SRIKANDI SHARIENA

Ahad, 1 September 2013

BLOGGER DAPigs HENTAM CADANGAN ANWAR???????


Kata Si Gay Tua tu semalam, Si Ketua Penipu tu dah mula kemaruk nak 'Rujuk Semula' dengan janda lama dia. Kiranya tak de kemaluan dah tu.....Tapi apa pulak pandangan blogger 'Red Bean Army' dari kalangan ahli DAPigs yang sorang ni? Dia setuju ke dengan pandangan Si Gay Tua tu?
Cadangan Anwar supaya Najib jangan bertangguh lagi untuk duduk dengan Pakatan Rakyat untuk duduk berunding di meja bulat mendapat reaksi yang tidak memberangsangkan.
Anwar berkata beliau sanggup menerima kekalahan dalam PRU13 yang lalu dan PR dan BN elok bersatu untuk menyelesaikan masalah yang dihadapi negara.

Saranan Anwar ini dianggap oleh setengah pihak di dalam dan diluar BN sebagai tindakan politik ‘desperate’ Anwar kerana telah gagal memenangi pilihanraya yang lalu.

Beliau begitu berkeyakinan sebelum pilihanraya itu yang PR akan pasti memenangi PRU ke13 itu sehinggakan beliau telah memberikan amaran keras kepada SPR dan mana-mana pihak yang bersama BN akan diambil tindakan setelah PR berkuasa dan beliau menjadi Perdana Menteri..



Tidak mungkin Anwar akan mengeluarkan kenyataan sebegitu melulu jika beliau tidak mempunyai keyakinan tinggi untuk memenangi PRU 13 itu.

Dalam politik jejak kita di dalam air pun boleh diikuti musuh apatah lagi membaca hati pemimpin yang ghairah kuasa seperti Anwar itu.

Bukan satu perkara yang susah untuk ‘menyelami air di dalam tunggak’ apabila membaca kenyataan Anwar itu.
Seperti kata ramai yang menghubungi saya, Anwar itu hanya hendak menjadi Perdana Menteri dengan apa jalan sekali pun.

Dengan keadaan negara yang begitu membimbangkan, Anwar menggunakan keadaan ini untuk ‘political expediency’ untuk diri beliau sahaja.

Apabila pemimpin dalam keadaan terdesak, mereka tidak akan membuat keputusan dengan betul dan tidak sempat menarik nafas ke dalam dengan baik.

“Jangan sekali-kali mewariskan kepimpinan negara kepada Anwar” kata seorang bekas ahli akademik terkemuka negara.
Huh! Nampak gayanya, ada jugak dikalangan RBA ni yang tak setuju dengan cadangan yang dibuat oleh Si Ketua Penipu tu secara bersendirian ye.

Persoalannya sekarang, adakah ini juga merupakan pendirian DAPigs berhubung dengan isu yang sama? Adakah mereka juga tidak bersetuju dengan cadangan Si Ketua Penipu tu?

Bukan apa. Kalau selama hari ni, Si Ketua Penipu tu memang terkenal dengan sifat suka 'Main Belakang', jadi tak mustahil kalau kali ini dia pulak yang menjadi mangsa!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan