SRIKANDI SHARIENA

SRIKANDI SHARIENA

Sabtu, 22 Februari 2014

Anwar selar Umno-BN gagal sekat fahaman Kassim Ahmad...COMANGO Dan BAnyak Lagi ANWAR Tak PR Bising...????

Photo: Anwar selar Umno-BN gagal sekat fahaman Kassim Ahmad...COMANGO Dan BAnyak Lagi ANWAR Tak PR Bising...????KAJANG Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim menyelar Umno dan Barisan Nasional (BN) ekoran menganjurkan "Seminar Kassim Ahmad: Suatu Penilaian", yang diadakan di Putrajaya baru-baru ini.

Ujar beliau pemikiran Kassim Ahmad ini adalah salah dan bertentangan dengan Ahli Sunnah Wal Jamaah, sekaligus umat Islam di Malaysia menjauhi aliran pemikiran dan doktrin-doktrin palsu yang seumpama ini.

Anwar juga melahirkan rasa kesalnya dengan sikap yang tidak sensitif ini sedangkan dalam perkara lain kita bersungguh-sungguh mempertahankan Islam seperti dalam kes kalimah Allah.

"Nak dihidupkan semula (Gerakan Anti-hadis). Mana dia ulama dan ustaz-ustaz Umno? Dia ini anti hadis terang-terang yang kita ini pertahankan Islam, akidah kita dikatakan saya, Tok Guru Hadi Awang, Nik Aziz pun tak mahu Islam...yang nak dia tolak hadis.

"Ini perkara serius," katanya ketika berucap dihadapan kira-kira 300 hadirin semasa Majlis Pelancaran bilik gerakan AMK dan jentera pilihan raya kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri N25 di Kajang malam tadi.KAJANG Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim menyelar Umno dan Barisan Nasional (BN) ekoran menganjurkan "Seminar Kassim Ahmad: Suatu Penilaian", yang diadakan di Putrajaya baru-baru ini.

Ujar beliau pemikiran Kassim Ahmad ini adalah salah dan bertentangan dengan Ahli Sunnah Wal Jamaah, sekaligus umat Islam di Malaysia menjauhi aliran pemikiran dan doktrin-doktrin palsu yang seumpama ini.

Anwar juga melahirkan rasa kesalnya dengan sikap yang tidak sensitif ini sedangkan dalam perkara lain kita bersungguh-sungguh mempertahankan Islam seperti dalam kes kalimah Allah.

"Nak dihidupkan semula (Gerakan Anti-hadis). Mana dia ulama dan ustaz-ustaz Umno? Dia ini anti hadis terang-terang yang kita ini pertahankan Islam, akidah kita dikatakan saya, Tok Guru Hadi Awang, Nik Aziz pun tak mahu Islam...yang nak dia tolak hadis.

"Ini perkara serius," katanya ketika berucap dihadapan kira-kira 300 hadirin semasa Majlis Pelancaran bilik gerakan AMK dan jentera pilihan raya kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri N25 di Kajang malam tadi.
 

GEMPARRR..!!! DALAM KEBUN GETAH PUN BOLEH JADI....HASUT RAKYAT PASAL HARGA GETAH???

Photo: GEMPARRR..!!! DALAM KEBUN GETAH PUN BOLEH JADI....HASUT RAKYAT PASAL HARGA GETAH???Cuba tengok print-screen kat atas ni... Saya ambil dari sebuah blog pro-PAS Kedah semalam. Khabarnya Pemuda PAS Kedah pilih lokasi dalam kebun getah untuk berdialog dengan penoreh getah di Baling..! Heh!

Dalam kebun getah pun boleh jadi kerja..?! Hahahaaaa...

Cuba baca pulak apa yang ditulis.. cari peluang baru untuk getah yang sudah diproses? Tak payah habaq laaa... Risda dah buat, tengah buat dan akan buat lebih baik dari apa yang dicadangkan.. takdak modal nak dialog ke?

Lepas tu...

Puak ni suruh kurangkan import dari Thailand dan Vietnam? Kah! Kah! Kah..!!! Kononnya harga getah domestik akan meningkat dan harga lebih tinggi akan dinikmati penoreh getah?
Sapa la punya idea ni? Sapa yang cakap macam tu? Blogger PAS tu ke? Atau Pemuda PAS Kedah? Kalau dua-dua yang cakap macam tu, maka kedua-duanya layak dibakul sampahkan.. rubbish!

Saya tak tahu depa kenal tak perkataan ekonomi. Saya tak tahu depa tau tak pasal pengeluaran getah domestik tu cukup atau tidak dalam negara kita. Depa tau tak sama ada pengeluaran getah domestik cukup tak untuk tampung permintaan dalam negara? 

Apa yang hangpa dok "wayang" dalam kebun getah tu? Balik berselawat lagi baguih. Dok merepek tak tentu hala...hangpa ingat penoreh getah tu bodo sangat ke untuk hangpa tipu dalam kebun getah? Kesian kat penoreh-penoreh tu.. depa ingat ada cadangan baik punya... tapi malang, hanya "sampah" saja dalam kebun getah tu.. hampeh betoi...

Cuba la buat R&D supaya hasil getah dari sebatang pokok tu meningkat. Dari satu "pot" getah, jadi 2-3 "pot" getah... lepas tu simpan getah sekerap tu time harga getah jatuh.. bila dah naik nanti jual laaa.. kalau itu cadangannya, ada jugak la logiknya untuk penoreh tu berhimpun dalam kebun getah...heh!

Dah la weiii.. saya nak pi kebun getah ni... dari dok "melangut" dengaq auta dalam kebun getah, baik saya pi kutip getah sekerap tadi... ada jugak faedahnya...kan?Cuba tengok print-screen kat atas ni... Saya ambil dari sebuah blog pro-PAS Kedah semalam. Khabarnya Pemuda PAS Kedah pilih lokasi dalam kebun getah untuk berdialog dengan penoreh getah di Baling..! Heh!

Dalam kebun getah pun boleh jadi kerja..?! Hahahaaaa...

Cuba baca pulak apa yang ditulis.. cari peluang baru untuk getah yang sudah diproses? Tak payah habaq laaa... Risda dah buat, tengah buat dan akan buat lebih baik dari apa yang dicadangkan.. takdak modal nak dialog ke?

Lepas tu...

Puak ni suruh kurangkan import dari Thailand dan Vietnam? Kah! Kah! Kah..!!! Kononnya harga getah domestik akan meningkat dan harga lebih tinggi akan dinikmati penoreh getah?
Sapa la punya idea ni? Sapa yang cakap macam tu? Blogger PAS tu ke? Atau Pemuda PAS Kedah? Kalau dua-dua yang cakap macam tu, maka kedua-duanya layak dibakul sampahkan.. rubbish!

Saya tak tahu depa kenal tak perkataan ekonomi. Saya tak tahu depa tau tak pasal pengeluaran getah domestik tu cukup atau tidak dalam negara kita. Depa tau tak sama ada pengeluaran getah domestik cukup tak untuk tampung permintaan dalam negara?

Apa yang hangpa dok "wayang" dalam kebun getah tu? Balik berselawat lagi baguih. Dok merepek tak tentu hala...hangpa ingat penoreh getah tu bodo sangat ke untuk hangpa tipu dalam kebun getah? Kesian kat penoreh-penoreh tu.. depa ingat ada cadangan baik punya... tapi malang, hanya "sampah" saja dalam kebun getah tu.. hampeh betoi...

Cuba la buat R&D supaya hasil getah dari sebatang pokok tu meningkat. Dari satu "pot" getah, jadi 2-3 "pot" getah... lepas tu simpan getah sekerap tu time harga getah jatuh.. bila dah naik nanti jual laaa.. kalau itu cadangannya, ada jugak la logiknya untuk penoreh tu berhimpun dalam kebun getah...heh!

Dah la weiii.. saya nak pi kebun getah ni... dari dok "melangut" dengaq auta dalam kebun getah, baik saya pi kutip getah sekerap tadi... ada jugak faedahnya...kan?

ANWAR YANG GILA NAK BERBAHAS, TIBA-TIBA TAKUT NAK BERDEBAT DENGAN ZAID IBRAHIM????

Photo: ANWAR YANG GILA NAK BERBAHAS, TIBA-TIBA TAKUT NAK BERDEBAT DENGAN ZAID IBRAHIM????Kita seringkali mendengar bagaimana Anwar Ibrahim mencabar Najib Abdul Razak untuk berdebat dalam pelbagai perkara. Kita juga sering mendengar bagaimana Anwar Ibrahim mencabar orang itu dan orang ini untuk berdebat atas isu yang dia rasakan mampu dimanipulasikannya dan orang yang dicabarnya pula, bukanlah jenis kaki ceramah sepertinya.

Tetapi kita sudah beberapa kali juga mendengar bagaimana Anwar Ibrahim buat-buat pekak badak, buat-buat tak tahu bahkan menolak untuk berdebat dengan beberapa orang yang lain seperti Yuktes Vijay, Nallakaruppan dan terkini, Zaid Ibrahim.

Para pecacai dan penyokongnya cuba membina tanggapan bahawa Anwar Ibrahim enggan berdebat dengan mereka ini kerana mereka tidak setaraf dengannya. Anwar Ibrahim kononnya cuma melayan mereka yang setaraf dan berkedudukan lebih tinggi darinya sahaja.

Bagaimanapun, sesuatu yang amat pasti ialah, mereka yang ditolak untuk berdebat dengannya adalah mereka yang pernah sangat rapat, dan menjadi sandaran Anwar Ibrahim sebelum mereka mengambil keputusan untuk meninggalkannya.

Dalam perkembangan terbaru, pada minggu lepas, Zaid Ibrahim, salah seorang calon yang mewakili fraksi Khalid Ibrahim biarpun bukan lagi ahli PKR, telah mencabar Anwar Ibrahim untuk berdebat dengannya secara terbuka di Kajang.

Anwar tidak memberikan sebarang reaksi pada cabaran tersebut pada mulanya. Dia masih cuba untuk meneruskan kaedah senyap sunyi dan pekak tuli seperti yang dilakukannya sebelum ini.

Namun semalam, ketika berceramah di Taman Delima, Kajang, Anwar Ibrahim akhirnya terpaksa membuka mulut apabila semakin ramai yang mengatakan dia sangat takut kepada Zaid Ibrahim. Anwar Ibrahim menyatakan yang berdebat dengan Zaid Ibrahim tidak wujud dalam programnya. Dia tidak berminat hendak berdebat dengan Zaid Ibrahim.

Zaid telah mencabar Anwar untuk berdebat di Kajang supaya Anwar dapat membuktikan mengapa dia lebih layak menjadi Menteri Besar Selangor berbanding Khalid Ibrahim. Kata Zaid, dia mahu perdebatan tersebut meliputi pelbagai isu termasuklah personaliti, polisi, integriti dan sebagainya. Perdebatan itu juga katanya lagi dapat menjelaskan pelbagai perkara berbangkit dan tidak diketahui oleh ramai orang terutama sekali pengundi-pengundi di Kajang.

Spekulasi berhubung tindakan Anwar Ibrahim bertanding di kerusi yang sengaja dikosong oleh penyandangnya atas permintaan dan upah daripada Anwar Ibrahim sendiri timbul ekoran cubaan Anwar Ibrahim mahu merampas jawatan Menteri Besar Selangor daripada Khalid Ibrahim.

Pada 25 dan 26 Mac nanti, Khalid Ibrahim bakal berdepan dengan SELCAT kerana memecat Azmin Ali daripada jawatan Pengerusi PKNS. 'Perbicaraan' SELCAT itu merupakan usaha terdesak untuk membuktikan Khalid Ibrahim bersalah dan memaksanya melepaskan jawatan Menteri Besar Selangor.Kita seringkali mendengar bagaimana Anwar Ibrahim mencabar Najib Abdul Razak untuk berdebat dalam pelbagai perkara. Kita juga sering mendengar bagaimana Anwar Ibrahim mencabar orang itu dan orang ini untuk berdebat atas isu yang dia rasakan mampu dimanipulasikannya dan orang yang dicabarnya pula, bukanlah jenis kaki ceramah sepertinya.

Tetapi kita sudah beberapa kali juga mendengar bagaimana Anwar Ibrahim buat-buat pekak badak, buat-buat tak tahu bahkan menolak untuk berdebat dengan beberapa orang yang lain seperti Yuktes Vijay, Nallakaruppan dan terkini, Zaid Ibrahim.

Para pecacai dan penyokongnya cuba membina tanggapan bahawa Anwar Ibrahim enggan berdebat dengan mereka ini kerana mereka tidak setaraf dengannya. Anwar Ibrahim kononnya cuma melayan mereka yang setaraf dan berkedudukan lebih tinggi darinya sahaja.

Bagaimanapun, sesuatu yang amat pasti ialah, mereka yang ditolak untuk berdebat dengannya adalah mereka yang pernah sangat rapat, dan menjadi sandaran Anwar Ibrahim sebelum mereka mengambil keputusan untuk meninggalkannya.

Dalam perkembangan terbaru, pada minggu lepas, Zaid Ibrahim, salah seorang calon yang mewakili fraksi Khalid Ibrahim biarpun bukan lagi ahli PKR, telah mencabar Anwar Ibrahim untuk berdebat dengannya secara terbuka di Kajang.

Anwar tidak memberikan sebarang reaksi pada cabaran tersebut pada mulanya. Dia masih cuba untuk meneruskan kaedah senyap sunyi dan pekak tuli seperti yang dilakukannya sebelum ini.

Namun semalam, ketika berceramah di Taman Delima, Kajang, Anwar Ibrahim akhirnya terpaksa membuka mulut apabila semakin ramai yang mengatakan dia sangat takut kepada Zaid Ibrahim. Anwar Ibrahim menyatakan yang berdebat dengan Zaid Ibrahim tidak wujud dalam programnya. Dia tidak berminat hendak berdebat dengan Zaid Ibrahim.

Zaid telah mencabar Anwar untuk berdebat di Kajang supaya Anwar dapat membuktikan mengapa dia lebih layak menjadi Menteri Besar Selangor berbanding Khalid Ibrahim. Kata Zaid, dia mahu perdebatan tersebut meliputi pelbagai isu termasuklah personaliti, polisi, integriti dan sebagainya. Perdebatan itu juga katanya lagi dapat menjelaskan pelbagai perkara berbangkit dan tidak diketahui oleh ramai orang terutama sekali pengundi-pengundi di Kajang.

Spekulasi berhubung tindakan Anwar Ibrahim bertanding di kerusi yang sengaja dikosong oleh penyandangnya atas permintaan dan upah daripada Anwar Ibrahim sendiri timbul ekoran cubaan Anwar Ibrahim mahu merampas jawatan Menteri Besar Selangor daripada Khalid Ibrahim.

Pada 25 dan 26 Mac nanti, Khalid Ibrahim bakal berdepan dengan SELCAT kerana memecat Azmin Ali daripada jawatan Pengerusi PKNS. 'Perbicaraan' SELCAT itu merupakan usaha terdesak untuk membuktikan Khalid Ibrahim bersalah dan memaksanya melepaskan jawatan Menteri Besar Selangor.

DAP akan hapuskan taraf bumiputera Sarawak????

Photo: DAP akan hapuskan taraf bumiputera Sarawak????Setelah sekian lama berdolak dalih, akhirnya DAP terpaksa membuka pekung didada. 
Perjuangan mereka sebentarnya untuk menghapus taraf bumiputera di Sarawak, bahkan juga di Malaysia. Kenyataan ini disahkan sendiri oleh orang kanan pemimpin DAP Sarawak. 

Abdul Aziz Isa selaku pembantu khas kepada Chong Chien Jen, telah mengakui hal itu secara terbuka di blognya. 

Sekarang ini, segelintir masyarakat dayak atau bumiputera di pendalaman mula merasakan DAP adalah pejuang hak yang mereka. Tanpa menyedari matlamat terselindung disebalik kehadiran DAP. 

DAP sengaja mencipta persepsi buruk terhadap kerajaan, demi menarik perhatian kaum peribumi agar menyokong agenda mereka. 

Apakah bumiputera benar-benar bersetuju dan rela hati hak mereka akan disamaratakan oleh DAP, dan taraf bumiputera dihapuskan? 

Sebelum ini, pemimpin PKR Sarawak pernah membentangkan di persidangan DUN Sarawak agar kerajaan meminda undang-undang untuk membolehkan hak Tanah Adat dipindah milik dengan mudah. 

Jika hak tanah adat boleh dipindah milik dengan mudah, siapakah yang akan kehilangan tanah adat, dan siapa pula akan mengaut keuntungan? 

Mereka tidak akan selamanya mampu menyalahkan Taib Mahmud merampas tanah rakyat, sedangkan dalang sebenar ada didepan mata. 

Lebih ironi, semua parti pembangkang ini adalah dari luar Sarawak. Tapi rakus ingin mengubah urusan dalaman negeri Sarawak secara halus dengan propaganda jijik. 

Dimanakah slogan "Sarawak untuk Orang Sarawak", jangan salahkah orang lain, jika kita yang menjemput mereka untuk dijadikan 'tuan' ditanah sendiri? 

Baca juga laporan disini, 
http://www.sematankelawas.com/2014/02/gempar-aziz-isa-dap-kantoi-dedahkan-dap.htmlSetelah sekian lama berdolak dalih, akhirnya DAP terpaksa membuka pekung didada.
Perjuangan mereka sebentarnya untuk menghapus taraf bumiputera di Sarawak, bahkan juga di Malaysia. Kenyataan ini disahkan sendiri oleh orang kanan pemimpin DAP Sarawak.

Abdul Aziz Isa selaku pembantu khas kepada Chong Chien Jen, telah mengakui hal itu secara terbuka di blognya.

Sekarang ini, segelintir masyarakat dayak atau bumiputera di pendalaman mula merasakan DAP adalah pejuang hak yang mereka. Tanpa menyedari matlamat terselindung disebalik kehadiran DAP.

DAP sengaja mencipta persepsi buruk terhadap kerajaan, demi menarik perhatian kaum peribumi agar menyokong agenda mereka.

Apakah bumiputera benar-benar bersetuju dan rela hati hak mereka akan disamaratakan oleh DAP, dan taraf bumiputera dihapuskan?

Sebelum ini, pemimpin PKR Sarawak pernah membentangkan di persidangan DUN Sarawak agar kerajaan meminda undang-undang untuk membolehkan hak Tanah Adat dipindah milik dengan mudah.

Jika hak tanah adat boleh dipindah milik dengan mudah, siapakah yang akan kehilangan tanah adat, dan siapa pula akan mengaut keuntungan?

Mereka tidak akan selamanya mampu menyalahkan Taib Mahmud merampas tanah rakyat, sedangkan dalang sebenar ada didepan mata.

Lebih ironi, semua parti pembangkang ini adalah dari luar Sarawak. Tapi rakus ingin mengubah urusan dalaman negeri Sarawak secara halus dengan propaganda jijik.

Dimanakah slogan "Sarawak untuk Orang Sarawak", jangan salahkah orang lain, jika kita yang menjemput mereka untuk dijadikan 'tuan' ditanah sendiri?

Baca juga laporan disini,
http://www.sematankelawas.com/2014/02/gempar-aziz-isa-dap-kantoi-dedahkan-dap.html

[Ustaz Kazim Elias] - Fahami Makna Assobiyah(Rasis)

                                   

Malaysiakini Serang Anwar, Wan Azizah Pertahan Khalid????

Photo: Malaysiakini Serang Anwar, Wan Azizah Pertahan Khalid????Setelah sekian lama mengambil pendekatan mendiamkan diri, akhirnya Presiden PKR, Wan Azizah Wan Izmail akhirnya tampil membuat kenyataan sambil menolak dakwaan yang mengatakan Ketua Umum parti itu, Anwar Ibrahim akan mengambil alih jawatan Menteri Besar Selangor dari Abdul Khalid Ibrahim.

“Tan Sri Khalid sudah mengendalikan kerajaan negeri dan kita sudah tengok sebagai Menteri Besar Selangor… tidak ada cacat cela.. jadi kita teruskan. Kehadiran Anwar (di Selangor) pula, hanya nak membantu.. ” katanya semalam apabila diminta mengulas mengenainya.

Anwar sebelum ini menyifatkan pentadbiran Khalid lemah kerana gagal menguruskan dana kewangan negeri dengan baik sehingga menyebabkan Selangor mempunyai lebihan kewangan yang banyak seperti yang dilaporkan oleh Ketua Audit Negara.

Dia turut membayangkan wujud kemungkinan untuk dirinya mengambil alih jawatan tersebut walaupun dia pernah berulang kali mengatakan isu tersebut hanyalah merupakan spekulasi.

Ketika diwawancara oleh Australia’s Newsline, ahli parlimen Permatang Pauh itu mengatakan dia sedang berunding dengan Khalid dan berhasrat untuk menjadikan Selangor sebagai model, sebelum pakatan pembangkang melangkah ke Putrajaya.

Seterusnya ketika ditemu bual oleh pihak media baru-baru ini, Anwar sekali membayangkan dia akan menerajui kepimpinan negeri dan akan berbincang dengan pimpinan pakatan rakyat bagi mendapatkan kerjasama.

“Kemungkinan itu ada. Kita kena bincang ikut proses pakatan” katanya.

Paling menarik, portal pro-pembangkang, Malaysiakini juga seolah-olah menyokong idea untuk ‘memecat’ Khalid itu apabila sering melaporkan artikel yang berkaitan dengannya. Sidang redaksi portal tersebut turut melaporkan kajian, kononnya 576 warga Kajang (yang dianggap sebagai suara majoriti penduduk Kajang) turut bersetuju dengan cadangan dan harapan Anwar, untuk bergelar Menteri Besar.

Disebabkan spekulasi itu juga beberapa orang pimpinan Pas, tampil membuat kenyataan bagi membantah ‘pengambilalihan kuasa’ itu antaranya kepimpinan sayap Pemuda Pas Pusat dan Pemuda Pas Selangor yang menyifatkan PRK Kajang sebagai membazirkan wang rakyat.

Desas-desus mengatakan, Anwar dikatakan sudah pun mendapat sokongan DAP namun masih pening dengan penegasan Pas yang kononnya mahukan Khalid terus kekal dalam jawatan itu.

Paling menarik, ada yang mengatakan, sudah ada usaha yang dibuat untuk mempelawa Khalid menyertai Pas sekiranya PKR masih berhasrat untuk memecatnya.Setelah sekian lama mengambil pendekatan mendiamkan diri, akhirnya Presiden PKR, Wan Azizah Wan Izmail akhirnya tampil membuat kenyataan sambil menolak dakwaan yang mengatakan Ketua Umum parti itu, Anwar Ibrahim akan mengambil alih jawatan Menteri Besar Selangor dari Abdul Khalid Ibrahim.

“Tan Sri Khalid sudah mengendalikan kerajaan negeri dan kita sudah tengok sebagai Menteri Besar Selangor… tidak ada cacat cela.. jadi kita teruskan. Kehadiran Anwar (di Selangor) pula, hanya nak membantu.. ” katanya semalam apabila diminta mengulas mengenainya.

Anwar sebelum ini menyifatkan pentadbiran Khalid lemah kerana gagal menguruskan dana kewangan negeri dengan baik sehingga menyebabkan Selangor mempunyai lebihan kewangan yang banyak seperti yang dilaporkan oleh Ketua Audit Negara.

Dia turut membayangkan wujud kemungkinan untuk dirinya mengambil alih jawatan tersebut walaupun dia pernah berulang kali mengatakan isu tersebut hanyalah merupakan spekulasi.

Ketika diwawancara oleh Australia’s Newsline, ahli parlimen Permatang Pauh itu mengatakan dia sedang berunding dengan Khalid dan berhasrat untuk menjadikan Selangor sebagai model, sebelum pakatan pembangkang melangkah ke Putrajaya.

Seterusnya ketika ditemu bual oleh pihak media baru-baru ini, Anwar sekali membayangkan dia akan menerajui kepimpinan negeri dan akan berbincang dengan pimpinan pakatan rakyat bagi mendapatkan kerjasama.

“Kemungkinan itu ada. Kita kena bincang ikut proses pakatan” katanya.

Paling menarik, portal pro-pembangkang, Malaysiakini juga seolah-olah menyokong idea untuk ‘memecat’ Khalid itu apabila sering melaporkan artikel yang berkaitan dengannya. Sidang redaksi portal tersebut turut melaporkan kajian, kononnya 576 warga Kajang (yang dianggap sebagai suara majoriti penduduk Kajang) turut bersetuju dengan cadangan dan harapan Anwar, untuk bergelar Menteri Besar.

Disebabkan spekulasi itu juga beberapa orang pimpinan Pas, tampil membuat kenyataan bagi membantah ‘pengambilalihan kuasa’ itu antaranya kepimpinan sayap Pemuda Pas Pusat dan Pemuda Pas Selangor yang menyifatkan PRK Kajang sebagai membazirkan wang rakyat.

Desas-desus mengatakan, Anwar dikatakan sudah pun mendapat sokongan DAP namun masih pening dengan penegasan Pas yang kononnya mahukan Khalid terus kekal dalam jawatan itu.

Paling menarik, ada yang mengatakan, sudah ada usaha yang dibuat untuk mempelawa Khalid menyertai Pas sekiranya PKR masih berhasrat untuk memecatnya.

TAHNIAH..!!! Karpal Karam Singh Didapati Bersalah Menghasut.????

Photo: TAHNIAH..!!! Karpal Karam Singh Didapati Bersalah Menghasut.????Pengerusi DAP, Karpal Singh, hari ini, didapati bersalah atas tuduhan melafazkan perkataan berbaur hasutan terhadap Sultan Perak, lima tahun lalu. Hakim Mahkamah Tinggi, Datuk Azman Abdullah dalam penghakimannya, berkata pihak pembelaan gagal menimbulkan keraguan munasabah terhadap kes pendakwaan. Bagaimanapun, mahkamah menangguhkan hukuman dan mitigasi pada 7 Mac ini.

