SRIKANDI SHARIENA

SRIKANDI SHARIENA

Sabtu, 8 Februari 2014

Anwar semakin bengang dan tertekan dengan kenyataan terbaru Hassan Tantawi ini.????

Photo: Anwar semakin bengang dan tertekan dengan kenyataan terbaru Hassan Tantawi ini.????Nampaknya api kemarahan Anwar terhadap Tantawi semakin meluap luap di atas ketidaksetujuan ini. Perang dingin antara dua pemimpin ini pasti akan berlarutan sehinggalah hari mengundi Prk Kajang akan datang. Namun kelihatan Anwar tetap menebalkan mukanya seperti kulit biawak buat bodoh saja apa yang pemimpin pakatan beri pandangan.

Namun jika difikir secara kritis, tukar MB bukannya perkara besar pun, perkara yang paling besar ialah merampas Putrajaya dari BN. Sebab itu PAS selama ini termakan apa saja hasutan Anwar walau pun PAS tahu cara Anwar buat tu banyak yang tak kena. Kenapa pulak baru sekarang PAS tak bersetuju dengan strategi Anwar guna jawatan MB ni untuk rampas Putrajaya???

Bukankah PAS hanya fikir UNTUNG bila berkawan dengan Anwar dan DAP?? Apakah PAS sudah sangsi dengan kejujuran Anwar sekarang??? Dulu dia kata nak jadi pensyarah kalau tak dapat jadi PM tapi sekarang dia tetap mahu memperbodohkan rakyat suruh sokong dia jadi MB pulak, maklumlah kes liwat pun dah dekat ni...siapa nak pertahankan dia nanti?

Nampaknya api kemarahan Anwar terhadap Tantawi semakin meluap luap di atas ketidaksetujuan ini. Perang dingin antara dua pemimpin ini pasti akan berlarutan sehinggalah hari mengundi Prk Kajang akan datang. Namun kelihatan Anwar tetap menebalkan mukanya seperti kulit biawak buat bodoh saja apa yang pemimpin pakatan beri pandangan.

Namun jika difikir secara kritis, tukar MB bukannya perkara besar pun, perkara yang paling besar ialah merampas Putrajaya dari BN. Sebab itu PAS selama ini termakan apa saja hasutan Anwar walau pun PAS tahu cara Anwar buat tu banyak yang tak kena. Kenapa pulak baru sekarang PAS tak bersetuju dengan strategi Anwar guna jawatan MB ni untuk rampas Putrajaya???

Bukankah PAS hanya fikir UNTUNG bila berkawan dengan Anwar dan DAP?? Apakah PAS sudah sangsi dengan kejujuran Anwar sekarang??? Dulu dia kata nak jadi pensyarah kalau tak dapat jadi PM tapi sekarang dia tetap mahu memperbodohkan rakyat suruh sokong dia jadi MB pulak, maklumlah kes liwat pun dah dekat ni...siapa nak pertahankan dia nanti?

DATUK ALWI PATUT BELASAH PADA TERESA KOK...???


Photo: DATUK ALWI PATUT BELASAH PADA TERESA KOK...???Nah ambik hang! Lain kali hina lagi orang Melayu Muslim... kan free je kena maki percuma..! Lain kali jaga sikit mulut tu..jangan celupar sangat. Kalau nak celupar jugak, serah balik kerakyatan dan pindah duduk kat China.. lepas tu nak celupar macam mana pun lantaklahhh...

Saya takde la setuju sangat dengan tindakan Datuk Alwi maki hamun Teresa Kok macam tu. Sebab Rasulullah SAW dulu walaupun dipalitkan dengan tahi sekali pun, baginda tetap sabar dan tak balas pun perbuatan tersebut...

Namun mungkin Datuk Alwi pun punya batas kesabaran sendiri dan tak tahan dengan perangai buruk Teresa Kok tu.. maka terlepas la segala makian dari mulutnya... Saya nasihatkan Datuk Alwi supaya minta maaf balik pada Teresa Kok selepas "sejuk" sikit nanti... boleh Datuk?

Apa pun, saya sebagai Melayu Muslim masih enggan memaafkan Teresa Kok atas video rasis, tidak matang dan menghina itu. Lagipun, dia masih belum meminta maaf pun. Mengaku salah pun tidak, macamana dia nak mintak maaf, kan?

Mungkin Teresa rasa dia betul. Siapa yang marah kat dia pasal video tu maka depa tu semuanya salah. Mungkin itu yang dia fikir...

Saya tertanya-tanya, kalaulah kita hina kaum Cina di Tanah Besar China atau Hong Kong? Tak payah jauh-jauh la... kalau kita pergi ke Pekan Cina, China Town atau Petaling Street dan kita maki hamun kaum Cina kat situ... apa agaknya yang akan berlaku pada kita?

Maka samalah dengan apa yang Teresa lakukan. Teresa patut berterima kasih sebab dia masih boleh makan dan minum menggunakan mulut. Kalau ikut rasa marah bangsa Melayu Muslim pada Teresa Kok, mungkin Teresa terpaksa makan melalui "tiub" dalam tempoh hampir setahun...

Mujurlah bangsa Melayu ni patuh pada undang-undang negara dan bertindak mengikut lunas Islam. Kalau diikutkan hati yang panas, memang banyak dah PRK berlaku akibat ramai ADUN dan Ahli Parlimen DAP yang "lenyap" ditelan bumi...kan?

Sebab tu saya kata... hentikan provokasi melampau macam tu. Satira kononnnn...Pandai buat satira, tak reti pula nak terima consequences satira sendiri... Macam tu pun korang angkat jadi pemimpin ke? Apa punya jenis orang Cina la minah ni.. buat malu kaum Cina jer...kan?Nah ambik hang! Lain kali hina lagi orang Melayu Muslim... kan free je kena maki percuma..! Lain kali jaga sikit mulut tu..jangan celupar sangat. Kalau nak celupar jugak, serah balik kerakyatan dan pindah duduk kat China.. lepas tu nak celupar macam mana pun lantaklahhh...

Saya takde la setuju sangat dengan tindakan Datuk Alwi maki hamun Teresa Kok macam tu. Sebab Rasulullah SAW dulu walaupun dipalitkan dengan tahi sekali pun, baginda tetap sabar dan tak balas pun perbuatan tersebut...

Namun mungkin Datuk Alwi pun punya batas kesabaran sendiri dan tak tahan dengan perangai buruk Teresa Kok tu.. maka terlepas la segala makian dari mulutnya... Saya nasihatkan Datuk Alwi supaya minta maaf balik pada Teresa Kok selepas "sejuk" sikit nanti... boleh Datuk?

Apa pun, saya sebagai Melayu Muslim masih enggan memaafkan Teresa Kok atas video rasis, tidak matang dan menghina itu. Lagipun, dia masih belum meminta maaf pun. Mengaku salah pun tidak, macamana dia nak mintak maaf, kan?

Mungkin Teresa rasa dia betul. Siapa yang marah kat dia pasal video tu maka depa tu semuanya salah. Mungkin itu yang dia fikir...

Saya tertanya-tanya, kalaulah kita hina kaum Cina di Tanah Besar China atau Hong Kong? Tak payah jauh-jauh la... kalau kita pergi ke Pekan Cina, China Town atau Petaling Street dan kita maki hamun kaum Cina kat situ... apa agaknya yang akan berlaku pada kita?

Maka samalah dengan apa yang Teresa lakukan. Teresa patut berterima kasih sebab dia masih boleh makan dan minum menggunakan mulut. Kalau ikut rasa marah bangsa Melayu Muslim pada Teresa Kok, mungkin Teresa terpaksa makan melalui "tiub" dalam tempoh hampir setahun...

Mujurlah bangsa Melayu ni patuh pada undang-undang negara dan bertindak mengikut lunas Islam. Kalau diikutkan hati yang panas, memang banyak dah PRK berlaku akibat ramai ADUN dan Ahli Parlimen DAP yang "lenyap" ditelan bumi...kan?

Sebab tu saya kata... hentikan provokasi melampau macam tu. Satira kononnnn...Pandai buat satira, tak reti pula nak terima consequences satira sendiri... Macam tu pun korang angkat jadi pemimpin ke? Apa punya jenis orang Cina la minah ni.. buat malu kaum Cina jer...kan?

PUISI UNTUK NUAR

apapun minggu depan
bermula kes liwat anwar menutuh belakang jantan
memanglah sekarang ni anwar macam orang gila minum air ketum satu tempayan
dia tak sabar tunggu penamaan calun
dia tak sabar nak istiharkan dia MB baru Selangor
dia nak beritahu mahkamah kononnya
MB mana boleh kena dakwa
MB mana boleh kena hukum
dia ingat mahkamah mak bapak dia yg punya
dia gelabah
tidur tak lena
berceramah tak ‘kenyang’
woi tony
lu pun sama gila macam nuar jugakkah
dia bukan tibai UMNO
tapi dia tibai khalid
dia bukan nak rampas jawatan dr UMNO
tapi nak rampas jawatan dari orang dia sendiri
memang anwar sedang sasau
sedang gila sbb takut pendakwa mahkamah yg cuba dia singkirkan tapi tak berjaya
jahanamlah kamu nuar brahim
dan kau tony
kau pun gila sebab
kau hahahahaKAN NUR BRAHIM!

Jawatan Menteri Besar Selangor: Anwar Bercakap Macam Orang Mabuk????


Photo: Jawatan Menteri Besar Selangor: Anwar Bercakap Macam Orang Mabuk????Ketua Pembangkang, Datuk Seri Awnar Ibrahim sekali lagi cakap berbelit-belit dalam isu pengambil-alihan jawatan Menteri Besar Selangor yang kini disandang oleh Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Anwar yang berceramah di Dataran Prima Saujana, Kajang di sini malam tadi mengakui Abdul Khalid merupakan seorang tokoh ekonomi yang hebat tetapi beliau perlu menjadi Menteri Besar untuk mengukuhkan kedudukan pembangkang di negeri tersebut.

“Kalau puji Khalid, hendak ganti dia buat apa? Selangor sudah ada rekod baik dan kita perlu tingkatkan lagi. Peranan dia (Khalid) tentu ada.

“Kalau ditakdirkan ada persetujuan (menjadi Menteri Besar Selangor), (dia) bantu saya. Saya tidak kata saya hendak jadi Menteri Besar tetapi kalau saya ambil alih dari Khalid, asas sudah ada. Apa pun, kita mesti menang di Kajang dahulu,” katanya dalam majlis yang dihadiri kira-kira 300 orang.

Anwar dinamakan sebagai calon Parti Keadilan Rakyat (PKR) dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang yang dijadual berlangsung 23 Mac ini.

PRK DUN Kajang diadakan apabila Lee Chin Cheh daripada PKR meletakkan jawatan tanpa sebarang alasan pada hujung bulan lalu untuk memberi laluan kepada Anwar bertanding.
Ketua Pembangkang, Datuk Seri Awnar Ibrahim sekali lagi cakap berbelit-belit dalam isu pengambil-alihan jawatan Menteri Besar Selangor yang kini disandang oleh Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Anwar yang berceramah di Dataran Prima Saujana, Kajang di sini malam tadi mengakui Abdul Khalid merupakan seorang tokoh ekonomi yang hebat tetapi beliau perlu menjadi Menteri Besar untuk mengukuhkan kedudukan pembangkang di negeri tersebut.

“Kalau puji Khalid, hendak ganti dia buat apa? Selangor sudah ada rekod baik dan kita perlu tingkatkan lagi. Peranan dia (Khalid) tentu ada.

“Kalau ditakdirkan ada persetujuan (menjadi Menteri Besar Selangor), (dia) bantu saya. Saya tidak kata saya hendak jadi Menteri Besar tetapi kalau saya ambil alih dari Khalid, asas sudah ada. Apa pun, kita mesti menang di Kajang dahulu,” katanya dalam majlis yang dihadiri kira-kira 300 orang.

Anwar dinamakan sebagai calon Parti Keadilan Rakyat (PKR) dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang yang dijadual berlangsung 23 Mac ini.

PRK DUN Kajang diadakan apabila Lee Chin Cheh daripada PKR meletakkan jawatan tanpa sebarang alasan pada hujung bulan lalu untuk memberi laluan kepada Anwar bertanding.

PASLEMBEK Ada Hati Nak Tolak @AnwarIbrahim Jadi MB....kikiki #AnwarKuat?????


Photo: PASLEMBEK Ada Hati Nak Tolak @AnwarIbrahim Jadi MB....kikiki #AnwarKuat?????Boleh percaya ke?aku nak tengok kuat mana PAS nak halang @AnwarIbrahim jd MB....PAS ni lembek...tak percaya tengok lah nanti...Nuar jd MB maknannya PAS lembek..tak kuat..#PASLEMBEK #ANWARKUAT

SHAH ALAM – Pas tetap konsisten dengan keputusannya menolak calon PKR di Dun Kajang, Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai Menteri Besar Selangor yang baru.

Ahli Jawatankuasa Pas Pusat, Nasrudin Hassan berkata, isu pertukaran menteri besar Selangor adalah tidak berbangkit dan Pas merasakan tiada keperluan berbuat demikian.

“Keputusan itu ditetapkan dalam Mesyuarat Lajnah Politik Pas Pusat. Dalam erti kata lain, Pas tidak bersetuju menjadikan PRK Dun Kajang sebagai agenda menukar menteri besar Selangor.

“Itulah dua perkara besar yang telah diputuskan dan dikemukakan melalui kenyataan rasmi Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang. Berasaskan keputusan ini, jelas Pas mempunyai pendirian tersendiri secara jamaei dan tidak mudah diseret ke tengah dan ke tepi,” katanya dalam kenyataan, kelmarin.

Bagaimanapun, beliau berkata, Pas bersedia menghulurkan bantuan kepada PKR dalam PRK Kajang.

“Lajnah Politik Pas Pusat tidak membincangkan soal setuju atau tidak berhubung peletakan jawatan Adun Kajang kerana ia telah berlaku. Mahu tidak mahu, kerusi Dun Kajang telah berlaku kekosongan dan PRK akan diadakan.

“Kerusi itu milik PKR berdasarkan persefahaman sebelum ini, maka hak PKR untuk meletakkan calonnya. Manakala, fokus mesyuarat Lajnah Politik ialah menentukan sikap terhadap PRK Dun Kajang yang bakal diadakan kelak,” katanya.Boleh percaya ke?aku nak tengok kuat mana PAS nak halang @AnwarIbrahim jd MB....PAS ni lembek...tak percaya tengok lah nanti...Nuar jd MB maknannya PAS lembek..tak kuat..#PASLEMBEK #ANWARKUAT

SHAH ALAM – Pas tetap konsisten dengan keputusannya menolak calon PKR di Dun Kajang, Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai Menteri Besar Selangor yang baru.

Ahli Jawatankuasa Pas Pusat, Nasrudin Hassan berkata, isu pertukaran menteri besar Selangor adalah tidak berbangkit dan Pas merasakan tiada keperluan berbuat demikian.

“Keputusan itu ditetapkan dalam Mesyuarat Lajnah Politik Pas Pusat. Dalam erti kata lain, Pas tidak bersetuju menjadikan PRK Dun Kajang sebagai agenda menukar menteri besar Selangor.

“Itulah dua perkara besar yang telah diputuskan dan dikemukakan melalui kenyataan rasmi Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang. Berasaskan keputusan ini, jelas Pas mempunyai pendirian tersendiri secara jamaei dan tidak mudah diseret ke tengah dan ke tepi,” katanya dalam kenyataan, kelmarin.

Bagaimanapun, beliau berkata, Pas bersedia menghulurkan bantuan kepada PKR dalam PRK Kajang.

“Lajnah Politik Pas Pusat tidak membincangkan soal setuju atau tidak berhubung peletakan jawatan Adun Kajang kerana ia telah berlaku. Mahu tidak mahu, kerusi Dun Kajang telah berlaku kekosongan dan PRK akan diadakan.

“Kerusi itu milik PKR berdasarkan persefahaman sebelum ini, maka hak PKR untuk meletakkan calonnya. Manakala, fokus mesyuarat Lajnah Politik ialah menentukan sikap terhadap PRK Dun Kajang yang bakal diadakan kelak,” katanya.


Apa Dah Jadi Dengan Pkr?


Photo: apa dah jadi dengan pkr? apakah yb pkr ni akan jadi bebas? makin pening kongkang la macai pr???biar betik? bukan ke pkr ni parti gempak sokmo ker, akhirnya peranan parti perosak ini menunjukkan belangnya, politk yang merosakkan, rakyat juga jadi sengal melayan kerenah mereka berpolitk...

kalau betul ini menunjukkan parti pkr akan jahanam dan punah, cuma bang non je kata dia power, macai dia siap kungfu mabuk kata mana ada pkr camtu, umno yang nak jahanam...

realiti.. guna cara politk kotor akan membuatkan kamu diambang kemusnahan, tunggu... pas pun dah berpecah dah, dap je tinggal konon hero untuk orang cina.. kiasu la sangat.. pui.. macai melayu 20% mesti kata yb ni dah dibayar 18juta.. kah kah kah kah... tapi kita pun tak tau, kot-kot dia saja nak buat sidang media atas arahan bang non, mana tau, nak pusing isu.. politk pkr ma.. takkan korang tak tau...apakah yb pkr ni akan jadi bebas? makin pening kongkang la macai pr???biar betik? bukan ke pkr ni parti gempak sokmo ker, akhirnya peranan parti perosak ini menunjukkan belangnya, politk yang merosakkan, rakyat juga jadi sengal melayan kerenah mereka berpolitk...

kalau betul ini menunjukkan parti pkr akan jahanam dan punah, cuma bang non je kata dia power, macai dia siap kungfu mabuk kata mana ada pkr camtu, umno yang nak jahanam...

realiti.. guna cara politk kotor akan membuatkan kamu diambang kemusnahan, tunggu... pas pun dah berpecah dah, dap je tinggal konon hero untuk orang cina.. kiasu la sangat.. pui.. macai melayu 20% mesti kata yb ni dah dibayar 18juta.. kah kah kah kah... tapi kita pun tak tau, kot-kot dia saja nak buat sidang media atas arahan bang non, mana tau, nak pusing isu.. politk pkr ma.. takkan korang tak tau...

Jumaat, 7 Februari 2014

BILA KIT SIANG KECAM KHUTBAH JUMAAT PAS DIAM, BILA TERESA KOK DIKECAM PAS BINGKAS BANGUN????


Photo: BILA KIT SIANG KECAM KHUTBAH JUMAAT PAS DIAM, BILA TERESA KOK DIKECAM PAS BINGKAS BANGUN????Rupanya demonstrasi menyembelih ayam, melumurkan darah dan mengupah untuk menampar Teresa Kok bukan sahaja menguris hati pemimpin dan ahli Dap malah menguris hati pemimpin Pas juga.

Pemimpin Pas bingkas bangun dengan garangnya bagi mempertahankan pemimpin kesayangan mereka iaitu Teresa Kok, Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng daripada dikecam oleh beberapa NGO Melayu.Maka beberapa pemimpin Pas pun keluarkanlah beberapa ayat-ayat alquran yang menyuruh kita menghormati orang bukan Islam dan mengecam tindakan NGO tersebut.Dalam Harakahdaily.net lidah rasmi parti Pas pada hari ini memberi ruang seluas-luasnya kepada pemimpin Pas dan Dap untuk mengecam tindakan NGO Melayu yang dianggap kononnya membuat tindakan jahiliyah yang bertentangan dengan dunia moden yang berpaksikan kematangan dan intelektual yang tinggi. 

Lidah rasmi Pas membuat 7 posting yang berkaitan dengan kecaman yang dianggap menghina Teresa Kok dan pemimpin Dap

Seperti biasa mereka juga berjaya mengaitkan umno dalam isu ini walaupun tidak seorang pun pemimpin atau ahli umno yang terlibat dalam demonstrasi mengecam Teresa Kok ini.

Persoalannya sekarang dimanakah pemimpin Pas ketika Penasihat DAP, Lim Kit Siang mempertikaikan khutbah Jumaat.Kenapa pemimpin Pas jadi bisu apabila berhadapan dengan Lim Kit Siang?

Lim Kit Siang mendakwa, khutbah Jumaat di ibu negara pada 31 Januari lalu menyebut perpecahan dalam kalangan umat Islam bukan sahaja disebabkan oleh iman yang lemah tetapi juga kerana hasutan umat Kristian dan Yahudi adalah bercanggah dengan usaha perdamaian.

Meskipun teks ucapan khutbah Jumaat itu memetik Firman Allah S.W.T dalam surah Al Baqarah ayat 120 mengenai kaum Yahudi dan Nasrani, Kit Siang tetap menegaskan bahawa khutbah Jumaat perlu diubah.

Kenapa pemimpin parti yang dikatakan memperjuangkan Islam hanya diam membisu dalam isu penghinaan khutbah Jumaat ini sedangkan apabila pemimpin zionis seperti Teresa Kok, Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng dikecam Pas bingkas bangun mempertahankan seolah-olah mereka itu pemimpin Islam.

Rakyat Malaysia terutamanya umat Islam masih ingat lagi dimana Teresa Kok yang juga Exco Kerajaan Negeri Selangor mengakui beliau terlibat dalam isu membantah papan tanda jalan bertulisan jawi di sekitar ibu kota terutama di kawasan Taman Seputeh. Teresa Kok mendakwa DBKL membazirkan wang pembayar cukai dengan membuat papan tanda bertulisan jawi.

Teresa Kok juga pernah mempertikaikan berhubung isu laungan azan di Bandar Kinrara, Puchong yang dikatakan menganggu keharmonian penduduk bukan Islam untuk beristirehat dan pemimpin Pas turut membisu.

Teresa juga pernah membuat kenyataan berhubung meminta peruntukan 30 peratus wang zakat daripada Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) untuk diagihkan kepada pertubuhan bukan Islam.

Jika dilihat senario perbuatan biadap mereka ini memang sepatutnya mereka ini dikecam sebegitu rupa mungkin pemimpin Pas sudah termakan budi jadi nak tak nak mereka terpaksa mempertahankan pemimpin Dap daripada diganggu.

Oleh itu Pas usah dabik dada mengatakan parti mereka memperjuangkan Islam dan hentikanlah penipuan terhadap umat Islam yang dibuat dalam setiap ceramah di ceruk-ceruk kampung dan pedalaman.Kasihanilah penduduk kampung yang tidak berdosa yang pernah ditipu oleh pemimpin Pas. Demi untuk mendapatkan kuasa bersama dengan pemimpin Dap mereka sanggup melakukan apa sahaja.Rupanya demonstrasi menyembelih ayam, melumurkan darah dan mengupah untuk menampar Teresa Kok bukan sahaja menguris hati pemimpin dan ahli Dap malah menguris hati pemimpin Pas juga.

Pemimpin Pas bingkas bangun dengan garangnya bagi mempertahankan pemimpin kesayangan mereka iaitu Teresa Kok, Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng daripada dikecam oleh beberapa NGO Melayu.Maka beberapa pemimpin Pas pun keluarkanlah beberapa ayat-ayat alquran yang menyuruh kita menghormati orang bukan Islam dan mengecam tindakan NGO tersebut.Dalam Harakahdaily.net lidah rasmi parti Pas pada hari ini memberi ruang seluas-luasnya kepada pemimpin Pas dan Dap untuk mengecam tindakan NGO Melayu yang dianggap kononnya membuat tindakan jahiliyah yang bertentangan dengan dunia moden yang berpaksikan kematangan dan intelektual yang tinggi.

Lidah rasmi Pas membuat 7 posting yang berkaitan dengan kecaman yang dianggap menghina Teresa Kok dan pemimpin Dap

Seperti biasa mereka juga berjaya mengaitkan umno dalam isu ini walaupun tidak seorang pun pemimpin atau ahli umno yang terlibat dalam demonstrasi mengecam Teresa Kok ini.

Persoalannya sekarang dimanakah pemimpin Pas ketika Penasihat DAP, Lim Kit Siang mempertikaikan khutbah Jumaat.Kenapa pemimpin Pas jadi bisu apabila berhadapan dengan Lim Kit Siang?

Lim Kit Siang mendakwa, khutbah Jumaat di ibu negara pada 31 Januari lalu menyebut perpecahan dalam kalangan umat Islam bukan sahaja disebabkan oleh iman yang lemah tetapi juga kerana hasutan umat Kristian dan Yahudi adalah bercanggah dengan usaha perdamaian.

Meskipun teks ucapan khutbah Jumaat itu memetik Firman Allah S.W.T dalam surah Al Baqarah ayat 120 mengenai kaum Yahudi dan Nasrani, Kit Siang tetap menegaskan bahawa khutbah Jumaat perlu diubah.

Kenapa pemimpin parti yang dikatakan memperjuangkan Islam hanya diam membisu dalam isu penghinaan khutbah Jumaat ini sedangkan apabila pemimpin zionis seperti Teresa Kok, Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng dikecam Pas bingkas bangun mempertahankan seolah-olah mereka itu pemimpin Islam.

Rakyat Malaysia terutamanya umat Islam masih ingat lagi dimana Teresa Kok yang juga Exco Kerajaan Negeri Selangor mengakui beliau terlibat dalam isu membantah papan tanda jalan bertulisan jawi di sekitar ibu kota terutama di kawasan Taman Seputeh. Teresa Kok mendakwa DBKL membazirkan wang pembayar cukai dengan membuat papan tanda bertulisan jawi.

Teresa Kok juga pernah mempertikaikan berhubung isu laungan azan di Bandar Kinrara, Puchong yang dikatakan menganggu keharmonian penduduk bukan Islam untuk beristirehat dan pemimpin Pas turut membisu.

Teresa juga pernah membuat kenyataan berhubung meminta peruntukan 30 peratus wang zakat daripada Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) untuk diagihkan kepada pertubuhan bukan Islam.

Jika dilihat senario perbuatan biadap mereka ini memang sepatutnya mereka ini dikecam sebegitu rupa mungkin pemimpin Pas sudah termakan budi jadi nak tak nak mereka terpaksa mempertahankan pemimpin Dap daripada diganggu.

Oleh itu Pas usah dabik dada mengatakan parti mereka memperjuangkan Islam dan hentikanlah penipuan terhadap umat Islam yang dibuat dalam setiap ceramah di ceruk-ceruk kampung dan pedalaman.Kasihanilah penduduk kampung yang tidak berdosa yang pernah ditipu oleh pemimpin Pas. Demi untuk mendapatkan kuasa bersama dengan pemimpin Dap mereka sanggup melakukan apa sahaja.

Video Ustaz Hassan Basri Balun Ahli PAS Dan PKR....Panassss


Khalid Pembohong dan Penipu – Dr Aliff Aiman???

Photo: Khalid Pembohong dan Penipu – Dr Aliff Aiman???Bekas pengurus kanan pemasaran Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor Holdings Sdn Bhd (PHSB), Dr Aliff Aiman menyifatkan Menteri Besar Selangor, Abdul Khalid Ibrahim sebagai pembohong dan penipu kerana cuba memutar-belitkan fakta sebenar berhubung isu pemecatan lebih 20 pekerja PKNS Holding.

Menurut Aliff sekiranya benar wujud pertindihan jawatan seperti yang di dakwa sebelum ini, mengapa kontrak beliau dan kakitangan yang lain dilanjutkan sebelum ini oleh PKNS.

“Contohnya, saya diberikan kontrak selama setahun sebelum ini. Pada penghujung kontrak saya, ia bukan sekadar diperbaharui namun dia (PKNS) turut menambah tempoh kontrak saya selama 2 tahun lagi.

(Oleh itu) apakah yang dimaksudkan sebagai ‘pertindihan jawatan’ sekiranya (PKNS) sebelum ini memutuskan untuk melanjutkan kontrak saya? Ini semua bohong, ini semua bohong, ini semua tipu,” luahnya kesal ketika ditemui tadi.

Khalid sebelum ini menjelaskan tindakan PHSB Holding, anak syarikat PKNS untuk menamatkan kontrak lebih 20 pekerja mereka dengan notis 24 jam adalah disebabkan wujud ‘pertindihan’ jawatan antara pekerja tetap dan kontrak.

Selain daripada itu, Khalid turut mengatakan pemecatan itu akan menjimatkan kos operasi PKNS sebanyak RM7 juta setahun.

Menurut Aliff lagi, sekiranya Khalid mendakwa ia adalah merupakan satu bentuk pembaziran, mengapa PKNS memutuskan untuk mewujudkan syarikat ini dahulu? Sedangkan sebelum ini mereka mengatakan tujuan dan misi utama penubuhan PHSB adalah untuk memperkasakan dan membantu PKNS.

Tambahan pula keputusan untuk mengambil kakitangan ini adalah merupakan keputusan yang dibuat oleh semua pengurusan kanan PKNS.

“Bukan kami yang melantik diri sendiri, mereka yang memutuskan untuk melantik kami. Malah gaji kami pun ditetapkan oleh. Sekiranya mereka merasakan gaji kami terlalu mahal atau tinggi, berilah gaji yang difikirkan sesuai dan bukannya melakukan kami seperti binatang.

“Sekiranya mereka rasa orang tua ini bernilai RM 50 hengget, bayarlah RM 50 hengget” jelasnya sinis.

Beliau turut menjelaskan, sekiranya ia satu bentuk pembaziran mengapa ada di kalangan mereka sebelum ini, yang mempunyai kuasa dan pangkat telah meluluskan kenaikan gaji hampir 300 peratus?

“Malah sekiranya diteliti, kami dimaklumkan jumlah ‘elaun perjalanan’ pihak tertentu ada yang mencecah hampir RM 8 juta” ujar beliau lagi.

Paling menarik, ada di kalangan mereka turut mengamalkan ‘kronisme’ dengan mengambil kakitangan yang terdiri daripada kaum keluarga sendiri dan perkara ini turut diketahui oleh semua pihak yang terbabit.

“Mungkin ini sebahagian dari SOP yang ditetapkan oleh PKNS. Dengan mengambil mereka yang mempunyai talian seperti anak lelaki, anak perempuan. Itu kami tidak tahu” katanya lagi.

Menurut Aliff lagi hanya disebabkan ada di kalangan individu yang mempunyai kepentingan ‘cucuk sana sini’, akhirnya hampir 20 kakitangan PHSB diberhentikan secara tiba-tiba.

Aliff juga mengharapkan agar PKNS menimbang semula isu ini sebelum tindakan undang-undang di ambil.

Kami masih tidak mahu mengambil tindakan undang-undang (pada ketika ini) kerana kami masih setia dengan PKNS kerana kami percaya perkara ini telah dilakukan oleh sesetengah individu (menjadi dalang) untuk memalukan orang-orang tertentu.Bekas pengurus kanan pemasaran Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor Holdings Sdn Bhd (PHSB), Dr Aliff Aiman menyifatkan Menteri Besar Selangor, Abdul Khalid Ibrahim sebagai pembohong dan penipu kerana cuba memutar-belitkan fakta sebenar berhubung isu pemecatan lebih 20 pekerja PKNS Holding.

Menurut Aliff sekiranya benar wujud pertindihan jawatan seperti yang di dakwa sebelum ini, mengapa kontrak beliau dan kakitangan yang lain dilanjutkan sebelum ini oleh PKNS.

“Contohnya, saya diberikan kontrak selama setahun sebelum ini. Pada penghujung kontrak saya, ia bukan sekadar diperbaharui namun dia (PKNS) turut menambah tempoh kontrak saya selama 2 tahun lagi.

(Oleh itu) apakah yang dimaksudkan sebagai ‘pertindihan jawatan’ sekiranya (PKNS) sebelum ini memutuskan untuk melanjutkan kontrak saya? Ini semua bohong, ini semua bohong, ini semua tipu,” luahnya kesal ketika ditemui tadi.

Khalid sebelum ini menjelaskan tindakan PHSB Holding, anak syarikat PKNS untuk menamatkan kontrak lebih 20 pekerja mereka dengan notis 24 jam adalah disebabkan wujud

PENGAKUAN Anwar

ADA PERANCANGAN Ganti Khalid
ANWAR BAYANG GANTI KHALID??Datuk Seri Anwar Ibrahim membayangkan beliau mungkin akan dilantik sebagai Menteri Besar Selangor menggantikan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim jika menang Pilihan Raya Kecil (PRK) kerusi Dun 


 http://youtu.be/EYHsAkCRHuw

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=EYHsAkCRHuw 

Diibaratkan Sudah Bercerai, Disaman Pula Oleh Raja #1Malaysia #Kajang #PRKKajang??????

Photo: Diibaratkan Sudah Bercerai, Disaman Pula Oleh Raja #1Malaysia #Kajang #PRKKajang??????Kali ini Nurul Izzah bertemu buku dengan ruas kerana slogan biar berputih tulang Raja Nong Chik tak akan layan penyelesaikan kes diluar Mahkamah. 

Kes saman bekas Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar Datuk Seri Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin terhadap Anggota Parlimen Lembah Pantai Nurul Izzah Anwar berhubung kenyataan fitnah mengenai pembelian tanah di Bukit Kiara, gagal diselesaikan secara baik melalui proses mediasi hari ini.

Ini kerana pihak yang terbabit dalam proses mediasi itu - Raja Nong Chik, Nurul Izzah dan Malaysiakini - tidak bersetuju dengan terma penyelesaian, kata peguam K.Shanmuga yang mewakili Nurul Izzah.

Sehubungan itu, kes itu akan diteruskan dengan perbicaraan di hadapan Hakim Mahkamah Tinggi Datin Yeoh Wee Siam, katanya kepada media di sini. Bagaimanapun tarikh belum ditetapkan untuk perbicaraan itu. Proses mediasi itu dijalankan di hadapan Hakim Zainal L.Salleh di Pusat Mediasi, Mahkamah Kuala LumpurKali ini Nurul Izzah bertemu buku dengan ruas kerana slogan biar berputih tulang Raja Nong Chik tak akan layan penyelesaikan kes diluar Mahkamah.

Kes saman bekas Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar Datuk Seri Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin terhadap Anggota Parlimen Lembah Pantai Nurul Izzah Anwar berhubung kenyataan fitnah mengenai pembelian tanah di Bukit Kiara, gagal diselesaikan secara baik melalui proses mediasi hari ini.

Ini kerana pihak yang terbabit dalam proses mediasi itu - Raja Nong Chik, Nurul Izzah dan Malaysiakini - tidak bersetuju dengan terma penyelesaian, kata peguam K.Shanmuga yang mewakili Nurul Izzah.

Sehubungan itu, kes itu akan diteruskan dengan perbicaraan di hadapan Hakim Mahkamah Tinggi Datin Yeoh Wee Siam, katanya kepada media di sini. Bagaimanapun tarikh belum ditetapkan untuk perbicaraan itu. Proses mediasi itu dijalankan di hadapan Hakim Zainal L.Salleh di Pusat Mediasi, Mahkamah Kuala Lumpur.
 

NGO tawar ganjaran RM1,200 tampar Teresa Kok????

Photo: NGO tawar ganjaran RM1,200 tampar Teresa Kok????Majlis Jemaah NGO Islam Malaysia berkata, tawaran bagi menampar Ahli Parlimen Seputeh Teresa Kok kini dinaikkan daripada RM500 ke RM1,200 kerana pemimpin DAP itu dikatakan kurang ajar dan mencabar kedudukan orang Melayu.
Menurut Seketariat Majlis Permuafakatan Ummah Malaysia Zulkfli Sharif, tawaran dibuat itu terbuka kepada semua warganegara Malaysia agar penghinaan yang seringkali dibuat Kok menerima pembalasan.
“Tawaran ini terbuka kepada semua. Maksudnya, siapa sahaja yang dapat menampar Teresa Kok dengan disertakan gambar sebagai bukti, kita akan beri ganjaran sebanyak RM1,200,” kata Zulkifli kepada The Malaysian Insider apabila dihubungi di Kuala Lumpur.
“Pada mulanya memang kita hanya tawarkan RM500, namun ganjaran itu dinaikkan sebanyak RM1200 hasil sumbangan ahli kita.”
Beliau juga tidak menolak kemungkinan jumlah ganjaran tersebut akan meningkat sekiranya ada lagi individu menampilkan diri memberi sumbangan.
Tambahnya, gerakan itu juga tidak menetapkan sebarang tarikh tamat kepada peserta yang ingin menyertai pertandingan tersebut.
“Kita tidak ada tarikh tamat, bila-bila masa sahaja sehingga isu ini reda dan bagi siapa yang berjaya mendapatkan gambar bukti tampar pemimpin tersebut maka boleh hantar ke pejabat kita,Majlis Jemaah NGO Islam Malaysia berkata, tawaran bagi menampar Ahli Parlimen Seputeh Teresa Kok kini dinaikkan daripada RM500 ke RM1,200 kerana pemimpin DAP itu dikatakan kurang ajar dan mencabar kedudukan orang Melayu.
Menurut Seketariat Majlis Permuafakatan Ummah Malaysia Zulkfli Sharif, tawaran dibuat itu terbuka kepada semua warganegara Malaysia agar penghinaan yang seringkali dibuat Kok menerima pembalasan.
“Tawaran ini terbuka kepada semua. Maksudnya, siapa sahaja yang dapat menampar Teresa Kok dengan disertakan gambar sebagai bukti, kita akan beri ganjaran sebanyak RM1,200,” kata Zulkifli kepada The Malaysian Insider apabila dihubungi di Kuala Lumpur.
“Pada mulanya memang kita hanya tawarkan RM500, namun ganjaran itu dinaikkan sebanyak RM1200 hasil sumbangan ahli kita.”
Beliau juga tidak menolak kemungkinan jumlah ganjaran tersebut akan meningkat sekiranya ada lagi individu menampilkan diri memberi sumbangan.
Tambahnya, gerakan itu juga tidak menetapkan sebarang tarikh tamat kepada peserta yang ingin menyertai pertandingan tersebut.
“Kita tidak ada tarikh tamat, bila-bila masa sahaja sehingga isu ini reda dan bagi siapa yang berjaya mendapatkan gambar bukti tampar pemimpin tersebut maka boleh hantar ke pejabat kita.

BERI AMARAN PALING KERAS TERHADA PEMIMPIN CINA DAP & PKR BIADAP???

Photo: BERI AMARAN PALING KERAS TERHADA PEMIMPIN CINA DAP & PKR BIADAP???Sekumpulan lebih kurang 50 individu yang menggelarkan diri mereka “Majlis Jemaah NGO Islam Malaysia” bertindak menyembelih dua ekor ayam dan melumur darahnya pada kain rentang yang tertera gambar pemimpin Cina DAP dan PKR sebagai bantahan terhadap penghinaan pemimpin berkenaan kepada majoriti masyarakat Melayu beragama Islam.

Pemimpin yang wajahnya terdapat pada kain rentang itu adalah Teresa Kok, Ahli Parlimen Gelang Patah Lim Kit Siang, Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng dari DAP dan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Machang Bubuk, Lee Khai Loon dari PKR.

Perhimpunan yang dinamakan "Bantahan penghinaan terhadap kepimpinan Melayu, Yang di-Pertuan Agong, dan agama Islam serta maruah Melayu” oleh rakyat biasa dan ahli NGO diadakan berhampiran Jalan Tun Perak berdekatan Puduraya, Kuala Lumpur semalam.Sekumpulan lebih kurang 50 individu yang menggelarkan diri mereka “Majlis Jemaah NGO Islam Malaysia” bertindak menyembelih dua ekor ayam dan melumur darahnya pada kain rentang yang tertera gambar pemimpin Cina DAP dan PKR sebagai bantahan terhadap penghinaan pemimpin berkenaan kepada majoriti masyarakat Melayu beragama Islam.

Pemimpin yang wajahnya terdapat pada kain rentang itu adalah Teresa Kok, Ahli Parlimen Gelang Patah Lim Kit Siang, Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng dari DAP dan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Machang Bubuk, Lee Khai Loon dari PKR.

Perhimpunan yang dinamakan "Bantahan penghinaan terhadap kepimpinan Melayu, Yang di-Pertuan Agong, dan agama Islam serta maruah Melayu” oleh rakyat biasa dan ahli NGO diadakan berhampiran Jalan Tun Perak berdekatan Puduraya, Kuala Lumpur semalam.

Biadap sungguh macai PR ni, kenapa mereka perlu biadap sampai macai ni sekali ????

Photo: Biadap sungguh macai PR ni, kenapa mereka perlu biadap sampai macai ni sekali ????Inilah yang puak puak PR sanjung sangat dengan mamat ni...walaupun dengan kata kata tak elok sekali pun.
Inilah yang puak puak PR sanjung sangat dengan mamat ni...walaupun dengan kata kata tak elok sekali pun.

SPR, Bila Bermulanya Tempoh Berkempen PRK Kajang?”????

Photo: SPR, Bila Bermulanya Tempoh Berkempen PRK Kajang?”????Sekadar bertaraf pemerhati, penulis amat terganggu dengan tindakan PKR yang sudah pun memulakan kempen untuk pilihanraya kecil Kajang sejak beberapa hari yang lalu.

Apa yang lebih membimbangkan, kempen ini telah pun dijalankan sebelum Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) bermesyuarat bagi menentukan tarikh-tarikh penting untuk PRK Kajang. Semalam, 5 Februari 2014, SPR mengumumkan bahawa tarikh pengundian umum untuk PRK Kajang adalah pada 23 Mac 2014.

Pada pengetahuan penulis, selepas sahaja urusan penamaan calon selesai, calon-calon atau wakilnya bolehlah memulakan urusan kempen yang terdiri daripada pemasangan poster, ceramah-ceramah, pengedaran risalah dan kempen dari rumah ke rumah.   Aktiviti kempen ini perlu dihentikan pada jam 12.00 tengah malam sebelum hari mengundi.

Namun, apa yang sedang berlaku di Kajang pada ketika ini sangat kontra dengan apa yang menjadi amalan SPR yang berlandaskan undang-undang pilihanraya.

Anwar hadir di Masjid Kg Batu 10 pada 31 Januari 2014, dan mengatakan bahawa kedatangannya bukanlah untuk berkempen pilihanraya, sebaliknya sekadar ingin berjumpa dengan rakan-rakannya di Kajang.

Pada 3 Februari 2014, dua hari sebelum SPR bermesyuarat, PKR telah mengadakan program Pelancaran Jentera PRK Kajang di Dewan Orang Ramai Taman Mesra Kajang yang kemudiannya ditukar kepada Majlis Masyarakat Hulu Langat. Isi kandungan program? Penuh dengan ayat-ayat politik!

Pada 5 Februari 2014, PKR menganjurkan majlis Hi-Tea bersama Anwar Ibrahim di Pusat Khidmat Komuniti DUN Kajang yang juga penuh dengan ayat-ayat politik. Ia diikuti dengan tazkirah politik di Surau Taman Muhibah dan ceramah Perdana di Taman Kajang Baru, Sungai Jelok.

Bukankah ini juga disifatkan sebagai berkempen?

Bukan itu sahaja, Anwar Ibrahim secara terang-terangan memberitahu kepada umum akan perjalanan kempen di laman sosial Facebook miliknya. Dan mengikut maklumat, program kempen ini akan berlangsung sehingga tarikh PRK Kajang iaitu 23 Mac 2014.

Bukankah mengikut undang-undang, waktu berkempen ialah selepas penamaan calon? Dan jika mengikut keputusan mesyuarat SPR, tempoh berkempen hanya akan bermula pada 11 Mac 2014.

Sikap membisu SPR berhubung perkara ini dikhuatiri akan membuatkan penguatkuasaan undang-undang pilihanraya menjadi lemah dan dimanipulasi oleh PKR itu sendiri.

SPR harus bertindak segera, sebagaimana SPR bertindak dengan mengecam Ahmad Maslan baru-baru ini. SPR harus perlu lebih pro aktif dalam mempertahankan integriti proses pilihan raya.

Kegagalan SPR berbuat demikian membuktikan mereka ‘tidak bertaring’ dan takut kepada tekanan dari Anwar Ibrahim dan sekutunya.
Sekadar bertaraf pemerhati, penulis amat terganggu dengan tindakan PKR yang sudah pun memulakan kempen untuk pilihanraya kecil Kajang sejak beberapa hari yang lalu.

Apa yang lebih membimbangkan, kempen ini telah pun dijalankan sebelum Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) bermesyuarat bagi menentukan tarikh-tarikh penting untuk PRK Kajang. Semalam, 5 Februari 2014, SPR mengumumkan bahawa tarikh pengundian umum untuk PRK Kajang adalah pada 23 Mac 2014.

Pada pengetahuan penulis, selepas sahaja urusan penamaan calon selesai, calon-calon atau wakilnya bolehlah memulakan urusan kempen yang terdiri daripada pemasangan poster, ceramah-ceramah, pengedaran risalah dan kempen dari rumah ke rumah. Aktiviti kempen ini perlu dihentikan pada jam 12.00 tengah malam sebelum hari mengundi.

Namun, apa yang sedang berlaku di Kajang pada ketika ini sangat kontra dengan apa yang menjadi amalan SPR yang berlandaskan undang-undang pilihanraya.

Anwar hadir di Masjid Kg Batu 10 pada 31 Januari 2014, dan mengatakan bahawa kedatangannya bukanlah untuk berkempen pilihanraya, sebaliknya sekadar ingin berjumpa dengan rakan-rakannya di Kajang.

Pada 3 Februari 2014, dua hari sebelum SPR bermesyuarat, PKR telah mengadakan program Pelancaran Jentera PRK Kajang di Dewan Orang Ramai Taman Mesra Kajang yang kemudiannya ditukar kepada Majlis Masyarakat Hulu Langat. Isi kandungan program? Penuh dengan ayat-ayat politik!

Pada 5 Februari 2014, PKR menganjurkan majlis Hi-Tea bersama Anwar Ibrahim di Pusat Khidmat Komuniti DUN Kajang yang juga penuh dengan ayat-ayat politik. Ia diikuti dengan tazkirah politik di Surau Taman Muhibah dan ceramah Perdana di Taman Kajang Baru, Sungai Jelok.

Bukankah ini juga disifatkan sebagai berkempen?

