SRIKANDI SHARIENA

SRIKANDI SHARIENA

Selasa, 3 September 2013

DAP KENA HENTAM DENGAN ROS?????

Pendaftar Pertubuhan (ROS) hari ini membidas DAP kerana tidak pernah memaklumkan apa-apa maklumat atau perkembangan mengenai pemilihan semula Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) parti itu yang dilaporkan mengambil tempat pada 29 September ini.
Ketua Pengarahnya, Datuk Abdul Rahman Othman berkata, daripada memberi maklumat rasmi kepada ROS, DAP sebaliknya dilihat lebih gemar membuat pengumuman melalui media massa.
''Sampai hari ini saya tak terima apa-apa daripada DAP, apa benda dia nak buat saya pun tak tahu. DAP cakap (buat pemilihan) pada September, saya pun hanya tahu melalui media massa.
''Sekarang dia cakap cakap sahaja, saya pun tak tahu apa yang DAP mahu lakukan sebenarnya," katanya kepada pemberita selepas menyerahkan dokumen pendaftaran kepada 20 parti politik baharu di sini hari ini.
Beliau berkata demikian sebagai mengulas pertanyaan pemberita mengenai perkembangan terkini pemilihan semula CEC DAP.

Dalam pada itu, Abdul Rahman turut mempersoalkan kenapa DAP belum menyerahkan 500 surat pengesahan yang dikatakan ditandatangani oleh wakil yang tidak hadir dalam pemilihan CEC akhir tahun lalu, untuk mengesahkan bahawa mereka telah menerima notis tersebut tetapi tidak menghadirinya atas sebab peribadi.

''Mana senarai, mana surat itu? Pada 20 Ogos lalu, dia cakap mahu serahkan, hari ini sudah 2 September," katanya mengulas kenyataan Setiausaha Organisasi DAP, Anthony Loke bahawa surat berkenaan akan diserah oleh DAP walaupun tidak diminta ROS.
Dalam perkembangan lain, Abdul Rahman berkata, permohonan untuk mendaftarkan Pakatan Rakyat sebagai parti politik tidak dapat diproses kerana parti pembangkang tidak mengemas kini maklumat yang sudah diubah.
''Mereka tidak maklumkan kepada ROS walaupun maklumat Jawatankuasa Bertindak Sementara (Protem) mereka telah ditukar

Apa Tindakan Paling Wajar Dikenakan Pada Puak Kurang Ajar Ini?????


Sehingga saya menulis artikel ini, difahamkan Hishamuddin Rais dan Adam Adli sedang ditahan di Balai Polis (IPD) Dang Wangi bagi membantu siasatan mengibarkan bendera “Sang Saka Malaya” pada malam kemerdekaan baru-baru ini.......Selain Isham Rais dan Adam Adli, turut dikatakan terlibat mengibarkan bendera “songsang” itu ialah Sasterawan Negara, A Samad Said, yang mendeklamasikan sebuah sajak yang dia sendiri saja yang faham pada malam tersebut. Namun dia dikhabarkan belum ditahan polis…

Ramai benar rakyat yang marah pada geng “sesat” dan tidak tahu sejarah itu. Yang paling marah ialah pakar-pakar sejarah negara seperti Prof Datuk Ramlah Adam, Prof Madya Dr Sivamurugan dan pelbagai pihak yang mengecam tindakan bodoh tersebut.

Boleh dikatakan majoriti rakyat yang prihatin mahu kumpulan biadap yang mencemarkan malam ambang merdeka itu dikenakan tindakan tegas. Paling berat, mereka mengesyorkan agar geng kurang ajar itu dilucutkan kerakyatannya.

Nama BOS Kongsi Gelap Akan Di Dedahkan????

Polis Diraja Malaysia (PDRM) tidak menolak kemungkinan akan mendedahkan nama-nama ketua atau dalang kumpulan kongsi gelap di negara ini seperti mana pendedahan 49 kumpulan gengster yang diumumkan baru-baru ini.....Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar berkata, pendedahan itu mungkin akan dilakukan polis jika perlu dan signifikan dengan setiap tindakan serta siasatan yang dilakukan oleh PDRM.......Katanya, polis ketika ini mempunyai semua maklumat berkaitan kumpulan kongsi gelap di seluruh negara termasuklah nama ketua yang bertanggungjawab menjadi dalang utama kumpulan.

"Jika perlu kita akan umumkan mereka yang menjadi ketua bagi kumpulan-kumpulan kongsi gelap ini,
rasa selain dari mendedahkan nama ketua , tindakan atau operasi untuk menangkap mereka-mereka ini juga perlu di lakukan.Tak guna dedah nama sahaja tanpa tindakan , tak ada kesan !!..

Harga petrol naik~ Rafizi ajak Khairy debat lagi...Inilah Isu Saja Dapat Dimainkan Oleh PR???????


Pengarah Strategi PKR Rafizi Ramli mencabar Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin untuk satu lagi pusingan debat, kali ini berkenaan isu kenaikan terbaru harga minyak.........Seperti mana yang dijangka, Rafizi Ramli menyelar tindakan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak meluluskan kenaikan harga minyak RON95 dan diesel sebanyak 20 sen.....Najib yang juga Menteri Kewangan berkata tindakan itu diambil sebagai langkah awal mengurangkan defisit negara selain menjimat dana untuk membiayai program-program membantu rakyat berpendapatan rendah termasuk pemberian Bantuan Rakyat 1Malaysia.

Rafizi mendesak perbahasan diadakan antara beliau dan Khairy untuk mengupas fakta-fakta yang menyebabkan kepada kenaikan harga minyak oleh kerajaan.

"Saya minta supaya Datuk Seri Najib untuk membenarkan Khairy Jamaluddin berdebat dengan wakil Keadilan mengenai isu harga minyak ini kerana saya pasti beliau bersedia untuk berdebat kecuali presiden Umno tidak membenarkan.

Rafizi mendakwa kenaikan harga minyak berpunca daripada salah urus ekonomi dan berkata kerajaan seharusnya mengurangkan subsidi untuk sektor korporat yang termasuk penjana elektrik bebas.

PR diam bila Pulau Pinang naikkan 100% surcaj air????


P
etrol memang sudah dijangka naik harga ekoran harga minyak dunia yang sedang melambung naik sekarang ini, apatah lagi, ambang perang di beberapa buah negara, terutama sekali di negara-negara pengeluar minyak sedang mula tercetus......Usaha Kerajaan Malaysia untuk menahan kenaikan harga tersebut, tidak mampu bertahan lama memandangkan tiada sebarang petunjuk, harga komoditi berkenaan akan menurun dalam tempoh terdekat ini.

Kalau zaman Perang Dunia Kedua dahulu, getah dan timah naik harga berkali-kali ganda kerana perang, sekarang ini yang naik harga pula adalah Petroleum.

Dan petroleum bukan boleh ditoreh atau pokoknya boleh ditanam di mana-mana sahaja sebaliknya pemilikan petroleum melibatkan syarikat-syarikat negara dan kapitalis-kapitalis yang memang mengharapkan sebarang spekulasi dan faktor kenaikan harga akan berlaku sekerap yang mungkin.....

LIM GUAN ENG PATUT DAH BOLEH KELUARKAN ARAHAN, HARAMKAN STESEN MINYAK DI SELURUH PULAU PINANG????


Masa filem TANDA PUTERA hendak ditayangkan di Pulau Pinang, Guan Eng segera mengeluarkan arahan MENGHARAMKAN tayangan filem berkenaan, kononnya filem tersebut memaparkan fakta-fakta sejarah yang telah diputarbelitkan dan memberi kesan buruk kepada DAP. Apabila orang ramai mentertawakan kekalutan dan kegelabahan Guan Eng, anak Lim Kit Siang itu segera membetulkan kenyataannya bahawa ARAHAN PENGHARAMAN itu sebenarnya bukanlah arahan tetapi NASIHAT.

Begitu juga apabila perarakan dan demonstrasi menentang Kerajaan UMNO, bukan main lagi Guan Eng memberikan hujah-hujahnya membenarkan perbuatan berkenaan tetapi apabila demonstrasi dan perarakan menentangnya dibuat di Pulau Pinang, kelam-kabut Guan Eng memanggil polis yang dilabelkannya sebagai ANJING UMNO untuk menghalang semua demonstrasi dan perarakan.

Bila para pecacai DAP mengutuk PDRM dan menyifatkan PDRM tidak mempunyai kuasa untuk menghapuskan penyangak dan penjenayah, maka Guan Eng tampil pula dengan cerita menggantikan PDRM dengan pelbagai cdangan tidak masuk akal, termasuklah mengecilkan jumlah keanggotaan PDRM yang disifatkannya sebagai membazir.

ADAM ADLI & HISHAMUDDIN RAIS DITAHAN POLIS ???

Padan muka! Inilah respons kita apabila mengetahui 2 penyokong pembangkang yang biadap dan kurang ajar telah ditahan polis semalam di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Dang Wangi....Mereka ditahan kira-kira jam 9 malam semalam sewaktu sedang makan malam di Kampung Baru. Media melaporkan mereka ditahan mengikut Seksyen 4 (1) Akta Hasutan 1948 kerana tindakan mereka mengibarkan bendera Sang Saka dan menghina bendera Jalur Gemilang.....Dan jika disabitkan, mereka akan :
...boleh bagi kesalahan kali pertama didenda tidak melebihi lima ribu ringgit atau dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi tiga tahun atau kedua-duanya dan, bagi kesalahan yang kemudian, boleh dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi lima tahun????

Dinasti Lim” Wajar “Kembiri”kan Anthony Loke…????

Saya tak tahulah orang lain, namun jika saya yang menerajui takhta “Dinasti Lim”, sudah tentu saya perintahkan Anthony Loke Siew Fook dijatuhkan hukuman “kembiri” dan dilarang sama sekali menjawat jawatan di dalam organisasi “chauvinis ultra kiasu”…Bukan apa. Sebelum ini Anthony Loke ada berjanji akan mengemukakan sejumlah 500 surat asal yang telah ditandatangani oleh para perwakilan DAP sebelum pemilihan CEC parti itu yang diadakan pada akhir tahun lalu kepada pihak Pendaftar Pertubuhan (RoS).

Namun walaupun janji Setiausaha Organisasi DAP itu dilafazkan pada 19 Ogos lalu, dia masih dilaporkan gagal menunaikan janjinya itu. Pada saya, perkara itu mampu menjejaskan kreadibiliti dan imej bersih telus yang kononnya ada pada DAP, bukan?

Memang ada beberapa pihak sebelum ini yang tampil mendesak dan mencabar Anthony untuk menunaikan janjinya. Namun pada saya, apa yang Anthony nak tunaikan jika sememangnya surat asal tersebut tidak pernah wujud? Kalau tak wujud, macam mana dia nak serah pada RoS?

Saya yakin, jika surat itu wujud, tak payah didesak atau diberi tempoh seminggu. Dia janji nak serah pada RoS pada 19 Ogos (Isnin), esoknya 20 Ogos (Selasa) pun dia boleh serah terus pada RoS, bukan? Apa masalahnya sampai perlu surat itu “diperam”?

Ummu Jah Sudah Sedia, PAS Bila Lagi????


Alhamdulillah, syukur pada Allah apabila media melaporkan tentang balu pengasas pertubuhan Al-Arqam, Hatijah Aam atau lebih dikenali sebagai Ummu Jah telah mengumumkan kesediaannya untuk bertaubat dan kembali pada Islam sebenar....Sebelum ini Ummu Jah memang terkenal dengan kontroversi di seluruh dunia apabila berkali-kali ditahan atas tuduhan mengamalkan ajaran sesat, “aurat Muhammadiah”. Berbaik sangka dengan keikhlasannya untuk bertaubat nasuha, kita wajar berfikiran positif atas kenyataan Ummu Jah itu.

Lagipun, siapalah kita untuk menutup pintu taubat padaNya, bukan? Dan Allah sendiri berfirman bahawa Dia sentiasa mendengar taubat hambaNya dan pintu taubatNya sentiasa terbuka pada mereka yang kesal serta ingin pulang ke pangkal jalan…

Meskipun mengamalkan ajaran sesat sebelum ini, Global Ikhwan Sdn Bhd milik Ummu Jah dilihat sangat berjaya apabila dilaporkan memiliki aset dan aliran tunai berjumlah ratusan juta ringgit. Pandai sekali bekas pengikut Al-Arqam berniaga, bukan?

FAKTA EKONOMIS YANG PERLU KITA TAHU TENTANG KENAIKAN BR1M, PETROL RON95 DAN DIESEL ~NajibRazak????

Di bawah adalah penjelasan DS Najib Razak tentang kenaikan harga petrol RON95 dan Diesel sebanyak 20 sen seliter.Harga minyak Malaysia masih antara termurah di ASEAN
1. Kerajaan akan terus bagi subsidi sebanyak 63 sen seliter untuk RON95 dan 80sen untuk diesel.
2. Kerajaan akan tentukan bahawa kesan yang merupakan bebanan kepada rakyat ini, kita pastikan di tahap paling minimum dan kita akan besarkan lagi jaringan keselamatan sosial termasuk kenaikan kadar pemberian Bantuan Rakyat 1Malaysia BR1M.
3. Melalui dasar rasionalisasi subsidi bahan api ini yang akan bermula esok, kerajaan akan menjimatkan sejumlah RM1.1 bilion pada tahun ini.

4.Bagi tahun sepenuhnya, negara menjangka dapat berjimat kira-kira RM3.3 bilion, tetapi tahun ini kerana kita akan bermula esok pagi, jumlah itu kira-kira RM1.1 bilion.

Isnin, 2 September 2013

KERAJAAN PR UMUM PENURUNAN HARGA MINYAK DI SEMUA NEGERI PAKATAN??????

Terkini! Penurunan Harga Minyak.
Pakatan Rakyat hari ini mengesahkan bahawa semua harga minyak akan diturunkan sebanyak 50 sen se liter, di semua stesen minyak yang terletak di negeri negeri yang ditadbir oleh Pakatan Rakyat. Negeri negeri yang terlibat adalah Pulau Pinang, Kelantan dan juga Selangor.
Perkara ini disahkan oleh setiausaha Pakatan Rakyat negeri selangor, selepas selesai sahaja Mesyuarat Majlis Presiden Pakatan Rakyat yang berlangsung di Shah Alam sebentar tadi.

Majlis Presiden dalam Mesyuarat nya petang tadi, sebulat suara bersetuju untuk menghapuskan cukai yang dikenakan pada premis premis syarikat minyak, dengan itu harga minyak manpu diturunkan sebanyak 35 peratus untuk setiap kategori akan berkuatkuasa pada pukul 12 malam ini.

Sumber itu juga menegaskan, penurunan harga tersebut juga akan dapat dinikmati oleh semua kenderaan yang mengisi minyak di stesen tersebut walaupun tidak menpunyai no pendaftaran negeri Pakatan Rakyat.....?

KECOH HARGA PETRON95 NAIK RM0.20 TETAPI SENYAP SUNYI SURCAJ AIR DI PULAU PINANG NAIK 100%?????


Drama antara Pengarah KPDNKK dan Menteri KPDNKK yang menolak 'kebocoran' cerita kenaikan harga PETRON95 dan Diesel, masih lagi diperkatakan. Dan barangkali Perdana Menteri tidak dimaklumi tentang kenyataan yang telah dibuat oleh Pengarah KPDNKK bernama PN NORIZAN RAMLI dan Menterinya, Hasan Malek menafikan kenaikan berkenaan hanya beberapa jam sebelum pengumuman dibuat oleh Perdana Menteri......Kalau Perdana Menteri tahu dan diberitahu, tentulah KESILAPAN semudah dan selawak itu, tidak akan menjadi bual bicara.

Apa pun, petrol memang sudah dijangka naik harga ekoran harga minyak dunia yang sedang melambung naik sekarang ini, apatah lagi, ambang perang di beberapa buah negara, terutama sekali di negara-negara pengeluar minyak sedang mula tercetus. Usaha Kerajaan Malaysia untuk menahan kenaikan harga tersebut, tidak mampu bertahan lama memandangkan tiada sebarang petunjuk, harga komoditi berkenaan akan menurun dalam tempoh terdekat ini.

Baik Bincang Dengan Biawak Dari Bincang Dengan Anwar Dajjal?????

BERITA awal yang mengatakan Anwar Ibrahim sudah bersedia menerima kekalahan dalam PRU13 yang lepas, nampaknya sudah terbukti palsu walaupun yang siarkan mula-mula tu ialah portal pro pembangkang sendiri, The Malaysian Insider.