Karpal, 74, menghadapi tuduhan melafazkan perkataan berbaur hasutan terhadap Sultan Perak di firma guamannya di Jalan Pudu Lama, Kuala Lumpur, antara jam 12 dan 12.30 tengah hari, pada 6 Februari 2009. Dia didakwa mengikut Seksyen 4(1)(b) Akta Hasutan 1948, yang boleh dihukum penjara maksimum tiga tahun atau denda atau kedua-duanya.

Pada 11 Jun 2010, Karpal dilepas dan dibebaskan oleh Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur tanpa dipanggil membela diri. Bagaimanapun, Mahkamah Rayuan pada 20 Januari 2012, memerintahkan Pengerusi DAP itu membela diri atas tuduhan berkenaan. [Sumber : BH]

Ps : Padan muka ko Karpal. Ingatkan dia ni kebal. Akhirnya bolos juga. Hehehehe. Karpal Karam Singh mesti 'Bertaubat!'. Tapi, kena tunggu 7 Mac ini pulak baru tahu hukuman yang dia kena. Tak apa...tungguuuuuuu
Pengerusi DAP, Karpal Singh, hari ini, didapati bersalah atas tuduhan melafazkan perkataan berbaur hasutan terhadap Sultan Perak, lima tahun lalu. Hakim Mahkamah Tinggi, Datuk Azman Abdullah dalam penghakimannya, berkata pihak pembelaan gagal menimbulkan keraguan munasabah terhadap kes pendakwaan. Bagaimanapun, mahkamah menangguhkan hukuman dan mitigasi pada 7 Mac ini.

Karpal, 74, menghadapi tuduhan melafazkan perkataan berbaur hasutan terhadap Sultan Perak di firma guamannya di Jalan Pudu Lama, Kuala Lumpur, antara jam 12 dan 12.30 tengah hari, pada 6 Februari 2009. Dia didakwa mengikut Seksyen 4(1)(b) Akta Hasutan 1948, yang boleh dihukum penjara maksimum tiga tahun atau denda atau kedua-duanya.

Pada 11 Jun 2010, Karpal dilepas dan dibebaskan oleh Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur tanpa dipanggil membela diri. Bagaimanapun, Mahkamah Rayuan pada 20 Januari 2012, memerintahkan Pengerusi DAP itu membela diri atas tuduhan berkenaan. [Sumber : BH]

Ps : Padan muka ko Karpal. Ingatkan dia ni kebal. Akhirnya bolos juga. Hehehehe. Karpal Karam Singh mesti 'Bertaubat!'. Tapi, kena tunggu 7 Mac ini pulak baru tahu hukuman yang dia kena. Tak apa...tungguuuuuuu...

PRK KAJANG....

Kini PRK DUN Kajang adalah buktinya bagaimana para penyokong Pakatan Rakyat sebenarnya tidak pernah bercakap serupa bikin. Mereka hanyalah burung kakatua yang hanya pandai mengajuk tetapi otak mereka kosong sekosong-kosongnya. Tiada sebarang kebaikan dalam hati dan fikiran mereka, melainkan mereka terus menyemai benih kebencian tetapi kebijaksanaan mereka telah membolehkan mereka sentiasa menuding jari dan menyalahkan pihak UMNO-BN....Kita boleh lihat sekarang, mereka yang sebelum ini memperjuangkan KESAMARATAAN dan anti-rasis, tiba-tiba sahaja mempopularkan cerita UMNO penakut kerana biarkan MCA bertanding di DUN Kajang. Hilang sudah segala perjuangan dan cakap-cakap besar mereka sebelum ini. Sukar sebenarnya untuk mereka melihat realiti bahawa UMNO sebenarnya lebih terbuka dan komponen dalam Barisan Nasional bekerja sebagai satu komuniti Malaysia, bukannya bertuhankan seorang individu seperti PKR!!!

PKR dan Malaysiakini Mulakan Serangan Terhadap Khalid Ibrahim????

Photo: PKR dan Malaysiakini Mulakan Serangan Terhadap Khalid Ibrahim????Dalam usaha menaikkan Anwar Ibrahim sebagai Menteri Besar Selangor, Malaysiakini dan PKR mula mengadakan serangan terhadap Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim sebagai mempunyai hubungan dengan Tun Daim Zainuddin dan cuba mensabotaj parti.

Malaysiakini melaporkan, Ahli Parlimen Kapar YB Tuan Manivanan Gowin , dalam satu kenyataan hari ini, mendesak Khalid menjelaskan mengenai individu yang dikatakan terlibat dalam rundingan penyelesaian luar mahkamah hutang dengan Bank Islam.

Manivanan meminta Khalid menjelaskan sama ada individu berkenaan seorang individu yang rapat dengan Daim.

Khalid dilaporkan menanggung hutang semasa beliau menjadi ketua pegawai eksekutif Kumpulan Guthrie Bhd bagi pembelian 20 peratus saham syarikat itu.

Bank Islam Malaysia membawa perkara itu ke mahkamah pada 2007, setahun sebelum Khalid dinamakan sebagai menteri besar Selangor.

Bank Islam Malaysia dimiliki 100 peratus oleh BIMB Holdings Bhd (BHB), di mana pemegang saham majoritinya merupakan Lembaga Urusan Tabung Haji yang menguasai 54 peratus. Pemegang saham lain adalah Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP), Permodalan Nasional Bhd dan Amanah Saham Bumiputera.

Mahkamah Rayuan memutuskan pada Mac 2010 bahawa Khalid tidak perlu membayar RM66.67 juta kepada Bank Islam selepas mengenepikan rumusan penghakiman bank tersebut terhadapnya kerana gagal menyelesaikan kemudahan pinjaman Islam itu.

Pada 21 Ogos 2009, Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur membenarkan permohonan bank untuk untuk mengemukakan penghakiman terus terhadap beliau dan memerintahkannya membayar RM66.67 juta.

Bagaimanapun Khalid berkata beliau masih tidak boleh mendedahkan cara penyelesaian itu kerana ia masih dalam rundingan bersama peguam beliau.

“Saya ada hubungan dengan bank dan kita guna khidmat peguam, jadi perkara ini masih dalam perundingan dan saya tak boleh dedahkan,” katanya.

Dipercayai serangan terhadap Khalid akan kian hebat sehari dua lagi bagi membentuk persepsi di kalangan parti Pakatan Rakyat bahawa Khalid perlu diganti segera.Dalam usaha menaikkan Anwar Ibrahim sebagai Menteri Besar Selangor, Malaysiakini dan PKR mula mengadakan serangan terhadap Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim sebagai mempunyai hubungan dengan Tun Daim Zainuddin dan cuba mensabotaj parti.

Malaysiakini melaporkan, Ahli Parlimen Kapar YB Tuan Manivanan Gowin , dalam satu kenyataan hari ini, mendesak Khalid menjelaskan mengenai individu yang dikatakan terlibat dalam rundingan penyelesaian luar mahkamah hutang dengan Bank Islam.

Manivanan meminta Khalid menjelaskan sama ada individu berkenaan seorang individu yang rapat dengan Daim.

Khalid dilaporkan menanggung hutang semasa beliau menjadi ketua pegawai eksekutif Kumpulan Guthrie Bhd bagi pembelian 20 peratus saham syarikat itu.

Bank Islam Malaysia membawa perkara itu ke mahkamah pada 2007, setahun sebelum Khalid dinamakan sebagai menteri besar Selangor.

Bank Islam Malaysia dimiliki 100 peratus oleh BIMB Holdings Bhd (BHB), di mana pemegang saham majoritinya merupakan Lembaga Urusan Tabung Haji yang menguasai 54 peratus. Pemegang saham lain adalah Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP), Permodalan Nasional Bhd dan Amanah Saham Bumiputera.

Mahkamah Rayuan memutuskan pada Mac 2010 bahawa Khalid tidak perlu membayar RM66.67 juta kepada Bank Islam selepas mengenepikan rumusan penghakiman bank tersebut terhadapnya kerana gagal menyelesaikan kemudahan pinjaman Islam itu.

Pada 21 Ogos 2009, Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur membenarkan permohonan bank untuk untuk mengemukakan penghakiman terus terhadap beliau dan memerintahkannya membayar RM66.67 juta.

Bagaimanapun Khalid berkata beliau masih tidak boleh mendedahkan cara penyelesaian itu kerana ia masih dalam rundingan bersama peguam beliau.

“Saya ada hubungan dengan bank dan kita guna khidmat peguam, jadi perkara ini masih dalam perundingan dan saya tak boleh dedahkan,” katanya.

Dipercayai serangan terhadap Khalid akan kian hebat sehari dua lagi bagi membentuk persepsi di kalangan parti Pakatan Rakyat bahawa Khalid perlu diganti segera.

ISU ANTIHADIS KASSIM AHMAD: ‘Dr Mahathir tiada kaitan’????

ISU ANTIHADIS KASSIM AHMAD: ‘Dr Mahathir tiada kaitan’????Dr. Mahathir yang merasmikan seminar tersebut di YKP menegaskan bahawa bukan semua pandangan Dr. Kassim Ahmad dipersetujui beliau. Beliau juga tidak fikir Dr. Kassim Ahmad sebagai anti-hadith. Sebelum ini budayawan kontroversi itu menafikan dia menolak hadith secara mutlak tetapi menolak hadith yang didakwa kononnya bertentangan dengan al-Quran. Kassim Ahmad mendakwa dia menerima 40% hadith. Admin tak pasti neraca apa yang Kassim Ahmad gunakan dalam mengenalpasti kedudukan hadith itu boleh diterima.

ISU ANTIHADIS KASSIM AHMAD: ‘Dr Mahathir tiada kaitan’

Kuala Lumpur: Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad tidak mempunyai kaitan dengan seminar anti-hadis Dr Kassim Ahmad yang mencetuskan kontroversi sehingga Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI) membuka kertas siasatan.

Pihak berkuasa agama itu menjelaskan, tidak ada keperluan untuk memanggil Dr Mahathir dalam isu berkenaan, sebaliknya JAWI sedang berusaha untuk mengenal pasti penganjur seminar kontroversi itu.

Pengarah JAWI, Paimuzi Yahya, berkata pihaknya kini sedang mengumpul bukti berhubung seminar berkenaan dan akan memanggil Kassim secepat mungkin bagi mendapatkan penjelasan serta menjalankan siasatan.

“Dr Mahathir tidak terbabit dalam isu ini, Yayasan Perdana bukanlah penganjur kepada seminar itu, sebaliknya kami sedang mengenal pasti penganjur kepada seminar tertutup itu.

“Oleh itu kita minta sesiapa yang ada bukti maklumat mengenai seminar berkenaan menyalurkannya kepada JAWI bagi membolehkan siasatan dan tindakan diambil,” katanya ketika dihubungi BH, semalam.

Semalam akhbar melaporkan, Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) mengarahkan JAWI mengambil tindakan terhadap Kassim kerana mempertikai hadis yang boleh membawa kekeliruan umat Islam di negara ini.Dr. Mahathir yang merasmikan seminar tersebut di YKP menegaskan bahawa bukan semua pandangan Dr. Kassim Ahmad dipersetujui beliau. Beliau juga tidak fikir Dr. Kassim Ahmad sebagai anti-hadith. Sebelum ini budayawan kontroversi itu menafikan dia menolak hadith secara mutlak tetapi menolak hadith yang didakwa kononnya bertentangan dengan al-Quran. Kassim Ahmad mendakwa dia menerima 40% hadith. Admin tak pasti neraca apa yang Kassim Ahmad gunakan dalam mengenalpasti kedudukan hadith itu boleh diterima.
ISU ANTIHADIS KASSIM AHMAD: ‘Dr Mahathir tiada kaitan’
Kuala Lumpur: Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad tidak mempunyai kaitan dengan seminar anti-hadis Dr Kassim Ahmad yang mencetuskan kontroversi sehingga Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI) membuka kertas siasatan.
Pihak berkuasa agama itu menjelaskan, tidak ada keperluan untuk memanggil Dr Mahathir dalam isu berkenaan, sebaliknya JAWI sedang berusaha untuk mengenal pasti penganjur seminar kontroversi itu.
Pengarah JAWI, Paimuzi Yahya, berkata pihaknya kini sedang mengumpul bukti berhubung seminar berkenaan dan akan memanggil Kassim secepat mungkin bagi mendapatkan penjelasan serta menjalankan siasatan.
“Dr Mahathir tidak terbabit dalam isu ini, Yayasan Perdana bukanlah penganjur kepada seminar itu, sebaliknya kami sedang mengenal pasti penganjur kepada seminar tertutup itu.
“Oleh itu kita minta sesiapa yang ada bukti maklumat mengenai seminar berkenaan menyalurkannya kepada JAWI bagi membolehkan siasatan dan tindakan diambil,” katanya ketika dihubungi BH, semalam.
Semalam akhbar melaporkan, Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) mengarahkan JAWI mengambil tindakan terhadap Kassim kerana mempertikai hadis yang boleh membawa kekeliruan umat Islam di negara ini.

PENGKHIANAT..!!! Anwar Sanggup Serang, Hina & Fitnah Syed Mokhtar Lagi Kerana Mahu Bodek Cina.????

