SRIKANDI SHARIENA

Isnin, 2 September 2013

Baik Bincang Dengan Biawak Dari Bincang Dengan Anwar Dajjal?????

BERITA awal yang mengatakan Anwar Ibrahim sudah bersedia menerima kekalahan dalam PRU13 yang lepas, nampaknya sudah terbukti palsu walaupun yang siarkan mula-mula tu ialah portal pro pembangkang sendiri, The Malaysian Insider.

Tapi berita yang dia nak berbincang dengan Perdana Menteri tu, nampaknya memang cerita betul. Entah apa mimpi peliwat tua tu tiba-tiba pulak nak berbincang dengan Perdana Menteri, gebang macam hebat sangat. Pakai undang-undang mana pulak yang ‘kuat’ kononnya ni nak bincang dengan yang ‘lemah’?

Apa pun, penulis suka nak mencadangkan kepada Perdana Menteri supaya tolak saja cadangan si Anwar ni. Dari bincang dengan dia, lebih baik bincang dengan apa makhluk Allah yang lain di muka bumi ini, nak-nak yang ada otak tapi takdak akal macam beruk dan biawak, sama juga hasilnya.



Cerita lain takdak la ni, confirm nak spin apa-apa yang bakal keluar dari perbincangan itu nanti. Ini Anwar yang kita tengah cakap ni, lain benda takdelah dalam kepala otak dia tu, nak jadi Perdana Menteri, nak jadi Perdana Menteri. Selit-selit tu adalah nak dubor jantan, nak dubor jantan.

Adakah orang macam ini yang kita nak percayakan, apatah lagi nak dibawak berbincang? Mintak jauhlah.

Sebetulnya, Anwar Ibrahim habis dah. Semua taktik dan muslihat yang ada dalam buku macam mana nak jatuh kerajaan, dia dah guna habis dalam PRU13 yang lepas, itupun masih tak menang juga. Dia pun tahu, selagi orang Melayu majoriti dan UMNO membela orang Melayu, jangan haraplah dia nak jadi Perdana Menteri.

Tak lama lagi Perdana Menteri akan umum polisi khas ekonomi untuk majukan bumiputera, dengan pengumuman ini, semua orang Melayu dan pribumi yang lain akan dapat manfaat, macam mana Anwar nak cari makan? Dia setakat pandai ubah suai apa yang UMNO dan BN dah beri kepada rakyat, nama nak fikir apa benda yang baru, takdelah.

UMNO bagi subsidi minyak sekian, dia bagi kat nak turunkan sekian, UMNO bagi pinjaman PTPTN, dia kata nak hapus PTPTN, tol dan segala macam. Itu sajalah tahap kepandaian Anwar pun, yang pelik tu ramai juga yang memuja muji si tua kutuk ni, macamlah dia hebat sangat.

Sebab itu orang macam ini (Anwar) tidak ada class untuk berbincang dengan Perdana Menteri atas apa isu pun.

Jangan pulak ada sesiapa nasihatkan Perdana Menteri supaya layan permintaan mamat ni, atas alasan kononnya nak tunjuk gentleman. Penulis tahu Anwar berupaya buat macam-macam benda (yang kadang-kadang tak terfikir dek akal kita), tapi jadi gentleman bukan salah satu darinya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan