SRIKANDI SHARIENA

SRIKANDI SHARIENA

Sabtu, 24 Ogos 2013

UMNO PERLU DIREMAJAKAN???

SUDAH 67 tahun UMNO menjadi parti politik utama di negara ini. Bukan itu sahaja, UMNO telah menjadi parti tonggak kepada kemerdekaan dan pentadbiran negara.....UMNO sebagai parti tertua di negara ini sudah melalui pelbagai kemelut dalaman dari zaman Tunku Abdul Rahman Putra Al- Haj hingga ke kepemimpinan era ini.

Maka, sudah sampai masa UMNO diremajakan semula, dengan mengangkat muka baru yang bukan sahaja berpelajaran, berketerampilan malahan mampu berpidato dengan begitu hebat sekali.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, lebih ramai bakat baharu dalam UMNO harus diberi peluang mengisi jawatan penting dalam pemilihan parti Oktober ini.

Beliau yang juga Presiden UMNO berkata, kombinasi bakat baharu di samping penyertaan muka-muka lama penting bagi memperkukuh dan memastikan parti itu terus kekal relevan.

Bagai pucuk dicita ulam mendatang, inilah saat sebenar untuk ahli-ahli UMNO yang berjumlah 3.2 juta menentukan saf kepimpinan mereka bagi menghadapi Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) kurang lima tahun lagi.

Proses peremajaan UMNO sememangnya bukan suatu misi yang mudah tetapi tidak mustahil boleh dilaksanakan. Ahli-ahli UMNO dari pucuk sampai ke akar umbi diberi mandat untuk memilih pemimpin cawangan, bahagian malahan sampai ke peringkat pusat. Jika ini bukan dinamakan demokrasi terpimpin apakah ayat yang sesuai untuk kita gambarkan era Najib.

Kita jangan jadi Melayu yang memandang sebelah mata kepada anak-anak kita yang kita curahkan ilmu dan kemajuan selama ini. Mereka kini sudah besar panjang dan mempunyai wibawa untuk menjadi pewaris kepimpinan negara yang semakin berkembang di segala segi.

Sampai bila golongan muda terus tunduk kepada pengaruh pemimpin lama yang enggan melepaskan jawatan mereka di mana- mana peringkat sekalipun. Takut nanti bakat muda menjadi tukun politik semata- mata.

Najib sendiri melahirkan kebimbangan jika tiada bakat baru dalam UMNO pasti satu hari nanti masalah hendak memilih calon berwibawa akan berulang. Jangan sampai masalah memilih calon yang dihadapi UMNO dan Barisan Nasional (BN) pada PRU-13 bakal berulang.

Dalam mana tamadun sekalipun, jika tiada pemimpin pelapis pasti tamaddun tersebut akan runtuh. Sekalipun ada pelapis sudah pasti yang mengganti tempatnya, merupakan pemimpin yang lemah sebagaimana yang dihadapi oleh Kerajaan Mesir Purba. Yang tinggal di Mesir kini adalah warisan dunia iaitu pyramid dan sphinx yang dibayangi sengketa antara penyokong Mursi dan puak Tamarod.

Seharusnya pengorbanan Menteri Pelancongan dan Kebudayaan, Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz; bekas Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Tan Sri Dr. Rais Yatim dan Menteri Kewangan II, Datuk Seri Ahmad Husni Mohamad Hanadzlah untuk tidak bertanding dalam pemilihan parti dianggap suatu ketentuan qada dan qadar.

Betapa mereka melihat UMNO perlu diremajakan semula dan bukan setakat dijenama semata-mata.

Kepada pemimpin UMNO yang ingin bertanding jawatan ahli Majlis Tertinggi (MT) ukurlah baju di badan sendiri. Pastikan akar umbi memberi sokongan mantap dan ikhlas. Ini bagi memastikan peranan anda dalam saf kepimpinan pusat lebih berkesan hingga ke PRU-14.

Sudah menjadi adat dunia pemimpin datang, pemimpin pergi. Namun biarlah pergi dalam jasa dirindui dan bakti diingati. Jangan ditewaskan oleh rasa yakin yang tinggi hingga melupakan bahawa dunia ini akan kita tinggalkan untuk generasi Y yang setiap hari akan lahir dari mana-mana rahim yang berisi jasad bernama bayi.

Justeru, kepada pemimpin-pemimpin muda yang bersemangat waja, di tangan dan bahu anda UMNO bakal diwarisi perjuangannya untuk membela orang Melayu dan ahli-ahli dalam kalangan etnik di Sabah. Ia bukan diwujudkan untuk perjuangan individu semata-mata. Ia juga bukan alat mencari kekayaan tetapi wadah mensejahterakan rakyat Malaysia keseluruhannya.

Kepada ahli-ahli UMNO semua, hargailah kepimpinan orang muda, wariskan kepimpinan sama ada di peringkat akar umbi atau di pucuk pimpinan dengan memberi mandat dan undi kepada mereka.

UMNO yang remaja pasti akan menarik sokongan orang muda yang terlalu taksub dengan pemimpin pembangkang yang vokal tetapi entah untuk siapa dan apa sebenarnya. Melainkan untuk kepentingan individu semata-mata. Insya-Allah UMNO lebih muda pada hujung tahun ini.

SURCAJ AIR NAIK, TERIMA KASIH GUAN ENG..CINABENG BANGSATTT???

Sampai hari ini masih lagi tertanya - tanya. Kalau dikira, dah lebih dari lima tahun Rejim DAPigs dapat menguasai Pulau Pinang dan diketuai oleh Guan Eng....Tapi, kenapa sampai hari ini, Rejim DAPigs ni tak bagi air percuma kepada rakyat Pulau Pinang? Kenapa diorang tak ikut kaedah yang dilakukan oleh Selangor?

Katanya puak - puak Pakatan Haramjadah ni mengutamakan rakyat. Kalau macam tu, kenapa diorang tak selaraskan pentadbiran diorang? Kalau di Selangor boleh, kenapa di Pulau Pinang tak boleh pulak!!! Siap naikkan harga air lagi ada la!!!
Perbadanan Bekalan Air Pulau Pinang (PBAPP) akan menaikkan surcaj pemuliharaan air (WCS) daripada 24 sen kepada 48 sen setiap 1,000 liter bagi penggunaan melebihi 35,000 liter sebulan berkuatkuasa 1 September ini.

Pengurus Besarnya Jaseni Maidinsa berkata kenaikan WSC itu bertujuan menggalakkan penggunaan air yang lebih bijak memandangkan orang ramai terus menggunakan air secara berlebihan.

"Oleh kerana bekalan air domestik disubsidi di negeri ini dan perkhidmatan bekalan air adalah baik, orang ramai terus menggunakan air secara berlebihan, bagaimanapun Pulau Pinang sebuah negeri yang kekurangan air dan kita perlu fikirkan masa hadapan.

"Kedah juga telah memberi amaran untuk mengenakan bayaran air mentah dan kerajaan persekutuan belum memulakan kerja Projek Bekalan Air (Mentah) Sungai Perak, oleh itu kita perlu memulihara air dari sekarang untuk memastikan kita mempunyai bekalan mencukupi menjelang 2020," katanya dalam kenyataan di sini hari ini.

Beliau berkata, PBAPP sudah tidak mampu memberi subsidi sebanyak RM65.4 juta setahun untuk bekalan air kepada pengguna domestik yang telah mencapai tahap tertinggi per kapita iaitu 302 l/k/h sehingga 30 Jun 2013 berbanding hanya 294 l/k/h pada 2012.

PELIK RAMAI YANG GUNA 4JARI KENAPA RAMAI YANG MEMAKAI GAMBAR PROFILE 4 JARI ??? INI JAWAPAN SEBENAR ....

Bagi majoriti rakyat Mesir terutama yang tinggal di Cairo,simbol RABIA adalah simbol kumpulan pemberontak dan pengganas yang mengganggu kehidupan,perniagaan dan keamanan mereka.Mereka (Rakyat Mesir) tidak suka campurtangan dari luar terutama dari Turki.Usahlah percaya pada media antarabangsa terutama Al-Jazeera kerana masa Perhimpunan BERSIH dulu pun mereka melaporkan perkara yang negatif terhadap Polis dan Kerajaan Malaysia.Mereka lebih suka mendengar dari mulut pembangkang.Simbol 4 jari pada simbol RABIA itu dicetuskan oleh Erdogan dan ia adalah signifikan kepada perhimpunan BERSIH 4.0 yang akan datang,warna pun kuning...Kerana target mereka selepas ini adalah Malaysia.Seorang pemimpin utama pembangkang juga dilihat semakin kerap mengunjungi Erdogan.Sebelum ini pun dia pernah lari berlindung di kedutaan Turki kerana takut ditangkap.Nama Erdogan selalu dijaja di setiap ceramahnya.Kebangkitan pengikut Morsi semakin membuak-buak selepas Erdogan menyatakan sokongan terhadap Morsi dengan seruan untuk mereka berjihad dari setiap penjuru dunia.Himpunan Blackout ternyata GAGAL,tapi pemimpin utama pembangkang ini bukan jenis yang cepat mengalah,bayangkan apa jadi jika BERSIH 4.0 nanti Erdogan melakukan seruan yang sama ? Kesimpulannya,jangan terima sesuatu berita dengan bulat-bulat tanpa melihat dari kedua-dua belah pihak.

Gerakan besar-besaran buru pekerja asing tiada permit?????

Gerakan besar-besaran akan dilakukan mulai 1 Sept ini bagi menangkap pekerja asing tanpa permit kerja, kata Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi......Beliau berkata gerakan itu membabitkan Jabatan Imigresen, Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan agensi-agensi penguatkuasaan yang berkaitan.

“Kita tidak mahu pihak majikan menggaji pekerja asing yang tidak ada permit di tempat kerja masing-masing. Pada waktu yang sama kita mahu lihat pihak majikan memberikan kemudahan perumahan, perubatan dan juga menjaga kebajikan mereka.

“Ini bagi memastikan Malaysia dianggap sebagai sebuah negara yang memerlukan pekerja asing tetapi menjaga kebajikan mereka,” katanya kepada pemberita selepas Majlis Jalinan Kasih Aidilfitri Parlimen Bagan Datoh di sini hari ini.

Katanya gerakan itu juga bagi memastikan kesemua pekerja asing yang berkerja di Malaysia mematuhi peraturan dan undang-undang di negara ini.

Sementara itu, Ahmad Zahid berkata PDRM sentiasa berada dalam keadaan bersiap siaga jika ada pihak yang mengugut untuk melancarkan perang terhadap polis berikutan tidak berpuas hati dengan tindakan pasukan keselamatan itu menembak mati lima penjenayah di Pulau Pinang, Isnin lepas.

Beliau mengulas khabar angin menyatakan beberapa kumpulan kongsi gelap akan melancarkan perang terhadap pasukan itu berikutan tindakan polis memerangi jenayah berat, khususnya yang melibatkan senjata api.

“Walaupun saya tidak campur tangan dalam urusan polis kerana saya telah memberikan kuasa sepenuhya (kepada Polis Diaraja Malaysia) untuk melancarkan gerakan besar-besaran namun saya ingatkan supaya polis lebih berhati-hati.

“Pada waktu yang sama kita minta orang ramai supaya berhati-hati kerana penjenayah adalah buta warna. Mereka tidak kenal siapakah mangsa,” katanya.

TERBUKTI RAFIZI LEMBU SUKA BUAT CERITA FITNAH...???

Takut disaman RM 10 juta, Rafizi Ramli menarik balik kenyataan di blognya yang konon memfitnah Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Zahid Hamidi berhubung pemilikan saham yang di dakwa ke atasnya dalam syarikat Bouestead yang mempunyai kontrak dengan Kementerian Pertahanan dimana Zahid pernah menjadi menterinya dulu....Macamlah dalam negara ini pernah ada kes dimana Mahkamah memutuskan supaya responden yang didapati bersalah dalam apa-apa kes saman, membayar jumlah sama seperti yang dituntut plaintif.

Dulu bukan main heboh lagi Rafizi dengan dakwaan

Semua penyokong Pakatan Rakyat melihat tindakan ini sebagai satu tinddakan yang benar-benar memalukan Pakatan Rakyat. Geramnya aku sehingga hampir saja aku bersetuju dengan label yang dibubuh orang UMNO bahawa Rafizi bukan Ahli Parlimen Pandan tapi ahli Parlimen Pondan!!

Apa yang Rafizi takut sangat? Patutnya biar Mahkamah yang putuskan sama ada kenyataan itu fitnah atau tidak, bukan Rafizi tarik balik kenyataan tersebut. Makin besar kepala lah Zahid Hamidi lepas ni sebab dia boleh buat strategis Pakatan Rakyat macam Rafizi tarik balik kenyataan dalam blog.

Ini baru satu kes saman, Rafizi ada berderet lagi kes saman di belakang (paling banyak dari NFC), tidak termasuk satu pertuduhan jenayah dibawah Akta BAFIA. Kalau dalam satu kes ini pun sudah tarik 'hand-brake', cuba bayangkan apa kesudahannya dalam kes-kes Mahkamah lain yang disebutkan di atas.

Jelas kelihatan disitu bahawa Rafizi tidak punyai kekuatan dalaman yang diperlukan untuk menjadi pemimpin yang baik, tegas dan berani. Dia mudah takut, gelabah, tidak seperti mentornya, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Masalahnya, tindakan Rafizi telah menyebabkan semua penyokong Pakatan Rakyat (termasuk aku sendiri) yang menggunakan maklumat dari blognya itu untuk menghentam Zahid, kini berada dalam keadaan serba salah kerana pada bila-bila masa dari sekarang akan dituduh sebagai penipu oleh blogger UMNO.

Itu belum lagi disebutkan bagaiman kredebiliti Rafizi sebagai 'scandal buster' tersohor di Malaysia ini akan tercalar akibat tindakannya menarik balik kenyataan ke atas Zahid ini.

Aku tak pastilah siapa yang nak percayakan Rafizi lepas ni dan sama ada Pakatan Rakyat akan terus mempunyai kredebiliti bila membawa ke tengah isu-isu berkaitan penyelewengan dan salah guna kuasa yang dilakukan pemimpin UMNO kepada rakyat.

Ringkasan Penghakiman Rayuan Azilah dan Sirul????

Mahkamah Rayuan hari ini menggariskan beberapa alasan berhubung keputusan pembebasan Cif Inspektor Azilah Hadri dan Koperal Sirul Azhar Umar daripada sabitan dan hukuman gantung kerana membunuh model sambilan, Altantuya Shaariibuu, tujuh tahun lalu....Salah seorang ahli panel tiga hakim bersidang, Datuk Tengku Maimun Tuan Mat menyatakan, kuorum itu sebulat suara berpuas hati bahawa hakim bicara tersilap arah dalam pelbagai aspek ketika mencapai keputusan untuk menjatuhkan hukuman mati terhadap kedua-duanya.

Ketika membacakan penghakiman ringkas, Hakim Tengku Maimun menyatakan, hakim berkenaan antaranya gagal menimbang pembelaan alibi iaitu berkaitan diari polis yang mencatatkan Azilah tiada di tempat kejadian, sebaliknya berada di Bukit Aman.

Beliau turut berpendapat, isu bahan letupan C4 dan kawalan terhadapnya yang dikaitkan dengan pembunuhan Altantuya turut tidak diberi pertimbangan sewajarnya oleh hakim bicara.

Mahkamah turut menyatakan pendirian bahawa hakim bicara tersilap arah ketika memutuskan isu berhubung maklumat yang diterima yang membawa kepada pendedahan Azilah dan Sirul Azhar berhubung tempat kejadian.

Keputusan hari ini bagaimanapun hanya menyentuh isu-isu utama yang dibangkitkan ketika penghujahan yang didengar selama dua hari berturut-turut iaitu pada 24 dan 25 Jun lalu.

Pada sesi penghujahan, peguam bela ada membangkitkan isu kemungkinan hakim bicara telah mengakses bahan-bahan di internet dan mempengaruhinya membuat keputusan tidak memihak terhadap perayu-perayu.

NASHARUDDIN MAT ISA DIPUJUK MASUK UMNO DAN BERTANDING SEBAGAI NAIB PRESIDEN????

Tiba-tiba sahaja angin tenggara berhembus kuat membisikkan cerita yang tidak terjangka sama sekali. Kemenangan pusingan pertama umat Islam ke atas Gereja Katholik berhubung KALIMAH ALLAH turut menaikkan nama bekas Timbalan Presiden PAS, Nasharuddin Mat Isa.....Nasharuddin Mat Isa atau lebih dikenali sebagai Ustaz Nasha merupakan antara figur yang memperjuangkan hak umat Islam di negara ini sehingga akhirnya dia kehilangan jawatan sekalipun tidak diterajang keluar oleh PAS secara rasmi.

Salah seorang lagi 'rakannya' adalah Hasan Ali, bekas Pesuruhjaya PAS Selangor. Bagaimanapun, Hasan Ali dalam cubaannya yang gagal untuk meletakkan harga tinggi ketika PRU13 lalu, kurang mendapat perhatian berbanding Nasharuddin Mat Isa.

Menurut orang yang empunya cerita, sudah ada pasukan yang ditugaskan untuk berbisik kepada Nasharuddin Mat Isa agar melupakan baiah dan takliq cerai talaq tiga yang menjadi pegangan para pemimpin PAS memandangkan takliq dan baiah tersebut tidak sah menurut ajaran Islam.

Nasharuddin cuba dipujuk untuk meninggalkan PAS dan menyertai UMNO serta mengambil bahagian dalam perebutan jawatan Naib Presiden di mana Nasharuddin dilihat mempunyai peluang yang lebih cerah memandangkan trend sekarang adalah ORANG AGAMA.

Bagaimanapun, kami di TFK difahamkan, Nasharuddin tidak memberikan sebarang respons berhubung pujukan tersebut.

Nasharuddin masih kekal sebagai ahli PAS biasa sehingga kini. Bagaimanapun, Nasharuddin Mat Isa mempunyai 'peranan' tersendiri dalam UMNO dan PAS walaupun dari segi luaran, Nasharuddin Mat Isa masih ahli PAS.

Ramai yang membuat kesimpulan, Nasharuddin Mat Isa sengaja dibiarkan lepas bebas oleh PAS untuk berfungsi sebagai 'JAMBATAN' antara UMNO dan PAS.

PAU LA PULAKK !!!!!!!!!

Perhimpunan Agung UMNO sudah tidak beberapa lama lagi. Beberapa nama sudah pun mengesahkan yang mereka akan menjadi petanding dalam perebutan jawatan-jawatan utama. Manakala beberapa nama lagi, yang jawatan mereka dilantik, cuba bermain politik dengan membuat pengumuman yang mereka tidak akan mempertahankan jawatan yang disandang.

PEMBALAKAN HARAM TERBONGKAR??????

Sepandai-pandai tupai melompat, akhirnya jatuh ke tanah juga’ begitulah nasib pembalak haram yang selama ini melakukan kegiatan tersebut tanpa diketahui mana-mana pihak.
Kegiatan pembalakan mereka itu terbongkar apabila sebatang pokok balak dicuri tumbang lalu menghempap kabel utama elektrik di atas Bukit Dedari, di sini.
Berikutan insiden itu menyebabkan 5,000 penduduk di lima kampung dekat Hulu Tembeling iaitu Kampung Pagi, Kampung Bantal, Kampung Gusai, Kampung Mat Daling dan Kampung Kuala Sat terputus bekalan elektrik sejak Selasa lalu.

Pengurus Persona Village Resort Kuala Tahan, Roslan Abu Kassim berkata, perbuatan pihak tidak bertanggungjawab itu menyebabkan berlaku banyak kerosakan ekosistem hutan dan air sungai.

Menurutnya, difahamkan sebelum ini tiada mana-mana pihak yang dapat menghidu kegiatan mereka ini kerana melakukan kegiatan pembalakan haram jauh daripada pandangan orang ramai yang lalu lalang di laluan balak sedia ada.

“Kegiatan tidak bertanggungjawab ini menyebabkan banyak pokok balak sudah dicuri dan hutan menjadi gondol. Jika bukan kerana balak itu menghempap kabel utama elektrik sudah pasti kita tidak menyedari kegiatan licik mereka ini.

“Jika mereka pembalak yang sah sudah pasti mereka akan bertanggungjawab ke atas kabel elektrik yang terputus itu sebaliknya mereka lari dan tidak tahu siapa yang melakukan kegiatan tersebut,” katanya.

Dia yang juga pemandu pelancong berkata, kegiatan pembalakan haram itu perlu dibendung kerana ia menyebabkan keindahan semula jadi Taman Negara menjadi semakin terhakis.

Menurutnya, pelancong luar negara yang datang ke Taman Negara semata-mata untuk melihat hutan tropika yang kaya dengan flora dan fauna.

“Kita harap pihak bertanggungjawab lebih peka dalam hal ini dan memastikan tiada lagi pembalakan haram dilakukan di kawasan sekitar Kuala Tahan, Taman Negara hingga ke Hulu Tembeling.

“Taman Negara adalah aset yang sangat bernilai kepada negara kerana ia mampu menjana sektor pelancongan dalam negara serta menjadi punca pendapatan penduduk untuk mengembangkan ekonomi masing-masing,” katanya.

Sementara itu, Pengurus Tenaga Nasional Berhad (TNB) Jerantut, Redzuan Zainal Abidin berkata, selepas menerima aduan tersebut pihaknya segera ke tempat tersebut untuk membaiki.

Menurutnya, pihaknya terpaksa mengambil masa membaiki memandangkan kabel tersebut putus di kawasan hutan.

“Penduduk di Hulu Tembeling sudah menerima semula bekalan elektrik sepenuhnya pada hari ini (semalam) pada jam 3.05 petang

PASANGAN BLOGGER SEKS PULA CABAR SATU DARIPADA TIGA TUDUHAN KE ATAS MEREKA DI MAHKAMAH????

Pasangan blogger seks terkenal Malaysia, Alvin dan Vivian telah mencabar satu daripada tiga tuduhanan yang dikenakan terhadap mereka iaitu menyebabkan ketidakharmonian, perpecahan atau perasaan terancam atau kebencina agama....Alvin Tan dan Vivian Lee telah menfailkan cabaran terhadap dakwaan tersebut di bawah Seksyen 298A Kanun Keseksaan dua hari lepas.

Hakim Mahkamah Sesyen, Dazuki Ali telah menetapkan 19 September sebagai tarikh sebutan apabila kes mereka disebut hari ini. Peguam pasangan tersebut, Chong Joo Tian telah memaklumkan kepada mahkamah bahawa Mahkamah Tinggi telah menetapkan tarikh untuk mendengar permohonan.

Pada 18 Julai lalu, pasangan tersebut yang dikenali sebagai Alvivi telah didakwa dengan tiga tuduhan di bawah Akta Hasutan, Akta Penapisan Filem dan Kanun Keseksaan.

Mereka bakal berdepan dengan penjara maksimum 15 tahun dan denda jikalau disabitkan dengan kesalahan untuk ketiga-tiga tuduhan berkenaan.

Pasangan berkenaan telah didakwa membuat posting menghasut di Facebook bertajuk, "Alvin dan Vivian-Alvivi' di https://www.facebook.com/alvivi.swingers dengan gambar yang berjudul, 'Selamat Berbuka Puasa dengan Bak Kut Teh... Wangi, Enak, Menyelerakan' dengan logo halal di sebelahnya.

Facebok telah menutup laman mereka.

Mereka telah dituduh melakukan kesalahan di 568-14-18 Kompleks Mutiara, Jalan Ipoh, Batu 3 1/2, Kuala Lumpur.

Mereka turut didakwa memuatnaikkan gambar-gambar di laman 'Alvivi Tumblr' antara jam 9:00 pagi 6 Julai dan 2:00 pagi pada keesokan harinya.

Lawan Tetap Lawan !!!!!!!

Lawan Tetap Lawan~Angkuhnya pakatan pembangkang melalui gereja telah menuduh umat Islam sebagai mencampuri urusan gereja dan melanggar hak asasi manusia dan kebebasan beragama. Maka Menteri Besar Selangor boneka pakatan iaitu Khalid Ibrahim telah mengambil keputusan atau diarahkan menuntut maaf kepada kaum kristian ini dengan restu PAS dan PKR....Pendedahan Datuk Hasan Ali bahawa bahawa terdapat bukti kegiatan memurtadkan umat Islam oleh gereja Methodist tersebut akhirnya mengejutkan umat Islam. Ini akhirnya telah menyebabkan beliau dipecat dari jawatan Exco Agama dan juga dipecat dari Parti Islam Semalaysia. Islamkah parti itu apabila memecat sesiapa sahaja yang mempertahankan Islam? Bermula dari saat itu maka PAS telah tunjukkan dengan terang bahawa nama parti Islam mereka hanyalah pada nama sahaja. Mereka tidak pernah ikhlas pun memperjuangkan kedaulatan martabat Islam.. ALLAH-HU-AKBAR

Kalimah Allah Bongkar Pejuang Tulen Pertahankan Islam???

Kalimah Allah merupakan pengukur akidah dan fahaman yang begitu berani cuba dipesongkan dari jiwa umat Islam. Musuh dalam dan luar selimut sentiasa berusaha mencari kaedah secara halus dan kasar untuk mengoyangkan dan menghancurkan akidah dan pegangan umat Islam. Ianya merupakan perkara utama dalam mengukur relevan kita sebagai penganut Islam sejati....Selama ini Parti Islam Semalaysia (PAS) yang merupakan parti politik yang mempergunakan Islam begitu angkuh menuduh UMNO dengan tuduhan yang cukup mencabar UMNO sebagai pejuang mendukung cita-cita kebangsaan Melayu demi mengekalkan maruah dan martabat bangsa, agama Islam dan Negara. Namun isu kalimah Allah yang cuba dimanipulasikan oleh pihak Kristian yang dipengaruhi oleh pakatan pembangkang telah secara terang dan nyata membongkar pihak yang sebenarnya berjuang demi agama Islam yang maha suci.....
Perjuangan untuk memertabatkan dan menjaga akidah umat Islam melihat UMNO bersama NGO yang menyokong UMNO dan kerajaan Barisan Nasional seperti PERKASA dan JATI terus melangkah tanpa menoleh walau seinci kebelakang berjuang demi Islam. PAS telah menyatakan pendirian mereka dengan jelas bahawa kepentingan politik mengatasi kepentingan Islam dengan terus mengunci mulut dan berdiam diri dalam perjuangan kalimah Allah ini.

UMNO dan penyokong mereka telah sambut penuh kesyukuran apabila Mahkamah Rayuan telah menolak permohonan Gereja Roman Katolik untuk membatalkan rayuan kerajaan Malaysia berhubung isu kontroversi melibatkan penggunaan kalimah Allah dalam majalah mingguan Herald. Maka media utama pro kerajaan juga telah menjadikan ini sebagai tajuk utama penuh syukur. Namun perkara sebaliknya berlaku terhadap media utama pakatan pembangkang. Mereka seolah-olah terlalu jijik dengan Islam dan Kalimah Allah sehingga tidak tergamak menyebut dalam berita utama masing-masing.

Pihak PAS dan PKR merupakan antara mereka yang menyokong dan mendesak supaya kebenaran dan kebebasan diberi kepada kristian untuk mengimpot masuk bible dan risalah dan penerbitan dalam bahasa Indonesia.
Isu murtad Nor Azman Beginda yang terbongkar juga telah membuka mata umat Islam. Nor Azman Beginda merupakan saksi untuk Anwar Ibrahim dalam kes liwat Anwar . Beliau adalah calon PKR dalam PRN Negeri Sarawak yang lepas. Nor Azman murtad terbongkar apabila anaknya membawa sosej babi ke sekolah menjadi isu yang menggemparkan negara. Namun pihak PAS dan PKR membisu apabila terbongkarnya isu murtad Azman.

Tambahan pula isu Gereja Methodist Damansara Utama yang menjalankan kegiatan dakyah terhadap umat Islam pada hari ketiga Ramadhan juga membongkar pendirian PAS dan PKR yang begitu sanggup menjual Islam demi kepentingan politik mereka. Kegiatan murtad yang bertopengkan program bantuan kemanusiaan dan jamuan makan menjadi asas agenda jahat mereka . Malahan tindakan JAIS melakukan siasatan terhadap kegiatan murtad telah dituduh sebagai satu “serbuan keatas satu majlis muhibbah dan kemasyarakatan didalam sebuah gereja”.

Pendedahan Datuk Hasan Ali bahawa bahawa terdapat bukti kegiatan memurtadkan umat Islam oleh gereja Methodist tersebut akhirnya mengejutkan umat Islam. Ini akhirnya telah menyebabkan beliau dipecat dari jawatan Exco Agama dan juga dipecat dari Parti Islam Semalaysia. Islamkah parti itu apabila memecat sesiapa sahaja yang mempertahankan Islam? Bermula dari saat itu maka PAS telah tunjukkan dengan terang bahawa nama parti Islam mereka hanyalah pada nama sahaja. Mereka tidak pernah ikhlas pun memperjuangkan kedaulatan martabat Islam.

ANWAR BOLEH BEBAS.KENAPA AZILAH &SIRUL TAK BOLEH ??

Pembangkang akan kembali ‘bernyawa’ selepas ini, setelah Mahkamah Rayuan sebentar tadi membuat keputusan untuk membebaskan 2 bekas anggota Unit Tindakan Khas, Cif Inspektor Azilah Hadri dan Koperal Sirul Omar dari dakwaan membunuh Altantunya Shaariibu...
Sejak PRU13 yang lepas, pembangkang seakan mati kutu, cuba nak buat havoc dengan siri kempen Blackout 505, gagal mendapat sambutan sebesar yang mereka jangkakan.

Dengan keputusan terbaru Mahkamah ini, penulis hampir pasti pembangkang akan ada modal semula untuk memulakan siri ceramah setiap malam, mempersoalkan keputusan Mahkamah tersebut dan kaitannya dengan Perdana Menteri.

Kononnya ada konspirasilah, ada arahanlah, itulah, inilah dan sebagainya. Menipu macam ini memang kepakaran pembangkang, kalau rayuan ditolak tadi pun, pembangkang masih ada alasan jugak untuk mempolitikkan perkara tersebut, jadi janganlah terkejut.

Kebetulan ada pulak bodoh-bodoh dibawah ni yang bersedia menganguk saja apa yang keluar dari mulut pembangkang, tak kiralah tak masuk akal macam mana pun.

Penulis tidak dapat memastikan alasan sebenar disebalik pembebasan ini kerana belum sempat mendengar penghakiman penuh oleh panel hakim Mahkamah Rayuan, tapi penulis yakin panel hakim Mahkamah Rayuan yang jauh berpengalaman itu mempunyai segala sebab yang baik untuk membuat keputusan tersebut.

Apa pun penulis menyeru agar kita semua (terutama balaci pembangkang) menerima keputusan Mahkamah ini dengan hati terbuka serta tidak mengambil peluang ini untuk menambah koleksi dosa fitnah sedia ada.

Ingat dulu, bila Mahkamah Tinggi membebaskan Anwar Ibrahim dari tuduhan meliwat walaupun jelas air mani dia yang dijumpai dalam dubor Saiful Bukhari, kenapa balaci bersorak-sorak menerima keputusan tersebut?

Berbanding dengan pendakwaan terhadap Azilah dan Sirul ini yang lebih bersifat circumstancial evidence (bukti berdasarkan keadaan) semata-mata kerana tidak ada senjata pembunuhan ditemui, motif dan sebagainya, kes Anwar kalau nak diikutkan jauh lebih kukuh tapi dia masih bebas jugak, kenapa tidak ada sesiapa nak persoal?

Dan cubaan terbaru dia untuk melengahkan-lengahkan rayuan tersebut juga adalah bukti kepada keyakinan kita semua bahawa Mahkamah Tinggi dulu memang terkhilaf apabila membebaskan Anwar, dan Anwar tahu tu. Sebab tu dia cari jalan macam mana pun untuk lengahkan kes.

Lagipun, sudah terbukti kes pembunuhan Altantunya ini tidak ada kaitan dengan Najib kerana isu utama yang cuba dikaitkan pembangkang antara Najib dengan Altantunya iaitu ’skandal’ pembelian Scorpene- yang mana telah dibuktikan tidak berasas sama sekali kerana Najib tidak pernah mengenali Altantunya.

Altantunya hanya mempunyai kaitan dengan Razak Baginda, itu pun mula berjumpa pada 2004 sedangkan perjanjian jual beli Scorpene telah selesai pada 2002 lagi!!

Walaupun begitu, penulis rasa Anwar Ibrahim tidak akan berdiam diri, dia pasti ada akal lain macam mana nak ’hidup’kan semula isu ini dan dalam masa yang sama melengahkan proses rayuan terhadap kes liwatnya. Dulu Kapal masuk hospital, lepas ni tak tahulah siapa lagi nak masuk hospital.

KEPUTUSAN BEBASKAN SUSPEK PEMBUNUH ALTANTUYA SHIIRIBU BUATKAN PAKATAN BERTEMPIK SORAK???

Mahkamah Rayuan hari ini membebaskan seorang pegawai dan anggota polis dari Unit Tindakan Khas (UTK) daripada hukuman gantung sampai mati dan membatalkan sabitan kes bunuh terhadap mereka. Mahkamah Rayuan telah menerima rayuan yang difailkan oleh Koperal Sirul Azhar Umar dan Ketua Inspektor Azilah Hadri serta membebaskan kedua-duanya.

Pada 10 Jun, Mahkamah Rayuan membenarkan Sirul Azhar untuk memasukkan dua alasan baru termasuklah bantahan dalam usahanya untuk mengisytiharkan keputusan Mahkamah Tinggi Shah adalah perbicaraan silap.

Sirul Azhar dan Azilah Hadri didapati bersalah dan dijatuhi hukuman mati pada tahun 2008 kerana membunuh Altantuya, di Mukim Bukit Raja di Shah Alam antara pukul 10:00 malam 19 Oktober dan 1:00 pagi 20 Oktober 2006.

Bekas penganalisis politik, Abdul Razak Baginda yang didakwa kerana bersubahat dengan mereka, telah dibebaskan pada 31 Oktober 2008 selepas mahkamah memutuskan, pihak pendakwaan gagal membuktikan kes Prima Facie terhadapnya.

Ini keputusan yang ditunggu-tunggu oleh Anwar Ibrahim dan Pakatan Rakyat. Fitnah terhadap Najib Abdul Razak dan Rosmah Mansur untuk dikaitkan dengan pembunuhan Altantuya akan diperhebatkan. Versi cerita asal Anwar Ibrahim dan konco-konconya ialah, Rosmah Mansor sendiri yang membunuh Altantuya Shiiribu sekalipun pada waktu berkenaan, Rosmah dan Najib berada dalam satu program rasmi.

Jasbir Singh Chal baru-baru ini mengesahkan, Najib Abdul Razak tidak pernah mengenali dan berjumpa dengan Altantuya Shiiribu. Manakala penulis blog terkenal, Raja Petra Kamaruddin yang memulakan cerita tersebut setelah diupah untuk menulis oleh pihak yang telah dikenalpasti dengan salah seorang daripada mereka bertindak sebagai penggembur dan penyubur cerita menerusi kempen dan ceramah berterusan, turut menafikan pembabitan Rosmah Mansur dan Najib Abdul Razak dalam kes pembunuhan tersebut.

Tidak syak lagi, pembebasan kedua-dua orang suspek tersebut adalah disebabkan TEKNIKAL dan bukannya FAKTA sebagaimana yang berlaku kepada Anwar Ibrahim dalam kes liwat. Kalau Anwar boleh dibebaskan hanya kerana TEKNIKAL dan taktik tangguh-menangguh, sedangkan mangsa yang diliwat adalah kredibel serta saksi-saksi termasuklah bukti-bukti klinikal menunjukkan kaitan jelas perbuatan songsang Anwar Ibrahim, ditambah pula dengan pengakuan peguambela Anwar Ibrahim sendiri di mahkamah bahawa liwat itu berlaku kerana SUKA SAMA SUKA, mengapa pula pembebasan Sirul dan Azilah dipertikaikan?

Sedangkan pada masa yang sama, kerajaan masih boleh merayu keputusan kes tersebut pada Jumaat ini di Mahkamah Persekutuan!!!

Peranan Cawangan Dalam Melahirkan Orang Umno vs Ahli Umno???

Sejak 15 Julai 2013 lalu telah bermulalah mesyuarat peringkat cawangan Umno yang melibatkan 21,056 cawangan di semua peringkat. Manakala pada 15 September 2013 pula bakal menyaksikan jumlah keseluruhan cawangan yang berjaya menunaikan tanggungjawab tersebut bagi melayakkan mereka menghantar perwakilan ke peringkat bahagian....
Namun belum pun tarikh tersebut berakhir, telah mula kedengaran suara-suara yang tidak berpuas hati dengan pendekatan Umno untuk menggunakan ‘format baru’ berdasarkan beberapa pembaharuan yang telah dibuat dalam Perlembagaan parti.

Dikatakan juga pada ketika ini ramai di kalangan ketua-ketua cawangan dan kepimpinan sayap seperti Wanita, Pemuda dan Puteri mula merungut kerana pendekatan tersebut telah menyebabkan mereka gagal mengadakan mesyuarat kerana tidak mempunyai korum yang mencukupi.

Malah pihak media sebelum ini juga turut melaporkan hampir 50 peratus sayap Puteri Umno di Kelantan dikesan tidak dapat mengadakan mesyuarat di peringkat cawangan berikutan masalah yang sama. Manakala situasi sama turut berlaku pada sayap Pemuda apabila dilaporkan hampir 30 peratus gagal untuk bermesyuarat.

Presiden parti, Datuk Seri Najib Tun Razak sebelum ini turut menegaskan format baru itu mencabar dan begitu kompleks kerana melibatkan jumlah perwakilan yang amat besar. Ini kerana pemilihan pucuk kepimpinan tertinggi pada kali ini akan melibatkan hampir 150,000 perwakilan di 191 bahagian Umno seluruh negara.

Ada yang mengatakan format baru ini sedikit sebanyak akan menyebabkan pimpinan pakatan pembangkang menggunakan isu ini untuk memburukkan parti. Namun dari satu segi ia adalah merupakan satu pendekatan yang berkesan untuk membolehkan parti keramat untuk orang Melayu melakukan proses pemutihan.

Sebagai contoh, cawangan di bandar-bandar ada yang masih tidak mempunyai bilik gerakan. Malah ada di kalangan mereka yang sengaja menubuhkan cawangan-cawangan baru yang tidak mempunyai cukup kuorum atau lebih dikenali sebagai cawangan bunian.

Selain daripada itu, ada juga di kalangan ketua-ketua cawangan yang langsung tidak mengenali ahli-ahli mereka. Sehingga menyebabkan ada segelintir ahli yang merasa terpinggir dan dianaktirikan mula beralih untuk menyokong pakatan pembangkang. Bukan kerana mereka menyokong ideologi pembangkang, tetapi lebih kerana sakit hati dengan sikap dan perangai segelintir pemimpin Umno baik di peringkat cawangan mahupun bahagian.

Malah menurut kajian yang dilakukan juga, atas sebab itu juga telah banyak peti-peti undi khususnya di kawasan bandar gagal diselamatkan. Bukan niat untuk menyalahkan ketua-ketua cawangan, namun itulah antara hakikat yang perlu diterima. Kerana cabaran politik pada ketika ini amat berbeza dengan pendekatan dahulu.

Contohnya dahulu, kawasan seperti Pandan, Ampang, Sungai Penchala, Kampung Lindungan di Sungei Way serta Kampung Medan, Kampung Jaya serta Kampung Sentosa di Jalan Kelang Lama, merupakan penempatan setinggan. Ketika itu ahli-ahli cawangan UMNO di situ boleh mencapai 200 hingga 300 orang. Tetapi sejak berpindah ke rumah-rumah flat, cawangan-cawangan tadi hampir lupus.

Oleh yang demikian, amatlah wajar untuk kepimpinan bahagian mula mengerakkan kempen untuk menyemarakkan semula aktiviti cawangan-cawangan. Kalau belum ada cawangan di situ, wujudkanlah. Perlu ada cawangan-cawangan baharu seperti mana diinisiatifkan oleh ahli-ahli veteran parti di Selangor semasa kempen PRU-13 lalu.

Malah selepas proses pemutihan ini kembali dilaksanakan, ia secara tidak langsung akan membolehkan kepimpinan cawangan mengenal pasti ahli-ahli mereka yang benar-benar komited. Kewujudan mereka juga dapat dikesan dengan mudah, sama ada masih dapat dihubungi atau telah berpindah kawasan.

Ini kerana penubuhan cawangan memberikan makna yang cukup signifikan kepada UMNO. Hakikatnya, UMNO perlukan satu sistem pengkaderan yang baik dan memerlukan pekerja sepenuh masa dalam menjaga hal ehwal parti. Sehinggakan ada yang mengatakan, apa yang diperlukan oleh parti ialah mereka yang dikenali sebagai ‘orang Umno’ dan bukannya ‘ahli Umno’.

Tidak cukup hanya setakat ketua bahagian, pegawai menteri dan calon-calon tertentu di-groom, diberi kedudukan yang baik dan akhirnya menjadi calon pilihan raya. Tetapi peranan sayap di dalam UMNO juga perlu serius menyediakan pelapis terbaik, di peringkat cawangan lagi dalam menghadapi duri dan ranjau Pilihan Raya Umum Ke-14 nanti.

Namun di sebalik semua masalah yang dihadapi itu, akan membolehkan parti ini terus mantap dan kuat dalam menghadapi semua cabaran yang mendatang khususnya dari makhluk yang bernama Anwar Ibrahim.

Bukti “Kehebatan” CEO Tersohor Pimpin Selangor???

Prestasi pelaburan negeri Selangor untuk tahun 2012 yang begitu “memberangsangkan”! Sebuah negeri termaju dan termoden di Malaysia hanya mampu mencatat pelaburan tahunan berjumlah RM1.8 bilion saja?
Itu sajakah yang mampu dijana Khalid Ibrahim sepanjang tahun 2012? Di mana penasihat ekonomi “RM1”? Dia goyang kaki saja, kah? Mentang-mentang hanya dibayar RM1 saja sebulan, pelaburan di Selangor merosot pun dia buat tidak tahu saja…
Pelaburan sebanyak RM1.8 bilion itu merupakan satu perkembangan yang menarik untuk diulas. Penurunan sebanyak 86% dari jumlah pelaburan tahun 2011 sebanyak RM11.7 bilion menunjukkan Khalid dan Anwar sememangnya “ekonomis” yang gagal!

Begitu juga Lim Guan Eng di Pulau Pinang yang menyaksikan penurunan jumlah pelaburan sebanyak 73% berbanding sebelumnya. Dua negeri Pakatan Haram yang dulunya begitu meriah ekonominya mengalami penurunan mendadak di dalam sektor pelaburan?

Saya tertanya-tanya, apakah faktor yang menyebabkan kemerosotan teruk pada kedua buah negeri tersebut?

Pertama, mungkin kerana para pemimpin Pakatan Haram terlalu banyak menghabiskan masa dengan berpolitik sepanjang tahun. Maklumlah, sejak tahun 2012 lagi mereka sudah mula berkempen untuk PRU ke-13. Mana ada masa nak tarik pelabur, bukan?

Siang ceramah, malam pun ceramah. Esoknya ada jamuan amal untuk “merompak” duit penyokong Pakatan Haram di hotel mewah. Kemudian berlepas dengan pesawat peribadi mengelilingi negara memenuhi jadual kempen. Mana sempat nak jumpa pelabur…

Kedua, mungkin kerana terlalu banyak “pelaburan maksiat” di Selangor, maka para pelabur takut untuk masuk melabur di negeri itu. Maklumlah, “pelaburan maksiat” selalunya di dalangi “gangster” dan kongsi gelap. Macam mana pelabur nak yakin..?

Bila wujudnya kegiatan kongsi gelap yang berleluasa, apatah lagi kegiatan itu dipercayai mendapat “perlindungan istimewa” dari orang politik sesebuah negeri, sudah tentu pelabur takut untuk melabur wang mereka di situ. Nanti mereka kena bayar “wang perlindungan” pula..kan?

Ketiga, mungkin juga para pelabur merasa tidak yakin pada kepimpinan Khalid dan Anwar. Maklumlah, yang seorang itu kalau bercakap pun selalu tergagap-gagap. Seorang lagi pula terlalu banyak skandalnya, tabiatnya pun luar biasa “diluar tabii”.

Kalau kemudahan asas seperti krisis air yang mudah diselesaikan pun dia “gagap” dan gagal tangani dengan baik, siapa yang mahu melabur di Selangor? Hinggakan banyak kilang di negeri itu terpaksa cari alternatif memproses air sendiri untuk menampung bekalan air? Teruk betul..!

Selain itu, antara faktor lain yang menyumbang pada penurunan pelaburan di Selangor mungkin berpunca dari keghairahan puak-puak Pakatan Haram yang cintakan huru-hara. Kalau boleh, setiap hari mereka mahu adakan demonstrasi jalanan…

Itu belum lagi disentuh mengenai kelulusan dan kreadibiliti “sesumpah” pada Anwar Ibrahim. Walaupun dia “famous” di luar negara, popularitinya itu bersifat negatif. Cuba bayangkan, video rakaman skandal seksnya tersiar di salah sebuah laman porno di Jepun! Orang seperti itu ada kreadibiliti, kah?

Sebetulnya Selangor dan Pulau Pinang sedang berundur ke belakang. Namun kerana bijak bercakap dan pandai memutarkan lidah di depan rakyat, mereka mampu sembunyikan segala kepincangan mereka di sebalik karpet merah…

Namun fakta tetap fakta, ia tidak boleh diubah sewenang-wenangnya. Tahniah pada seluruh pengundi di Selangor dan Pulau Pinang. “Hebat” betul prestasi Khalid, Anwar dan Guan Eng. Mana nak cari pemimpin “legenda perosak ekonomi” seperti mereka, kan?

Mujurlah Kedah berjaya ditawan BN semula. Belum sampai 100 hari, Mukhriz sudah umumkan pelaburan masuk ke Kedah hampir berjumlah RM8 bilion. Jangan marah..! BN juga yang cakap serupa bikin, kan?

HANYA 1 SAHAJA !!!!!!!!!

Hanya Allah SWT Tuhan Yang Kami Sembah Muhammad Nabi Ku Aku Bersaksi Atas Kalimah لاَ إِلَهَ إِلَّاالله ۞ Kami Sayang Allah Dan Rasullullah ۞

SYIAH LAGI....

syiah gitau sesama syiah 4 jari = tuhan, ahlulbait, imam 12, wilayah [semuanya 4 jari!!!]
syiah kelentong gitau puak sufi 4 jari = 4 mazhab!!!
syiah kelentong seluruh dunia gitau ASWJ 4 jari = Victory
Kau tgk berapa jari Dr. Morsi tunjuk!!!! Kat atas ini???

PAS PARTI ANJING???

Aku baru nak join dah aku tak jadi .join parti SETAN..Lagi lama Pas bertahta, makin rosak akidah umat Islam.
DAP yg menjadi-jadi mempersendakan agama Islam secara terbuka pun, Pas lngsung x bersuara utk menegakkan agama Islam.
Itu pun ada hati nk berckp psl soal mati syahid dan sistem khalifah. Haprak…Sememangnya Pas adalah bacul dan pengecut malah sanggup bermandi air kencing Dog and Pig.
Dimanakah pegangan IMAN Pas??

SEKALI BUAT SILAP, SAMPAI SUDAH ORANG TAK PERCAYA???

Itulah nasib yang kini menimpa puak - puak DAPigs tu. Diorang dah memang tak boleh nak buat apa dah. Apa sahaja yang diorang buat pasti akan mengundang spekulasi.

Tapi nak buat macam mana. Penyakit tu diorang cari sendiri. Diorang jugak yang cari masalah. Sekarang, diorang tanggung la sendiri!!!

Waima diorang kata diorang telus dan ikhlas nak buat pemilihan semula, ahli - ahli DAPigs sendiri masih lagi skeptikal terhadap niat sebenar mereka.

Masih lagi ada dikalangan mereka yang mencurigainya. Jelas, semua itu memang tidak dapat nak dielakkan lagi sebab kepercayaan serta keyakinan ahli dah hilang.

Tinggal lagi, puak -puak pemimpin DAPigs yang ada kat atas tu bukan peduli sangat pun dengan semua benda ni. Yang penting diorang ni kekal berkuasa. Yang lain, diorang peduli pun tidak!!!
Bekas Naib Pengerusi DAP, Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim berkata meskipun DAP nampak seperti akur dengan arahan Pendaftar Pertubuhan (ROS) untuk mengadakan pemilihan semula Jawatankuasa Kerja Pusat (CEC), namun ia dilakukan dengan agenda tersirat.

Menurutnya, perubahan keputusan DAP itu bukan disebabkan rasa takut parti itu akan dibatalkan, tetapi untuk meletakkan parti itu sebagai mangsa ROS yang dituduh diarahkan kerajaan Barisan Nasional (BN).

Meletakkan DAP menjadi mangsa ‘kekejaman’ ROS dan BN, katanya akan dapat mengalihkan kesalahan sebenar yang dilakukan pimpinan parti itu dalam pemilihan CEC DAP Disember tahun lalu.

“DAP memberikan jawapan yang tidak lengkap dan menyembunyikan maklumat penting yang boleh membantu ROS dalam menjalankan penyiasatan terhadap tuduhan (salah laku pemilihan CEC), ” kata Tunku Aziz dalam sidang media semalam.

Tunku Abdul Aziz dilaporkan Utusan Malaysia berkata, DAP perlu sedar kemelut CEC itu timbul kerana ramai akar umbi parti tidak berpuas hati dengan proses pemilihan tahun lalu yang penuh kepincangan.

DEMI MENJAGA KESELAMATAN KITA SEMUA....SYABAS PDRM DAN ATM???


Bahagian Siasatan Khas. Pengenalan ringkas sahaja lah.. ni sahaja lah masa tuan2 nampak mereka ni beruniform.. pada kebiasaannya mereka kelihatan sama sahaja mcm orang di sebelah anda.. ada yang selekeh tu, mengalahkan mat gian, atau smart dan handsome nampak mcm gaya pegawai bank.. yang muka kutu berahak pun ada berambut panjang melebihi bahu, misai mcm A galak, berjambang, bertatoo, bertindik telinga dan senang kata semua rupa ada..

itu semua sebahagian dari tugas mereka. Mereka terpaksa berketerampilan demikian... DEMI KESELAMATAN KITA SEMUA. Mereka tak mengira anda ni ideologi apa, agama apa, bangsa apa.. kesemua kita ni berhutang nyawa dengan D9 - Bahagian Siasatan Khas .. dan juga pada keseluruhan PDRM sekali hah senang kata. Simpan rasa tak puas hati tu , jika tuan2 perlu menegur.. tegur lah dengan sopan...

ZAHID BERI AMARAN KEPADA WAYTHA MOORTHY..JANGAN MASUK CAMPUR HAL POLIS????:

Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi hari ini mengingatkan Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, P. Waytha Moorthy supaya jangan masuk campur hal Polis.
“Jangan masuk campur urusan Polis. Polis perlu diberi ruang menjalankan kerja mereka,” kata Zahid kepada pemberita.

Beliau turut menasihat Timbalan Menteri tersebut supaya tidak membuat sebarang kenyataan yang bertentangan dengan polisi kerajaan.

“He (Waytha Moorthy) should not continue to regard himself as the leader of a non-governmental organisation. He should not be thinking like the leader of Hindraf (Hindu Rights Action Force).

Ahmad Zahid berkata demikian ketika diminta memberi komen mengenai kenyataan Waytha Moorthy yang mempersoal dan mempertikai penerangan Polis mengenai kejadian lima orang penjayah kongsi gelap di tembak mati di Pulau Pinang Isnin lalu.

Waytha Moorthy dilaporkan berkata Polis menembak dengan tujuan membunuh kelima-lima penjenayah tersebut dan medesak Peguam Negara Tan Sri Abdul Gani Patail mengadakan inkues bagi menentukan sebab kematian.

Isnin lalu, Polis menembak mati lima orang penjenayah yang dipercayai terbabit dalam beberapa pembunuhan di Pulau Pinang, Kedah dan Negeri Sembilan.

KALAU BUKAN DAP..MESTI ULARMAK PAS NIH !!!!

Ini lah dinama kan barua perosak Mempertahankan demi Keamanan.. mereka memperlekehkan demi kepentingan POLITIK mereka..memang barua namanya .hahahha

KITA JANGAN BUAT2 LUPA !!!!

Adakah Kau Lupa, satu persoalan yang perlu dijawab setiap muslim dam muslimah.. Mudah-mudahan keputusannya kelak memihak kepada kita, InsyaAllah... Teruskan Perjuangan Kami Bantah penggunaan kalimah ALLAH digunakan oleh BUKAN Islam!

http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DhxUM7uKhNIQ&h=2AQHMAReC

SYABAS KPN !!!!!

Namun saya bangga, Ketua Polis Negara bukanlah seorang yang pengecut dalam tindakannya menjaga keamanan dan keselamatan negara. Tan Sri Khalid Abu Bakar tegas memerangi penjenayah dan tidak akan membenarkan mereka berbuat sesuka hati di Malaysia..., sebuah parti politik yang kononnya menjaja diri sebagai “bersih” dan “telus” di depan rakyat, tapi padahal penuh dengan segala “keharam jadahan” tahap melampau sehingga merosakkan keamanan dan keselamatan negara...

Mengapa Jenayah Begitu Sinonim Dengan DAP?????

Sejak kejadian tembak menembak yang menyaksikan “taiko-taiko” geng 04 tumpas di Pulau Pinang baru-baru ini, pihak PDRM mempergiatkan operasi membanteras aktiviti-aktiviti jenayah di seluruh negara.
Sejak Sabtu lalu, dilaporkan beratus-ratus suspek telah ditahan pihak berkuasa di dalam operasi-operasi yang telah dijalankan secara bersepadu di setiap negeri, termasuk yang terlibat dengan jenayah dan pelbagai kesalahan lain.

Nampaknya pihak PDRM benar-benar serius. Ops Cantas dilaksanakan demi mengurangkan kadar jenayah sejak fenomena tembak menembak berlaku di negara kita hampir setiap hari.

Sekonyong-konyong itu, puak pembangkang cuba “menangguk di air yang keruh”. Kononnya Malaysia tidak lagi selamat. Johor dicop Guan Eng sebagai negeri penjenayah. Macamlah Pulau Pinang itu “suci sesuci”nya…Lima orang penjenayah ditembak mati, dan DAP menawarkan diri menjadi pembela mendiang-mendiang penjenayah itu. Rayer kata, mereka bukan penjenayah atau “gangster”, padahal di kereta mayat pun tertera angka “04”! Apa tandanya?

Pada hemat saya, Ops Cantas yang dilaksanakan pihak PDRM akan dikritik puak pembangkang tidak lama lagi. Maklumlah, mungkin mereka risau “konco-konco” yang menaja mereka sudah tidak bebas lagi berkeliaran mencari mangsa dan berbuat sesuka hati…

Bila kegiatan kongsi gelap diganggu, sudah tentu kurang “masyuk” dan “taiko-taiko” mereka susah dari makan. Perkara itu akan menyebabkan dana tajaan yang masuk ke poket pihak tertentu berkurangan, bukan?

Sebenarnya, saya belum pernah jumpa lagi ahli politik di negara lain yang membela penjenayah secara terbuka seperti DAP. Mereka betul-betul “hebat” kerana mampu menunjukkan “warna sebenar” mereka dikhalayak umum.

Namun saya bangga, Ketua Polis Negara bukanlah seorang yang pengecut dalam tindakannya menjaga keamanan dan keselamatan negara. Tan Sri Khalid Abu Bakar tegas memerangi penjenayah dan tidak akan membenarkan mereka berbuat sesuka hati di Malaysia.

Dulu, Wee Choo Keong pernah mengaitkan pemimpin DAP mempunyai kaitan yang sangat rapat dengan “gangsterisme” dan kegiatan kongsi gelap. Malah kes kematian Teoh Beng Hock hampir menemukan pihak berkuasa dengan kegiatan haram di dalam parti “chauvinis ultra kiasu” itu....Namun mungkin dia diugut dan keselamatannya terancam, mulutnya bagaikan terkunci rapat. Entah bila dia akan berani membuka mulutnya semula. Tapi beranikah dia?

Justeru itu, saya menyarankan agar pihak PDRM menjalankan siasatan secara terperinci terhadap DAP dan hubung kait parti itu dengan kegiatan kongsi gelap di negara kita. Bukanlah sengaja mahu menganiaya, tapi banyak sangat desas-desus mengaitkan parti itu dengan kegiatan kongsi gelap!

Bukan apa, saya tidak mahu sebuah parti politik yang kononnya menjaja diri sebagai “bersih” dan “telus” di depan rakyat, tapi padahal penuh dengan segala “keharam jadahan” tahap melampau sehingga merosakkan keamanan dan keselamatan negara.

Sekiranya siasatan pihak PDRM terhadap DAP itu mendapati parti tersebut punya kaitan dengan kegiatan jenayah, maka dengan bukti yang ada, ambil saja tindakan sewajarnya. Usah gentar dengan ugutan politik ganas mereka. Saya yakin, majoriti rakyat teguh bersama PDRM…

Doakan Semoga Kesucian Kalimah Allah Terpelihara???

Saat ini sekitar 300 orang umat Islam sedang berhimpun di ruang legar luar Istana Keadilan Putrajaya bagi menyuarakan sokongan dalam memperahankan kesucian kalimah Allah S.W.T.
Dari yang bertongkat yang sihat, tua dan muda masing-masing bersemangat. Laungan takbir, selawat dan zikir bersilih ganti bagaimana pun semuanya berlangsung dalam keadaan terkawal.

Mahkamah Rayuan tika ini sedang mendengar hujah balas dari peguam bela Islam selepas peguam bela Kristian selesai berhujah. Dijangkakan sekitar jam 12.30 atau 1.00 tengahari keputusan rasmi akan diperolehi.

Mudah-mudahan keputusannya kelak memihak kepada kita, InsyaAllah.

MANA PERGI SEMUA ULAMA PAS YANG BERJUANG KAN ISLAM DI MANA PAS DALAM ISU KALIMAH ALLAH ..????


Hari ini merupakan prosiding kes rayuan oleh Kementerian Dalam Negeri (KDN) terhadap penggunaan kalimah Allah oleh majalah The Herald Roman Katholic di Mahhkamah Rayuan Putrajaya. Prosiding bermula jam 8.30 pagi tadi.
Beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) mengadakan perhimpunan aman sebagai membantah permohonan penggunaan kalimah Allah oleh pihak gereja di Mahmakah rayuan.Seramai 20 orang wakil gereja dan 120 orang Islam hadir namun hanya 60 sahaja dibenarkan masuk ke dalam mahkamah.
Buat masa sekarang keadaan di luar mahkamah masih tenang. Nasharudin Mat Isa dilihat di perkarangan mahkamah seketika tadi.

Dalam isu kalimah Allah hanya NGO yang pro kerajaan sahaja dilihat bersungguh-sungguh mempertahankan kalimah Allah. Antaranya ialah Arus Baru dan PERKASA. Di mana PAS atau mana-mana NGO Islam yang pro PAS dalam hal ini. Mereka cukup agresif dengan apa yang berlaku di luar negara tetapi nasib “maruah Islam” di dalam negara sendiri tidak diperjuangkan

30 CINA DAN 2 MELAYU MATI DALAM TRAGEDI BAS MILIK CINA TERHUMBAN KE DALAM GAUNG SEMASA TURUN DARI PUSAT PERCUTIAN CINA????

Apakah satu lagi suruhanjaya akan dituntut oleh DAP untuk membela 30 orang Cina yang mati akibat bas yang dinaiki terhumban ke dalam gaung di Genting Highland menghala ke Kuala Lumpur?
Bagaimana pula dengan nasib dua orang mangsa yang merupakan bangsa Melayu? Apakah nasib mereka juga akan terbela atau mereka akan diselitkan di dalam tuntutan 30 orang Cina yang akan dibela habis-habisan oleh DAP?...Atau adakah DAP akan menuntut agar syarikat bas yang dimiliki oleh Cina itu, dimansuhkan dan digantikan dengan syarikat pengangkutan kerajaan atau GLC? Atau barangkali juga DAP akan mendesak agar kerajaan menutup terus Genting Highland yang dipajakkan kepada syarikat Lim Goh Tong memandangkan sudah beberapa tragedi melibatkan bas dan kenderaan persendirian terjun gaung?