PENGKHIANAT..!!! Anwar Sanggup Serang, Hina & Fitnah Syed Mokhtar Lagi Kerana Mahu Bodek Cina.????Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim meneruskan "kempennya" bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang dengan serangan terhadap monopoli gula Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhary yang dikatakan sebagai punca peningkatan kos sara hidup.

Ketua pembangkang itu berkata, beliau tidak menyerang ahli perniagaan terkemuka itu atas dasar peribadi tetapi kerana kos sara hidup melibatkan kepentingan rakyat.

"Syed Mokhtar kekayaan puluh bilion ringgit. Saya bukan benci dia. Saya tidak suka monopoli gula dikuasai sorang, rakyat terpaksa bayar," katanya ketika berceramah di hadapan lebih 200 penyokong Pakatan Rakyat (PR) di Taman Impian Murni di Kajang, malam tadi.

"Harga gula naik sebab monopoli Syed Mokhtar. Saya lawan Umno, Barisan Nasional (BN) termasuk tokoh-tokoh besar,” katanya.

Pelik kenapa anwar tak dedahkan cerita pasal robert kwok (tepung cap sauh, roti massimo, minyak masak seri murni, golden screen cinemas, kilang tepung FFM), vincent tan (u-mobile, 7 eleven, singer, cosway, berjaya air) francis yeoh (ytl simen, bintang walk, yess ytl communication)

Kenapa bila orang Islam berjaya, anwar nak palam, sedangkan bila orang cina monopoli pelbagai perniagaan di malaysia ni anwar senyap...???

Setahu aku, kilang gula milik syed mokhtar hanyalah CSR, takan hanya syarikat CSR sahaja yang monopoli gula di dalam negara ini, ada banyak lagi syarikat gula di malaysia contoh, MSM pengedar gula perai, milik felda, Tradewinds pengedar gula padang terap dan ada beberapa lagi...

Perkara mudah macam ni pun anwar tak boleh buat research, macam mana nak jadi menteri besar selangor ni? alamatnya terlingkup lah selangor ada mb bodoh macam anwar...Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim meneruskan "kempennya" bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang dengan serangan terhadap monopoli gula Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhary yang dikatakan sebagai punca peningkatan kos sara hidup.
Ketua pembangkang itu berkata, beliau tidak menyerang ahli perniagaan terkemuka itu atas dasar peribadi tetapi kerana kos sara hidup melibatkan kepentingan rakyat.
"Syed Mokhtar kekayaan puluh bilion ringgit. Saya bukan benci dia. Saya tidak suka monopoli gula dikuasai sorang, rakyat terpaksa bayar," katanya ketika berceramah di hadapan lebih 200 penyokong Pakatan Rakyat (PR) di Taman Impian Murni di Kajang, malam tadi.
"Harga gula naik sebab monopoli Syed Mokhtar. Saya lawan Umno, Barisan Nasional (BN) termasuk tokoh-tokoh besar,” katanya.
Pelik kenapa anwar tak dedahkan cerita pasal robert kwok (tepung cap sauh, roti massimo, minyak masak seri murni, golden screen cinemas, kilang tepung FFM), vincent tan (u-mobile, 7 eleven, singer, cosway, berjaya air) francis yeoh (ytl simen, bintang walk, yess ytl communication)
Kenapa bila orang Islam berjaya, anwar nak palam, sedangkan bila orang cina monopoli pelbagai perniagaan di malaysia ni anwar senyap...???
Setahu aku, kilang gula milik syed mokhtar hanyalah CSR, takan hanya syarikat CSR sahaja yang monopoli gula di dalam negara ini, ada banyak lagi syarikat gula di malaysia contoh, MSM pengedar gula perai, milik felda, Tradewinds pengedar gula padang terap dan ada beberapa lagi...
Perkara mudah macam ni pun anwar tak boleh buat research, macam mana nak jadi menteri besar selangor ni? alamatnya terlingkup lah selangor ada mb bodoh macam anwar...

Siapa kata Selangor telah bertambah baik sejak Pakatan Rakyat mengambil alih kerajaan negeri ????

Siapa kata Selangor telah bertambah baik sejak Pakatan Rakyat mengambil alih kerajaan negeri ????PKNS telah dijadikan 'kuda tunggangan' untuk memberi memberi ganjaran dan kemewahan kepada para penyokong ahli politik utama tertentu dalam Pakatan Rakyat Selangor, khususnya dari PKR. Puak-puak ini 'terlebih mendapat bayaran' dan tidak mempunyai banyak kerja yang perlu dilakukan sehinggakan sebahagian besar masa dihabiskan dengan membaca akhbar dan borak kosong. Tambahan pula, gaji yang dibayar melebihi gaji yang dibayar mengikut gaji di pasaran.

1] Pengurus Besar PKNS, Dato Othman Omar yang kononnya menghantar surat pemecatan Azmin Ali. Dibayar gaji RM45,000 sebulan, dua kali melebihi apa yang beliau mampu dapat di sektor awam .

2] Paling menarik adalah Faridah Rohani Rais, yang memperolehi RM7,000 sebulan ditambah dengan elaun khas sebanyak RM1,000 setiap jam hanya untuk menulis ucapan bagi Othman Omar serta bertindak sebagai ‘special CONsultant’ untuk beliau.

3] Ironinya PKNS turut melantik beberapa CONsultan, CONsultant Kriss Communications, yang dibayar untuk melakukan kerja yang sama dilakukan oleh Faridah Rohani Rais ( double work ). Begitu juga dengan Rafei dari CT Cua dibayar RM200,000 untuk mengendalikan penjenamaan semula PKNS.

4] Mengapa Faridah Rohani Rais dibayar RM7,000 sebulan dan RM1,000 bagi setiap jam untuk melakukan kerja yang telah dilakukan oleh orang lain, yang turut dibayar dengan sejumlah wang yang besar.

5] Kee Lian Yong, ketua bahagian Marketing and Special Projects, dibayar gaji RM10,000 sebulan. Begitu juga dengan Marhain, Rustam Drury, Mahinder Singh, Fadzil Amidi dan Mior Mahathir.

6] Radha dari Finance and Special Projects dibayar RM16,000 sebulan, begitu juga dengan Puan Sharifah Susan, Dr. Ravindran dan Nurul Muaz Omar.

7] Puan Madihah Hassan dibayar RM18,000 sebulan manakala Rosli Mohamad dibayar RM20,000 sebulan dan Dr Aliff Aiman Abdullah dibayar RM27,000.

8] Dr Armeen Papazian, CONsultan dari Lubnan, dibayar RM1.5 juta dalam yuran perundingan untuk kerja-kerja yang tidak siap. dilakukan. Sahul Hamid Dawood juga dibayar RM3 juta sepanjang dua tahun walaupun beliau langsung tidak menyiapkan kerja sehingga PKNS terpaksa melakukan menyiapkan sendiri segala-galanya.

9] PKNS juga telah melontarkan majlis resepsi makan malam perkahwinan 'Angkasawan' Dr Sheikh Muzaffar dengan kos RM520,000. PKNS juga telah membayar penyanyi Zainal Abidin yang terkenal dengan melalui album 'Hijau' sebanyak RM500,000 untuk membantu menjual hartanah PKNS, yang pada akhirnya tidak terjual. RM1.2 juta telah dibazirkan untuk membiayai aktiviti remeh yang tidak membawa manfaat kepada golongan miskin dan tiada tempat tinggal Selangor.

Khalid Ibrahim dakwa PKNS mampu menyelamatkan RM7 juta setahun daripada 22 kakitangan yang dipecat. Bayangkan berapa banyak wang rakyat yang dibazirkan bagi kakitangan yang selebihnya, jika 22 kakitangan yang dipecat sudah melibatkan kos sebanyak RM7 juta.

PKNS adalah sebuah agensi yang dibayar oleh pembayar cukai. Bukannya tempat untuk meletak penyokong politik dan membayar mereka dengan gaji besar, elaun, dan fi perundingan tanpa melakukan kerja yang sepatutya dilakukan.

Jelas ini adalah suatu penyalahgunaan kuasa dan rasuah secara terang-terangan.PKNS telah dijadikan 'kuda tunggangan' untuk memberi memberi ganjaran dan kemewahan kepada para penyokong ahli politik utama tertentu dalam Pakatan Rakyat Selangor, khususnya dari PKR. Puak-puak ini 'terlebih mendapat bayaran' dan tidak mempunyai banyak kerja yang perlu dilakukan sehinggakan sebahagian besar masa dihabiskan dengan membaca akhbar dan borak kosong. Tambahan pula, gaji yang dibayar melebihi gaji yang dibayar mengikut gaji di pasaran.

1] Pengurus Besar PKNS, Dato Othman Omar yang kononnya menghantar surat pemecatan Azmin Ali. Dibayar gaji RM45,000 sebulan, dua kali melebihi apa yang beliau mampu dapat di sektor awam .

2] Paling menarik adalah Faridah Rohani Rais, yang memperolehi RM7,000 sebulan ditambah dengan elaun khas sebanyak RM1,000 setiap jam hanya untuk menulis ucapan bagi Othman Omar serta bertindak sebagai ‘special CONsultant’ untuk beliau.

3] Ironinya PKNS turut melantik beberapa CONsultan, CONsultant Kriss Communications, yang dibayar untuk melakukan kerja yang sama dilakukan oleh Faridah Rohani Rais ( double work ). Begitu juga dengan Rafei dari CT Cua dibayar RM200,000 untuk mengendalikan penjenamaan semula PKNS.

4] Mengapa Faridah Rohani Rais dibayar RM7,000 sebulan dan RM1,000 bagi setiap jam untuk melakukan kerja yang telah dilakukan oleh orang lain, yang turut dibayar dengan sejumlah wang yang besar.

5] Kee Lian Yong, ketua bahagian Marketing and Special Projects, dibayar gaji RM10,000 sebulan. Begitu juga dengan Marhain, Rustam Drury, Mahinder Singh, Fadzil Amidi dan Mior Mahathir.

6] Radha dari Finance and Special Projects dibayar RM16,000 sebulan, begitu juga dengan Puan Sharifah Susan, Dr. Ravindran dan Nurul Muaz Omar.

7] Puan Madihah Hassan dibayar RM18,000 sebulan manakala Rosli Mohamad dibayar RM20,000 sebulan dan Dr Aliff Aiman Abdullah dibayar RM27,000.

8] Dr Armeen Papazian, CONsultan dari Lubnan, dibayar RM1.5 juta dalam yuran perundingan untuk kerja-kerja yang tidak siap. dilakukan. Sahul Hamid Dawood juga dibayar RM3 juta sepanjang dua tahun walaupun beliau langsung tidak menyiapkan kerja sehingga PKNS terpaksa melakukan menyiapkan sendiri segala-galanya.

9] PKNS juga telah melontarkan majlis resepsi makan malam perkahwinan 'Angkasawan' Dr Sheikh Muzaffar dengan kos RM520,000. PKNS juga telah membayar penyanyi Zainal Abidin yang terkenal dengan melalui album 'Hijau' sebanyak RM500,000 untuk membantu menjual hartanah PKNS, yang pada akhirnya tidak terjual. RM1.2 juta telah dibazirkan untuk membiayai aktiviti remeh yang tidak membawa manfaat kepada golongan miskin dan tiada tempat tinggal Selangor.

Khalid Ibrahim dakwa PKNS mampu menyelamatkan RM7 juta setahun daripada 22 kakitangan yang dipecat. Bayangkan berapa banyak wang rakyat yang dibazirkan bagi kakitangan yang selebihnya, jika 22 kakitangan yang dipecat sudah melibatkan kos sebanyak RM7 juta.

PKNS adalah sebuah agensi yang dibayar oleh pembayar cukai. Bukannya tempat untuk meletak penyokong politik dan membayar mereka dengan gaji besar, elaun, dan fi perundingan tanpa melakukan kerja yang sepatutya dilakukan.

Jelas ini adalah suatu penyalahgunaan kuasa dan rasuah secara terang-terangan.

BN vs PKR

Photo: :D Datin Paduka Chew Mei Fun 50 tahun; Ketua Wanita MCA, anak jati Selangor akan berlawan dengan Brader Anwar bin Ibrahim (BABI) 67 tahun di PRK Kajang...Selamat berPRK...Okey Naga Berapi kasi lawan dan hantam sama itu C.I.F.U.T B.A.B.I.  (^^^)
Datin Paduka Chew Mei Fun 50 tahun; Ketua Wanita MCA, anak jati Selangor akan berlawan dengan Brader Anwar bin Ibrahim (BABI) 67 tahun di PRK Kajang...Selamat berPRK...Okey Naga Berapi kasi lawan dan hantam sama itu C.I.F.U.T B.A.B.I.

Air Selangor ~ Rafizi Dan Khalid Bertarung????

Photo: Air Selangor ~ Rafizi Dan Khalid Bertarung????Isu air Selangor kini seolah-olah cuba dijadikan medan “peperangan” baru konflik dalaman PKR.   Khalid Ibrahim  pada awalnya iaitu sejak 2008 enggan memberi kelulusan kepada pembinaan Loji Langat (projek Langat 2) tiba-tiba membuat ‘pusingan ‘ dalam isu pembinaan Loji Langat ke-2 .

