lanjut, beliau berkata UiTM mempunyai program dipanggil ‘JPA/MARA/Petronas Pre-Overseas Programme’ yang membantu pelajar yang ditaja JPA termasuk berketurunan India dan Cina menjalani latihan antara setahun dan dua tahun sebelum melanjutkan pengajian ke luar negara.

Beliau berkata program yang diperkenalkan sejak 1980-an itu turut meliputi program A Level Jerman yang menyaksikan pelajar melanjutkan pelajaran ke universiti di Jerman.

“Ramai tidak tahu UiTM membantu pelajar bukan Bumiputera mendapat pendedahan melalui latihan selama setahun hingga dua tahun di UiTM sebelum mereka ke luar negara,” katanya berhubung program itu yang dibuat di Pusat Pendidikan Antarabangsa (Intec), yang merupakan sebahagian daripada UiTM.

Beliau menjelaskan Intec yang menawarkan pelbagai program, terbuka kepada semua rakyat Malaysia dan pensyarahnya juga terdiri daripada kalangan pensyarah UiTM.

“Saya yakin UiTM telah melatih lebih ramai anak bukan Bumiputera berbanding Universiti Tunku Abdul Rahman (Utar) dan Kolej Tunku Abdul Rahman (KTAR). Tanya UTAR dan KTAR berapa ramai anak Melayu lulus dari tempat mereka,” tegas Shukri.

PRK kerusi Parlimen Teluk Intan menyaksikan pertandingan satu lawan satu antara calon BN Datuk Mah Siew Keong dan Dyana Sofya.

Pengundian awal akan diadakan 27 Mei ini, manakala hari pengundian ditetapkan 31 Mei.

PRK itu diadakan berikutan kematian penyandang kerusi Parlimen itu, Seah Leong Peng, 48, daripada DAP akibat kanser pada 1 Mei lepas.
 
Boleh Percaya ker lagi melayu seperti ini lagi?Sedihnya tempat ia belajar dulu sehingga berjaya kini mengutuk UITM dan Kerajaan..Inilah Manusia paling Bangang dalam sejarah.

Persatuan Alumni UiTM Malaysia menegaskan institusi itu tidak harus dijadikan bahan kempen politik seperti yang dilakukan pihak tertentu menjelang pilihan raya kecil Parlimen Teluk Intan.

Setiausaha Agung persatuan itu, Shukri Ishak menarik perhatian bahawa setiap individu berhak dalam negara demokrasi memilih arus politik
masing-masing.

“Tetapi jangan gunakan UiTM sebagai bahan kempen politik. Jangan babitkan UiTM. Setiap individu berhak membuat kenyataan tetapi biarlah yang benar dan ada bukti.

“Cakap sahaja untuk kempen politik tanpa bukti dan fakta tidak menunjukkan kepintaran atau kecerdasan minda,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Calon DAP bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) kerusi Parlimen Teluk Intan, Dyana Sofya Mohd Daud dilaporkan mendakwa UiTM mengambil penuntut daripada kalangan keluarga pemimpin Umno yang berada, berbanding penuntut daripada keluarga bukan berada yang tiada kaitan dengan Umno.

Dyana Sofya merupakan bekas penuntut jurusan undang-undang UiTM.

Shukri berkata: “Dia (Dyana Sofya) hanya seorang daripada 600,000 alumni UiTM. Ramai (alumni) juga menjadi pemimpin parti lain daripada Umno.”

Mengulas lanjut, beliau berkata UiTM mempunyai program dipanggil ‘JPA/MARA/Petronas Pre-Overseas Programme’ yang membantu pelajar yang ditaja JPA termasuk berketurunan India dan Cina menjalani latihan antara setahun dan dua tahun sebelum melanjutkan pengajian ke luar negara.

Beliau berkata program yang diperkenalkan sejak 1980-an itu turut meliputi program A Level Jerman yang menyaksikan pelajar melanjutkan pelajaran ke universiti di Jerman.

“Ramai tidak tahu UiTM membantu pelajar bukan Bumiputera mendapat pendedahan melalui latihan selama setahun hingga dua tahun di UiTM sebelum mereka ke luar negara,” katanya berhubung program itu yang dibuat di Pusat Pendidikan Antarabangsa (Intec), yang merupakan sebahagian daripada UiTM.

Beliau menjelaskan Intec yang menawarkan pelbagai program, terbuka kepada semua rakyat Malaysia dan pensyarahnya juga terdiri daripada kalangan pensyarah UiTM.

“Saya yakin UiTM telah melatih lebih ramai anak bukan Bumiputera berbanding Universiti Tunku Abdul Rahman (Utar) dan Kolej Tunku Abdul Rahman (KTAR). Tanya UTAR dan KTAR berapa ramai anak Melayu lulus dari tempat mereka,” tegas Shukri.

PRK kerusi Parlimen Teluk Intan menyaksikan pertandingan satu lawan satu antara calon BN Datuk Mah Siew Keong dan Dyana Sofya.

Pengundian awal akan diadakan 27 Mei ini, manakala hari pengundian ditetapkan 31 Mei.

PRK itu diadakan berikutan kematian penyandang kerusi Parlimen itu, Seah Leong Peng, 48, daripada DAP akibat kanser pada 1 Mei lepas.
 

Musa Hitam kecewa sikap PAS....Kuatnya PAS Berbohong Kata ISLAM???

Photo: Musa Hitam kecewa sikap PAS....Kuatnya PAS Berbohong Kata ISLAM???KUALA LUMPUR: Bekas Timbalan Perdana Menteri,  Tun Musa Hitam kecewa dengan sikap PAS yang menggunakan nama beliau untuk menarik orang ramai ke program politik anjuran parti itu.

Musa berkata, tindakan PAS itu mengambarkan parti tersebut tidak percaya dengan kekuatan yang ada mereka hingga terpaksa menggunakan nama beliau.

Beliau berkata demikian ketika mengulas tindakan PAS meletakkan nama beliau sebagai salah seorang pemidato di program 'Himpunan Keadilan Untuk mu Memali' Jumaat lepas.

"Saya tak tahu menahu langsung atas soal ini. Tidak ada apa apa jemputan. Kalau ada pun pasti saya tak terima.

"PAS nampak nya tak percaya daya penarik sendiri sehingga guna nama saya," katanya kepada Astro AWANI menerusi sistem pesanan ringkas (SMS).Musa mendakwa sudah dua kali PAS menggunakan nama beliau untuk menarik orang ramai ke program politik anjuran parti itu.