Tapi berita yang dia nak berbincang dengan Perdana Menteri tu, nampaknya memang cerita betul. Entah apa mimpi peliwat tua tu tiba-tiba pulak nak berbincang dengan Perdana Menteri, gebang macam hebat sangat. Pakai undang-undang mana pulak yang ‘kuat’ kononnya ni nak bincang dengan yang ‘lemah’?

Apa pun, penulis suka nak mencadangkan kepada Perdana Menteri supaya tolak saja cadangan si Anwar ni. Dari bincang dengan dia, lebih baik bincang dengan apa makhluk Allah yang lain di muka bumi ini, nak-nak yang ada otak tapi takdak akal macam beruk dan biawak, sama juga hasilnya.

ANWAR IBRAHIM KEMBALI DIPERKATAKAN! PAS TERLAMBAT LAGI????

Anwar Ibrahim tahu apa yang sedang berlaku dan Anwar Ibrahim sangat marah dengan PAS kerana parti yang ditubuhkan dari sisi rusuk UMNO itu, disifatkan sebagai mengkhianati perjuangannya untuk menjadi Perdana Menteri. Malah lebih teruk lagi, di dalam PKR sendiri, Anwar Ibrahim dan anak beranak sedang terancam apabila sudah ada gerakan untuk menyisihkan Anwar Ibrahim dan anaknya, Nurul Izzah secara sistematik.
Beberapa arahan yang dikeluarkan oleh Anwar Ibrahim telah dibocorkan oleh kelompok dalaman PKR sendiri.

Kebelakangan ini, Anwar Ibrahim sentiasa dalam tekanan. Beberapa gerakan di dalam PAS terutama sekali dalam kes penyapuan elemen Anwarinas dalam parti, telah memberi kesan yang amat besar kepada Anwar Ibrahim. Cengkamannya ke atas PAS, nampaknya kian berakhir, terutama menjelang pemilihan utama parti berkenaan.

Lebih teruk lagi buat Ketua Umum PKR itu ialah apabila sudah beberapa kali, segelintir pemimpin PAS yang selama ini mendiamkan diri dan hanya membiarkan sahaja mereka dikuasai oleh penyokong serta penyembah Anwar Ibrahim, kini sudah bersuara, menyanggah beberapa keputusan dan dasar Pakatan Rakyat, sekaligus memberi malu kepada Anwar Ibrahim sendiri.

Dan yang paling ditakuti oleh Anwar Ibrahim ialah apabila sudah ramai penyokong dan pemimpin PAS yang memberikan persepsi negatif terhadap DAP, sambil mengungkit-ngungkit perbuatan serta tindakan dan keputusan Pakatan Rakyat sewaktu PRU13 lalu yang terlalu banyak merugikan PAS.

Disebabkan itulah, Anwar Ibrahim cuba mensensasikan isu kononnya Najib Abdul Razak, UMNO dan Barisan Nasional cuba mengadakan rundingan meja bulat dengannya. Tujuannya tidak lain dan tidak bukan adalah untuk memastikan, bukan PAS yang terlebih dahulu berada di meja rundingan dengan UMNO dan Barisan Nasional, sebaliknya dia sendiri.

Itulah sebabnya, para pecacainya sudah mulai bising. Kata mereka, Anwar akan lebih disanjung sekiranya dia meneruskan tentangannya terhadap UMNO, Barisan Nasional dan Najib Abdul Razak.

Malangnya, di pihak lawan, Najib, UMNO dan Barisan Nasional tidak hingin langsung bertemu dan berbincang dengan Anwar Ibrahim sebagaimana yang diberitahu oleh Ketua Umum PKR itu kepada para penyokongnya. Yang beria-ia buat cerita adalah Anwar dengan harapan, cerita itu akan menjadi kuasa pendesak bukan sahaja kepada UMNO dan Barisan Nasional serta Najib Abdul Razak, tetapi khususnya kepada PAS yang semakin menyakitkan hati Anwar!!!

GRADUAN UNDANG2 UITM KESAYANGAN DAP..??????

Dyana Sofya Mohd Daud (gambar)berasal dari Ipoh, beliau kini bertugas sepenuh masa di kawasan parlimen Gelang Patah sebagai setiausaha politik pemimpin veteran DAP itu selepas pilihan raya umum yang lalu. Awal tahun 2012, graduan undang-undang Universiti Teknologi Mara (UiTM) ini mencuri tumpuan ramai apabila kemasukannya ke dalam DAP diumumkan Kit Siang sendiri pada satu sidang media khas. Mengimbau kembali pengalamannya di UiTM.....Dyana kini berpendirian satu institusi pengajian tinggi awam seperti UiTM perlu diwujudkan untuk orang bukan Melayu. "Golongan bukan Melayu perlu ada peluang sama seperti orang Melayu.

"Sebuah institusi pengajian tinggi yang menerima kemasukan golongan bukan Melayu dan pada masa yang sama mereka hanya perlu membayar yuran yang sama seperti yang kita bayar di UiTM," katanya dalam wawancara dengan media pro-Pakatan baru-baru ini.

Beliau percaya sudah sampai masanya sistem pendidikan di Malaysia bergerak melangkaui garis perkauman dan diacu berasaskan keperluan.

16 September : Yahudi kecewa janji Anwar jadi PM hanya bohong????


Masih ingatkah anda dengan 16 September? Hari yang diwar-warkan
Anwar sebagai hari peralihan kerajaan BN ke kerajaan PR. Dengan begitu
yakin sekali Anwar menjanjikan kepada pengikut-pengikutnya yang bebal
bahawa dia akan menjadi PM dan ke Putrajaya pada 16 September 2008.
Anda juga tahu apa yang jadi selepas itu. Impian tinggal impian,
cita-cita tak kesampaian, hanya orang gila saja percaya orang gila
macam Anwar.

Tapi tahukan anda bahawa sebenarnya rancangan Anwar hampir
berjaya?

TOLONG SIASAT ! GADIS SEKSI HINA POLIS MELAYU SEBAGAI BABI ! @PDRMsia????


Berikut kenyataan Quincy Lim, hasil daripada screen shot akaun facebooknya.harap agar pihak polis dan SKMM dapat menyiasat kesahihan pemilik facebook Quincy Lim ....Jika benar, berharap agar pihak berkuasa mengenakan tindakan undang-undang terhadap individu yang biaDAP ini.

Dalam masa yang sama, tidak terkejut jika ramai lagi yang mencarut dan memaki hamun pihak polis di dalam facebook di kalangan bukan Melayu. Malangnya, tiada pemantauan khusus yang dilakukan oleh pihak cybertroopers MCA dan Gerakan untuk mendedahkan salah laku tersebut.

LUCUTKAN KEWARGANEGARAAN PENGKHIANAT BANGSATT NEGARA..???


Kebiadapan melampau yang menjadi budaya pakatan pembangkang harus dibenteras demi kedaulatan Negara. Selepas satu demi satu tindakan mereka mencabar kewibawaan kerajaan maka sudah sampai masa dan ketikanya untuk kerajaan bertindak lebih tegas dengan mengenakan hukuman maksima untuk menjadi pengajaran dan teladan terhadap bakal-bakal pengkhianat Negara yang lain......

Kerakyatan dan kewarganegaraan harus dilucutkan dari para pengkhianat Negara yang terlalu biadap bertindak dengan tujuan utama untuk menghina kedaulatan Negara. Selama ini kerajaan agak berlembut dengan mereka. Rakyat sudah cukup muak dengan pengkhianatan mereka. Oleh itu kami rakyat Malaysia menuntut para pengkhianat ini dilucutkan kewarganegaraan. Mereka ini dipersilakan merempat ke Negara yang menjadi idola mereka seperti Singapura, Taiwan ataupun Cina.

Dalam semangat patriotik yang cukup tinggi rakyat Malaysia menyambut Kemerdekaan Negara yang ke 56 baru-baru ini, para pengkhianat Negara pula mencetus provokasi jahat dengan mengibarkan bendera digelar Sang Saka Malaya dan bukannya Jalur Gemilang pada malam sambutan ulang tahun kemerdekaan negara di ibu negara pada Jumaat lepas.
Ini melibatkan soal kemerdekaan yang merupakan perjuangan yang telah dibuat oleh orang yang terdahulu untuk memastikan negara tercinta bebas daripada penjajahan. Para pengkhianat ini telah mencabar kedaulatan negara. Tindakan mereka ini jelas mengambarkan kiblat penderhakaan mereka. Sikap mereka yang belot terhadap Negara harus diambil tindakan.

Aku nak gelak pun ada Alahai, Kenyataan Ketua Wira Perkasa @Irwanfahmiid Hanya Untuk Raih Populariti ??????


Blog-blog pakatan pembangkang sejak beberapa hari lepas begitu ghairah memaparkan kenyataan Ketua Wira Perkasa, Irwan Fahmi Ideris yang meminta agar Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak meletakkan jawatan atas alasan kononnya telah gagal memainkan peranan yang sewajarnya. Kelihatan mereka begitu seronok apabila ada yang keluarkan kenyataan menghentam Perdana Menteri.....

Tapi itu bukanlah satu perkara yang pelik, kerana sudah menjadi lumrah pembangkang untuk menghentam apa sahaja yang dilakukan oleh kerajaan Barisan Nasional. Yang pelik, apabila mereka tidak lagi menghentam dan mula memuji kerajaan.

Berbalik kepada isu berhubung kenyataan Fahmi, mungkin ada yang merasakan ‘suara’ Fahmi ini mewakili suara seluruh ahli Perkasa, namun ramai yang merasakan ia hanyalah merupakan pandangan peribadinya semata-mata. Tambahan pula sehingga kini tidak ada satu pun ‘suara’ yang dikeluarkan oleh kepimpinan tertinggi Perkasa yang menyokong kenyataan tersebut.

Ahad, 1 September 2013

Anwar DajjaL tidak layak berdialog Talam 2 Muka????

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak layak berdialog dengan kerajaan berhubung isu-isu kebangsaan....Ahli Dewan Negara, Senator Ezam Mohd. Nor berkata, kenyataan terbaharu Anwar itu adalah muslihat politik beliau yang kini bankrap modal dan terdesak......Justeru, beliau meminta Anwar agar tidak mencemari kemuliaan Hari Kemerdekaan dengan muslihat politik murahan 'sang pengkhianat'.

"Setelah menghina institusi negara, pemimpin negara di dalam dan di luar negara, Anwar 'sang pengkhianat' tidak layak untuk duduk berdialog dengan kerajaan.

"Apa yang harus beliau lakukan dahulu adalah meminta maaf kepada seluruh rakyat negara ini, raja-raja Melayu dan ulama khususnya atas keterlanjuran membiarkan nafsu serakah politik beliau untuk menjadi Perdana Menteri sehingga merosakkan banyak perkara di negara ini," katanya di sini hari ini.

Ezam mengulas cadangan Anwar supaya diadakan dialog terbuka antara kerajaan dengan pakatan pembangkang bagi membincangkan isu-isu kebangsaan yang perlu ditangani.

PAKATAN PEMBANGKANG PUNYA KERJA NAK SALAHKAN ORANG LAIN ...SEMUA NAK SALAH UMNO.DIRI SENDIRI SEDAP..LAGI SALAH UMNO!!!!!


Bagaimanapun apa yang anehnya, walaupun menganggap tindakan tidak memakai songkok dan baju rasmi tersebut tidak mencerminkan 'kekitaan' di kalangan parti pembangkang, Naib Ketua Pemuda Pas, Raja Ahmad Al-Hiss menyalahkan UMNO.

Beliau mendakwa, UMNO gagal mendidik rakyat Malaysia supaya memahami budaya adat resam dan agama di negara ini.

"Orang Islam tidak faham apa itu Islam yang sebenar sehingga banyak perkara berkaitan Islam telah disalah tafsir oleh orang bukan Islam,'' katanya dalam satu kenyataan di sini, hari ini.

Bagi menutup sikap biadab ADUN-ADUN DAP yang merupakan sekutu kepada Pas yang kini memperjuangkan negara berkebajikan, Raja Ahmad berhujah, ''UMNO sendiri menghalang hukum Islam daripada dilaksanakan dan UMNO sendiri tidak 'mesra' terhadap hukum hakam agama sehingga orang bukan Islam takut dan gagal untuk memahami terjemahan Islam itu.

''Begitu juga isu songkok yang dianggap elemen keagamaan bagi orang Islam adalah satu contoh kegagalannya,'' katanya.

Namun begitu, Raja Ahmad menegaskan, walaupun perkara itu berlaku di Sarawak, Pemuda Pas kesal kerana keadaan tersebut sedikit sebanyak akan memberi tanggapan yang salah terhadap sokongan rakyat terutama orang Melayu kepada pakatan pembangkang selama ini.

7 WASIAT RAJA2....

Marilah kita bersama-sama menanam niat dan aspirasi untuk negara Malaysia ini mencapai segala wawasannya menjadi negara maju. Selaras dengan kemajuan negara yang dicintai, marilah memperbaiki diri kita supaya menjadi insan yang lebih baik di sisi Allah swt: insan yang akan sentiasa memperjuangkan martabat agama Islam dan nasib orang-orang Melayu semua.
Amalkan segala perkara-perkara yang positif. Tinggalkan apa-apa yang negatif dan tidak relevan kepada perjuangan kita yang suci seperti sifat berpoya-poya; hasad-dengki terhadap saudara kita yang maju dan cemerlang; rasa amarah yang amat sangat terhadap sesama manusia; sifat pengkhianat terhadap negara; sifat percaya kepada tahyul dan ilmu-ilmu ghaib syaitan dll. Oleh itu marilah kita bertekad untuk membuang jauh Pas dan KeADILan dari dalam diri kita dan masyarakat Melayu amnya kerana kedua-dua pertubuhan perosak ini hanya akan menjahanamkan orang-orang Melayu dan agama Islam. Marilah kita sama-sama berdoa kepada Allah swt untuk mengurniakan kita kesejahteraan yang berpanjangan agar kita dapat menunaikan amanahNya di muka bumiNya ini sebagai khalifah!

Orang Cina tolak perpaduan melalui pendidikan?????

Akhbar China Press bertarikh 28 Ogos 2013 melalui ruangan Kedai Kopi Orang Ramai memaparkan tulisan Shao Xue berkaitan masalah pendidikan negara.
Tujuh tahun lagi tibanya tahun 2020, kerajaan penuh yakin menjadi negara maju. Mempunyai infrastruktur hebat dan luar biasa, pendapatan rakyat meningkat tetapi adakah Malaysia akan mencapai apa yang dimaksudkan negara maju itu?

BLOGGER DAPigs HENTAM CADANGAN ANWAR???????


Kata Si Gay Tua tu semalam, Si Ketua Penipu tu dah mula kemaruk nak 'Rujuk Semula' dengan janda lama dia. Kiranya tak de kemaluan dah tu.....Tapi apa pulak pandangan blogger 'Red Bean Army' dari kalangan ahli DAPigs yang sorang ni? Dia setuju ke dengan pandangan Si Gay Tua tu?
Cadangan Anwar supaya Najib jangan bertangguh lagi untuk duduk dengan Pakatan Rakyat untuk duduk berunding di meja bulat mendapat reaksi yang tidak memberangsangkan.
Anwar berkata beliau sanggup menerima kekalahan dalam PRU13 yang lalu dan PR dan BN elok bersatu untuk menyelesaikan masalah yang dihadapi negara.

Saranan Anwar ini dianggap oleh setengah pihak di dalam dan diluar BN sebagai tindakan politik ‘desperate’ Anwar kerana telah gagal memenangi pilihanraya yang lalu.

Beliau begitu berkeyakinan sebelum pilihanraya itu yang PR akan pasti memenangi PRU ke13 itu sehinggakan beliau telah memberikan amaran keras kepada SPR dan mana-mana pihak yang bersama BN akan diambil tindakan setelah PR berkuasa dan beliau menjadi Perdana Menteri..

BERBEZA PENDAPAT, PEMIMPIN PAS AKAN DIKERAT???

Apa pulak ni? Kenapa pulak cerita macam ni boleh timbul? Dan kenapa baru sekarang ada dikalangan ahli PAS yang mahu bersuara mengenainya?
Sebelum ini, dah berapa ramai pemimpin PAS yang dibuang atau digugurkan kerana tidak sehaluan dengan kepimpinan Pusat? Kenapa masa tu diorang tak sedar?Datuk Dr. Hassan Ali dan Ustaz Nasaruddin Mat Isa diantara mereka yang tumbang kerana PAS enggan menerima pandangan selain dari yang telah dibuat sebelum ini.

Takkan itu pun ahli PAS masih tak mampu nak bukak mata dan melihat Kebenarannya? Adakah semua ahli PAS buta belaka? Atau mereka sengaja dibutakan pemimpin?

Tambahan pulak, ada pendedahan yang dibuat menjelaskan bahawa:
"PAS adalah jemaah paling benar sebab ia paling lama di Malaysia, tidak perlu wujud jemaah lain hanya kerana berbeza pendapat, tegurlah dari dalam jika ingin menegur, bukan menubuhkan jemaah baru yang akan menimbulkan perpecahan dalam gerakan Islam"
Nah! Nampak sangat la yang ahli PAS ni masih lagi buta dengan Kebenaran. Mereka tak sedar yang mereka telah ditipu selama hari ini.

Sejarah penubuhan PAS pun ramai ahli yang masih tak tau. Mana mungkin PAS merupakan jemaah paling lama. PAS tubuh selepas UMNO. Itu hakikatnya.

Dan PAS juga ditubuhkan atas dasar kerana tidak sefahaman dengan kepimpinan UMNO. Bermakna, PAS sendiri dah berpecah dari jemaah seawal penubuhannya.

Pemimpin awal PAS sendiri keluar dari jemaah kerana mereka enggan menegur dari dalam. Kemudian mereka tubuhkan jemaah lain dan menyebabkan perpecahan.

Itu hakikatnya. Itu Kebenarannya. Jika Kebenaran itu pun mereka tak boleh nak terima, macam mana mereka boleh dabik dada kata mereka 'Jemaah Paling Benar'?

Nampak sangat doktrin PAS selama hari ini kepada ahli serta penyokong mereka tidak berlandaskan Kebenaran. Tak heran la jika mereka selalu 'Mempergunakan Islam' untuk kepentingan diri sendiri. Bukannya diorang nak memperjuangkan Islam sangat pun!!!

TANDA PUTERA~ PAS Nasihatkan DAP Tonton Dahulu Sebelum BERI KOMEN NEGATIF & HALANG TAYANGAN???


Pas menasihatkan pemimpin-pemimpin DAP dan semua pihak yang membuat bantahan supaya menonton filem Tanda Putera terlebih dahulu sebelum mengeluarkan sebarang komen negatif atau mengambil tindakan drastik menghalang tayangannya.

Timbalan Setiausaha Agung Pas, Datuk Takiyuddin Hassan berkata, filem arahan Datuk Paduka Shuhaimi Baba itu merupakan salah satu medium terbaik menyebarkan fakta sejarah kepada generasi pasca merdeka, sekali gus yakin semua pihak yang terlibat dalam pembikinannya melakukan kajian terperinci.

Menurutnya, pihak yang berasakan terdapat kesilapan dalam pembikinan Tanda Putera selepas menonton filem itu boleh membincangkannya secara membina untuk diperbetul bagi kepentingan generasi akan datang.

Dalam masa sama, beliau turut mencadangkan Kementerian Komunikasi dan Multimedia menyiarkan filem itu di Dewan Rakyat dan Dewan Negara atau lokasi khusus bagi semua pemimpin menontonnya dan membuat penilaian.

"Bagi saya filem itu berasaskan fakta sejarah, jadi semua pihak yang terlibat dalam pembikinannya mesti membuat kajian, buat satu cerapan mengenai fakta-fakta yang mahu dipertontonkan sama ada di peringkat penulis skrip, pengarah atau penerbit.

Ahli Majlis Tertinggi UMNO ragui cadangan Anwar DajjaL nak dailog dengan kerajaan????


Mesyuarat Majlis Tertinggi UMNO petang Jumaat telah mencapai keputusan kolektif berhubung cadangan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim supaya kerajaan segera mengadakan dialog terbuka dengan pembangkang bagi membincangkan 'isu-isu kebangsaan'.....Naib Presiden Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata isu itu antara yang dibincang dalam mesyuarat berkenaan....Namun beliau memberitahu keputusannya akan diumumkan Perdana Menteri dan Presiden parti, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Najib tidak dapat mengadakan sidang akhbar seperti kebiasaan selepas mesyuarat itu kerana terpaksa bergegas untuk hadir acara di Melaka.

"Bagaimanapun disebabkan presiden terpaksa bergegas ke Melaka kami tidak mengadakan sidang akhbar, jadi tidak sesuai untuk saya bercakap (apa-apa mengenainya)," kata Hishamuddin kepada wartawan selepas mesyuarat itu di Menara Dato Onn.

Anwar, yang juga Penasihat PKR membuat cadangan dailog anatra kerajaan dan pembangkang itu dalam perutusan sempena hari Merdeka.

PERHATIAN !!!!!!!!


Manusia Celaka Bernama Kit Siang Perlu Minta Maaf!!!


DAP memang terkenal sebagai sebuah parti politik paling rasis di Malaysia atau menurut penganalisa politik, Dr Ridhuan Tee sebuah parti ‘Ultra Kiasu’ yang begitu tebal semangat kecinaan sejak penubuhannya pada tahun 1964. Timbalan Presiden Perkasa, Datuk Zulkifli Nordin ketika diminta mengulas mengenai perkara itu mengatakan sehingga ke hari ini, celaka bernama Lim Kit Siang tidak pernah memohon maaf kepada orang Islam terutamanya orang Melayu.

Ini kerana menurut beliau, kita sebagai orang Melayu seharusnya mendesak pasti rasis DAP itu, supaya meminta maaf kerana berkempen dengan menggunakan slogan "Malai-Si" yang membawa maksud ‘Mati Melayu’. Perkara ini terjadi pada tahun 1969 yang sekali gus telah mencetuskan rusuhan kaum yang terburuk pernah terjadi di dalam negara kita.