Atau DAP akan bekerjasama rapat dengan PKR dan dibantu pula oleh PAS untuk menyalahkan kerajaan kerana membenarkan syarikat Cina menguasai Genting Highland?

Anda fikir bagaimana?Sehingga artikel ini ditulis, hanya 32 mayat ditemui di lokasi bas ekspres terjatuh ke dalam gaung di KM3.5 Jalan Genting Highlands menghala ke ibu negara 2.45 petang tadi.

Suruhanjaya? Tribunal? Siasatan Diraja?

Atau apa, demi mengambil hati chinabeng yang sebulat hati telah memilih DAP dan Pakatan Rakyat sebagai wakil mereka di Parlimen dan DUN?

Yang sahnya, majoriti anggota penyelamat yang terlibat dalam operasi menyelamatkan mangsa bas terjunam ke dalam gaung itu adalah MELAYU-BUMIPUTERA!!

JUMLAH KEMATIAN NAHAS BAS JATUH GAUNG DI GENTING HIGHLANDS MUNGKIN AKAN MENGEJUTKAN???

Mangsa terkorban dalam nahas bas jatuh gaung di Genting Highlands. Doktor dilaporkan sedang mengesahkan status mangsa di dalam bas belum dibawa naik lagi.
"Saya mendapat berita lebih 30 mangsa masih di dalam bas, status mereka belum diketahui lagi dan doktor sedang mengesahkan samada mereka masih hidup atau telah meninggal dunia," ujar sumber.

Walau bagaimanapun statistik itu belum disahkan oleh pihak berkuasa.

BERNAMA pula melaporkan, menurut pasukan Bomba dan Penyelamat, 33 dikhuatiri maut. Sebelum ini 19 mangsa berjaya dikeluarkan, 3 antara mereka maut.

Jika benar kenyataan itu, maka itu antara kejadian paling ngeri berlaku di pusat peranginan tanah tinggi terkemuka di Malaysia itu. Seperkara lagi, bas terbabit dalam tragedi itu ternyata menbawa lebih penumpang, 49 orang, berbandung bilangan dibenarkan.

SEPTEMBER DATANG LAGI....HIHI........

Bila sebut bulan September ni, teringat pulak kita kepada Si Ketua Penipu tu ye. Sebab dia la sambutan Hari Malaysia tercemar....Jadi, kita jangan lupa mengingatkan diri sendiri mengenai tragedi 16 September yang diwar - warkan oleh Si Ketua Penipu tu sebelum ini....

Khamis, 22 Ogos 2013

Mahkamah Benarkan Rayuan Untuk Halang Penggunaan Nama Allah Dalam Kitab Bible Bahasa Melayu??

Syukur Alhamdulillah ke Hadrat Illahi kerana penantian yang mendebarkan berakhir jua apabila Mahkamah Rayuan Putrajaya membuat keputusan menolak permohonan Gereja Kristian untuk membatalkan rayuan Kerajaan & Majlis Agama Islam dalam isu penggunaan kalimah Allah S.W.T.

Keputusan ini boleh ditakrifkan sebagai satu kemenangan bermakna dan melegakan, pun begitu bukan pula bermaksud segalanya sudah selesai kerana pada 10 September 2013 nanti satu perbicaraan rayuan kes induk akan berlangsung.

Masih ada liku-liku dan onak durinya yang perlu ditempuhi sementara mencapai kejayaan muktamad yang diharapkan kelak akan menguburkan terus cubaan dakyah oleh gereja Kristian yang cuba mencemar kesucian kalimah Allah S.W.T dengan konsep ketuhanan triniti.

Kepada semua muslimin dan muslimat yang istiqamah memberi sokongan moral, teruskan doa anda sambil itu jangan lupa mantapkan lagi penerangan isu ini demi memastikan kesucian kalimah Allah S.W.T terpelihara dan kepentingan akidah Islam terjaga.

Sesungguhnya Allah S.W.T tetap Tuhan Yang Maha Esa yakni satu-satunya Tuhan Yang disembah, tidak beranak dan tidak diperanakkan. Laknatlah ke atas siapa jua yang mahu menyekutukan keEsaan Allah S.W.T.

Kalimah Allah : Permohonan Gereja Ditolak???

Mahkamah Rayuan sebentar tadi membuat keputusan menolak permohonan Gereja Roman Katolik untuk membatalkan rayuan kerajaan dan majlis agama Islam berhubung kebenaran menggunakan kalimah Allah dalam majalah mingguan Herald.
Keputusan itu dibuat oleh panel tiga hakim diketuai Datuk Seri Abu Samah Nordin yang bersidang bersama Hakim Datuk Abdul Aziz Abdul Rahim dan Hakim Datuk Rohana Yusuf.

Kalimah Allah : Permohonan Gereja Ditolak???

Mahkamah Rayuan sebentar tadi membuat keputusan menolak permohonan Gereja Roman Katolik untuk membatalkan rayuan kerajaan dan majlis agama Islam berhubung kebenaran menggunakan kalimah Allah dalam majalah mingguan Herald.
Keputusan itu dibuat oleh panel tiga hakim diketuai Datuk Seri Abu Samah Nordin yang bersidang bersama Hakim Datuk Abdul Aziz Abdul Rahim dan Hakim Datuk Rohana Yusuf.

KITA BERJAYA !!!!!!!

TERKINI KEPUTUSAN KES RAYUAN PENGUNAAN KALIMAH ALLAH ~MAHKAMAH RAYUAN AKHIRNYA MEMBENARKAN RAYUAN DARI PIHAK KERAJAAN .... ALLAH-HU-AKBAR ال

Himpunan Pertahan Kalimah Allah, Pemimpin Pas Masih “Mabuk Lemang”???

Di anggarkan hampir 300 orang yang terdiri daripada beberapa kumpulan NGO seperti Pembela dan Persatuan Pribumi Perkasa (Perkasa) yang berhimpun sejak awal pagi tadi di hadapan Istana Kehakiman bagi mendengar keputusan rayuan kerajaan berhubung pengunaan kalimah Allah di dalam kitab Bible.....Namun apa yang menyedihkan apabila, tidak ada seorang wakil kepimpinan tertinggi Pas yang hadir bagi menyatakan sokongan terhadap isu kontroversi itu walaupun parti itu menyatakan berjuang atas nama Islam.

Mungkin ada di kalangan mereka yang akan mengatakan, kehadiran mantan Timbalan Presiden Pas, Nasharuddin Mat Isa adalah merupakan tanda parti itu menyokong perjuangan mempertahankan kalimah Allah. Namun apakah mereka lupa, Nasharuddin yang sinonim dengan panggilan Ustaz Nasha bukan lagi merupakan pemimpin tertinggi parti itu.

Bukankah beliau telah dipecat sebagai ahli Majlis Syura Pas? Malah parti itu juga tidak mencalonkan beliau untuk bertanding bagi mewakili Pas dalam pilihan raya umum yang lalu kerana dilihat ‘mesra’ dengan Umno. Oleh itu kehadiran Ustaz Nasha tidak boleh diambil kira sebagai wakil kepada pemimpin tertinggi Pas.

Malah ketika ditanya kepada mereka yang hadir, di manakah Nik Aziz, Hadi Awang, Mat Sabu, atau setidak-tidaknya Ketua Pemuda Pas, Nasruddin Hassan? Mereka hanya memberikan senyum sinis sambil menggelengkan kepala.

Paling menarik ada seorang pemuda yang mendakwa sebagai bekas ahli parti itu mengatakan mungkin semua pemimpin Pas pusat masih lagi ‘mabuk lemang’. Maklum sahajalah, raya kan sebulan, jawabnya dengan nada yang berbaur sindiran.

Yang menghairankan, sekiranya himpunan jalanan seperti Bersih, Black505 dan sebagainya diadakan, merekalah (pemimpin Pas) antara yang paling awal menyatakan sokongan. Walaupun pengerusi penganjur program tersebut adalah merupakan orang yang sama menganjur dan menyokong ‘Seksualiti Merdeka’ yang amat jelas bertentangan dengan Islam.

Kepada yang tidak mengetahui, Seksualiti Merdeka adalah merupakan gerakan menuntut ‘hak kebebasan’ untuk golongan Lesbian, Gay, Biseksual dan Transeksual [LGBT] bagi mengamalkan gaya hidup pilihan mereka secara sah dan terbuka.

Persoalannya ialah, di manakah perjuangan Islam yang kononnya berlandaskan Al-Quran dan As-Sunah yang diperjuangkan oleh Pas? Apakah perjuangan mempertahankan kalimah Allah ini tidak termasuk dalam cabang perjuangan Islam?

Sedangkan isu yang diperjuangkan ini adalah merupakan isu akidah umat Islam. Ini kerana kalimah Allah adalah merupakan lafaz al-jalalah iaitu gelaran tertinggi dan paling mulia yang digunakan oleh umat Islam untuk merujuk kepada Tuhan Yang Maha Esa dan kalimah itu termaktub lebih 20,000 kali di dalam al-Quran dan disebut sebanyak 425 kali oleh umat Islam dalam solat lima waktu setiap hari.

Oleh yang demikian sebarang tindakan membiarkan mereka yang bukan Islam menggunakan kalimah Allah bukanlah merupakan satu pendekatan toleransi tetapi satu tindakan menggadaikan hak dan kedaulatan. Ia adalah merupakan kalimah yang menjadi bahagian penting dari sudut pandangan Islam dan jika kalimah ini dikaburkan, maka sudah tentu akan memberi kesan kepada pemikiran dan akidah umat Islam.

Apa yang jelas, di sebalik kemelut ini, Pas hanyalah merupakan sebuah parti politik sama seperti PKR dan DAP dan bukannya parti yang memperjuangkan Islam seperti yang di dakwa.

Kalimah Allah: Debaran Menanti Keputusan Mahkamah Rayuan???

Sekitar jam 1 tengahari tadi di Mahkamah Rayuan Putrajaya berhenti rehat seketika setelah selesai mendengar hujah kedua-dua pihak berhubung rayuan penggunaan kalimah Allah dalam kitab Bible oleh gereja Kristian.

Mengikut maklumat yang diterima, keputusan rasmi bakal diketahui sekitar jam 3.00 petang. Sementara itu, penulis menyeru seluruh umat Islam untuk sama-sama memanjatkan doa mudah-mudahan keputusannya memihak kepada kita.

Sesungguhnya kalimah suci Allah S.W.T hanya milik Tuhan Yang Maha Esa dan bukannya berkonsepkan trinity sebagaimana dianuti oleh orang Kristian.

LEBAI PAS GI KONSERT METALLICA ????

Ada kumpulan lobai PAS buat perhimpunan membantah penganjuran konsert Mentalica semalam tapi hari ini pabila kes penggunaan khalimah Allah oleh kristian..dimahkamah rayuan takde lah pulak muka puak-puak ni..semua nya sorokkan diri sebab takutkan DAP dan nuar brahi marahh..Hakikat sebenarnya ini lah perangai double standard konon nya pejuan islam...

Doakan Semoga Kesucian Kalimah Allah Terpelihara???


Saat ini sekitar 300 orang umat Islam sedang berhimpun di ruang legar luar Istana Keadilan Putrajaya bagi menyuarakan sokongan dalam memperahankan kesucian kalimah Allah S.W.T.
Dari yang bertongkat yang sihat, tua dan muda masing-masing bersemangat. Laungan takbir, selawat dan zikir bersilih ganti bagaimana pun semuanya berlangsung dalam keadaan terkawal.

Mahkamah Rayuan tika ini sedang mendengar hujah balas dari peguam bela Islam selepas peguam bela Kristian selesai berhujah. Dijangkakan sekitar jam 12.30 atau 1.00 tengahari keputusan rasmi akan diperolehi.

Mudah-mudahan keputusannya kelak memihak kepada kita, InsyaAllah.

AYUH TOLAK PERMOHONAN MEREKA !!!!!!

Ayuh pertahankan Kalimah ALLAH,Tolak fahaman POLITIK jangan berdiam diri wahai orang orang PAS,jangan kerana takut kan Kapal oppp karpal sehingga tiada wakil Pas hadirkan diri memberi sokongan pada perbicaraan kes Rayuan itu hari ini sudah...Wahai Tuhan kami! Kepada Engkaulah saja kami berserah diri dan kepada Engkaulah kami tuk bertaubat, serta kepada Engkaulah jua tempat kembali!
Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau jadikan pendirian dan keyakinan kami terpesong kerana penindasan orang-orang kafir dan ampunkanlah dosa kami wahai Tuhan kami; sesungguhnya Engkaulah saja Yang Maha Kuasa, lagi Maha Bijaksana.