"Sudah dua kali mereka guna nama saya sebegini. Dulu dalam Pilihan Raya Umum lepas dan sekarang nak menarik orang ramai ke majlis politik mereka. Hentikan lah amalan berbohong sebegini," katanya.

Nama Musa pada awalnya disenaraikan sebagai salah seorang pemidato di program sempena memperingati peristiwa Memali namun disaat akhir dimaklumkan bekas timbalan perdana menteri itu tidak terlibat dalam program tersebut.

Musa sebelum ini pernah mengejutkan negara dengan pendedahan bahawa Perdana Menteri ketika peristiwa berdarah itu berlaku, Tun Dr Mahathir Mohamad masih berada di Kuala Lumpur pada hari kejadian, bukan di China seperti dakwaan sebelum ini.

Dalam satu forum 'Diskusi Politik Malaysia: Dulu dan Sekarang' yang berlangsung di Kota Bharu, Musa yang juga ahli panel, peristiwa Memali merupakan titik hitam dalam kerjaya politiknya.

Peristiwa Memali berlaku pada 19 November 1985 mengorbankan 14 orang dan berpuluh-puluh yang lain tercedera serta penahanan beratus-ratus orang.

Kesemua yang ditahan telah dibebaskan kecuali 36 orang. Mereka ditahan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA).

Dalam pertempuran antara orang kampung dengan pihak polis, Ibrahim Mahmud atau lebih dikenali dengan Ibrahim Libya terbunuh.

Peristiwa Memali berlaku apabila polis cuba menahan Ibrahim Libya di bawah ISA kerana didakwa mengamalkan ajaran sesat.
 
KUALA LUMPUR: Bekas Timbalan Perdana Menteri, Tun Musa Hitam kecewa dengan sikap PAS yang menggunakan nama beliau untuk menarik orang ramai ke program politik anjuran parti itu.

Musa berkata, tindakan PAS itu mengambarkan parti tersebut tidak percaya dengan kekuatan yang ada mereka hingga terpaksa menggunakan nama beliau.

Beliau berkata demikian ketika mengulas tindakan PAS meletakkan nama beliau sebagai salah seorang pemidato di program 'Himpunan Keadilan Untuk mu Memali' Jumaat lepas.

"Saya tak tahu menahu langsung atas soal ini. Tidak ada apa apa jemputan. Kalau ada pun pasti saya tak terima.

"PAS nampak nya tak percaya daya penarik sendiri sehingga guna nama saya," katanya kepada Astro AWANI menerusi sistem pesanan ringkas (SMS).Musa mendakwa sudah dua kali PAS menggunakan nama beliau untuk menarik orang ramai ke program politik anjuran parti itu.

"Sudah dua kali mereka guna nama saya sebegini. Dulu dalam Pilihan Raya Umum lepas dan sekarang nak menarik orang ramai ke majlis politik mereka. Hentikan lah amalan berbohong sebegini," katanya.

Nama Musa pada awalnya disenaraikan sebagai salah seorang pemidato di program sempena memperingati peristiwa Memali namun disaat akhir dimaklumkan bekas timbalan perdana menteri itu tidak terlibat dalam program tersebut.

Musa sebelum ini pernah mengejutkan negara dengan pendedahan bahawa Perdana Menteri ketika peristiwa berdarah itu berlaku, Tun Dr Mahathir Mohamad masih berada di Kuala Lumpur pada hari kejadian, bukan di China seperti dakwaan sebelum ini.

Dalam satu forum 'Diskusi Politik Malaysia: Dulu dan Sekarang' yang berlangsung di Kota Bharu, Musa yang juga ahli panel, peristiwa Memali merupakan titik hitam dalam kerjaya politiknya.

Peristiwa Memali berlaku pada 19 November 1985 mengorbankan 14 orang dan berpuluh-puluh yang lain tercedera serta penahanan beratus-ratus orang.

Kesemua yang ditahan telah dibebaskan kecuali 36 orang. Mereka ditahan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA).

Dalam pertempuran antara orang kampung dengan pihak polis, Ibrahim Mahmud atau lebih dikenali dengan Ibrahim Libya terbunuh.

Peristiwa Memali berlaku apabila polis cuba menahan Ibrahim Libya di bawah ISA kerana didakwa mengamalkan ajaran sesat.
 

NAK TENTANG, NAK CEMUH, NAK MAKI, NAK SUMPAH SERANAH HUKUM HUDUD DIHALALKAN, SELAGI ANDA MENENTANG UMNO-BN???

Kak Yong Shariena's photo.
Kak Yong Shariena's photo.Presiden Pas Datuk Seri Hadi Awang, petang tadi enggan mengulas kenyataan calon DAP bagi Parlimen Teluk Intan yang menyatakan beliau tidak akan mengundi menyokong Hudud Pas jika menang.

Sejurus selepas ucapan ringkas yang disampaikan oleh calon DAP, Dyana Sofea Mohd Daud, Hadi bingkas bangun dan enggan melayan sebarang soalan walaupun telah diminta oleh para wartawan yang membuat liputan.

“Tak apa, tiada PC (sidang akhbar) saya perlu pergi ke tempat lain” katanya ketika ditanya oleh wartawan Suara.TV di Taman Cicely sebentar tadi.

Hadi yang dilihat tergesa-gesa meninggalkan majlis tersebut langsung tidak menjamah hidangan yang disediakan oleh pihak penganjur sehingga menyebabkan Dyana terpingga-pingga.

Beliau hanya mampu berkata perkara tersebut tidak ada isu apabila diminta mengulas berkenaan pendirian parti itu berhubung kenyataan Dyana Sofea mengenai hudud sebelum ini.

“Tak ada isu, cukup-cukuplah, perkara itu tiada isu” ujarnya lagi.

Memetik laporan yang dikeluarkan oleh akhbar Utusan Malaysia, Dyana sebelum ini dikatakan berkata dia sama sekali tidak akan menyokong hudud dalam usahanya untuk menjamin undi dan sokongan pengundi Cina.

Malah, lagi teruk dan dangkal lagi kata calon DAP itu, dia memang menentang hudud dan DAP tidak pernah bersetuju dengan hudud kerana menganggap hudud adalah pemaksaan agama dan nilai-nilai Islam ke atas bukan Islam di negara ini.

Seterusnya apabila ditanya mengenai kenyataan bekas ketua Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) Hu Pang Chaw yang kecewa dengan perlucutan jawatannya dalam sayap PAS itu, Hadi hanya menjawab dia tidak dipecat.

“Tak pecat, cuma lantik baru” ujarnya lagi.

Ketika diwawancara Malaysiakini baru-baru ini, Hu berkata, keputusan menggugurkannya itu tidak demokratik dan tidak mengikut ajaran Islam yang menyarankan muzakarah dibuat terlebih dahulu.

Yammy Ibu Dyana Sofya Istihar Keluar PERKASA Sanggup Keluar PERKASA Semata MAta Untuk MEnjaga UNDI ANAKNYA???

Photo: Yammy Ibu Dyana Sofya Istihar Keluar PERKASA Sanggup Keluar PERKASA Semata MAta Untuk MEnjaga UNDI ANAKNYA???Ibu kepada pengkhianat Bangsa Melayu hari ini mengistiharkan pula dirinya sebagai pengkhianat dengan membuat kenyataan Keluar daripada NGO Melayu yang disertainya sejak penubuhan NGO tersebut.

Ibu kepada Dyana Sofya Mohd Daud, Yammy Samatm yang dirundung kontroversi berhubung pembabitannya dengan PERKASA hari ini menarik diri dari menganggotai NGO pro-Melayu itu.

Yammy mengumumkan demikian kurang 12 jam selepas mengaku menjadi anggota NGO berkenaan.

Beliau yang hadir dalam sidang media bersama Dyana dan beberapa pemimpin DAP lain pagi ini berkata, keputusan itu dibuat untuk menamatkan kontroversi berkenaan.Demi menyelematkan karier politik anaknya yang menjadi "BONEKA PALING BODOH" atau "BABI HUTAN" yang bakal disembelih DAP.

Tiada Pilihan bagi YAMMY atau nama sebenarnya Hajah Yam@yammy Abdul Samad selain dari melakukan apa sahaja untuk menyelamatkan anaknya yang kini berada dalam keadaan paling tertekan kerana terlalu gilakan kuasa hingga sanggup mempertaruhkan dirinya kepada Parti Politik paling CELAKA dalam Malaysia yang dikuasai oleh Cina Babi DAP.

Untuk makluman, Puan Yammy adalah antara pimpinan terawal semasa penubuhan PERKASA dan masih lagi menjadi ahli PERKASA sehingga kenyataan ini dibuat.
 
Ibu kepada pengkhianat Bangsa Melayu hari ini mengistiharkan pula dirinya sebagai pengkhianat dengan membuat kenyataan Keluar daripada NGO Melayu yang disertainya sejak penubuhan NGO tersebut.

Ibu kepada Dyana Sofya Mohd Daud, Yammy Samatm yang dirundung kontroversi berhubung pembabitannya dengan PERKASA hari ini menarik diri dari menganggotai NGO pro-Melayu itu.

Yammy mengumumkan demikian kurang 12 jam selepas mengaku menjadi anggota NGO berkenaan.

Beliau yang hadir dalam sidang media bersama Dyana dan beberapa pemimpin DAP lain pagi ini berkata, keputusan itu dibuat untuk menamatkan kontroversi berkenaan.Demi menyelematkan karier politik anaknya yang menjadi "BONEKA PALING BODOH" atau "BABI HUTAN" yang bakal disembelih DAP.

Tiada Pilihan bagi YAMMY atau nama sebenarnya Hajah Yam@yammy Abdul Samad selain dari melakukan apa sahaja untuk menyelamatkan anaknya yang kini berada dalam keadaan paling tertekan kerana terlalu gilakan kuasa hingga sanggup mempertaruhkan dirinya kepada Parti Politik paling CELAKA dalam Malaysia yang dikuasai oleh Cina Babi DAP.

Untuk makluman, Puan Yammy adalah antara pimpinan terawal semasa penubuhan PERKASA dan masih lagi menjadi ahli PERKASA sehingga kenyataan ini dibuat.
 

TOYOTA WISH REMPUH ANGGOTA POLIS HINGGA MAUT DITEMUI DIBAKAR PENJENAYAH...???

SEBARKAN...Diminta mengesan penjenayah yang menaiki sebuah kereta jenis Toyota Wish warna emas no pendaftaran WRU 5308 kerana telah merompak dan merempuh seorang anggota polis di jalan Alor Pongsu. Anggota polis tersebut telah terkorban demi menyelamatkan keadaan di Krian. Alfatihah

Ketua Polis Perak dan keluarga serta seluruh warga PDRM Perak merakamkan ucapan takziah kepada keluarga allahyarham L/KPL 169004 Mohd Azuan Bin Abdullah (URB IPD Kerian) berusia 25 tahun yang telah kembali ke rahmatullah pada 26 Mei 2014 lebih kurang jam 10 pagi. Allahyarham meninggal dunia di tempat kejadian ketika sedang mengejar dua buah kereta yang terlibat dalam satu kes samun dekat Alor Pongsu.


Dalam kejadian lebih kurang jam 9.30 pagi tadi, pasukan polis menerima laporan dari orang awam mengenai satu kejadian samun van rokok. Pasukan URB yang berada berhampiran dengan tempat kejadian berjaya mengesan suspek yang menaiki Toyota Wish dan Honda Civic. Dalam kejadian kejar-mengejar di kawasan Batu 10 menghala Alur Pongsu, Allahyarham Mohd Azuan dirempuh dari belakang oleh suspek yang memandu kereta Honda Civic.

Orang ramai yang melihat kejadian dan mempunyai maklumat diminta menyalurkan maklumat tersebut kepada IPD Kerian di talian 05-7215222.
Allahyarham dijadualkan melangsungkan perkahwinan pada Ahad ini 1 Jun 2014. Jenazah allahyarham akan di bawa ke Air Bemban, Kulai untuk dikebumikan.

Kak Yong Shariena's photo. PDRM Perak hari ini kehilangan seorang anggota yang sangat berani dan komited dalam menjalankan tugas. Sama-samalah kita menyedekahkan Al-Fatihah dan berdoa semoga roh beliau dicucuri rahmat dan di tempatkan di kalangan mereka-mereka yang soleh dan beriman. Al-Fatihah.
Kak Yong Shariena's photo.
























































































Kak Yong Shariena's photo.
Kak Yong Shariena's photo.
 
 

''BERTUDUNG WAJIB DALAM ISLAM DYANA TAK BERTUDUNG TAK PER TAPI TAK SEKSI''???

Kak Yong Shariena's photo.KITA TAK KESAH DYANA JADI CALON DAP JANJI TAK SOKONG HUDUD YANG PENTING''.. CONTOHNYA SEPERTI CALON BEBAS PRK BUKIT GELUGOR,KITA LANGSUNG TAK SOKONG SEBAB CALON TERSEBUT 
 
MEMPERJUANGKAN HUDUD....KAN HUDUD DAH TERMAKTUB DALAM PERJANJIAN BUKU JINGGA PR,MAKA SESIAPA JADI CALON SEMATA MATA NAK PERJUANGKAN HUDUD KITA TOLAK...
Kak Yong Shariena's photo. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

BEKAS PELAJAR UITM MENGUTUK DYANA..???

Photo: BEKAS PELAJAR UITM MENGUTUK DYANA..???Teluk Intan, - Calon DAP bagi Pilihan Raya Kecil Parlimen Telok Intan, Dyana Sofya Mohd Daud yang mempertikaikan peranan Universiti Teknologi Mara (UiTM) dikutuk oleh pelbagai pihak terutamanya bekas-bekas pelajar universiti terbabit. Calon DAP itu dilihat semakin terdesak kerana sanggup mempolitikkan isu pendidikan ini demi untuk membolehkan kemenangan berpihak kepada DAP.
Tindakan beliau telah menyebabkan ramai bekas-bekas pelajar UiTM tampil mengutuk Dyana yang mempolitikkan isu pendidikan sebagai satu bahan politik kotor mereka bagi meraih simpati pengundi bukan melayu disini.

Menurut Bekas Presiden Persatuan Diploma Perbankan UiTM Segamat, Mohammad Shazrul Zulkifle berkata UiTM ditubuhkan bagi membantu mengubah hala tuju orang Melayu bagi bersaing dalam industri kewangan dan perniagaan yang dimonopoli oleh kaum bukan Melayu. "Jika nak menjadi anggota Parlimen, Dyana Sofya sepatutnya membuat kajian tentang isu lebih relevan seperti ekonomi bukan menyentuh peranan UiTM," katanya.

Bagi bekas penuntut jurusan Diploma Pengurusan Perniagaan, UiTM Segamat, Johor, Muhammad Akmal Ridzuan Abd Rahim berkata sebagai bekas penuntut jurusan undang-undang UiTM, calon DAP itu sepatutnya sedar bahawa penubuhan UiTM yang dibuka kepada Bumiputera termaktub dalam Artikel 153, Perlembagaan Persekutuan.

"Dia (Dyana Sofya) tidak patut libatkan UiTM dalam politik untuk mendapatkan undi bukan Melayu dan saya tidak nampak sebarang keperluan untuk UiTM dibuka kepada kaum lain berikutan terdapat 20 institusi pengajian tinggi awam (IPTA) lain yang dibuka kepada kaum lain. "Kenapa gunakan UiTM dalam kempen politiknya? Tindakan beliau Mempolitikkan UiTM membuatkan kami sebagai bekas penuntut sangat terasa hati," katanya.

Sementara itu, Presiden Persatuan Kebajikan India Malaysia (PKIM) A.Prakash berkata beliau selaku anak jati Teluk Intan tidak bersetuju dengan pemilihan Dyana Sofya yang dilihat belum cukup matang untuk mewakili kawasan itu di Dewan Rakyat. Beliau berkata wanita itu dilihat hanya menjadi 'boneka' DAP yang jelas mempergunakannya untuk mendapat simpati daripada pengundi Melayu khususnya.
"Sebagai anak Teluk Intan saya berpendapat ramai lagi pemimpin yang boleh diketengahkan sebagai calon, kerana Teluk Intan memerlukan pembangunan. "Tindakan DAP meletakkan calon yang tidak berpengalaman ini boleh merugikan Teluk Intan kerana mereka akan cuba mempolitikkan isu perkauman,"
 
Teluk Intan, - Calon DAP bagi Pilihan Raya Kecil Parlimen Telok Intan, Dyana Sofya Mohd Daud yang mempertikaikan peranan Universiti Teknologi Mara (UiTM) dikutuk oleh pelbagai pihak terutamanya bekas-bekas pelajar universiti terbabit. Calon DAP itu dilihat semakin terdesak kerana sanggup mempolitikkan isu pendidikan ini demi untuk membolehkan kemenangan berpihak kepada DAP.
Tindakan beliau telah menyebabkan ramai bekas-bekas pelajar UiTM tampil mengutuk Dyana yang mempolitikkan isu pendidikan sebagai satu bahan politik kotor mereka bagi meraih simpati pengundi bukan melayu disini.

Menurut Bekas Presiden Persatuan Diploma Perbankan UiTM Segamat, Mohammad Shazrul Zulkifle berkata UiTM ditubuhkan bagi membantu mengubah hala tuju orang Melayu bagi bersaing dalam industri kewangan dan perniagaan yang dimonopoli oleh kaum bukan Melayu. "Jika nak menjadi anggota Parlimen, Dyana Sofya sepatutnya membuat kajian tentang isu lebih relevan seperti ekonomi bukan menyentuh peranan UiTM," katanya.

Bagi bekas penuntut jurusan Diploma Pengurusan Perniagaan, UiTM Segamat, Johor, Muhammad Akmal Ridzuan Abd Rahim berkata sebagai bekas penuntut jurusan undang-undang UiTM, calon DAP itu sepatutnya sedar bahawa penubuhan UiTM yang dibuka kepada Bumiputera termaktub dalam Artikel 153, Perlembagaan Persekutuan.

"Dia (Dyana Sofya) tidak patut libatkan UiTM dalam politik untuk mendapatkan undi bukan Melayu dan saya tidak nampak sebarang keperluan untuk UiTM dibuka kepada kaum lain berikutan terdapat 20 institusi pengajian tinggi awam (IPTA) lain yang dibuka kepada kaum lain. "Kenapa gunakan UiTM dalam kempen politiknya? Tindakan beliau Mempolitikkan UiTM membuatkan kami sebagai bekas penuntut sangat terasa hati," katanya.

Sementara itu, Presiden Persatuan Kebajikan India Malaysia (PKIM) A.Prakash berkata beliau selaku anak jati Teluk Intan tidak bersetuju dengan pemilihan Dyana Sofya yang dilihat belum cukup matang untuk mewakili kawasan itu di Dewan Rakyat. Beliau berkata wanita itu dilihat hanya menjadi 'boneka' DAP yang jelas mempergunakannya untuk mendapat simpati daripada pengundi Melayu khususnya.
"Sebagai anak Teluk Intan saya berpendapat ramai lagi pemimpin yang boleh diketengahkan sebagai calon, kerana Teluk Intan memerlukan pembangunan. "Tindakan DAP meletakkan calon yang tidak berpengalaman ini boleh merugikan Teluk Intan kerana mereka akan cuba mempolitikkan isu perkauman."
 

Datuk Seri Nalla Kasi Warning Sama Rayer Tambi... "Harimau Tidur Lu Jangan Kasi Cucuk..."Rayer malukan kaum India????

Photo: Datuk Seri Nalla Kasi Warning Sama Rayer Tambi... "Harimau Tidur Lu Jangan Kasi Cucuk..."Rayer malukan kaum India????Keceluparan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Seri Delima, RSN Rayer menggelarkan UMNO sebagai ‘celaka’ telah memalukan dan mencemarkan nama baik seluruh masyarakat India di negara ini.

Presiden Parti Bersatu India Malaysia (MIUP), Senator Datuk Seri S. Nallakaruppan berkata, sebagai rakyat di sebuah negara yang berbilang kaum, Rayer tidak sepatutnya mengeluarkan kenyataan keterlaluan seperti itu kerana mampu memberi kesan tidak baik pada negara.

Malah tegas Nallakaruppan, perlakuan tersebut juga akan menyebabkan rasa saling menghormati antara kaum yang diamalkan selama ini akan terhakis.

“Tidak patut satu (seorang) India yang ada dalam negara ini cakap macam itu, kita semua kaum India amat malu.

“Negara ini bukan satu bangsa yang duduk tapi pelbagai bangsa. Ada Melayu, Cina dan India. Jadi kita kena hormat semua bangsa dan bukan bertindak sebegitu. Kawan-kawan Melayu saya pun bising, satu India sudah rosakkan nama semua India," katanya.

Beliau berkata demikian dalam sidang akhbar selepas menyampaikan bantuan hamper kepada ibu tunggal dan warga emas kawasan Parlimen Teluk Intan di Bilik Gerakan MIUP di sini hari ini.

Nallakaruppan mengulas keceluparan Rayer dalam sidang DUN Pulau Pinang baru-baru ini yang berulang kali mencela UMNO dengan gelaran celaka sehingga mengundang kemarahan sekumpulan pemuda yang bertindak merempuh bangunan DUN bagi meminta wakil rakyat berkenaan menjelaskan kenyataan biadab tersebut.

Rayer bukan sahaja enggan memohon maaf atau menarik balik kenyataan biadab itu malah mengulanginya pula dalam ceramah terbuka DAP ketika berkempen bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Bukit Gelugor.

Tambah Nallakaruppan, kepimpinan DAP perlu mengambil tindakan tegas terhadap ahlinya itu yang jelas telah menimbulkan suasana tidak elok pada negara selain rasa kurang senang dalam kalangan orang Melayu.

Katanya, siasatan juga harus dilakukan pihak-pihak terlibat sama ada ia dilakukan atas kehendaknya sendiri ataupun hasil hasutan pihak lain dalam DAP.

“Saya pun India dan menyokong Barisan Nasional (BN), tapi saya pun tak pernah cakap DAP macam itu. Kita di Malaysia semua kaum ibarat adik-beradik, jadi semua kena jaga hati satu sama lain.

“Jadi kita minta dia (Rayer) minta maaf pada UMNO dan orang Melayu di negara ini," katanya.

Dalam pada itu, Nallakaruppan memberitahu, semua kira-kira 5,000 ahli MIUP di Teluk Intan telah menyatakan sokongan padu mereka kepada calon BN, Datuk Mah Siew Keong.

Katanya, mereka berjanji untuk memberikan kemenangan kepada BN pada 31 Mei nanti.

“Ini kerana mereka melihat kesungguhan Siew Keong yang terus bekerja dan memberi khidmat pada penduduk di sini meskipun telah kalah dalam dua Pilihan Raya Umum (PRU)," katanya.
 
Keceluparan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Seri Delima, RSN Rayer menggelarkan UMNO sebagai ‘celaka’ telah memalukan dan mencemarkan nama baik seluruh masyarakat India di negara ini.

Presiden Parti Bersatu India Malaysia (MIUP), Senator Datuk Seri S. Nallakaruppan berkata, sebagai rakyat di sebuah negara yang berbilang kaum, Rayer tidak sepatutnya mengeluarkan kenyataan keterlaluan seperti itu kerana mampu memberi kesan tidak baik pada negara.

Malah tegas Nallakaruppan, perlakuan tersebut juga akan menyebabkan rasa saling menghormati antara kaum yang diamalkan selama ini akan terhakis.

“Tidak patut satu (seorang) India yang ada dalam negara ini cakap macam itu, kita semua kaum India amat malu.

“Negara ini bukan satu bangsa yang duduk tapi pelbagai bangsa. Ada Melayu, Cina dan India. Jadi kita kena hormat semua bangsa dan bukan bertindak sebegitu. Kawan-kawan Melayu saya pun bising, satu India sudah rosakkan nama semua India," katanya.

Beliau berkata demikian dalam sidang akhbar selepas menyampaikan bantuan hamper kepada ibu tunggal dan warga emas kawasan Parlimen Teluk Intan di Bilik Gerakan MIUP di sini hari ini.

Nallakaruppan mengulas keceluparan Rayer dalam sidang DUN Pulau Pinang baru-baru ini yang berulang kali mencela UMNO dengan gelaran celaka sehingga mengundang kemarahan sekumpulan pemuda yang bertindak merempuh bangunan DUN bagi meminta wakil rakyat berkenaan menjelaskan kenyataan biadab tersebut.

Rayer bukan sahaja enggan memohon maaf atau menarik balik kenyataan biadab itu malah mengulanginya pula dalam ceramah terbuka DAP ketika berkempen bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Bukit Gelugor.

Tambah Nallakaruppan, kepimpinan DAP perlu mengambil tindakan tegas terhadap ahlinya itu yang jelas telah menimbulkan suasana tidak elok pada negara selain rasa kurang senang dalam kalangan orang Melayu.

Katanya, siasatan juga harus dilakukan pihak-pihak terlibat sama ada ia dilakukan atas kehendaknya sendiri ataupun hasil hasutan pihak lain dalam DAP.

“Saya pun India dan menyokong Barisan Nasional (BN), tapi saya pun tak pernah cakap DAP macam itu. Kita di Malaysia semua kaum ibarat adik-beradik, jadi semua kena jaga hati satu sama lain.

“Jadi kita minta dia (Rayer) minta maaf pada UMNO dan orang Melayu di negara ini," katanya.

Dalam pada itu, Nallakaruppan memberitahu, semua kira-kira 5,000 ahli MIUP di Teluk Intan telah menyatakan sokongan padu mereka kepada calon BN, Datuk Mah Siew Keong.

Katanya, mereka berjanji untuk memberikan kemenangan kepada BN pada 31 Mei nanti.

“Ini kerana mereka melihat kesungguhan Siew Keong yang terus bekerja dan memberi khidmat pada penduduk di sini meskipun telah kalah dalam dua Pilihan Raya Umum (PRU)," katanya.
 

NGO Bakal Saman Cadbury RM100 Juta???

Kak Yong Shariena's photo.Pertubuhan Jaringan Melayu Malaysia (JMM) dengan kerjasama Pertubuhan Program Sukarelawan Peguam Untuk Semua (SUKAGUAM) beserta 80 lagi pertubuhan bukan kerajaan (NGO) bakal memfailkan saman bernilai RM 100 juta terhadap syarikat pengeluar coklat terkenal, Cadbury Confectionery Malaysia Sdn Bhd berhubung penemuan DNA babi dalam dua produknya.

Presiden JMM Azwanddin Hamzah berkata, pihak mereka masih belum memutuskan jumlah sebenar yang mahu dikemukakan dalam saman tersebut, namun, JMM dan NGO yang lain mensasarkan jumlah gantirugi yang perlu dibayar adalah sebanyak RM100juta.
Kak Yong Shariena's photo. "Sasaran kita adalah untuk menuntut gantirugi sebanyak RM100 juta terhadap syarikat tersebut.Namun, jika mereka gagal memenuhi tuntutan untuk membayar gantirugi kepada pengguna dan umat islam di Malaysia, maka mereka perlu hentikan operasi dan menutup kilang-kilang mereka di negara ini," katanya.Beliau berkata demikian ketika ditemui dalam satu sidang media bertajuk ' Umat Islam Malaysia Bangkit Untuk Saman Pengeluar Coklat Cadbury' di pejabat Pertubuhan Jaringan Melayu Malaysia (JMM), Pandan Indah di sini hari ini.

Dalam pada itu, Azwanddin turut memaklumkan bahawa JMM dan NGO yang lain telah sebulat suara untuk menubuhkan pasukan khas bertujuan bagi pengumpulan umat Islam di negara ini dan turut menyediakan perkhidmatan guaman secara percuma bagi menuntut ganti rugi dari syarikat pengeluar coklat terbabit.

"Kita dah senaraikan 80 pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang berasaskan Melayu dan Islam dari seluruh negara dan ianya berpusat di Kuala Lumpur.
"Kami akan mengadakan mesyuarat buat kali pertama pada esok (27 Mei) berkenaan saman terhadap syarikat Cadbury. Saman tersebut akan difailkan pada minggu hadapan setelah mendapat persetujuan mengenai butir - butir didalamnya dari kesemua NGO yang terlibat, dan keputusan untuk menyamannya adalah muktamad," ujarnya.

Menurut Pengarah Kebangsaan SUKAGUAM Ahmad Zuhairi Ahmad Pu'aat, beliau berkata syarikat pengeluar coklat terkenal itu boleh dikenakan tindakan dibawah Seksyen 50 Akta Perlindungan Pengguna selain dari dikenakan undang-undang tort yang menyentuh isu kecuaian syarikat mengendalikan makanan sehingga menimbulkan sensitiviti masyarakat negara ini.
"Kita telah mengenalpasti dan bawa kes ini kepada Seksyen 50 Akta Perlindungan Pengguna yang menekankan hak pengguna terhadap pengilang.

"Lagi satu, kita boleh saman syarikat ini dibawah undang-undang tort, iaitu mengambilkira kecuaian syarikat. Sepatutnya mereka tidak berbuat demikian dan mereka harus menjaga sensitiviti kita," ujarnya.Terdahulu, Kementerian Kesihatan telah mengesahkan dua sampel coklat keluaran syarikat Cadbury Confectionery Malaysia Sdn Bhd iaitu Cadbury Dairy Milk Hazelnut (dengan nombor kelompok 200813M01H I2 yang luput pada 13 November 2014) dan Cadbury Dairy Milk Roast Almond (dengan nombor kelompok 221013N01R I1 yang luput pada 15 Januari 2015) mengandungi DNA babi dan pihak mereka juga telah menarik balik kedua produk tersebut di pasaran serta merta.

Isnin, 26 Mei 2014

76 Teluk Intan : Gimik Dyana Sofya, strategi lompatan imej DAP???

Kak Yong Shariena's photo.Dalam wawancara dengan akhbar ini pada September 2012 selepas meletakkan jawatan Naib Pengerusi DAP, Tunku Abdul Aziz Ibrahim menceritakan bagaimana beliau tertipu dengan agenda DAP sebagai parti untuk semua. Tunku Aziz menyertai DAP pun atas dasar itu, parti yang disangkanya berpegang kepada etika dan teguh integritinya."Tetapi itu cuma retorik sahaja." katanya yang sekarang berjuang membetulkan kesilapan lampau dengan menjelaskan siapa sebenarnya DAP. Dalam setiap penampilannya, Tunku Aziz membawakan mesej bahawa DAP parti yang tidak boleh dipercayai.
Kak Yong Shariena's photo.
Bagaimana orang sehebat dan sekaliber Tunku Aziz boleh tertipu dengan gimik DAP adalah sesuatu yang perlu diteladani. Apa yang tidak ada pada Tunku Aziz. Kerabat diraja Kedah ini adalah tokoh berprofil tinggi untuk melonjakkan imej DAP sebagai parti demokratik dan memusuhi rasuah semasa itu.

Atas faktor itulah Tunku Aziz diberi tempat istimewa sebagai Naib Pengerusi DAP pada 2008. Tidak banyak orang Melayu yang mempunyai karisma sebegitu rupa serta mahu pula bekerjasama dengan DAP.