Bukan itu sahaja, Anwar Ibrahim secara terang-terangan memberitahu kepada umum akan perjalanan kempen di laman sosial Facebook miliknya. Dan mengikut maklumat, program kempen ini akan berlangsung sehingga tarikh PRK Kajang iaitu 23 Mac 2014.

Bukankah mengikut undang-undang, waktu berkempen ialah selepas penamaan calon? Dan jika mengikut keputusan mesyuarat SPR, tempoh berkempen hanya akan bermula pada 11 Mac 2014.

Sikap membisu SPR berhubung perkara ini dikhuatiri akan membuatkan penguatkuasaan undang-undang pilihanraya menjadi lemah dan dimanipulasi oleh PKR itu sendiri.

SPR harus bertindak segera, sebagaimana SPR bertindak dengan mengecam Ahmad Maslan baru-baru ini. SPR harus perlu lebih pro aktif dalam mempertahankan integriti proses pilihan raya.

Kegagalan SPR berbuat demikian membuktikan mereka ‘tidak bertaring’ dan takut kepada tekanan dari Anwar Ibrahim dan sekutunya.

Anwar Akan Ubah Enakmen Agama Bukan Islam Selangor 1988????

Photo: Anwar Akan Ubah Enakmen Agama Bukan Islam Selangor 1988????Wawancara Malaysiakini.com dengan bakal Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Anwar Ibrahim menampakkan sikap jelas bahawa beliau akan mengubah Enakmen Agama Bukan Islam Selangor (Kawalan Penyebaran Kepada Umat Islam) Enakmen 1988 yang menjadi kontroversi baru-baru ini.

Sebelum ini beberapa Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Selangor dari Pakatan mendesak enakmen ini dipinda bagi menjaga kepentingan agama selain Islam. Mereka mendesak dikaji semula sub-seksyen 9 kepada enakmen 1988 itu.

Seksyen itu menyatakan, seseorang didapati bersalah jika dia

(a) dalam mana-mana penerbitan; atau

(b) dalam ucapan awam atau kenyataan;

(c) dalam ucapan atau kenyataan dalam mana-mana majlis atau kepada orang ramai; atau

(d) dalam ucapan atau kenyataan yang diterbitkan atau disebarkan dan ketika ia dibuat dia sedar atau tahu akan diterbitkan atau disebarkan,

menggunakan perkataan “Allah” atau 34 perkataan Arab termasuk Hadith, Syariah, Kalifah, Fatwa, Alhamdulillah, Insyaallah dsb untuk menyatakan atau menceritakan fakta, kepercayaan, idea, konsep, tindakan, kegiatan, perkara yang berkaitan dengan agama bukan Islam.

Ketika ditanya oleh Malaysiakini.com, bekas Presiden Angkata Belia Islam Malaysia (ABIM) seperti biasa memberi jawapan berdolak dalih dalam isu yang boleh memerangkap beliau.

Namun secara tersirat beliau memberitahu bahawa Enakmen ini akan dipinda.

Secara terselindung beliau memberi analogi berikut:

If Anwar becomes Selangor menteri besar, would he then support a change in the state enactment to bar non-Muslims from using ‘Allah’?

In answer, he related the anecdote of a Permatang Pauh Muslim scholar who had questioned him as to why non-Muslims want to change the enactment.

“I told him, Tuan Guru, if you have a non-Muslim living on Jalan Masjid, then technically he cannot use the term ‘Jalan Masjid’.

“(The scholar) said, ‘He can.’ I said, ‘But this is the law.’ Then he was shocked and his immediate reaction was (that) you have to correct the law, not knowing the implications.

“So I think we have to explain. People say, no, we change the law. But I think give it time, we have to explain. Don’t underestimate or overestimate your influence or power without engaging with the people.”

Terjemahan longgar:

Adakah Anwar maka menyokong perubahan dalam enakmen negeri bagi menghalang orang bukan Islam daripada menggunakan ‘Allah’ jika beliau menjadi Menteri Besar Selangor?

Sebagai jawapan, Anwar menceritakan anekdot seorang ulama Permatang Pauh Islam yang telah bertanya kepadanya tentang mengapa orang bukan Islam mahu mengubah enakmen itu.

“Saya memberitahu beliau, Tuan Guru, jika seorang bukan Islam tinggal di Jalan Masjid, maka secara teknikal dia tidak boleh menggunakan istilah ‘Jalan Masjid’ itu.

“Tuan guru itu berkata, ‘Dia boleh guna nama Jalan Masjid’.”

“Saya (Anwar) berkata, ‘Tetapi ini adalah undang-undang’. Kemudian dia terkejut dan reaksi segera beliau (yang) anda perlu membetulkan undang-undang, tanpa mengetahui implikasinya.”

“Jadi saya fikir kita perlu menjelaskan. Orang kata, tidak, kita menukar undang-undang. Tetapi saya fikir memberikan masa, kita perlu menerangkan. Jangan memandang rendah atau harga yg terlalu tinggi pengaruh atau kuasa anda tanpa melibatkan dengan orang ramai.

Beliau bukan sahaja akan mengubah Enakmen tersebut malah beliau juga mendedahkan bagaimana beliau telah menipu seorang ulama di Permatang Pauh mengenai isu ini.

Amatlah mustahil Anwar Ibrahim tidak memahami Enakmen 1988 ini yang jelas larangan penggunaan perkataan-perkataan tertentu adalah terhadap kegiatan: “untuk menyatakan atau menceritakan fakta, kepercayaan, idea, konsep, tindakan, kegiatan, perkara yang berkaitan dengan agama bukan Islam.”

Apa kena mengena alamat Jalan Masjid tersebut dengan Enakmen Agama Bukan Islam Selangor (Kawalan Penyebaran Kepada Umat Islam) Enakmen 1988? Jawapannya tidak ada. Bukan Islam bebas mengguna dan menyebutnya asalkan ia bukan dalam konteks penyebaran agama lain seperti menggantikan perkataan Tuhan kepada Allah atau Gereja kepada Masjid.

Sangat menghairankan sampai begitu sekali Anwar Ibrahim sanggup menipu ulama kampung demi kepentingan politiknya.Wawancara Malaysiakini.com dengan bakal Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Anwar Ibrahim menampakkan sikap jelas bahawa beliau akan mengubah Enakmen Agama Bukan Islam Selangor (Kawalan Penyebaran Kepada Umat Islam) Enakmen 1988 yang menjadi kontroversi baru-baru ini.

Sebelum ini beberapa Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Selangor dari Pakatan mendesak enakmen ini dipinda bagi menjaga kepentingan agama selain Islam. Mereka mendesak dikaji semula sub-seksyen 9 kepada enakmen 1988 itu.

Seksyen itu menyatakan, seseorang didapati bersalah jika dia

(a) dalam mana-mana penerbitan; atau

(b) dalam ucapan awam atau kenyataan;

(c) dalam ucapan atau kenyataan dalam mana-mana majlis atau kepada orang ramai; atau

(d) dalam ucapan atau kenyataan yang diterbitkan atau disebarkan dan ketika ia dibuat dia sedar atau tahu akan diterbitkan atau disebarkan,

menggunakan perkataan “Allah” atau 34 perkataan Arab termasuk Hadith, Syariah, Kalifah, Fatwa, Alhamdulillah, Insyaallah dsb untuk menyatakan atau menceritakan fakta, kepercayaan, idea, konsep, tindakan, kegiatan, perkara yang berkaitan dengan agama bukan Islam.

Ketika ditanya oleh Malaysiakini.com, bekas Presiden Angkata Belia Islam Malaysia (ABIM) seperti biasa memberi jawapan berdolak dalih dalam isu yang boleh memerangkap beliau.

Namun secara tersirat beliau memberitahu bahawa Enakmen ini akan dipinda.

Secara terselindung beliau memberi analogi berikut:

If Anwar becomes Selangor menteri besar,

Alasan Rafizi Dangkal – Faekah Husin????

Photo: Alasan Rafizi Dangkal – Faekah Husin????Bekas setiausaha sulit kepada Menteri Besar Selangor, Faekah Husin menyelar kenyataan Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli yang sebelum ini cuba mempertahankan Ketua Umum parti itu, Anwar Ibrahim sebagai ‘dangkal’.
Bagi mempertahankan tindakan bodoh parti itu, yang mengkhianati amanah rakyat, Rafizi mengatakan kehadiran Anwar bertanding di Kajang adalah penting untuk menghalang kerajaan Barisan Nasional (BN) dari menggunakan situasi darurat untuk merampas negeri itu.
“Umno menggunakan kuasa darurat bagi menggantung pentadbiran kerajaan negeri dan ia pernah berlaku sebelum ini,” katanya sebelum ini.

Faekah yang dipetik melalui laman twitternya pada 4 Februari lalu, menyifatkan kenyataan Raizi itu sebagai ‘dangkal’kerana cuba menjadikan alasan yang tidak masuk akal itu untuk memujuk hati rakyat yang sedang marah dengan permainan ‘politik kotor’ PKR.
Menurut laman web rasmi Pusat Rujukan Persuratan Melayu (PRPM), Dewan Bahasa dan Pustaka, maksud bagi bagi penggunaan perkataan ‘dangkal’ ialah :
1.    Tidak faham benar, tidak mempunyai pengetahuan yang mendalam (tentang sesuatu) atau cetek.
Sila rujuk : http://prpm.dbp.gov.my/Search.aspx?k=dangkal%3B&d=10
Paling menarik apabila, ‘tweet’ faekah itu turut di sokong oleh para penyokong parti PKR yang jelas tidak bersetuju dengan cara yang digunakan. Ia juga secara tidak langsung membuktikan parti itu sanggup mengkhianati amanah rakyat dan mempermainkan sistem demokrasi semata-mata untuk memenuhi agenda peribadi Anwar.
Berikut adalah antara komen yang bersetuju dengan pandangan yang diberikan oleh Faekah itu:
Berguling-guling baca kak. Patut bagi tahu je yang betul. Tak ada la (kena) kutuk-kutuk – JDT Scouse
It is hilarious how your chief strategist @rafiziramli spins strategy but surprisingly @Ambiga_S believes it – Rais Hussin
Awat la bodoh piang sangat si rafizi ni? – Abu Hanim
Bila kera dapat kuasa, pisang di sangka senjata.. itu je standard pengarah strategi #wasted – Tuan Penasihat
Bagus ler @faekah_qkn5 sudah tahu rafizi ni dengkal dan bodoh sombong @HasniYatim @MediaSelangorku – Ismail Ahmad
Pilihan raya kecil dah jadi pilihan raya kelakar. Tak rasional langsung – Khairi al-Attas
Bila sudh tepu + tiada lg justifikasi yg kukuh utk mmberikn alasan = merapu? – RasbimaBekas setiausaha sulit kepada Menteri Besar Selangor, Faekah Husin menyelar kenyataan Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli yang sebelum ini cuba mempertahankan Ketua Umum parti itu, Anwar Ibrahim sebagai ‘dangkal’.
Bagi mempertahankan tindakan bodoh parti itu, yang mengkhianati amanah rakyat, Rafizi mengatakan kehadiran Anwar bertanding di Kajang adalah penting untuk menghalang kerajaan Barisan Nasional (BN) dari menggunakan situasi darurat untuk merampas negeri itu.
“Umno menggunakan kuasa darurat bagi menggantung pentadbiran kerajaan negeri dan ia pernah berlaku sebelum ini,” katanya sebelum ini.