ADUN DAP Kantoi Menipu Lagi,Geng 04???

ADUN Seri Delima, RSN Rayer dengan penuh confident menyatakan kepada media bahawa kesemua 5 penjenayah yang ditembak mati polis dalam satu operasi di Nibong Tebal kelmarin, tidak terlibat dengan kegiatan gansterisme dan kongsi gelap.

Memetik kenyataan RSN Rayer ketika memimpin 100 ahli keluarga penjenayah ke balai polis tempoh hari dimana Rayer dipetik sebagai berkata ”The family members has denied that the five were involved in the recent spat of shootingnor did they have underworld link”.

Setelah diterjermahkan membawa maksud RSN Rayer mengatakan keluarga mangsa menafikan penglibatan kesemua penjenayah tersebut dengan kegiatan kongsi gelap.

Tapi apa kata RSN Rayer sekarang bila van membawa mayat kelima-lima jenayah itu dihiasi dengan gambar mereka dan lambang kumpulan kongsi gelap yang mereka sertai, 04?Van mayat ini bukan polis yang sediakan hiasan di luar tu tapi oleh ahli keluarga mangsa sendiri, atau anggota kumpulan dia juga. Jadi polis memang betul sepanjang masa bahawa 5 penjenayah itu memang ahli kumpulan kongsi gelap yang mengganas di jalan-jalan raya di Malaysia ini.

Bila cakap pasal kongsi gelap, apa yang baik tentang kegiatan tersebut, memang orang jahatlah, nak pertikaikan apa lagi bila mereka ditembak.

Justeru memang wajarlah polis menyiasat ADUN DAP ini dan kaitannya dengan kumpulan kongsi gelap. Sebagai peguam, bagaimana dia kata orang yang ada rekod jenayah seperti semua yang ditembak mati itu sebagai orang baik? Kesemua mereka tak bekerja pun tapi duduk kondominium mewah, sesiapa pun akan syak.

Dalam masa yang sama kita perlu ingat, polis telah menahan beratus-ratus orang setakat ini dalam Ops Cantas Khas yang dilancarkan untuk menangani penjenayah ganas yang dibebaskan pembangkang (secara tidak langsung) dengan mendesak kerajaan menghapuskan Ordinan Darurat (EO).

Kenapa beratus-ratus orang itu ditangkap dan 5 orang ini ditembak mati? Mudah saja. Sebab yang beratus-ratus orang itu tidak menembak polis semasa hendak ditangkap, berbanding 5 penjenayah tersebut, itupun susah nak fikir ke?

Kalau Empayar Langkasuka Nusantara Diberkas, Mengapa Tidak Wan Ji??????


Sebelum ini, institusi DiRaja sering menjadi mangsa serangan puak-puak DAP. Bermula dari Pengerusinya, Karpal Singh, hinggalah pasukan propaganda terlatih parti itu, Red Bean Army, selalu mencetus kontroversi dan seolah-olah sengaja “cari gaduh” dengan sistem beraja di Malaysia.

Sudah banyak laporan polis dibuat terhadap puak DAP yang menghina dan membuat provokasi melampau terhadap DYMM Sultan, Raja-Raja Melayu dan Yang DiPertuan Agong. Tindakan biadap dan kurang ajar itu sering mencabar kesabaran umat Islam dan bangsa Melayu di negara kita.

Ada di antara mereka yang disabitkan kesalahan dan dihukum, tapi ada juga yang terlepas. Kebanyakkannya terlepaslah. Maklumlah, peguam-peguam DAP memang terkenal dengan helah teknikal yang mewajarkan tuntutan keadilan gagal dilaksanakan pada mereka…

Namun apa yang mengejutkan saya ialah tentang seorang blogger PAS yang dikenali sebagai “ustaz” Wan Ji Al-Bakistani, yang bukan saja menghina institusi DiRaja di Malaysia, malah kenyataannya yang disiarkan di laman Youtube itu jelas menunjukkan dia memerangi sistem beraja di negara kita.

Wan Ji mungkin tidak mengangkat senjata atau menyerang secara terbuka seperti komunis dan kumpulan Panji Hitam dari Empayar Langkasuka Nusantara. Tapi perang Wan Ji terhadap institusi DiRaja kita merupakan perang saraf yang mampu menjejaskan kedaulatan institusi itu.

Ia ibarat “api dalam sekam”, kalau dibiarkan, habis terbakar semuanya. Elok kalau api itu dipadam segera ke dalam penjara atau dinyahkan saja dari bumi berdaulat ini. Dasar penderhaka tidak wajar dibiar bermaharajalela!

Kalau ditonton rakaman klip video yang dimuatkan itu, Wan Ji merancang untuk merepublikkan Malaysia pada tahun 2030. Tak kiralah apa alasannya untuk menafikan kenyataannya itu, tapi yang jelas, rakaman tersebut membuktikan dia bermotif untuk menghapuskan institusi Diraja di Malaysia.

“Fiqh Tawaqqu”? Cuma contoh perancangan? Alasan tersebut langsung tidak masuk akal dan tidak relevan sama sekali untuk diterima. Apa yang tersiar, jelas dia memerangi DYMM Sultan dan Raja-Raja Melayu di Malaysia.

Tak payahlah Wan Ji berdolak-dalik, “sekilas ikan di air, sudah kenal jantan betinanya”…Saya tidak hairan jika DAP mahu hapuskan sistem monarki di negara kita. DAP memang begitu. Mereka memang tidak suka pada institusi DiRaja memandangkan institusi itulah yang menjamin kedudukan Islam, Melayu dan Tanah Melayu di bumi bertuah ini.

Sebagai sebuah parti yang bertunjangkan PAP, sudah tentu DAP mempunyai agenda untuk mencontohi parti “kembar” mereka di Singapura. Jika Singapura boleh “direpublikkan” Lee Kuan Yew, mengapa pula “Dinasti Lim” tidak boleh berbuat demikian?

Yang peliknya, kini puak PAS pula turut bersekongkol dengan ideologi yang sama! Sejak bila PAS berani berkurang ajar dengan Sultan dan Raja-Raja Melayu? Sejak berkawan dengan DAP?

Mungkin PAS jadi begitu sejak berkawan dengan DAP. Sejak berkawan dengan “adik kesayangan” PAP itu, Nizar Jamaluddin berani berseteru dengan DYMM Sultan Perak dengan “sembah derhaka”nya.

Merujuk pada ideologi dan “game” Wan Ji itu, saya tertanya-tanya apakah DAP sudah berjaya “mentarbiyah” PAS supaya akur serta taat pada ideologi perjuangan mereka? Sampai tergamak melancarkan “perang” menghapuskan institusi DiRaja?

Kalau di zaman Hang Tuah, saya yakin umur Wan Ji akan “ditamatkan” di hujung mata keris. Kalau habis “ihsan” sekalipun, sudah tentu Wan Ji tidak akan dibenarkan memijak bumi bertuah ini atau dia akan muntah darah ditulah kedaulatan Sultan…

Dimanakah Wan Ji letakkan kedudukan Rukunegara yang ke-2, “Kesetiaan kepada Raja dan Negara”? Jika seorang muslim tidak menunaikan rukun Islam, maka dia boleh dikatakan tidak sempurna Islamnya.

Bagaimana pula dengan seorang warganegara Malaysia yang tidak akur pada rukun negara? Wajarkah dia dianggap berstatus warganegara? Atau Wan Ji lebih layak digelar “penderhaka”?

Pada saya, pihak berkuasa tidak boleh memandang remeh tentang isu ini. Sesiapa saja yang bertindak membuat provokasi melampau perlu diambil tindakan sewajarnya. Apatah lagi individu yang memerangi institusi DiRaja seperti Wan Ji.

Kalau tidak ada akta yang boleh disabitkan kesalahan, ia boleh digubal secepat mungkin. Di zaman pembangkang serba kurang ajar begini, puak-puak biadap itu bukannya boleh diberi muka! Lebih baik dikekang sebelum ada yang mati kena tikam keris, kan?


Provokasi Pembangkang : Tuntut Benteras Jenayah Dan Mempertahankan Membela Penjenayah????

Setiap kali berlaku kematian para penjenayah di negara kita maka pakatan pembangkang akan tampil berlagak wira yang kononnya mempertahankan keadilan para penjenayah. Dalam pada masa yang sama, mereka jugalah yang kerap menuntut dan menyalahkan pihak polis dalam membenteras jenayah yang kini mula bertambah ganas dan sadis...Pakatan Pembangkang yang dianggotai oleh DAP, PKR dan PAS dilihat sebagai sengaja mencetuskan provokasi terhadap kerajaan dalam isu penjenayah ini. Sikap talam dua muka mereka telah menyebabkan rakyat dan kerajaan muak dengan lakonan yang penuh kontradik dalam membela dan menggalakkan jenayah.

Lakonan mereka yang sering menyalahkan polis dalam isu jenayah ganas yang semakin berleluasa menunjukkan seolah-olah mereka cukup prihatin dengan keselamatan rakyat Malaysia. Namun pembohongan ini terbongkar dengan sendiri apabila mereka dengan cukup lantang membela kononnya keadilan penjenayah yang telah menyebabkan banyak kerosakan harta benda dan membunuh ramai nyawa yang tidak berdosa.

Fenomena mangsa jenayah Kugan atau penipuan Teoh Beng Hock ataupun mangsa jenayah tembak yang cukup ganas ini langsung tidak disentuh oleh pakatan pembangkang. Mereka kelirukan rakyat dengan fakta-fakta ciptaan mereka sendiri dalam mencetus kebencian rakyat kepada kerajaan.

Pihak polis telah menjalankan tugas mereka dalam menangani isu beberapa tembakan yang telah mengakibatkan kematian dan ketakutan terhadap rakyat. Sepatutnya apabila penjenayah yang terlibat dapat dibenteras maka ianya mengundang kelegaan terhadap rakyat. Namun keluarga kepada suspek penjenayah ini telah melemparkan tuduhan pula terhadap pihak polis. Kita sedang menanti adakah pihak pembangkang akan berarak dan berdemo untuk membela kematian kelima-lima suspek penjenayah penembak upahan ini.

Sekumpulan penjenayah berusia antara 20 hingga 30-an yang dipercayai anggota kongsi gelap maut selepas berbalas tembakan dengan polis yang menyerbu sebuah pangsapuri. Polis kemudian menemui tiga pucuk pistol bersama suspek yang dipercayai terbabit dalam 10 kes bunuh di Pulau Pinang, Kedah dan Negeri Sembilan. Polis telah mengikut SOP ditetapkan sebelum mengambil sebarang keputusan dalam operasi membenteras penjenayah penembak upahan. Oleh itu pihak Polis telah menafikan dakwaan yang telah dilemparkan oleh keluarga kepada lima lelaki yang ditembak mati pihak berkuasa di Sungai Nibong. Keluarga suspek penjenayah menuduh anggota polis tidak mengikut prosedur operasi standard (SOP) sepanjang operasi itu.

Dakwaan bahawa polis melepaskan lebih 30 tembakan ke arah suspek tanpa memperkenalkan diri, itu adalah tidak benar. Polis telah memperkenalkan diri sebelum masuk ke rumah itu tetapi tidak dijawab dan sebaik masuk, mereka terus melepaskan tembakan ke arah polis....Sementara itu Polis menjalankan Op Cantas Khas untuk membendung aktiviti jenayah yang mengancam keselamatan Negara di sekitar Lembah Kelang. Ini bagi membendung kegiatan jenayah khususnya yang berkaitan aktiviti kongsi gelap serta jenayah yang menggunakan elemen senjata api dan senjata tajam, dipergiatkan di sekitar Lembah Kelang oleh Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) dengan kerjasama semua ibu pejabat polis daerah berkaitan.

Pihak pembangkang cuba mengalihkan perhatian kerajaan Barisan Nasional dalam mentadbir negara dengan baik. Segala usaha dan rancangan yang baik dan dapat memberi manfaat yang banyak kepada rakyat akan disanggah dan di rosakkan dengan segala alasan negatif mereka. Oleh itu kerajaan Barisan Nasional pimpinan Datuk Seri Najib harus bijak menilai segala bangkangan yang merosakkan dari pihak pakatan haram. Fokus terhadap pentadbiran yang terbaik maka akan dapat menlenyapkan segala fitnah pembangkang dan gunting dalam lipatan sendiri.