Tunku Aziz pernah menjadi penasihat di Bank Negara, pengarah di Sekretariat Komanwel di London, ahli lembaga di Institut Etika Awam Antarabangsa serta Panel Penasihat di Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB). Beliau juga pernah berkhidmat sebagai Penasihat Khas kepada Setiausaha Agung PBB, Kofi Annan dan Naib Presiden Transparency International (TI).

Tetapi lihatlah apa yang DAP telah lakukan kepada orang sebegini. Setelah 'mempergunakan' imej berintegriti, telus dan bersih Tunku Aziz dalam tempoh hampir tiga tahun, DAP mudah menyisihkannya gara-gara kritikan jujur beliau kepada pendirian parti itu terhadap demonstrasi jalanan.
Strategi

Kini DAP menggunakan strategi yang hampir sama. Mereka sedang mempergunakan aura gadis Melayu lulusan institusi bumiputera UiTM yang baru sahaja diangkat sebagai Setiausaha Politik kepada supremo mereka, Lim Kit Siang pada 2013 setelah menjadi ahli dua tahun sebelum itu.
Dyana Sofya Mohd. Daud, gimik baharu DAP memang telah membangkitkan suasana berbeza dan luar biasa dalam politik negara. Puteri ayu DAP ini diakui berjaya membangkitkan sensasi yang membuatkan rakan sekutu dan seteru perlu menata semula strategi politik masing-masing.

Jika PKR ada ikon Puteri Reformasi yang kini semakin hilang daya magnetnya, DAP membuka langkah di luar jangkaan malah terkesan berani dan berisiko. Tetapi itulah politik demi cubaan untuk membuat lompatan bagi membuang imej cauvinis kepada sebuah parti terbuka untuk semua kaum dan golongan serta mesra bumiputera.

Dyana Sofya yang lahir dalam lingkungan keluarga UMNO ditatang dalam dulang emas DAP untuk dijadikan senjata ampuh meruntuhkan tembok kekuasaan pesaing politik. Apakah Dyana Sofya nantinya akan menerima nasib ‘habis madu, sepah dibuang’?
Atau adakah seperti pemimpin Melayu DAP terdahulu yang akhirnya menyedari perjuangan dan matlamat sebenar parti cauvinis ini tidak seperti yang mereka sangkakan? Selalu ada muslihat dalam setiap gerak parti ini. Selalu ada udang di sebalik batu. Tiada demokrasi dalam parti demokratik ini sudah menjadi kata-kata biasa untuk DAP.

Dyana mungkin sahaja boleh menang kerusi Parlimen Teluk Intan dalam Pilihan Raya Kecil ini. Dan, Dyana Sofya boleh berbangga dalam usia semuda itu sudah bergelar Yang Berhormat.
Beliau tentu akan berterima kasih kepada DAP kerana tidak mungkin parti lain akan memberi peluang yang sama kepada anak muda dan perempuan pula sepertinya. Peluang sebegini tidak pernah berlaku. Sungguh satu perubahan dan pembaharuan yang luar biasa.Cuma soalnya adakah semua itu dilakukan secara ikhlas. Jika melihat kepada keluarbiasaan itu, jawapannya mudah ditelah.

Strategi DAP dalam usaha untuk melonjakkan imej parti kali ini kena pada masanya. Sedang hudud menjadi penghambat untuk menarik lebih besar sokongan orang Melayu, Dyana Sofya hadir menjadi penyelamat.Sedang DAP dicela sebagai parti cauvinis Cina dan anti bumiputera, pemilihan Dyana Sofya menjadi calon pilihan raya dapat menafikan label sebegitu. Langkah ini dapat mengelabui mata rakyat supaya tidak lagi mempersoalkan komposisi ahli Jawatankuasa Kerja Pusat (CEC) DAP yang menjadi pusat kuasa dan didominasi oleh satu kaum sahaja.

Pilihan raya itu pula dilangsungkan sedang trend orang Cina di Teluk Intan menguasai 42 peratus jumlah pengundi, masih tidak memihak kepada Barisan Nasional (BN). Kali ini DAP memang dalam kedudukan terbaik untuk membuat lompatan imej itu.

Sebab itu Dyana Sofya dijaga sebegitu rupa. Sidang akhbar dan pendangan calon ini dikawal agar tidak melangkaui kehendak DAP. Dyana Sofya tidak lebih hanya burung kakak tua bahkan ada yang melihatnya sebagai boneka dinasti Lim. Apa yang Kit Siang cakap, itulah yang beliau katakan. Apa yang Lim Guan Eng dan DAP pertahan, itulah yang diperjuangkan Dyana Sofya. Beliau hanya alat.
Adegan Timbalan Ketua Menteri 1 Pulau Pinang, Datuk Mansor Othman diberi tekanan selepas terlepas cakap dengan menggelar Guan Eng sebagai angkuh, sombong dan tokong dalam satu mesyuarat tertutup terasa masih segar dalam ingatan kita. Akhirnya dalam satu sidang akhbar, Mansor hanya menuruti sahaja arahan Ketua Menteri Pulau Pinang itu.

Entah berapa kali lagi untuk kita menyedari bagaimana liciknya parti ini memperdayakan khalayaknya. Kali ini, sekali lagi strategi DAP itu mungkin berjaya kerana kita nampaknya terlalu lemah untuk menolak ajakan indah dan muluk-muluk itu.

Rasuah~ Ahli politik PKR Terkenal di Gombak ditahan SPRM???

Photo: Rasuah~ Ahli politik PKR Terkenal di Gombak ditahan SPRM???Seorang ahli politik berusia 32 tahun telah ditahan oleh pegawai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dalam satu operasi di Selangor kerana meminta rasuah daripada  seorang wakil sebuah syarikat swasta.

Ssuspek dikatakan ditahan ketika sedang meminta wang rasuah sebanyak RM4,000 dari wakil syarikat swasta berkenaan pada petang Jumaat.
SPRM dilaporkan melancarkan operasi bagi menahann suspek setelah menerima laporan bahawa ahli politik berkenaan, yang juga pengurus besar sebuah syarikat telah meminta rasuah berkenaan bagi melanjutkan kontrak.

logo-SPRM with gari“Suspek didakwa meminta sejumlah wang daripada syarikat itu jika mereka mahu melanjutkan kontrak yang telah tamat.