Manakala Rafizi pula kononnya  mempertikaikan  alasan SYABAS dalam gangguan terbaru di Selangor  bahawa dua LPA ditutup kerana kandungan ammonia di dalam air sungai melebihi kapasiti pemprosesan yang dibenarkan di sedangkan sekiranya LPA itu dinaiktaraf lebih awal, ia boleh menangani air sungai yang mempunyai kandungan ammonia lebih tinggi.

Konflik dalaman PKR bakal menyaksikan pertarungan sengit dua kumpulan yang cuba berlagak pandai.  Isu penstrukturan air Selangor di ‘panas’kan oleh Khalid.  Pemimpin dan ahli-ahli PKR kononnya mula menghidu sesuatu yang  “pelik” dengan percaturan kerajaan Negeri Selangor dengan kerajaan pusat.

Kononnya Khalid telah  memberi tafsiran yang jauh menyimpang dari apa yang dimaksud seksyen-seksyen di bawah Akta WSIA 2006 tersebut.  Seksyen 114, Akta Industri Perkhidmatan Air (WSIA 2006) atau dikenali sebagai Akta 655 menyebut bahawa kerajaan pusat melalui Suruhanjaya Pengurusan Air Negara (SPAN) berkuasa dengan budibicaranya melantik ‘seseorang’ untuk melaksanakan proses pengambilalihan pengurusan air dari syarikat konsesi air tersebut. 

Para pemimpin PKR mempertikaikan  isu ini kononnya  Khalid sebagai Menteri Besar Selangor pula mengatakan bahawa ia mempunyai kuasa penuh untuk melantik ‘dua orang pentadbir air ’ bagi proses itu dalam seksyen tersebut.  Menurut mereka Seksyen 114 Akta WSIA tersebut memberi kuasa penuh kepada kerajaan pusat melalui Menteri Tenaga, Teknologi Hijau dan Air untuk “merampas” hak kawalan, urustadbir, harta dan eset syarikat konsesi air tersebut yang kemudiannya diserahkan kepada SPAN untuk menguruskannya bagi pihak kerajaan pusat.

Pemimpim PKR seolah-olah mengesyaki Khalid telah berkomplot dengan kerajaan pusat dalam isu air ini untuk melucutkan  hak kerajaan negeri Selangor  sebaik saja seksyen ini berkuatkuasa. Mereka mempertikaikan juga kenyataan  Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim memaklumkan dalam sidang akhbar  bahawa di bawah “Seksyen 115” WSIA 2006 – kerajaan pusat akan menyerahkan kembali hak pengurusan air kepada Kerajaan Selangor yang memiliki aset, harta-harta air di Selangor. Mereka menuduh Khalid telah  jauh tersasar dari maksud Seksyen 115 tersebut.

Menteri Besar memberi kelulusan dengan alasan bahawa Kerajaan Pusat menguatkuasakan Seksyen 114, ekoran kegagalan Kerajaan Negeri memuktamadkan rundingan dengan empat syarikat konsesi air yang berakhir Disember 31, yang lalu.

Rafizi Ramli  pula mendakwa Syarikat Bekalan Air Selangor (Syabas) hanya membazir wang dengan membayar peguam untuk menyaman beliau yang memfitnah SYABAS . Beliau cuba memberikan alas an kononnya wang berkenaan lebih wajar digunakan untuk menukar sistem penapis di loji-lojinya supaya kegagalan yang menyebabkan penutupan dua loji pembersihan air (LPA) dapat dielakkan berlaku lagi. Ia nya seperti memberi  alasan agar jangan menyaman beliau.

Sudah sampai masanya Rafizi ini diajar secukupnya agar tidak terus menabur fitnah dengan segala putar belit fakta. Syabas akan mengambil tindakan undang-undang terhadap Rafizi atas kenyataan yang beliau buat mengenai masalah bekalan air yang melibatkan lebih 100,000 pintu rumah di sekitar Lembah Klang.

Puncak Niaga sudah pun bersetuju untuk memasang sistem penapis yang menggunakan Sodium Aluminosilicate yang menelan belanja RM5 juta yang dijangkakan akan meningkatkan keupayaan kedua-dua LPA itu memproses air berkandungan ammnoia yang lebih tinggi dari 1.5 mg/liter.

Nampak gayanya Khalid dan Rafizi cuba menjadi juara dalam isu air Selangor. Hakikatnya masalah air di Selangor sepatutnya telah lama selesai sekiranya  projek  pembinaan Loji Langat (projek Langat 2) berjalan.  Rakyat sebenarnya tahu bahawa Pakatan ini umpama “tong kosong” yang kuat berbunyi tapi isinya “hampeh”. Kepakaran mereka dalam menabur janji dan memanipulasi isu akhirnya akan memakan diri sendiri. Rakyat tahu hanya kerajaan Barisan Nasional sahaja yang mampu mentadbir Negara dan menjaga kesejahteraan rakyat.Isu air Selangor kini seolah-olah cuba dijadikan medan “peperangan” baru konflik dalaman PKR. Khalid Ibrahim pada awalnya iaitu sejak 2008 enggan memberi kelulusan kepada pembinaan Loji Langat (projek Langat 2) tiba-tiba membuat ‘pusingan ‘ dalam isu pembinaan Loji Langat ke-2 .

Manakala Rafizi pula kononnya mempertikaikan alasan SYABAS dalam gangguan terbaru di Selangor bahawa dua LPA ditutup kerana kandungan ammonia di dalam air sungai melebihi kapasiti pemprosesan yang dibenarkan di sedangkan sekiranya LPA itu dinaiktaraf lebih awal, ia boleh menangani air sungai yang mempunyai kandungan ammonia lebih tinggi.

Konflik dalaman PKR bakal menyaksikan pertarungan sengit dua kumpulan yang cuba berlagak pandai. Isu penstrukturan air Selangor di ‘panas’kan oleh Khalid. Pemimpin dan ahli-ahli PKR kononnya mula menghidu sesuatu yang “pelik” dengan percaturan kerajaan Negeri Selangor dengan kerajaan pusat.

Kononnya Khalid telah memberi tafsiran yang jauh menyimpang dari apa yang dimaksud seksyen-seksyen di bawah Akta WSIA 2006 tersebut. Seksyen 114, Akta Industri Perkhidmatan Air (WSIA 2006) atau dikenali sebagai Akta 655 menyebut bahawa kerajaan pusat melalui Suruhanjaya Pengurusan Air Negara (SPAN) berkuasa dengan budibicaranya melantik ‘seseorang’ untuk melaksanakan proses pengambilalihan pengurusan air dari syarikat konsesi air tersebut.

Para pemimpin PKR mempertikaikan isu ini kononnya Khalid sebagai Menteri Besar Selangor pula mengatakan bahawa ia mempunyai kuasa penuh untuk melantik ‘dua orang pentadbir air ’ bagi proses itu dalam seksyen tersebut. Menurut mereka Seksyen 114 Akta WSIA tersebut memberi kuasa penuh kepada kerajaan pusat melalui Menteri Tenaga, Teknologi Hijau dan Air untuk “merampas” hak kawalan, urustadbir, harta dan eset syarikat konsesi air tersebut yang kemudiannya diserahkan kepada SPAN untuk menguruskannya bagi pihak kerajaan pusat.

Pemimpim PKR seolah-olah mengesyaki Khalid telah berkomplot dengan kerajaan pusat dalam isu air ini untuk melucutkan hak kerajaan negeri Selangor sebaik saja seksyen ini berkuatkuasa. Mereka mempertikaikan juga kenyataan Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim memaklumkan dalam sidang akhbar bahawa di bawah “Seksyen 115” WSIA 2006 – kerajaan pusat akan menyerahkan kembali hak pengurusan air kepada Kerajaan Selangor yang memiliki aset, harta-harta air di Selangor. Mereka menuduh Khalid telah jauh tersasar dari maksud Seksyen 115 tersebut.

Menteri Besar memberi kelulusan dengan alasan bahawa Kerajaan Pusat menguatkuasakan Seksyen 114, ekoran kegagalan Kerajaan Negeri memuktamadkan rundingan dengan empat syarikat konsesi air yang berakhir Disember 31, yang lalu.

Rafizi Ramli pula mendakwa Syarikat Bekalan Air Selangor (Syabas) hanya membazir wang dengan membayar peguam untuk menyaman beliau yang memfitnah SYABAS . Beliau cuba memberikan alas an kononnya wang berkenaan lebih wajar digunakan untuk menukar sistem penapis di loji-lojinya supaya kegagalan yang menyebabkan penutupan dua loji pembersihan air (LPA) dapat dielakkan berlaku lagi. Ia nya seperti memberi alasan agar jangan menyaman beliau.

Sudah sampai masanya Rafizi ini diajar secukupnya agar tidak terus menabur fitnah dengan segala putar belit fakta. Syabas akan mengambil tindakan undang-undang terhadap Rafizi atas kenyataan yang beliau buat mengenai masalah bekalan air yang melibatkan lebih 100,000 pintu rumah di sekitar Lembah Klang.

Puncak Niaga sudah pun bersetuju untuk memasang sistem penapis yang menggunakan Sodium Aluminosilicate yang menelan belanja RM5 juta yang dijangkakan akan meningkatkan keupayaan kedua-dua LPA itu memproses air berkandungan ammnoia yang lebih tinggi dari 1.5 mg/liter.

Nampak gayanya Khalid dan Rafizi cuba menjadi juara dalam isu air Selangor. Hakikatnya masalah air di Selangor sepatutnya telah lama selesai sekiranya projek pembinaan Loji Langat (projek Langat 2) berjalan. Rakyat sebenarnya tahu bahawa Pakatan ini umpama “tong kosong” yang kuat berbunyi tapi isinya “hampeh”. Kepakaran mereka dalam menabur janji dan memanipulasi isu akhirnya akan memakan diri sendiri. Rakyat tahu hanya kerajaan Barisan Nasional sahaja yang mampu mentadbir Negara dan menjaga kesejahteraan rakyat.

Jumaat, 21 Februari 2014

Hina Sultan ~ Karpal Singh Bersalah Atas Tuduhan Menghasut...Padan Mukanya????

Photo: Hina Sultan ~ Karpal Singh Bersalah Atas Tuduhan Menghasut...Padan Mukanya???? [KEMASKINI] Mahkamah Tinggi hari ini mensabitkan Pengerusi DAP, Karpal Singh dengan pertuduhan mengeluarkan kenyataan menghasut berhubung Sultan Perak dalam satu sidang akhbar di firma guamannya, enam tahun lalu selepas gagal menimbulkan sebarang keraguan munasabah.

Bagaimanapun, hukuman tersebut ditangguhkan pada 7 Mac ini bagi membolehkan pihak pembelaan menyediakan mitigasi bagi meringankan hukuman.

Ahli Parlimen Bukit Gelugor, Pulau Pinang  itu berkata, beliau menerima keputusan yang dibacakan oleh Hakim Mahkamah Tinggi, Datuk Azman Abdullah dan akan membuat rayaun dalam masa 14 hari.

"Kami terima keputusan itu dan kami akan memfailkan notis rayuan yang harus dibuat dalam masa dua minggu bermula hari ini." katanya kepada kepada selepas keluar dari kamar mahkamah.

Hakim Mahkamah Tinggi, Datuk Azman Abdullah dalam penghakimannya, berkata pihak pembelaan gagal menimbulkan keraguan munasabah terhadap kes pendakwaan.

Turut hadir mendegar keputusan itu adalah Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim isterinya Presiden PKR Datin Sri WanAzizah, Penasihat DAP Lim Kit Siang dan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng.

Pada 11 Jun 2010, Karpal dilepas dan dibebaskan oleh Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur tanpa dipanggil membela diri.

Bagaimanapun, Mahkamah Rayuan pada 20 Januari 2012, memerintahkan Pengerusi DAP itu membela diri atas tuduhan berkenaan.Pengerusi DAP itu didakwa mengikut Seksyen 4(1)(b) Akta Hasutan 1948, yang boleh dihukum penjara maksimum tiga tahun atau denda sehingga RM5,000 atau kedua-duanya.[KEMASKINI] Mahkamah Tinggi hari ini mensabitkan Pengerusi DAP, Karpal Singh dengan pertuduhan mengeluarkan kenyataan menghasut berhubung Sultan Perak dalam satu sidang akhbar di firma guamannya, enam tahun lalu selepas gagal menimbulkan sebarang keraguan munasabah.

Bagaimanapun, hukuman tersebut ditangguhkan pada 7 Mac ini bagi membolehkan pihak pembelaan menyediakan mitigasi bagi meringankan hukuman.

Ahli Parlimen Bukit Gelugor, Pulau Pinang itu berkata, beliau menerima keputusan yang dibacakan oleh Hakim Mahkamah Tinggi, Datuk Azman Abdullah dan akan membuat rayaun dalam masa 14 hari.