Khawarij Bernama Wan Ji Cuba Selamatkan Tengkuk dan Nama Baik PAS???

Semalam, pendedahan telah dibuat oleh beberapa buah blog dan portal berhubung perancangan selama 30 tahun salah seorang pentaksub Nik Aziz dan juga Lim Guan Eng bernama Wan Ji yang juga seorang blogger yang dikenali sebagai Al-Bakistani...Walaupun PAS sudah lama terutama menerusi kempen dan ceramah, mempersalahkan sistem monarki atau beraja dan menuntut sistem kekhalifahan yang mereka sendiri gagal bezakan antara kedua-dua sistem tersebut, namun PAS tidak pernah mempunyai keberanian untuk bercakap terus-terang. Setiap kali terdedah, setiap kali itulah juga mereka akan berbelit sana sini untuk membela diri.

Begitu jugalah halnya dengan Wan Ji.

Kalau dalam klip video tersebut, bukan main bersemangat dan ‘pandai’ lagi dia menunjukkan perancangan selama 30 tahun untuk menghapuskan sistem kesultanan Melayu di Malaysia dan menjadikan Malaysia sebagai sebuah Republik, sesuai dengan kehendak DAP, semalam Wan Ji menafikan yang dia merancang begitu. Sebaliknya dia memberitahu, apa yang dikatakannya di dalam klip video tersebut hanyalah kiasan dan perancangan menerusi FIQH TAWAQQU’.

Fiqh tawaqqu’ ini merupakan istilah moden yang diberikan oleh para ulama dan pemikir namun intipati ilmu dan kefahaman di dalamnya sudah diterokai dan dicerna sejak sekian lama. Fiqh tawaqqu’ merupakan suatu ilmu di dalam merancang suatu jangkaan bagi masa hadapan, dalam meraikan penjagaan maqasid syariah atas tunjang utama iaitu dharuriyat khamsah iaitu agama, nyawa, akal, keturunan dan harta.

Atau lebih tepat lagi, Fiqh Tawaqqu’ merupakan suatu ilmu khusus merancang bagi para alim dan pemikir dengan beberapa kaedah tertentu.

Dr Wahbah Az-Zuhaily menyatakan, Fiqh Tawaqqu’ merupakan penelitian di dalam mengeluarkan hukum daripada usul syariat bagi menjaga maslahat, menolak mudharat, dan menetapkan kaedah yang tepat dan dipraktikkan bagi kaedah sad zarai’ . Dan keistimewaan di dalam fiqh tawaqqu’ merangkumi ilmu fiqh iftiradi .

* Fiqh iftiradi ialah meletakkan suatu hukum bagi perancangan masa hadapan dengan jangkaan semata-mata tanpa ada panduan ke atas hukum yang sama yang berlaku semasa. Imam Abu Hanifah menyifatkan bahawa fiqh iftiradi sebagai persediaan awal dalam menghadapi sebarang kemungkinan yang tidak dijangka.

Dr Muhamad Kamal Imam, pengajar di Universiti Al-Azhar, Iskandariah menyifatkan fiqh tawaqqu’ merupakan ilmu perancangan di dalam menggambarkan sesuatu situasi yang bakal berlaku di masa hadapan, dan menggunakan kaedah feqah bersesuaian usul dan maqasid syariah sebagai suatu persediaan menghadapi sebarang kemungkinan.

Dalam klip video yang telah tersebar itu, Wan Jin bagaimanapun tidak kelihatan seperti membincangkan Fiqh Tawaqqu’ sepertimana yang didakwanya. Bahkan Fiqh Tawaqqu’ hanya digunakan sebagai alasan untuk dia menutup perkara sebenar.

Sebaliknya di dalam klip-klip video tersebut, pertuturannya dalam menyatakan Sultan-Sultan Melayu berstatus mudarat sama banyak dengan babi. Rancangannya digelarkan sebagai INFLASI SULTAN. Bahkan dia begitu bangga menceritakan rancangannya untuk menyelaraskan gelaran SULTAN sebagai SETAN.

Berselindung dengan istilah-istilah agama telah dijadikan sebagai perisai paling ampuh oleh golongan Khawarij seperti Wan Ji. Biarpun dia kelihatan seperti seorang yang berilmu, hakikatnya mudarat daripada ilmu yang ada padanya, jauh lebih besar berbanding memberi manfaat.

Justeru, tindakan tegas seharusnya diambil untuk individu yang bercakap pandai seperti Wan Ji. Setidak-tidaknya sebagai pengajaran kepada rakyat Malaysia yang lain agar sentiasa menggunakan ilmu yang ada pada mereka ke jalan kebaikan, bukannya menghuru-harakan negara.??

KETUA POLIS NEGARA PULAK BELASAH NGO DAN PARTI PEMBANGKANG DALAM KES TEMBAK LIMA PENJENAYAH GANG 04????

Sememangnya, ada wajarnya Ketua Polis Negara naik angin dengan kerenah yang ditunjukkan oleh beberapa NGO yang didalangi oleh Pakatan Rakyat serta Pakatan Rakyat sendiri, terutama sekali DAP dan PKR.
Semua yang dibuat oleh polis, dipandang salah oleh puak-puak ini. Bahkan setiap kali polis bertindak, setiap kali itulah juga, rakyat Malaysia akan dihidangkan dengan pelbagai gelaran kepada pihak polis termasuklah, HAPPY TRIGGER dan PEMBUNUH BERLESEN.

Kata KPN, masa tragedi berdarah di Lahad Datu yang mengorbankan sepuluh orang PAHLAWAN NEGARA yang berjuang mempertahankan keamanan dan perbatasan negara ini, PDRM dan Kerajaan dituduh melakukan drama.

Tian Chua, Naib Presiden PKR menjadi pemimpin Pakatan Rakyat yang begitu lantang menyatakan bahawa semua yang berlaku di Sabah dari bulan Februari sehingga Mac 2013 hanyalah drama murahan kerajaan untuk memastikan kemenangan UMNO dan Barisan Nasional. Namun, biarpun terdapat segala macam bukti, Tian Chua akhirnya menafikan perbuatannya sendiri dan menyalahkan UMNO serta Barisan Nasional, kononnya dia telah difitnah.

Para pecacai Pakatan Rakyat menggunakan media Internet untuk memasyhurkan lagi TEORI DRAMA dan KONSPIRASI kononnya digunakan oleh UMNO dan Barisan Nasional dengan kerjasama lanun-lanun Sulu dan PDRM sebagai pemain utamanya untuk memastikan PKR dan Pakatan Rakyat gagal menguasai Sabah.

Anehnya, apabila berlaku kejadian tembak-menembak dalam tragedi berkenaan, Pakatan Rakyat segera menuduh polis berdiam diri, tidak berbuat apa-apa dan takut hendak menembak balas. Apabila ada anggota polis yang terbunuh dalam serangan lanun-lanun Sulu, dikatakan pula itu hanyalah LAKONAN semata-mata.

Sekarang, apabila berita tembak-menembak dan pembunuh upahan berleluasa di Malaysia sehingga menakutkan pelabur serta pelancong, Pakatan Rakyat bahkan sebahagian daripada pemimpin dalam Barisan Nasional terutama dari MIC, menyalahkan pihak polis kerana tidak cekap, tidak tahu menjalankan tugas dan makan gaji buta.

Tetapi apabila polis menjalankan operasi berhadapan dengan penjenayah dan membalas tembakan para penjenayah berkenaan, polis tetap dipersalahkan. Kononnya polis bertindak secara melulu dan tidak mengikut S.O.P yang telah ditetapkan

Rabu, 21 Ogos 2013

AWAS!!! PERINGATAN PENTING INI???

INI BUKAN PERTUDUHAN LIAR INI HANYALAH SIRI SOALAN SEKADAR PERINGATAN KEPADA YG MASIH BERAGAMA ISLAM!!!...
Kenapa Anuar dikatakan Munculan Dajjal??? Antara kebetulan ATAU memang betul???

Dajjal akan dibunuh oleh nabi isa a.s dan si anuar SANGAT takut kepada ISA, kebetulan???? Logo PKR adalah MATA DAJJAL, kebetulan??? Kaf, Pa, Ra adalah singkatan P.K.R. kulit luarnya dalamannya yang perjuangkan K.P.R., Kebetulan??? Perjuangan nya suruh org menyembahnya bagai Tuhan kerana dia adalah MAKSUM, Kebetulan???? Syurga (Muta'ah) dijanjikan adalah Neraka (Zina), kebetulan??? Seks Sejenis dan bebas yang Haram dikatakan halal dan toyyibah, Kebetulan???? Pandangan keputusan PRU 13 adalah dari satu pandangan sahaja, Kebetulan???? Memperjuangkan SYIAH yg memfitnah Nabi Saw dan para sahabat, Kebetulan???? Bebaju Hitam berkabung adalah uniform SYIAH sewaktu meratap kematian khomeni. Kebetulan??? Mempromosikan selogan "INI KALI LAH" dalam bahasa ARAB = "INNI QALILLAH" = "Kami Katakanlah Adalah Allah!!!". Bersekongkol dgn makhluk mata sepet hidung penyet (yakjuj dan makjjud), kebetulan???

Perbetulkan akeedah kamu wahai umat islam??? JAGALAH AGAMA KAMU!!! Selamatkan diri kamu, agama kamu dan negara kamu??? Sebarkanlah PERINGATAN ini KEPADA SERAMAI MUNGKIN...selamatkan SEMUA!!!!

ZAHID DAH BERSUARA DAN BAGI AMARAN KEPADA NGO DAN PARTI POLITIK, JANGAN KACAU KERJA POLIS BANGSAT DAJJAL DAN CINABENG????


Zahid Hamidi, Menteri Dalam Negeri yang paling dibenci oleh DAP dan PKR, melahirkan iltizam untuk menghapuskan ancaman jenayah yang amat dibimbangi oleh orang awam di Malaysia. Menurutnya, PDRM telah menubuhkan dua skuad utama untuk memerangi jenayah dan kegiatan pengedaran dadah di negara ini.

Kedua-dua skuad berkenaan akan memberi tumpuan khusus kepada kumpulan sasaran tanpa melalui saluran birokrasi biasa kepolisian.

Justeru, Zahid mengingatkan kepada NGO dan parti-parti politik agar tidak mengganggu kerja polis mengamankan negara ini dengan pelbagai kerenah serta ulah yang mereka lakukan. Apatah lagi, tuntutan mereka sebelum ini agar kerajaan menghapuskan undang-undang pencegahan walaupun telah diperingatkan bahawa penghapusan undang-undang yang mereka katakan sudah lapuk itu akan meningkatkan kadar jenayah, menyebabkan suasana tidak aman di dalam negara.

Dua buah parti yang cukup kalut membela penjenayah adalah DAP dan PKR. Kedua-dua parti tersebut mempunyai peguam-peguam yang juga merupakan antara pemimpin-pemimpin utama kedua-dua parti berkenaan untuk membela penjenayah dan menyalahkan pihak polis mahupun kerajaan.

PDRM sebelum ini telah mengumumkan bahawa operasi mengesan dan menahan penjenayah akan dilakukan secara besar-besaran. Operasi yang diberi nama Ops Cantas telah berjaya menahan ramai penjenayah dalam sekatan-sekatan jalanraya yang diadakan di seluruh negara. Kebanyakan daripada mereka berusia antara 17 sehingga 45 tahun.

Para pemimpin DAP yang sebelum ini cukup lantang bersuara setiap kali PDRM membuat operasi, kali ini memilih untuk bersikap pasif. Operasi yang dijalankan oleh pihak polis ke atas kumpulan-kumpulan samseng dan sindiket, memberi kesan yang sangat besar kepada parti yang dipimpin oleh anak beranak Lim itu.

Jom kita tengok, berapa lama DAP dan PKR boleh bertahan menggetap gigi menahan marah dengan tindakan PDRM menghapuskan ancaman penjenayah dan kumpulan-kumpulan gangster terutama sekali gangster-gangster Tamil yang berasakan mereka hidup dalam filem-filem dari India!!!