Faekah yang dipetik melalui laman twitternya pada 4 Februari lalu, menyifatkan kenyataan Raizi itu sebagai ‘dangkal’kerana cuba menjadikan alasan yang tidak masuk akal itu untuk memujuk hati rakyat yang sedang marah dengan permainan ‘politik kotor’ PKR.
Menurut laman web rasmi Pusat Rujukan Persuratan Melayu (PRPM), Dewan Bahasa dan Pustaka, maksud bagi bagi penggunaan perkataan ‘dangkal’ ialah :
1. Tidak faham benar, tidak mempunyai pengetahuan yang mendalam (tentang sesuatu) atau cetek.
Sila rujuk : http://prpm.dbp.gov.my/Search.aspx?k=dangkal%3B&d=10
Paling menarik apabila, ‘tweet’ faekah itu turut di sokong oleh para penyokong parti PKR yang jelas tidak bersetuju dengan cara yang digunakan. Ia juga secara tidak langsung membuktikan parti itu sanggup mengkhianati amanah rakyat dan mempermainkan sistem demokrasi semata-mata untuk memenuhi agenda peribadi Anwar.
Berikut adalah antara komen yang bersetuju dengan pandangan yang diberikan oleh Faekah itu:
Berguling-guling baca kak. Patut bagi tahu je yang betul. Tak ada la (kena) kutuk-kutuk – JDT Scouse
It is hilarious how your chief strategist @rafiziramli spins strategy but surprisingly @Ambiga_S believes it – Rais Hussin
Awat la bodoh piang sangat si rafizi ni? – Abu Hanim
Bila kera dapat kuasa, pisang di sangka senjata.. itu je standard pengarah strategi #wasted – Tuan Penasihat
Bagus ler @faekah_qkn5 sudah tahu rafizi ni dengkal dan bodoh sombong @HasniYatim @MediaSelangorku – Ismail Ahmad
Pilihan raya kecil dah jadi pilihan raya kelakar. Tak rasional langsung – Khairi al-Attas
Bila sudh tepu + tiada lg justifikasi yg kukuh utk mmberikn alasan = merapu? – Rasbima

PRK Kajang: Kena Kat Kamu, Resign, Kena Kat Aku, Dicalonkan?????

Photo: PRK Kajang: Kena Kat Kamu, Resign, Kena Kat Aku, Dicalonkan?????BAGI memelihara integriti parti dan kerajaan di mata rakyat, mana-mana pemimpin BN/UMNO yang dikaitkan dengan kes salah laku jenayah dan moral, mereka perlulah meletakkan jawatan kerajaan yang dipegang  dan menyelesaikan kes masing-masing di Mahkamah terlebih dahulu.

Tujuannya bagi memelihara imej parti dan kerajaan dari dikaitkan dengan salah laku tersebut sepanjang perbicaraan berjalan.

Jawatan sebagai wakil rakyat itu lain, kerana tidak ada peruntukkan undang-undang yang mewajibkan wakil rakyat yang di dakwa di Mahkamah untuk meletakkan jawatan, melainkan telah didapati bersalah dan dijatuhkan hukuman penjara melebihi tempoh satu tahun atau denda melebih RM 2,000.

Inilah amalan UMNO/BN sejak zaman berzaman, melihat kepada beberapa kes antaranya melibatkan bekas Menteri Besar Selangor (kes bawa wang keluar), bekas Ketua Menteri Melaka (dakwaan rogol) dan beberapa orang lagi.  Kesemua mereka meletakkan jawatan untuk menghadapi kes mereka di Mahkamah.

Malah ada juga Menteri Kabinet yang terpaksa meletakkan jawatan berikutan suaminya menghadapi pertuduhan menyeleweng pinjaman mudah yang diberikan kerajaan berhubung satu projek penternakan lembu.  Macam itu sekali UMNO/BN memelihara intergriti parti dan kerajaan dari salah laku yang mungkin dilakukan pemimpinnya, termasuk ahli keluarga mereka.

Pembangkang bila tahu konsep yang macam itu diamalkan BN, mereka melebih-lebih pulak.  Baru dengar dakwaan hearsay sana sini, dah disuruhnya pemimpin kerajaan yang berkenaan meletakkan jawatan, walhal tidak ada pertuduhan di Mahkamah pun sampai sudah.

Sedangkan dalam masa yang sama, bila perkara serupa berlaku dalam parti mereka, lagi orang itu dihadapkan ke Mahkamah (apatah lagi disabitkan dengan kesalahan), lagilah hebatlah orang itu diarak menjadi pemimpin sehingga ke tahap jadi Perdana Menteri.  Kononnya semua dakwaan dan tuduhan tersebut adalah fitnah walaupun beberapa mahkamah dah sahkan yang perkara itu memang berlaku.

Dalam kes Anwar Ibrahim, dia sekarang sedang menghadapi proses rayuan oleh pendakwaraya di Mahkamah Rayuan berhubung keputusan Mahkamah Tinggi membebaskannya dari dakwaan kes liwat pada Januari 2012, yang mana kalau didapati bersalah, dia akan dijatuhkan hukuman penjara sehingga 30 tahun dan jawatannya sebagai wakli rakyat akan gugur secara automatik.

Sebelum ini, 10 Mahkamah mengesahkan pembabitan Anwar dalam hubungan seksual termasuk Mahkamah Persekutuan yang membebaskannya dari dakwaan tersebut (teknikal) pada 2004.

Tapi dengan semua kemungkinan macam itu, pun dia masih ligat mengejar jawatan.  Tak cukup jadi Ahli Parlimen dan Ketua Pembangkang, dia nak jadi ADUN dan Menteri Besar Selangor pulak dah.  Pelik tu, ramai jugak yang menyokong, sungguh penulis tak faham politik apa yang macam ini.

Masa inilah rakyat perlu menilai perbezaan antara 2 pihak ini, BN dan pembangkang.  Pemimpin BN, kita tidak mabuk kuasa, malah kuasa yang ada diagihkan sama rata biar semua merasa.  Pembangkang, cerita lain, semua orang bodoh, melainkan Anwar Ibrahim, sampaikan nak jadi Menteri Besar Selangor pun kena import juga orang dari Cheruk Tok Kun sana.

Kalau bersih macam kain putih takpe juga, ini kusut masai macam kain lap pinggan (banyak kes Mahkamah dan salah laku moral).BAGI memelihara integriti parti dan kerajaan di mata rakyat, mana-mana pemimpin BN/UMNO yang dikaitkan dengan kes salah laku jenayah dan moral, mereka perlulah meletakkan jawatan kerajaan yang dipegang dan menyelesaikan kes masing-masing di Mahkamah terlebih dahulu.

Tujuannya bagi memelihara imej parti dan kerajaan dari dikaitkan dengan salah laku tersebut sepanjang perbicaraan berjalan.

Jawatan sebagai wakil rakyat itu lain, kerana tidak ada peruntukkan undang-undang yang mewajibkan wakil rakyat yang di dakwa di Mahkamah untuk meletakkan jawatan, melainkan telah didapati bersalah dan dijatuhkan hukuman penjara melebihi tempoh satu tahun atau denda melebih RM 2,000.

Inilah amalan UMNO/BN sejak zaman berzaman, melihat kepada beberapa kes antaranya melibatkan bekas Menteri Besar Selangor (kes bawa wang keluar), bekas Ketua Menteri Melaka (dakwaan rogol) dan beberapa orang lagi. Kesemua mereka meletakkan jawatan untuk menghadapi kes mereka di Mahkamah.

Malah ada juga Menteri Kabinet yang terpaksa meletakkan jawatan berikutan suaminya menghadapi pertuduhan menyeleweng pinjaman mudah yang diberikan kerajaan berhubung satu projek penternakan lembu. Macam itu sekali UMNO/BN memelihara intergriti parti dan kerajaan dari salah laku yang mungkin dilakukan pemimpinnya, termasuk ahli keluarga mereka.

Pembangkang bila tahu konsep yang macam itu diamalkan BN, mereka melebih-lebih pulak. Baru dengar dakwaan hearsay sana sini, dah disuruhnya pemimpin kerajaan yang berkenaan meletakkan jawatan, walhal tidak ada pertuduhan di Mahkamah pun sampai sudah.

Sedangkan dalam masa yang sama, bila perkara serupa berlaku dalam parti mereka, lagi orang itu dihadapkan ke Mahkamah (apatah lagi disabitkan dengan kesalahan), lagilah hebatlah orang itu diarak menjadi pemimpin sehingga ke tahap jadi Perdana Menteri. Kononnya semua dakwaan dan tuduhan tersebut adalah fitnah walaupun beberapa mahkamah dah sahkan yang perkara itu memang berlaku.

Dalam kes Anwar Ibrahim, dia sekarang sedang menghadapi proses rayuan oleh pendakwaraya di Mahkamah Rayuan berhubung keputusan Mahkamah Tinggi membebaskannya dari dakwaan kes liwat pada Januari 2012, yang mana kalau didapati bersalah, dia akan dijatuhkan hukuman penjara sehingga 30 tahun dan jawatannya sebagai wakli rakyat akan gugur secara automatik.

Sebelum ini, 10 Mahkamah mengesahkan pembabitan Anwar dalam hubungan seksual termasuk Mahkamah Persekutuan yang membebaskannya dari dakwaan tersebut (teknikal) pada 2004.

Tapi dengan semua kemungkinan macam itu, pun dia masih ligat mengejar jawatan. Tak cukup jadi Ahli Parlimen dan Ketua Pembangkang, dia nak jadi ADUN dan Menteri Besar Selangor pulak dah. Pelik tu, ramai jugak yang menyokong, sungguh penulis tak faham politik apa yang macam ini.

Masa inilah rakyat perlu menilai perbezaan antara 2 pihak ini, BN dan pembangkang. Pemimpin BN, kita tidak mabuk kuasa, malah kuasa yang ada diagihkan sama rata biar semua merasa. Pembangkang, cerita lain, semua orang bodoh, melainkan Anwar Ibrahim, sampaikan nak jadi Menteri Besar Selangor pun kena import juga orang dari Cheruk Tok Kun sana.

Kalau bersih macam kain putih takpe juga, ini kusut masai macam kain lap pinggan (banyak kes Mahkamah dan salah laku moral).

Khamis, 6 Februari 2014

Wayang Lebih....!! PAS Tak Pernah Bangkang Kalau Anwar Jadi MB Baru Selangor????

Ramai di kalangan penyokong dan pemimpin UMNO yang dilihat begitu teruja dengan tindakan beberapa tokoh pimpinan PAS yang menyatakan pendirian seolah-olah tidak bersetuju dengan tindakan PKR.


Ia berhubung dengan isu pilihan raya kecil DUN Kajang dan desas-desus yang mengatakan Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim akan menggantikan Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar Selangor yang baru.

Ada yang mengatakan PAS sudah mula ‘celik hati’ kerana berani untuk bangkit menempelak tindakan Anwar yang seolah-olah tidak menghiraukan pandangan dan kehadiran parti itu di dalam pakatan pembangkang.

Namun ada yang merasakan tindakan tersebut hanyalah merupakan satu lagi bentuk lakonan di dalam lakonan. Ini kerana PAS sedar, sejak parti itu memutuskan untuk ‘bertahaluf siyasi’ dengan PKR dan DAP, sokongan terhadap mereka sudah semakin berkurangan khususnya di kalangan masyarakat melayu dan Islam di luar bandar.

Ditambah pula dengan beberapa isu yang melibatkan kepentingan Islam dan melayu terpaksa diketepikan oleh parti itu demi untuk menjaga hubungan dan hati pimpinan rakan sekutu mereka. Malah ada ketikanya parti itu turut dilihat seperti akur dan tunduk dengan tekanan yang diberikan oleh DAP dan PKR.

Oleh yang demikian, bagi mengelakkan perkara itu terus dijadikan isu untuk melemahkan PAS, mereka perlu melakukan sesuatu bagi mengembalikan sokongan dan keyakinan rakyat. Maka jalan terbaik adalah mewujudkan ‘kumpulan kecil’ untuk membuat ‘sedikit’ tentangan terhadap mana-mana tindakan PKR dan DAP yang dilihat agak melampau.

Motifnya mudah, supaya masyarakat khususnya penyokong dan ahli parti itu dapat melihat PAS bukanlah merupakan kuda tunggangan atau boneka di dalam Pakatan Pembangkang seperti yang didakwa sebelum ini.

Hanya dengan cara itu sahaja, PAS dapat membuktikan dan meyakinkan penyokong dan ahli mereka, parti itu masih mempunyai maruah untuk bersuara lantang dan garang.

Sedangkan pada akhirnya, PAS tetap terpaksa bersetuju dan menerima segala keputusan yang telah dibuat oleh PKR dan DAP. Contoh paling mudah, Pemuda PAS Pusat sebelum ini begitu hebat mengkritik dan mengecam tindakan PKR yang menjadi ‘pelacur politik’.

Namun selang beberapa hari, nada dan suara mereka itu mula berubah sehingga akhirnya bersetuju dengan pendekatan yang dicorakkan oleh Anwar Ibrahim....

Begitu juga Pemuda PAS Selangor yang sebelum ini menyatakan akan memboikot pilihanraya kecil sekiranya PKR gagal memberikan alasan yang munasabah secara bertulis.

Percayalah, kini setelah SPR mengumumkan tarikh penamaan calon, tempoh berkempen dan pembuangan undi, semua jentera parti itu akan berhempas pulas bagi memastikan kemenangan Anwar di Kajang. Semua ancaman, ugutan dan kritikan yang dilemparkan sebelum ini akan hilang begitu sahaja.

Begitu juga dengan kenyataan tegas yang dikeluarkan oleh Pesuruhjaya Pas Selangor sebelum ini, kononnya Pas akan bertegas dalam soal perlantikan Menteri Besar yang baru sekiranya PKR ingin memecat Khalid Ibrahim.

Sama seperti drama yang dipentaskan sebelum in, akhirnya parti itu tetap akan akur dan tunduk dengan segala kehendak serta kemahuan Anwar Ibrahim. Dalam bahasa mudah, inilah yang dinamakan lakonan dalam lakonan.

Baik PKR mahupun PAS semuanya berlakon untuk menipu penyokong dan ahli sendiri....

Teresa Kok... Masihkah kau ingat...????

Ingatkah lagi pada tahun 2008, kecoh kes Ahli Parlimen Seputeh Teresa Kok yang saman akhbar Utusan Malaysia kerana menyiarkan cerpen yang merupakan satira politik dan beliau dakwa mempunyai kaitan dengannya.


Teresa ketika itu menyaman Utusan dan pengarang cerpen Datuk Chamil Wariya kerana menulis sebuah cerpen bertajuk “Politik Baru YBJ” yang kemudiannya diterbitkan dalam akhbar Mingguan Malaysia pada 12 Oktober 2008.

Merasakan cerpen tersebut merujuk kepada dirinya, anggota Exco kerajaan negeri Selangor itu segera memfailkan saman pada 12 Disember 2008 yang berjumlah RM30 juta juga. Dia mendakwa cerpen tersebut telah merujuk kepada dirinya dan bukan hanya sekadar kebetulan.

Kes tersebut juga akhirnya diselesaikan di luar mahkamah selepas Chamil memohon maaf.

Dan jangan lupa... sebelumnya pada 9 Oktober 2008, dia telah mengemukakan saman berjumlah RM30 terhadap
Penolong Ketua Pengarang 1 Kumpulan Utusan, Datuk Mohd. Zaini Hassan dan Utusan Melayu (M) Bhd yang kononnya telah menerbitkan sebuah artikel fitnah.

Artikel yang bertajuk 'Azan, Jawi, Jais, UiTM dan 'ba-alif-ba-ya' itu dikatakan bertujuan memperkecilkan dirinya secara peribadi dan rasmi termasuk sebagai Ahli Parlimen, ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) dan anggota Exco kerajaan negeri Selangor.

Ketika perbicaraan kes tersebut, dia yang ditanya oleh peguam mengakui artikel tersebut langsung tidak menyebut namanya. Tidak lama selepas itu, Teresa telah mengarahkan peguamnya untuk menarik semula kes tersebut tanpa memberikan sebarang alasan.

Kini ketika beliau cuba mempertahankan tindakan biadap dan kurang ajar yang dilakukan melalui video sindiran sempena Tahun Baharu Cina baru-baru ini.

Menurutnya UMNO sengaja ingin memutarbelitkan isu kandungan klip video yang bertajuk ‘Onederful Malaysia’ itu kerana telah bankrap idea.

Wakil rakyat dari Seputeh itu mengatakan, rakaman video tersebut hanyalah merupakan‘satira politik’ (lawak politik) semata-mata kerana ia tidak merujuk kepada mana-mana pihak dan tidak menyebut sebarang nama serta bukan bersifat hasutan.

Paling menarik dia turut mengatakan sekiranya pihak berkuasa mengambil tindakan terhadap dirinya ia

MELOPONG

MB Selangor hanya pandai mentadbir harta
tetapi tidak pandai mentadbir manusia
tidak pandai mentadbir rakyat
amerika pun kaya
israel pun kaya
tapi soal kemanusiaan
soal kebajikan manusia
dihenyak dan dipijak
yg penting untung, untung dan $$$$
APA NAK DIBANGGA NEGERI KAYA
tetapi kedekut, kebajikan rakyat diabai
janji kepada rakyat dimungkiri
samalah spt watak orang kaya yg bakhil
kedekut juga zalim, yg penting diri sendiri
yg penting kedudukan tidak terjejas
agaknya kalau anak syarikat bangsa cina
hal ini tak akan terjadi
tersengehlah dap sambil kopek limau
siboneka dah jalankan tugas
SELANGOR NEGERI BERKRISIS
BERSKANDAL DAN CATUR POLITIK
pkr berantakan
pas ketakutan
dan dap mengatur ajenda
dan anak negeri yg melayu
dok melopong!

Isu PKNS: Jangan Jadikan Penjawat Awam Mangsa Kemelut Politik - Cuepacs????

Presiden Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs), Azih Muda meminta supaya penjawat awam tidak dijadikan mangsa kemelut politik yang didakwa dikaitkan dengan isu pengguguran Timbalan Presiden PKR, Mohammed Azmin Ali sebagai Ahli Lembaga Pengarah Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS).


Azih yang mengulas mengenai 20 kakitangan kontrak anak syarikat PKNS, PKNS Holdings Sdn Bhd (PHSB) ditamatkan perkhidmatan serta-merta pada Selasa berkata, kemungkinan wujud campur tangan politik sehingga menyebabkan tindakan pemecatan itu.

“Kesemua kakitangan ini hanya menjadi mangsa keadaan. Jika ada masalah lain yang tidak melibatkan pekerja, jangan turut sama heret penjawat awam.

“Apapun sebab atau masalah yang berlaku, PKNS atau anak syarikatnya perlu melihat dari semua aspek, dalam konteks menyeluruh sebelum membuat keputusan. Tindakan menamatkan perkhidmatan serta-merta itu adalah tidak adil,” katanya ketika dihubungi mStar Online pada Rabu.

PKNS menerusi kenyataannya pada Rabu menyifatkan pemecatan seramai 20 kakitangan PHSB merupakan langkah perkhidmatan cekap atau 'value for money'.

Menurut kenyataan itu, keputusan menamatkan kontrak dibuat dalam

Alahai MB Selangor !!!

MB Selangor hanya pandai mentadbir harta
tetapi tidak pandai mentadbir manusia
tidak pandai mentadbir rakyat
amerika pun kaya
israel pun kaya
tapi soal kemanusiaan
soal kebajikan manusia
dihenyak dan dipijak
yg penting untung, untung dan $$$$
APA NAK DIBANGGA NEGERI KAYA
tetapi kedekut, kebajikan rakyat diabai
janji kepada rakyat dimungkiri
samalah spt watak orang kaya yg bakhil
kedekut juga zalim, yg penting diri sendiri
yg penting kedudukan tidak terjejas
agaknya kalau anak syarikat bangsa cina
hal ini tak akan terjadi
tersengehlah dap sambil kopek limau
siboneka dah jalankan tugas
SELANGOR NEGERI BERKRISIS
BERSKANDAL DAN CATUR POLITIK
pkr berantakan
pas ketakutan
dan dap mengatur ajenda
dan anak negeri yg melayu
dok melopong!

Kerusi Menteri Besar Langkah ‘Check-Mate’ Anwar ke atas BN????

Dalam kita memperkatakan politik Malaysia yang ‘huru-hara’, kita sering terlupa kepada perkara yang lebih besar iaitu hala tuju negara, identiti dan pengisian jati diri anak bangsa. Kedua-dua pihak yang bertelagah kelihatan sibuk mencari publisiti, membina imej dan mempromosi diri bagi mencari populariti. Akibatnya, rakyat menjadi celaru, haru-biru dan buntu.

Dalam kegilaan politik ini, tidak mustahil kita terlepas pandang bahawa musuh telah pun mengambil tempat masing-masing tanpa kita sedari. Tidak mustahil juga mereka telah bersedia menuju ke puncak dengan berjalan betul-betul di hadapan mata sang papparazi. Memerintah negara memerlukan kepimpinan yang mampu menyusun strategi. Seorang pengatur strategi yang baik pasti tahu bahawa perkara yang paling utama ialah ‘jangan ekali-kali memandang rendah akan kemampuan musuh’. Justeru, adalah tidak salah kita berfikir atau berimaginasi tinggi dalam menjangka strategi musuh. Adalah lebih baik dianggap ‘paranoid’ daripada gagal membaca strategi musuh. Namun, apa yang lebih penting dari itu ialah kita harus tahu siapakah musuh kita dan apakah yang membezakan kita dengan mereka. Dari situlah kita boleh mengukur kekuatan dan kelemahan masing-masing.

Dalam politik Malaysia, BN dan musuhnya PR, sudah tentulah berbeza dari segi gaya pemerintahan dan idea-ideanya. Sekiranya kedua-duanya membawa aspirasi yang sama, apa perlunya mereka bersengketa, bukan begitu? oleh itu, apakah yang membezakan BN dan PR? Apakah yang menyebabkan BN kekal memerintah sejak sekian lama? Siapakah yang mengundi BN dan kenapa?


BN yang dikenali oleh rakyat adalah parti yang berpegang teguh kepada perlembagaan dan yakin dengan formula yang menggariskan Hak Istimewa Bumiputera. BN eletakkan kesetiaan kepada Raja-raja Melayu sebagai tonggak utama. Identiti Malaysia di bawah BN adalah sebuah negara yang maju, bebas namun santun beradab, sejajar dengan adat resam Melayu, Asia dan juga agama Islam yang menjadi agama rasmi negara.

Malaysia di bawah BN tidak perlu tunduk kepada sesiapa, apatah lagi kuasa besar yang menyembelih dan menindas umat Islam di serata dunia. Malaysia di bawah BN adalah sebuah negara yang mengambil sikap berkecuali tetapi terbuka menerima nilai-nilai murni dari mana-mana negara atau tamadun serta menolak budaya barat yang tidak membawa apa-apa kebaikan untuk anak bangsa. Pun begitu, Malaysia di bawah BN
bukanlah negara yang ekstrem dan rakyat Malaysia bebas berpesta dan bergembira asalkan tahu batasnya.

BN bukan parti pesta muda-mudi yang meletakkan ‘gaya’ di tempat utama tetapi sebuah parti yang bertanggungjawab yang meletakkan khidmat bakti sebagai tiangnya. PR pada dasarnya adalah

Khalid ‘Kureng’ Bab Politik, Tapi Dilantik Pengarah P/Raya Kajang?????