"Kami terima keputusan itu dan kami akan memfailkan notis rayuan yang harus dibuat dalam masa dua minggu bermula hari ini." katanya kepada kepada selepas keluar dari kamar mahkamah.

Hakim Mahkamah Tinggi, Datuk Azman Abdullah dalam penghakimannya, berkata pihak pembelaan gagal menimbulkan keraguan munasabah terhadap kes pendakwaan.

Turut hadir mendegar keputusan itu adalah Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim isterinya Presiden PKR Datin Sri WanAzizah, Penasihat DAP Lim Kit Siang dan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng.

Pada 11 Jun 2010, Karpal dilepas dan dibebaskan oleh Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur tanpa dipanggil membela diri.

Bagaimanapun, Mahkamah Rayuan pada 20 Januari 2012, memerintahkan Pengerusi DAP itu membela diri atas tuduhan berkenaan.Pengerusi DAP itu didakwa mengikut Seksyen 4(1)(b) Akta Hasutan 1948, yang boleh dihukum penjara maksimum tiga tahun atau denda sehingga RM5,000 atau kedua-duanya.

BR1M 3.0 Bantuan Rakyat 1 Malaysia Sudah Masuk Ke Akaun Bank Hari Ini

 | Agak mengejutkan apabila terdapat info yang mengatakan Bantuan Rakyat 1 Malaysia BR1M 3.0 sudah pun dikreditkan ke akaun bank masing-masing bermula hari ini (21 Februari 2014). BR1M 3.0 menyaksikan kenaikan bantuan antara RM50 hingga RM150 dan penerima kategori baru berbanding BR1M sebelum ini.....Bagi isi rumah berpendapatan bulanan bawah RM3,000 akan menerima RM650. Kategori bantuan diperluaskan kepada isi rumah berpendapatan antara RM3,001 hingga RM4,000 menerima RM450.
Warga emas berumur 60 tahun ke atas akan menerima RM650 sementara kategori bujang berumur 21 tahun ke atas dan berpendapatan bawah RM2,000 akan menerima RM300...Penerima juga akan mendapat caruman Insurans Takaful Berkelompok Rakyat 1Malaysia (i-BR1M) dengan nilai perlindungan maksimum RM30,000.


Chew Mei Fun Bakal Dinamakan Calon BN Di Kajang?????

Photo: Chew Mei Fun Bakal Dinamakan Calon BN Di Kajang????? Naib Presiden MCA, Datin Paduka Chew Mei Fun bakal diumumkan sebagai calon Barisan Nasional untuk kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang.
Pengumuman mengenai perkara itu akan dibuat kira-kira pukul 2 petang Jumaat.

Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin dijangka membuat pengumuman itu pada sidang media di Menara Daton Onn di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) Kuala Lumpur.

Difahamkan Chew telah mendapat persetujuan daripada MCA dan parti komponen BN yang lain sebagai calon di kerusi tersebut.

Chew membuat kemunculan semula selepas berehat selama tiga tahun apabila memenangi salah satu daripada empat kerusi Naib Presiden pada pemilihan parti itu 21 Disember tahun lalu.

Chew, 50, adalah bekas Ahli Parlimen Petaling Jaya Utama, Senator, Ketua Wanita MCA dan Timbalan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat.

Kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang kosong berikutan peletakan jawatan Ahli Dewan Undangan (Adun) Parti Keadilan Rakyat (PKR), Lee Chin Cheh bagi membuka jalan kepada Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk bertanding dalam PRK itu.
Naib Presiden MCA, Datin Paduka Chew Mei Fun bakal diumumkan sebagai calon Barisan Nasional untuk kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang.
Pengumuman mengenai perkara itu akan dibuat kira-kira pukul 2 petang Jumaat.

Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin dijangka membuat pengumuman itu pada sidang media di Menara Daton Onn di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) Kuala Lumpur.

Difahamkan Chew telah mendapat persetujuan daripada MCA dan parti komponen BN yang lain sebagai calon di kerusi tersebut.

Chew membuat kemunculan semula selepas berehat selama tiga tahun apabila memenangi salah satu daripada empat kerusi Naib Presiden pada pemilihan parti itu 21 Disember tahun lalu.

Chew, 50, adalah bekas Ahli Parlimen Petaling Jaya Utama, Senator, Ketua Wanita MCA dan Timbalan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat.

Kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang kosong berikutan peletakan jawatan Ahli Dewan Undangan (Adun) Parti Keadilan Rakyat (PKR), Lee Chin Cheh bagi membuka jalan kepada Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk bertanding dalam PRK itu.

MB Selangor, Pas Masih Keliru????

Photo: MB Selangor, Pas Masih Keliru????Hingga ke hari ini parti PAS masih lagi tidak mahu kedudukan Tan Sri Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar Selangor digantikan dengan Ketua Umum Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim walaupun PRK DUN Kajang bakal berlangsung pada bulan depan.

Perkara itu ditegaskan sendiri oleh pemimpin PAS iaitu Pemangku Naib Ketua Dewan Ulama PAS Pusat, Datuk Nik Muhammad Zawawi Nik Salleh.

Kata Nik Muhammad Zawawi, soal menggantikan jawatan yang dipegang oleh Khalid ketika ini tidak perlu dibincangkan dan diperbesarkan seperti apa yang diuar-uarkan oleh Anwar sendiri.

Ini kerana, jawatan MB Selangor dipegang oleh Khalid telah dicapai melalui kata sepakat dan konsesus dalam Pakatan Rakyat sendiri sejak PRU 12 pada tahun 2008.

“Yang pertamanya isu pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang ini, Dewan Ulama PAS selari sebagaimana yang diputuskan oleh PAS Pusat dan telah disebut oleh presiden bahawa pilihan raya kecil ini tidak timbul soal peralihan Menteri Besar.

“Ia adalah pilihan raya kecil biasa untuk menggantikan seseorang yang telah meletakkan jawatan. Dewan Ulama PAS berpegang teguh dengan pendekatan yang diambil oleh parti,” katanya.

Penolakan parti PAS dalam isu Anwar mahu menggantikan jawatan MB Selangor tidak dipersetujui di awal-awal lagi sejak Anwar menyatakan hasrat mahu bertanding dalam PRK DUN Kajang selepas perletakan jawatan berlaku di kawasan tersebut.

“Kita dalam Pakatan Rakyat dah bersetuju bahawa Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar Selangor dan sekarang ini kita tak bincang orang lain.

“Maknanya kita kekal keputusan untuk mengekalkan Menteri Besar Selangor yang ada,” katanya lagi.

Dari kenyataan Anwar itu, PAS sudah dapat melihat dan menilai apabila Anwar mencuba mengambil pendekatan yang bersifat kepentingan peribadi untuk mencapai hasrat beliau mahukan menjadi pemimpin Malaysia.

Malah, menggunakan alasan mahu bertanding hanya kerana mahu menyelesaikan krisis dan pergaduhan antara Khalid dan orang kanannya, Azmin Ali mengukuhkan lagi tanggapan parti PAS di mana Anwar tidak bersifat memperjuangkan matlamat parti.

Justeru, situasi Anwar yang masih lagi berteka-teki sama ada bakal merampas kuasa MB Selangor dari tangan Khalid juga membuatkan parti PAS tidak percaya kepada ketua pembangkang itu.

PRK DUN Kajang yang bakal berlangsung pada 23 Mac ini akan menentukan tindakan seterusnya yang akan dibuat oleh Anwar sama ada akan melancarkan strategi kepentingan dirinya atau sebaliknya. Tunggu dan lihat sahaja.Hingga ke hari ini parti PAS masih lagi tidak mahu kedudukan Tan Sri Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar Selangor digantikan dengan Ketua Umum Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim walaupun PRK DUN Kajang bakal berlangsung pada bulan depan.

Perkara itu ditegaskan sendiri oleh pemimpin PAS iaitu Pemangku Naib Ketua Dewan Ulama PAS Pusat, Datuk Nik Muhammad Zawawi Nik Salleh.

Kata Nik Muhammad Zawawi, soal menggantikan jawatan yang dipegang oleh Khalid ketika ini tidak perlu dibincangkan dan diperbesarkan seperti apa yang diuar-uarkan oleh Anwar sendiri.

Ini kerana, jawatan MB Selangor dipegang oleh Khalid telah dicapai melalui kata sepakat dan konsesus dalam Pakatan Rakyat sendiri sejak PRU 12 pada tahun 2008.

“Yang pertamanya isu pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang ini, Dewan Ulama PAS selari sebagaimana yang diputuskan oleh PAS Pusat dan telah disebut oleh presiden bahawa pilihan raya kecil ini tidak timbul soal peralihan Menteri Besar.

“Ia adalah pilihan raya kecil biasa untuk menggantikan seseorang yang telah meletakkan jawatan. Dewan Ulama PAS berpegang teguh dengan pendekatan yang diambil oleh parti,” katanya.

Penolakan parti PAS dalam isu Anwar mahu menggantikan jawatan MB Selangor tidak dipersetujui di awal-awal lagi sejak Anwar menyatakan hasrat mahu bertanding dalam PRK DUN Kajang selepas perletakan jawatan berlaku di kawasan tersebut.

“Kita dalam Pakatan Rakyat dah bersetuju bahawa Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar Selangor dan sekarang ini kita tak bincang orang lain.

“Maknanya kita kekal keputusan untuk mengekalkan Menteri Besar Selangor yang ada,” katanya lagi.

Dari kenyataan Anwar itu, PAS sudah dapat melihat dan menilai apabila Anwar mencuba mengambil pendekatan yang bersifat kepentingan peribadi untuk mencapai hasrat beliau mahukan menjadi pemimpin Malaysia.

Malah, menggunakan alasan mahu bertanding hanya kerana mahu menyelesaikan krisis dan pergaduhan antara Khalid dan orang kanannya, Azmin Ali mengukuhkan lagi tanggapan parti PAS di mana Anwar tidak bersifat memperjuangkan matlamat parti.

Justeru, situasi Anwar yang masih lagi berteka-teki sama ada bakal merampas kuasa MB Selangor dari tangan Khalid juga membuatkan parti PAS tidak percaya kepada ketua pembangkang itu.

PRK DUN Kajang yang bakal berlangsung pada 23 Mac ini akan menentukan tindakan seterusnya yang akan dibuat oleh Anwar sama ada akan melancarkan strategi kepentingan dirinya atau sebaliknya. Tunggu dan lihat sahaja.

PUAK PRO MURTAD GANGGU KERAJAAN PAS KELANTAN????

Photo: PUAK PRO MURTAD GANGGU KERAJAAN PAS KELANTAN????1. Puak Pro Murtad dilihat cuba mengganggu Kerajaan Pas Kelantan. 

2. Ramai pemerhati termasuk orang dalaman PAS menyatakan PAS perlu memperhalusi Tahalul Siyasi dengan puak-puak liberal yang dilihat kini bukan sahaja mengancam PAS malah mengancam kedudukan agama Islam atas nama hak asasi manusia. 

3. Terbaharu sebuah FB memaparkan kenyataan mengutuk Islam dan menghina Nabi Muhammad SAW telah diselar Mufti Kelantan. Kerajaan PAS Kelantan bila nak selar? 

4. Kerajaan PAS Kelantan digesa bertindak tegas akan perkara ini! 
KOTA BHARU - Jabatan Mufti Kelantan menyelar pihak yang menghina Islam, menerusi Facebook Murtads In Pantai Timur dan Murtads in Kelantan-MIK.

Mufti Kelantan, Datuk Mohamad Shukri Mohamad berkata, tindakan memaparkan kenyataan mengutuk Islam dan Nabi Muhammad SAW itu boleh mencetuskan persengketaan antara kaum dan penganut agama di negara ini.

Justeru, Mohamad Shukri meminta masyarakat, tanpa mengira fahaman, tidak menggunakan media untuk menghuru-harakan keharmonian.

“Kita tak tahu siapa pemilik akaun (Facebook) itu. Mungkin bukan daripada kalangan orang Islam.

“Kalau yang buat begitu orang Islam, saya minta dia segera bertaubat,” katanya kepada Sinar Harian semalam ketika mengulas penyebaran penghinaan Islam menerusi Facebook.
1. Puak Pro Murtad dilihat cuba mengganggu Kerajaan Pas Kelantan.

2. Ramai pemerhati termasuk orang dalaman PAS menyatakan PAS perlu memperhalusi Tahalul Siyasi dengan puak-puak liberal yang dilihat kini bukan sahaja mengancam PAS malah mengancam kedudukan agama Islam atas nama hak asasi manusia.

3. Terbaharu sebuah FB memaparkan kenyataan mengutuk Islam dan menghina Nabi Muhammad SAW telah diselar Mufti Kelantan. Kerajaan PAS Kelantan bila nak selar?

4. Kerajaan PAS Kelantan digesa bertindak tegas akan perkara ini!
KOTA BHARU - Jabatan Mufti Kelantan menyelar pihak yang menghina Islam, menerusi Facebook Murtads In Pantai Timur dan Murtads in Kelantan-MIK.

Mufti Kelantan, Datuk Mohamad Shukri Mohamad berkata, tindakan memaparkan kenyataan mengutuk Islam dan Nabi Muhammad SAW itu boleh mencetuskan persengketaan antara kaum dan penganut agama di negara ini.

Justeru, Mohamad Shukri meminta masyarakat, tanpa mengira fahaman, tidak menggunakan media untuk menghuru-harakan keharmonian.

“Kita tak tahu siapa pemilik akaun (Facebook) itu. Mungkin bukan daripada kalangan orang Islam.

“Kalau yang buat begitu orang Islam, saya minta dia segera bertaubat,” katanya kepada Sinar Harian semalam ketika mengulas penyebaran penghinaan Islam menerusi Facebook.

KEM ANWAR/AZMIN UNGKIT HUTANG USD18 JUTA MB KHALID, MSO KATA HUTANG SEBENAR RM80 JUTA????


Photo: KEM ANWAR/AZMIN UNGKIT HUTANG USD18 JUTA MB KHALID, MSO KATA HUTANG SEBENAR RM80 JUTA????Kem Datuk Seri Anwar Ibrahim dipercayai menggunakan isu hutang Tan Sri Khalid 
Ibrahim dengan Bank Islam Malaysia yang bernilai USD18 juta (RM66.67 juta) untuk 
membunuh karier politiknya sebagai Menteri Besar Selangor.

The Malaysian Insider, 13 Februari lalu telah membuat laporan yang memetik sumber 
dalam PKR (tetapi tidak dinyatakan namanya, dipercayai dari sumber anti-Abdul Khalid) 
menyebut Bank Islam Malaysia yang sebelum ini beria-ia membawa Menteri Besar Selangor 
Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim ke mahkamah kerana hutang USD18 juta (RM66.67 juta) 
kini bersedia untuk menyelesaikan perkara ini dengan amaun lebih rendah

“Seorang pemimpin kanan PKR mengesahkan Abdul Khalid memberitahunya perjanjian 
sedang berjalan untuk hutang ditanggung semasa beliau menjadi ketua pegawai eksekutif 
Kumpulan Guthrie Bhd bagi pembelian 20% saham syarikat.

“Bank Islam Malaysia membawa perkara itu ke mahkamah pada 2007, setahun sebelum 
Abdul Khalid dinamakan sebagai menteri besar Selangor,” lapornya dalam artikel bertajuk 
“Khalid Ibrahim akan selesai hutang USD18 juta Bank Islam lebih murah.”

Namun, penulis pro-reformasi, Mohd Sayuti Omar (MSO), menyebut hutang Abdul Khalid 
dengan Bank Islam lebih tinggi daripada itu, iaitu bernilai RM80 juta.

Menurut MSO, Anwar terpaksa membuat Projek Kajang itu disebabkan Abdul Khalid 
enggan letak jawatan di atas faktor hutang tersebut.

“Perkembangan dua tiga hari ini menjawab persoalan yang agak rumit ini. Perkembangan 
inilah maka bagi saya ia menyebabkan Khalid begitu liat untuk melepaskan jawatan MB 
Selangor sehingga terpaksa diadakan pilihan raya kecil Kajang dan mengorbankan banyak 
orang. Pilihan raya kecil ada penyembelihan untuk upacara penurunan takhta.

“Apakah perkembangan dan masalah yang memberati Khalid? Khalid dikatakan berhutang 
dengan Bank Islam sebanyak RM80 juta. Bank Islam bercadang untuk mengambil 
tindakan undang-undang terhadapnya. Bagaimana pun perkembangan terbaru 
menunjukkan Bank berkenaan tidak berminat untuk mengambil tindakan undang-undang 
sebaliknya penyelesaian di luar mahkamah akan diambil. Kenapa?

“Mungkin prosedur ini biasa saja. Ada kes yang sudah dibicara pun ditarik balik dan 
dibuat penyelesaian di luar mahkamah. Tetapi perkembangan di sebalik kes ini menarik 
dan sesuatu yang boleh difikirkan dan dikait dengan pendirian tegas Khalid mengenai 
politiknya yang enggan meletakkan jawatan MB. Kerana Khalid sudah menjadi orang 
politik mungkin penyelesaian secara politik dalam proses.

“Apakah penyelesaian hutang diluar mahkamah ini sudah dijadikan modal untuk 
menyelamatkan Khalid di samping itu ia memberi keuntungan politik kepada pihak lain? 
RM80 juta bukan satu nilai yang kecil. Kita memahami bagaimana kerencaman politik 
akan mengeksploitasikan apa-apa saja isu untuk mendapat keuntungan dan aset ini 
juga tidak akan terlepas dalam senario di Selangor.

“Bak harimau terhidu bau manusia tadi, apakah PKR dan khasnya Anwar sudah 
menghidu masalah Khalid ini dan ia harus diatasi segera,” dakwa MSO dalam artikel 
terbaru bertajuk “Betulkah Khalid ada hutang RM80 juta?.”

Dalam masa sama, MSO turut mengesahkan dakwaan berlaku grand design supaya 
Abdul Khalid berundur daripada jawatan MB, namun perancangan itu dihalang oleh 
pimpinan tertinggi PAS.

“Tindakan secara taktikal PKR untuk menggugurkan Abdul Khalid Ibrahim dari kersi 
MB Selangor disebabkan MB itu berhadapan dengan beberapa masalah rumit, dua 
orang pemimpin tertinggi Pas pula berusaha untuk mengekalkan Khalid di kerusi itu. 
Perjumpaan dikatakan langsung dengan Khalid oleh dua orang pemimpin tertinggi 
Pas yang disertai sama oleh seorang pegawai politik.

“Pertemuan mereka dengan Khalid itu berlangsung sewaktu Majlis Presiden Pakatan 
Rakyat sedang bersidang membincang pilihan raya kecil Kajang. Satu perbuatan 
yang cukup ironi sekali. Apakah ini sahabat yang dipercayai untuk memegang kunci 
peti harta Karun atau sahabat yang suka mempertahankan tindakan dengan membaca 
hadith dan ayat-ayat Quran? Atau sahabat seluar sekadar standard dalam bersaiz XXL?

“Tindakan untuk memecat Khalid sebagai MB tentu ada sebab musabab besar. 
Ia tidak akan dibuat kalau bukan ada sesuatu yang mendesak atau kalau atas 
maksud sekadar untuk memberi jawatan MB kepada Anwar Ibrahim. Seekor 
harimau tidak akan meninggal jauh kawasan yang dia sudah terhidu jebak manusia. 
Dia akan menunggu dan memburu makanannya itu. Apakah dalam hal ini PKR telah 
terhidu sesuatu mengenai Khalid Ibrahim?.”

Dakwa MSO, disebabkan rintangan PAS itu, Anwar telah menemui Muryidul Am PAS, 
Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat di Kota Bharu.

“Tokguru Nik Aziz mungkin sudah mengetahui lebih jauh daripada apa-apa yang 
sudah diketahui atau difahami oleh pemimpin Pas lain. Anwar sudah berjumpa degan 
Nik Aziz minggu lepas, di Kota Bharu.

“Walaupun ada usaha untuk mengagalkan pertemuan Anwar dengan Nik Aziz 
(dilakukan orang-orang tertentu, pengawal Pulau Melaka), tetapi pertemuan terjadi j
uga. Elok kalau pemimpin Pas termasuk dua orang bertemu Khalid itu berjumpa d
engan Nik Aziz dan bertanya perihal pertemuan dia dengan Anwar.

“Rasanya Nik Aziz juga akan menjelaskannya dengan sejujur-jujurnya.”

MSO turut menimbulkan syak wasangka bahawa dua orang pimpinan PAS yang 
menyokong Abdul Khalid didakwanya lebih condong untuk melihat PAS berbaik 
dengan UMNO.

“Azmin sendiri faham akan hal ini sebab itu walaupun keputusan dibuat kerusi 
itu tidak diserahkan kepadanya, dia dapat menerimanya dengan baik. Bagi Azmin 
seperti juga sama dengan Anwar bukan jawatan itu, tetapi yang lebih penting agar 
kerajaan Pakatan Rakyat itu tidak tergadai ditangan Khalid. Tetapi tentulah sebagai 
seorang politik Azmin seronok kalau diserahkan kepadanya.

“Saya mengira masalah dalaman ini yang perlahan-lahan mula terselak, kena 
difahami oleh dua pemimpin Pas yang mendatangi Khalid, meminta Khalid agar jangan 
berundur. Politik kena bijak dan mata politik juga kena mampu menyuluh ke dalam 
gelap malam. Dan selepas mereka menyedari hal ini maka akan hilang dan sirna niat 
busuk untuk menyusahkan Anwar Ibrahim. Melainkan mereka juga diam-diam setelah 
mendirikan sembahyang sunat selepas mengimani solat jemaah berdoa agar Pas akan 
dapat bersatu dengan Umno.

“Persoalan yang perlu ditimbulkan dalam kepala semua orang ialah kenapa Khalid liat 
untuk berundur walaupun berbagai tekanan sudah dilakukan? Kenapa, kenapa dan kenapa? 
Tentu ada sebab-sebab besar mengenainya. Kita tahu Khalid bukan seorang yang minat 
kepada politik. Dunia politik kepadanya seperti dunia rock kepada pemain mak yong. 
Tetapi kenapa dia menjadi minat kepada politik khasnya kedudukan sebagai MB? Sebab 
inilah kena dikaji.

“Kata orang kalau tidak ada mengada tempua takkan bersarang rendah. Kalau tidak 
ada angin masakan pokok bergoyang. Dalam hal ini tentu Khalid ada masalah besar 
yang sedang menimpanya dan terselindung dari pengetahuam umum. Masalah itu 
membabitkan peribadinya sebagai Khalid bukan sebagai MB.

“Kalau ia membabitkan MB, Khalid tidak perlu bersusah payah mempertahankan 
dirinya kerana MB akan dipertahankan oleh rakyat. Dapat difahamkan di sini bahawa 
Khalid sedang menggunakan jawatan MB itu untuk mempertahan dan menyelamatkan 
dirinya. Begitukah?

“Boleh jadi ada individu tertentu yang menjadi penasihat dan bomoh kepada Khalid. 
Setelah mendapat nasihat dan tunjuk ajar, mungkin Khalid mula memahami betapa 
jawatan dan kedudukan yang ada kepadanya itu boleh digunakan sebagai life boat 
kepada dirinya dan menyelesaikan masalah dihadapinya
Kem Datuk Seri Anwar Ibrahim dipercayai menggunakan isu hutang Tan Sri Khalid
Ibrahim dengan Bank Islam Malaysia yang bernilai USD18 juta (RM66.67 juta) untuk
membunuh karier politiknya sebagai Menteri Besar Selangor.

The Malaysian Insider, 13 Februari lalu telah membuat laporan yang memetik sumber
dalam PKR (tetapi tidak dinyatakan namanya, dipercayai dari sumber anti-Abdul Khalid)
menyebut Bank Islam Malaysia yang sebelum ini beria-ia membawa Menteri Besar Selangor
Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim ke mahkamah kerana hutang USD18 juta (RM66.67 juta)
kini bersedia untuk menyelesaikan perkara ini dengan amaun lebih rendah

“Seorang pemimpin kanan PKR mengesahkan Abdul Khalid memberitahunya perjanjian
sedang berjalan untuk hutang ditanggung semasa beliau menjadi ketua pegawai eksekutif
Kumpulan Guthrie Bhd bagi pembelian 20% saham syarikat.

“Bank Islam Malaysia membawa perkara itu ke mahkamah pada 2007, setahun sebelum
Abdul Khalid dinamakan sebagai menteri besar Selangor,” lapornya dalam artikel bertajuk
“Khalid Ibrahim akan selesai hutang USD18 juta Bank Islam lebih murah.”

Namun, penulis pro-reformasi, Mohd Sayuti Omar (MSO), menyebut hutang Abdul Khalid
dengan Bank Islam lebih tinggi daripada itu, iaitu

ISU HADIS - DR. MAZA SAHKAN BAKAL BERDEBAT DENGAN KASSIM AHMAD???? Bekas Mufti Perlis, Datuk Dr. Mohd Asri Zainal Abidin mengesahkan beliau bakal berdebat dengan Dr. Kassim Ahmad dalam satu dialog dianjurkan oleh Sinar Harian pada 3 Mac ini.
Katanya menerusi laman Facebooknya, persiapan mengenai dialog itu sedang dijalankan oleh pihak penganjur.

“Pihak Sinar Harian dan Majalah I sedang mengatur satu dialog terbuka antara Dr MAZA dan Dr Kassim Ahmad tentang isu hadis. Doakan semuanya berjalan lancar,” katanya menerusi laman Facebook.
Beliau yang mempunyai PhD dalam bidang hadith turut berharap agar dialog yang dirancang itu dipermudahkan.
“InshaAllah pada asasnya pihak Sinar Harian sudah mendapat persetujuan untuk satu dialog tentang hadis antara Dr Kassim Ahmad dan Dr MAZA pada 3 Mac 2014 di Karangkraf. Pengurusan sedang dilakukan. Moga Allah mudahkan”, katanya.
Dr. Kassim Ahmad beberapa hari lalu menggemparkan negara apabila mengeluarkan beberapa kenyataan yang bersifat kontroversi ketika seminar pemikiran Kassim Ahmad yang diadakan di Putrajaya.
Antara kenyataan yang didakwanya adalah Islam di negara ini telah diselewengkan oleh “kasta paderi” yang dipanggil ulama.
Selain itu beliau turut mempertikaikan dua kalimah syahadah dengan menganggap syahadah yang kedua sebagai mendewa-dewakan Nabi Muhammad.
Berikutan kenyataan itu, Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi) dan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) membuka kertas siasatan diatas pandangan Kassim yang bercanggah dengan prinsip Islam dan ajaran Islam berdasarkan Ahli Sunnah Wal Jamaah yang diamalkan masyarakat Islam di Malaysia.