DIALOG PERPADUAN PUN AGENDA ISRAEL JUGAK???

Membaca kenyataan yang dikeluarkan oleh Si Ketua Penipu sahaja sudah mampu membuatkan kita berasa curiga terhadap niat dia yang sebenarnya.......Tak heran la jika semua orang pun akan turut berasa skeptikal terhadap kenyataan dia tu. Tak kira la mereka dari kalangan ahli Politik atau pun rakyat biasa.

Rata - rata menyebut bahawa tindakan Si Ketua Penipu tu merupakan salah satu tindakan terdesak yang terpaksa dilakukan bagi mengelakkan diri dia dipenjarakan.

Lontaran pandangan itu diberikan kerana rayuan kes liwat dia terhadap Saiful bakal dibicarakan semula tidak berapa lama lagi. Dia nak buang peguam pendakwa tak berjaya.

WE SALUTE ABANG BOTAK !!!

tahniah kepada brader di dalam video di atas yang berani merampas Bendera bangsat Sang Saka. Ini Malaysia kita ada bendera kita sendiri. Puak pembangkang ni semua bodoh agaknya. Jangan undi depa pada PRU akan datang. Celaka betul perangai..

Guan Eng Bangsatt Ditampar Gara Gara Tanda Putera..?????

Walaupun timbul pelbagai halangan tayangannya di Penang, namun rakyat yang berakal tetap mahu melihat kebenaran, syabas kepada warga Penang...Guan Eng pasti tertampar dengan keberanian warga Penang...huhuhu........Di sebalik 'nasihat' yang diberikan Kerajaan DAP Pulau Pinang terhadap pemilik panggung supaya tidak menayangkan filem patriotik Tanda Putera atas alasan keselamatan, ia tetap mendapat sambutan menggalakkan daripada penonton pada hari pertama tayangannya di negeri ini.

Tinjauan Utusan Online di sebuah pawagam di Bayan Baru mendapati, 60 peratus tiket untuk slot tayangan pukul 9.30 malam telah habis dijual walaupun tayangannya di negeri ini "terlewat" dua hari berbanding tempat lain.

Seorang petugas kaunter yang dikenali sebagai Miza berkata, bagi slot tayangan tersebut, sebanyak 160 tempat ditawarkan yang mana lebih 100 telah ditempah.

" Jualan tiket pada sebelah pagi tadi agak perlahan namun keadaan berubah menjelang petang dan malam.

"Bagi slot tayangan tengah malam pula,jualan tiket masih dibuka dan sehingga sekarang, sebanyak 20 peratus telah dibeli,kikikikikiLu Fikir La Sendiri!!!

Kelemahan pengurusan Anwar DajjaL makin menyerlah???

Fasa kedua isu mengapa PKR secara rasminya mahu meletakkan Setiausaha Agungnya, Datuk saifuddin Nasution Ismail sebagai Ketua Staf di Pejabat Menteri Besar Selangor dikatakan sudah bermula......Seperti yang dapat diperhatikan memang menjadi bunga silat politik Tan Sri Khalid Ibrahim bahawa beliau tidak akan menolak dan menyanggah arahan sesiapa sahaja yang menjadi ketuanya, termasuk Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Bagaimanapun ini tidak bererti beliau akan laksanakan semua butir arahan tanpa menunjukkan protesnya secara senyap. Dalam kes ini beberapa pemimpin parti PKR Selangor mahu perubahan dilakukan dalam struktur organisasi pejabat Menteri Besar.

Asas tuntutan mereka pendamping Khalid adalah terdiri daripada wanita-wanita yang bukan sahaja tiada 'locus standi' atau hak dalam PKR malah bertindak bersilang dengan aspirasi parti. Pusar ketidakpuasan hati mereka ialah Setiausaha Politik, Faekah Husin.

Lantas secara rasminya pada Kongres PKR Mei lalu, Anwar dengan yakin melepaskan ayam tambatannya, Saifuddin Nasution, untuk menjadi pegawai perhubungan politik Khalid dan parti. Khalid tidak sedikitpun membantah.

Lelaki 8 rekod jenayah maut ditembak di kuil di Gelang Patah????

Seorang lelaki yang memiliki lapan rekod jenayah mati ditembak ketika sedang melakukan ritual di sebuah kuil di Taman Nusantara, dekat Gelang Patah, Johor Bahru, malam tadi....Ketua Polis Johor, Datuk Mohd Mokhtar Mohd Shariff berkata, mangsa, K.Jaganathan, 37, berada di dalam kuil itu bersama isteri dan anaknya sebelum ditembak dari jarak dekat dalam kejadian kira-kira pukul 7.30 malam.

“Dipercayai suspek merupakan dua lelaki bermotosikal dengan seorang daripadanya memasuki kuil itu lalu melepaskan beberapa das tembakan ke arah mangsa. Kedua-duanya kemudian melarikan diri bersama kenderaan itu,” katanya ketika ditemui pemberita, di sini, hari ini.

Mohd. Mokhtar berkata, Jaganathan yang tinggal di Taman Universiti, dekat Skudai, dihantar ke sebuah klinik sebelum disahkan meninggal dunia.

Mayatnya kemudian dihantar ke Hospital Sultanah Aminah, Johor Baharu, untuk bedah siasat, katanya.

Beliau berkata, susulan dari itu, polis berjaya menahan seorang individu berumur 30-an pada kira-kira 10 malam tadi di kawasan Gelang Patah bagi membantu siasatan.

Katanya, pasukan khas yang diketuai Pemangku Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Johor ACP Azizan Anan sudah ditubuhkan bagi menyiasat kes itu. “Polis percaya dapat menyelesaikan kes itu dengan penahanan individu terbabit.