SILAP mata, manipulasi politik. demokrasi, percanggahan kenyataan dan segala macam yang berkaitan dengan itu sedang berlaku di sana sini dalam negeri Selangor akhir-akhir ini, kalau ada sesiapa perasanlah.


Contoh pertama, Khalid si Menteri Besar ini terbaik yang Selangor pernah ada, tapi perlu Anwar masuk campur untuk selesai beberapa masalah. Terbaik, tapi apsal Anwar kena masuk campur?

Konfius

Paling menarik contoh kedua. Khalid si Menteri Besar dikatakan terbaik dalam ekonomi, dalam hal urus duit tapi bab politik kureng. Pun begitu, Khalid (yang dikatakan kureng bab politik), dilantik sebagai Pengarah Pilihanraya DUN Kajang!!

Konfius lagi.

Bukankah sepatutnya orang yang pegang jawatan Pengarah Pilihanraya ini mesti orang yang mahir bab politik? Dah kata Khalid kureng dalam politik, tapi lantik dia sebagai Pengarah Pilihanraya pulak, tak bercanggah ke kenyataan tu?

Pengarah Pilihanraya ni tak semesti bijak belajar tapi mesti mau bijak politik. Mahfuz Omar sebagai contoh, ikutkan paling bebal dari segi akademik, tapi bab putar alam politik, dia ada PhD tau!!

Sebab itu Mahfuz dilantik ketuai beberapa kempen PRK PAS (terbaru Sungai Limau), sebab politik memang makanan dia (walaupun sekolah bodoh). Ada ramai lagi doktor, engineer dalam PAS tapi tak lantik orang ini sebab ilmu politik setakat cukup makan, tak macam Mahfuz.

Dari segi merit, Rafizilah yang sepatutnya jadi Pengarah Pilihanraya sebab, selain dia Ahli Parlimen Pondan, dia juga Pengarah Strategi PKR. Kerja-kerja mencipta pilihanraya kecil ni memang kerja dialah. Rafizi rancang punya bagus sampai berlaku kekosongan, alih-alih Khalid yang ketuai jentera?

Apa cita?

Khalid, kalau dia bijaklah, pasti

Pass Piss Puss

pas tonggak utama dalam merusuh..
pas tonggak utama cari pengundi hantu…
pas tonggak utama mebenarkan orang kafir tak tutup masuk dalam masjid..
pas tonggak utama buat2 mati hidup balik.
pas tonggak utama dalam kafir orang islam.
pas tonggak utama syiah..
pas tonggak utama membenar kelimah allah di gunakan..
pas tonggak utama sembayang dua iman..
pas tonggak utama menpertahan pemimpin berzina..
pas tonggak utama dalam menyokong lgbt..
fikir2 kan lah apa belaku jika orang macam ini memrintah negara hanya pemimpin aje di benar buat salah.

Sekali Lagi PAS Buat Lawak dan Sekali Lagi PAS Jadi Badut Tak Bertelur????


Seperti yang dijangkakan dari awal lagi, berani dan kelantangan PAS tidak akan bertahan lama apabila berdepan dengan Anwar Ibrahim, PKR dan DAP. Lainlah kalau berhadapan dengan UMNO, disuruh menjilat jalanraya yang panas pun mereka sanggup dan sangat istiqomah melakukannya. Tetapi apabila membabitkan Anwar Ibrahim dan Lim Kit Siang, seberani-berani pahlawan PAS yang telah membunuh puluhan ribu jin dan ifrit pun, dijerkah dek Anwar Ibrahim dan Lim Kit Siang, boleh menyebabkan mereka terkencing terberak kalau tidak pun demam tak kebah-kebah tujuh lapan minggu.


Itulah yang berlaku dalam PRK DUN Kajang. Pada peringkat awalnya, PAS terutama sekali menerusi Dewan Pemuda PASnya begitu lantang dan begitu garang. Walaupun digelak-gelakkan oleh UMNO dan menyatakan, keberanian serta kelantangan Pemuda PAS itu ibarat embun pada waktu pagi, timbul cahaya hilanglah dia, ramai pula para penyokong PAS terutama sekali dari kalangan Pemudanya menyatakan bahawa kali ini PKR dan DAP akan tunduk kepada PAS.

Yalah, membayangkan PAS sebagai tonggak utama yang membekalkan kaum yang sanggup berguling-guling di atas jalanraya dengan hanya semangat jihad bengong mereka dan ditokok pula dengan tadahan tin milo, pastinya kekerasan dan ketegasan PAS amat diharapkan. Tanpa bantuan daripada PAS, PKR dan DAP tidak akan berjaya dalam sebarang demo atau kempen yang dijalankan, termasuklah usaha memburuk-burukkan keperibadian Perdana Menteri dan isterinya.

Yang benar-benar berusaha kuat untuk Pakatan Rakyat sebenarnya adalah PAS. Secara logik, sebarang tuntutan PAS pasti akan didengar oleh DAP dan PKR. Sebarang ugutan PAS terutama daripada Dewan Pemudanya pula akan menyebabkan PKR dan DAP terpaksa memujuk PAS dengan jajan-jajan yang lebih bernilai tinggi.

Malangnya itu tidak berlaku. Yang berlaku adalah sebaliknya.

Dalam kenyataan terbaru, Ketua Pemuda PAS yang baru, Suhaizan Kaiat menyatakan bahawa PAS memutuskan

PKR Susahkan Rakyat Untuk Kepentingan Mereka – PSM???

Rakan Pakatan Rakyat, Parti Sosialis Malaysia kesal sikap berdolak dalik Parti Keadilan Rakyat mengenai Pilihan Raya Kecil Dun Kajang...Apa lagi agenda mereka jika tidak untuk meliampas nafsu dalam mengejar cita cita untuk berkuasa. Terlalu kepingin mereka pada apa yang dinamakan kuasa atau power. kerana dengan power mereka raja dan boleh berbuat apa saja.
Jika dulu tidak pernah berlaku perkara sebegini kerana tiada pihak yang memiliki kuasa selain dari pemerintah sendiri. SEkarang setelah mereka diberi sedikit kuasa setidak2nya di SElangor, mereka rasakan diri bagai raja dan boleh berbuat apa saja disitu.
Yang menjadi santapan enak kita hari ini ialah Datuk Nalla telah keluar dari khemahnya dan merayu untuk dicalunkan di kajang memenentang Anwar. Kita tak rasa ini akan dibuat dengan mudahnya kerana beberapa perkara perlu diambil kira dan dihurmati. Kita ada cara dan peraturan yang perlu diikut. Jika kerusi itu kerusi china , maka MCA seharusnya tetap mendominasi disitu.
Atau jika ikhtiar lain sudah kehabisan Nalla boleh keluar bertanding seiring dengan MCA dibawah payung lain.
W/bagaimana pun kita teruja dengan kesungguhan Nalla yang bekerja bukan untu kuasa tetapi untuk santapan hati dia yang hanya akan puas jika gimmick politik oleh pakar gimmick itu dapat dihentikan serta merta.
sama2 kita tunggu calun mana bakal diletak disitu oleh ke2 pihak menjelang 11 Mac nanti.


http://youtu.be/94d8b80z_sU 

Zalimmm....30 Kakitangan PKNS Holdings Dipecat Tanpa Sebab???

Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor Holdings Sdn Bhd (PHSB) hari ini memecat 30 kakitangannya, tanpa sebarang sebab munasabah, dengan notis 24 jam berkuat kuasa Isnin.

Kesemua kakitangan PHSB, yang juga anak syarikat PKNS, menerima surat pemecatan itu dalam satu pertemuan dengan pihak pengurusan pagi Selasa selepas hadir bekerja seperti biasa.

Surat itu ditandatangani Pengerusi PHSB, Datin Paduka Norazlina Zakaria.

Wakil pekerja terbabit, Dr Alif Aiman berkata mereka berasa amat terkejut dengan pemecatan itu berikutan tiada sebarang perbincangan diadakan sebelum ini dan menganggap pemberhentian serta-merta itu menganiaya mereka.

"Kejutan yang kami terima semasa

Rabu, 5 Februari 2014

ANWAR KATA BN KETANDUSAN CALON KREADIBILITY UNTUK BERTANDING DI DUN KAJANG.????

Mendengar nama Lee Chong Wei, tergelak Anwar Ibrahim kerana jaguh badminton itu bukan tandingan beliau di PRK DUN Kajang. Secara berseloroh, jelas Anwar Ibrahim jika bertanding perlawanan badminton pasti beliau akan kalah, tetapi dalam pilihan raya berlaku sebaliknya.

Kenyataan itu sebenarnya ditujukan kepada BN yang sehingga kini masih belum mempunyai calon yang sesuai untuk bertanding di DUN Kajang. Desas-desus mengatakan BN akan menyenaraikan Presiden MCA, Datuk Seri Liew Tiong Lai sebagai calon memandangkan itu kerusi MCA masih belum diputuskan

PRK Kajang Anwar Punya Agenda Tersirat????

Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia sudah pun bermesyuarat dan menetapkan tarikh 23 Mac 2014 sebagai tarikh pembuangan undi manakala penamaan calon pula pada 11 Mac 2014.Jika di hitung daripada tarikh hari ini semua pihak punya tempoh masa lebih dari sebulan untuk menetapkan calon.


Namun seperti biasa apabila sesuatu itu sudah di rancang sebegitu rapi dan nama calon pengganti pun sudah tersedia sebelum si kambing hitam meletakkan jawatan , ianya sudah hampir pasti punya perancangan atau agenda tertentu yang sebenarnya sudah tersusun.

Segala kemelut yang wujud di antara parti PAS dan DAP yang sebelum ini melahirkan rasa terkejut mereka sebenarnya tidak ubah sekadar polemik politik pembangkang.

Perkara yang perlu rakyat tahu adalah Kajang menjadi mangsa kepada kerakusan politik pembangkang dan ianya amat perlu di korbankan untuk menutup segala kepincangan yang berlaku sebelum ini melibatkan PKR di Selangor.

Isu sebenarnya adalah

Selangor Sudah Jadi Negeri “Kunta Kinte” – Ahli Parlimen Kuala Langat???

Ahli Parlimen Kuala Langat (PKR) merangkap Timbalan Presiden Kongres Kesatuan Sekerja Malaysia (MTUC) Abdullah Sani Abdul Hamid menganggap tindakan menamatkan kontrak lebih 20 pekerja PKNS Holdings Sdn Bhd sebagai tindakan zalim ibarat negari ‘kunta-kinte’.

Beliau berkata Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) telah melanggar Akta Pekerja kerana tidak memberi justifikasi penamatan kontrak justeru melanggar kontrak yang ditandatangani sendiri oleh syarikat dan pekerja.

“Saya difahamkan ada perjanjian kontrak bersamaan seksyen 10 (Akta Pekerja) yang wajib diikuti tak kira siapa pun.

“Pihak PKNS telah melanggari Seksyen 12 iaitu pelanggaran kontrak,” katanya yang juga MP Kuala Langat.

“Ini bukan negara ‘kunta-kinte’. Perlu ada undang-undang sebelum berbuat sesuatu,” kata beliau lagi di hadapan pejabat Kementerian Sumer Manusia hari ini.

Semalam Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor Holdings Sdn Bhd (PHSB) dilapor memecat 30 kakitangannya tanpa sebarang sebab munasabah dengan notis 24 jam berkuat kuasa serta-merta.

Kesemua kakitangan PHSB – anak syarikat PKNS – menerima surat pemecatan itu dalam satu pertemuan dengan pihak pengurusan selepas hadir bekerja seperti biasa. Surat itu ditandatangani Pengerusi PHSB, Datin Paduka Norazlina Zakaria.