Analisis PRK Kajang - PRK Kajang Mungkin Kubur Buat Anwar????

Photo: Analisis PRK Kajang - PRK Kajang Mungkin Kubur Buat Anwar????Walaupun Anwar Ibrahim mengatakan dia penuh yakin akan mampu mempertahankan Dun Kajang, namun ramai yg merasakan kenyataan tersebut hanyalah sekadar untuk menenteramkan kegusaran yg sedang melanda dirinya.

Ini kerana, di dalam sejarah pilihan raya berbagai kemungkinan boleh terjadi. Tiada seorang pun boleh memberikan jawapan yg pasti, kerana semuanya terletak di tangan pengundi yg akan menentukan siapa yg ingin mereka pilih.

Sekiranya dilihat kepada gerakan kempen agresif yg dilakukan oleh Anwar di Kajang, sudah cukup membuktikan bahawa hakikatnya Anwar memang bimbang sekiranya dia di tolak oleh pengundi di Kajang.

Walaupun secara rasminya tempoh berkempen masih belum bermula, namun kelibat Anwar yg hampir saban hari berada di Kajang turut menguatkan lagi andaian tersebut.

Malah mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir ketika ditanya pemberita baru2 ini mengatakan BN mempunyai peluang 50-50 di dalam PRK DUN Kajang pada 23 Mac ini.

Tambahan pula Anwar pada ketika ini sedang berhadapan dengan protes dalaman oleh pengundi pakatan sendiri PR secara besar2an di Kajang yg berkemungkinan akan menjadi faktor utama dia tewas pada PRK itu nanti.

Ramai yg melihat sabotaj dalaman parti terutamanya dari pengundi Pas yg berterusan dan masih belum menemui jalan penyelesaian, boleh menyebabkan Anwar tersungkur kerana mereka merasakan PRK ini adalah merupakan medan perjuangan untuk memenuhi agenda peribadinya.

Pas sebelum ini dengan tegas mengatakan hanya memberikan sokongan untuk Anwar bertanding dan bukannya untuk membolehkan dia menduduki kerusi menteri besar. Malah faktor golongan profesional juga tidak boleh dinafikan mampu memainkan peranan penting bagi menewaskan Anwar.

Ini kerana sebagai golongan profesional yg punyai pengalaman, sudah pasti mereka mampu melihat bagaimana rakusnya Anwar yg sanggup melakukan apa sahaja demi memenuhi cita2 politiknya.

Dengan kemasukan calon2 bebas di kalangan mereka yg pernah menjadi sahabat Anwar, sudah pasti akan merancakkan PRK pada kali ini sekali gus menyebabkan pengundi pakatan yg marah, memilih untuk memberikan undi kepada calon Bebas.
Itu belum lagi diambil kira para penyokong Azmin yg marah dengan tindakan Anwar dan Khalid yang jelas menjadikan gerakan PRK Kajang ini untuk membunuh karier politiknya.

Kesimpulannya sekiranya semua faktor2 yg dinyatakan tadi diambil kira dan berjaya di realisasikan, sudah pasti ia mampu membuka peluang untuk BN/Umno merampas kembali kerusi Dun Kajang.Walaupun Anwar Ibrahim mengatakan dia penuh yakin akan mampu mempertahankan Dun Kajang, namun ramai yg merasakan kenyataan tersebut hanyalah sekadar untuk menenteramkan kegusaran yg sedang melanda dirinya.

Ini kerana, di dalam sejarah pilihan raya berbagai kemungkinan boleh terjadi. Tiada seorang pun boleh memberikan jawapan yg pasti, kerana semuanya terletak di tangan pengundi yg akan menentukan siapa yg ingin mereka pilih.

Sekiranya dilihat kepada gerakan kempen agresif yg dilakukan oleh Anwar di Kajang, sudah cukup membuktikan bahawa hakikatnya Anwar memang bimbang sekiranya dia di tolak oleh pengundi di Kajang.

Walaupun secara rasminya tempoh berkempen masih belum bermula, namun kelibat Anwar yg hampir saban hari berada di Kajang turut menguatkan lagi andaian tersebut.

Malah mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir ketika ditanya pemberita baru2 ini mengatakan BN mempunyai peluang 50-50 di dalam PRK DUN Kajang pada 23 Mac ini.

Tambahan pula Anwar pada ketika ini sedang berhadapan dengan protes dalaman oleh pengundi pakatan sendiri PR secara besar2an di Kajang yg berkemungkinan akan menjadi faktor utama dia tewas pada PRK itu nanti.

Ramai yg melihat sabotaj dalaman parti terutamanya dari pengundi Pas yg berterusan dan masih belum menemui jalan penyelesaian, boleh menyebabkan Anwar tersungkur kerana mereka merasakan PRK ini adalah merupakan medan perjuangan untuk memenuhi agenda peribadinya.

Pas sebelum ini dengan tegas mengatakan hanya memberikan sokongan untuk Anwar bertanding dan bukannya untuk membolehkan dia menduduki kerusi menteri besar. Malah faktor golongan profesional juga tidak boleh dinafikan mampu memainkan peranan penting bagi menewaskan Anwar.

Ini kerana sebagai golongan profesional yg punyai pengalaman, sudah pasti mereka mampu melihat bagaimana rakusnya Anwar yg sanggup melakukan apa sahaja demi memenuhi cita2 politiknya.

Dengan kemasukan calon2 bebas di kalangan mereka yg pernah menjadi sahabat Anwar, sudah pasti akan merancakkan PRK pada kali ini sekali gus menyebabkan pengundi pakatan yg marah, memilih untuk memberikan undi kepada calon Bebas.
Itu belum lagi diambil kira para penyokong Azmin yg marah dengan tindakan Anwar dan Khalid yang jelas menjadikan gerakan PRK Kajang ini untuk membunuh karier politiknya.

Kesimpulannya sekiranya semua faktor2 yg dinyatakan tadi diambil kira dan berjaya di realisasikan, sudah pasti ia mampu membuka peluang untuk BN/Umno merampas kembali kerusi Dun Kajang.

PRK Kajang: Anwar Menang Atau Tidak, Rakyat Selangor Sah Dibodohkan???

Photo: PRK Kajang: Anwar Menang Atau Tidak, Rakyat Selangor Sah Dibodohkan???DIBACA dari sudut mana pun, satu yang pasti dan semua orang patut sedar ialah, Khalid Ibrahim bukanlah seorang Menteri Besar yang baik.  Prestasi Khalid sebagai Menteri Besar terlalu buruk sehingga Anwar Ibrahim dibawa khas dari Pulau Pinang, kerusi DUN Kajang dikosongkan dnegan sengaja, hanya untuk memastikan Khalid diganti.

Gelaran pakar ekonomi dan pengalaman bertahun-tahun menguruskan syarikat korporat bukanlah satu testimoni yang melayakkan Khalid jadi Menteri Besar – hakikat yang rakyat Selangor baru tahu setelah hampir 6 tahun bermenteri besarkan orang ini.

Rupa-rupanya selama 6 tahun ini Anwar hantar satu orang yang tidak lengkap sebagai ketua kerajaan negeri Selangor, dan kini dia cuba ‘menebus’ semula kesilapan itu dengan meletakkan dirinya pada satu posisi dimana dia boleh jadi menggantikan jawatan tersebut.

Ironinya, yang dedah Khalid ini bukan orang yang layak untuk memimpin Selangor bukan BN pun, tapi Anwar sendiri.

Tapi kalau so called pakar ekonomi tak boleh memimpin Selangor dengan baik, bagaimana pulak yang bukan pakar ekonomi macam Anwar boleh?  Ya, Anwar Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan dulu, tapi itu bukan ukuran mengatakan dia layak menguruskan sebuah negeri.

Sebab zaman itu berbeza, Anwar adalah orang nombor dua kepada seorang yang bertaraf lagenda seperti Tun Dr. Mahathir.  Lagipun, Anwar pernah diuji dengan krisis kewangan 1997 dan dia gagal membawa negara keluar dari kemelut tersebut sehinggalah Mahathir mengambil alih dari dia – baru semua masalah selesai.

Berbanding dengan sekarang bila Anwar menjadi nombor satu – sekurang-kurangnya di Selangor.  Dan memandangkan Pakatan Rakyat ini hanya ada pada nama tidak berdaftar secara rasmi, Anwar bakal menentukan sepenuhnya cara Selangor diuruskan tanpa terikat dengan orang lain di luar dari negeri tersebut.

 Tak seperti Menteri Besar kerajaan BN yang masih terikat dengan Perdana Menteri di peringkat persekutuan.  Pendek kata, Anwar berkuasa penuhlah dalam nak menentukan hala tuju ekonomi negeri Selangor ini.

Agaknya beranikah rakyat Selangor, terutama orang cina, nak memperjudikan nasib mereka di tangan orang macam Anwar?  Orang Melayu tak usah personal sebab kita ada pepatah “ulat dalam batu pun boleh hidup”.  Pepatah itu saja boleh selamatkan orang Melayu dari segala ancaman ekonomi yang mungkin berlaku.

Lain dengan orang cina, siang malam dia kira untung atau rugi saja.  Matematiknya pulak tu mudah, kalau untung hidup, kalau rugi mati.

Penulis kata beginilah, kalau rakyat Selangor (terutama pengundi Kajang) ada masa yang paling baik untuk berfikir lebih  panjang dari biasa, inilah masanya.DIBACA dari sudut mana pun, satu yang pasti dan semua orang patut sedar ialah, Khalid Ibrahim bukanlah seorang Menteri Besar yang baik. Prestasi Khalid sebagai Menteri Besar terlalu buruk sehingga Anwar Ibrahim dibawa khas dari Pulau Pinang, kerusi DUN Kajang dikosongkan dnegan sengaja, hanya untuk memastikan Khalid diganti.

Gelaran pakar ekonomi dan pengalaman bertahun-tahun menguruskan syarikat korporat bukanlah satu testimoni yang melayakkan Khalid jadi Menteri Besar – hakikat yang rakyat Selangor baru tahu setelah hampir 6 tahun bermenteri besarkan orang ini.

Rupa-rupanya selama 6 tahun ini Anwar hantar satu orang yang tidak lengkap sebagai ketua kerajaan negeri Selangor, dan kini dia cuba ‘menebus’ semula kesilapan itu dengan meletakkan dirinya pada satu posisi dimana dia boleh jadi menggantikan jawatan tersebut.

Ironinya, yang dedah Khalid ini bukan orang yang layak untuk memimpin Selangor bukan BN pun, tapi Anwar sendiri.

Tapi kalau so called pakar ekonomi tak boleh memimpin Selangor dengan baik, bagaimana pulak yang bukan pakar ekonomi macam Anwar boleh? Ya, Anwar Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan dulu, tapi itu bukan ukuran mengatakan dia layak menguruskan sebuah negeri.

Sebab zaman itu berbeza, Anwar adalah orang nombor dua kepada seorang yang bertaraf lagenda seperti Tun Dr. Mahathir. Lagipun, Anwar pernah diuji dengan krisis kewangan 1997 dan dia gagal membawa negara keluar dari kemelut tersebut sehinggalah Mahathir mengambil alih dari dia – baru semua masalah selesai.

Berbanding dengan sekarang bila Anwar menjadi nombor satu – sekurang-kurangnya di Selangor. Dan memandangkan Pakatan Rakyat ini hanya ada pada nama tidak berdaftar secara rasmi, Anwar bakal menentukan sepenuhnya cara Selangor diuruskan tanpa terikat dengan orang lain di luar dari negeri tersebut.

Tak seperti Menteri Besar kerajaan BN yang masih terikat dengan Perdana Menteri di peringkat persekutuan. Pendek kata, Anwar berkuasa penuhlah dalam nak menentukan hala tuju ekonomi negeri Selangor ini.

Agaknya beranikah rakyat Selangor, terutama orang cina, nak memperjudikan nasib mereka di tangan orang macam Anwar? Orang Melayu tak usah personal sebab kita ada pepatah “ulat dalam batu pun boleh hidup”. Pepatah itu saja boleh selamatkan orang Melayu dari segala ancaman ekonomi yang mungkin berlaku.

Lain dengan orang cina, siang malam dia kira untung atau rugi saja. Matematiknya pulak tu mudah, kalau untung hidup, kalau rugi mati.

Penulis kata beginilah, kalau rakyat Selangor (terutama pengundi Kajang) ada masa yang paling baik untuk berfikir lebih panjang dari biasa, inilah masanya.