“Selepas menerima laporan itu, sepasukan pegawai SPRM dan wakil syarikat merancang operasi tersebut serta suspek ditahan selepas mereka mengadakan mesyuarat di sebuah premis makanan di AU5, Hulu Klang pada jam 5 petang semalam,” lapor New Straits Times memetik sumber SPRM berkenaan.
Difahamkan, suspek yang merupakan seorang tokoh terkemuka dari sebuah parti politik daerah Gombak itu kini berada di bawah tahanan pihak SPRM bagi siasatan lanjut.

Pengarah SPRM Selangor, Datuk Jaafar Mahad turut mengesahkan penangkapan itu namun enggan mengulas lanjut sama ada wang rasuah itu bertujuan membiayai kempen politik suspek kerana siasatan sedang dijalankan.

New Straits Times turut melaporkan bahawa Ketua AMK, Shamsul Iskandar Mat Akin mengenali suspek tetapi tidak mengetahui mengenai penagkapan beliauSeorang ahli politik berusia 32 tahun telah ditahan oleh pegawai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dalam satu operasi di Selangor kerana meminta rasuah daripada seorang wakil sebuah syarikat swasta.

Ssuspek dikatakan ditahan ketika sedang meminta wang rasuah sebanyak RM4,000 dari wakil syarikat swasta berkenaan pada petang Jumaat.
SPRM dilaporkan melancarkan operasi bagi menahann suspek setelah menerima laporan bahawa ahli politik berkenaan, yang juga pengurus besar sebuah syarikat telah meminta rasuah berkenaan bagi melanjutkan kontrak.

logo-SPRM with gari“Suspek didakwa meminta sejumlah wang daripada syarikat itu jika mereka mahu melanjutkan kontrak yang telah tamat.

“Selepas menerima laporan itu, sepasukan pegawai SPRM dan wakil syarikat merancang operasi tersebut serta suspek ditahan selepas mereka mengadakan mesyuarat di sebuah premis makanan di AU5, Hulu Klang pada jam 5 petang semalam,” lapor New Straits Times memetik sumber SPRM berkenaan.
Difahamkan, suspek yang merupakan seorang tokoh terkemuka dari sebuah parti politik daerah Gombak itu kini berada di bawah tahanan pihak SPRM bagi siasatan lanjut.

Pengarah SPRM Selangor, Datuk Jaafar Mahad turut mengesahkan penangkapan itu namun enggan mengulas lanjut sama ada wang rasuah itu bertujuan membiayai kempen politik suspek kerana siasatan sedang dijalankan.

New Straits Times turut melaporkan bahawa Ketua AMK, Shamsul Iskandar Mat Akin mengenali suspek tetapi tidak mengetahui mengenai penagkapan beliau.
 

Ahad, 25 Mei 2014

Polis Tahan Tiga Militan LTTE...Nantikan Ada Yang Membantah Plak???

Photo: Polis Tahan Tiga Militan LTTE...Nantikan Ada Yang Membantah Plak???KUALA LUMPUR: Polis Malaysia menahan tiga warga asing disyaki anggota kumpulan pengganas Liberation Tigers of Tamil Eelam (LTTE) dalam beberapa serbuan di Petaling Jaya dan Klang, Selangor pada 15 Mei lepas.

Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar berkata mereka ditangkap dalam satu operasi khas oleh Bahagian Counter Terrorism, Cawangan Khas.

Beliau berkata suspek menyusup masuk ke Malaysia sejak 2004 dan menjadikan negara ini sebagai pangkalan untuk mengumpul dana, menyebarkan propaganda selain berusaha mengaktifkan kembali aktiviti kumpulan LTTE khususnya di peringkat antarabangsa.

"Dalam serbuan itu, polis turut merampas bahan propaganda kumpulan LTTE, peralatan media dan mata wang asing 24 negara bernilai RM20,176.53," katanya dalam kenyataan pada Ahad.

Khalid berkata kesemua suspek dikesan menggunakan kad Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu Bagi Orang Pelarian (UNHCR) untuk menetap di negara ini serta mengelak daripada diambil tindakan oleh pihak berkuasa.

Tambah Khalid, seorang daripada mereka memiliki permit pekerjaan atas sebuah syarikat yang tidak wujud.

Mereka kini ditahan mengikut Akta Imigresen untuk tindakan susulan.

"Polis akan bekerjasama rapat dengan pejabat UNHCR di Kuala Lumpur bagi memastikan pengganas asing tidak mengeksploitasi kemudahan kad UNHCR untuk menjadikan Malaysia sebagai pangkalan operasi, berlindung dan menjalankan sebarang aktiviti keganasan sama ada yang boleh mengancam keselamatan Malaysia atau negara-negara luar," katanya.KUALA LUMPUR: Polis Malaysia menahan tiga warga asing disyaki anggota kumpulan pengganas Liberation Tigers of Tamil Eelam (LTTE) dalam beberapa serbuan di Petaling Jaya dan Klang, Selangor pada 15 Mei lepas.

Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar berkata mereka ditangkap dalam satu operasi khas oleh Bahagian Counter Terrorism, Cawangan Khas.

Beliau berkata suspek menyusup masuk ke Malaysia sejak 2004 dan menjadikan negara ini sebagai pangkalan untuk mengumpul dana, menyebarkan propaganda selain berusaha mengaktifkan kembali aktiviti kumpulan LTTE khususnya di peringkat antarabangsa.

"Dalam serbuan itu, polis turut merampas bahan propaganda kumpulan LTTE, peralatan media dan mata wang asing 24 negara bernilai RM20,176.53," katanya dalam kenyataan pada Ahad.

Khalid berkata kesemua suspek dikesan menggunakan kad Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu Bagi Orang Pelarian (UNHCR) untuk menetap di negara ini serta mengelak daripada diambil tindakan oleh pihak berkuasa.

Tambah Khalid, seorang daripada mereka memiliki permit pekerjaan atas sebuah syarikat yang tidak wujud.

Mereka kini ditahan mengikut Akta Imigresen untuk tindakan susulan.

"Polis akan bekerjasama rapat dengan pejabat UNHCR di Kuala Lumpur bagi memastikan pengganas asing tidak mengeksploitasi kemudahan kad UNHCR untuk menjadikan Malaysia sebagai pangkalan operasi, berlindung dan menjalankan sebarang aktiviti keganasan sama ada yang boleh mengancam keselamatan Malaysia atau negara-negara luar," katanya.