SRIKANDI SHARIENA

SRIKANDI SHARIENA

Rabu, 28 Mei 2014

ANWAR ANGGAP CINA TELUK INTAN TAK DE KEMALUAN???

Photo: ANWAR ANGGAP CINA TELUK INTAN TAK DE KEMALUAN???Lihat betapa RETORIKnya Si Ketua Penipu tu menyampaikan ucapan. Dalam satu sesi ceramah, dia boleh menjatuhkan orang dan memalukan mereka.

Tapi dalam masa yang sama, dia mintak orang hormat pada dia. Nak hormat menda kejadahnya bila dia terang - terangan menghina orang Cina ni secara terbuka?

Kalau baca dari satu sudut, memang nampak sangat Si Ketua Penipu tu cuba menghina masyarakat Cina di Teluk Intan dan melabelkan mereka 'Tak Tahu Malu'.
Anwar Ibrahim membidas segolongan orang Cina yang masih menyokong BN walaupun mereka telah dilabelkan sebagai pendatang.

Bercakap di Teluk Intan malam tadi, Anwar yang juga ketua umum PKR menyifatkan mereka sebagai "tak tahu malu".

"(Mereka kata orang) Cina ini pendatang, apa lagi Cina mahu, itupun ada lagi (orang) Cina mahu sokong BN, tak dak malu punya Cina," kata Anwar berseloroh dan disambut gelak ketawa para hadirin.
Itu Cina yang menyokong BN. Kenapa pulak ada ADUN DAPigs yang hina Melayu sebelum ini, Si Ketua Penipu tu tak nak kata Melayu DAPigs Tak Tahu Malu?

Sedangkan terang - terangan ADUN DAPigs tu kata 'Melayu Celaka' dan kemudiannya tukar pulak kenyataan dengan melabelkan 'UMNO Celaka'.

Tak nak pulak Si Ketua Penipu tu kata orang Melayu yang dok sokong DAPigs tu tak tau malu? Dah digelar Celaka pun masih jugak nak sokong DAPigs, apa kejadahnya?

Adakah amalan sedemikian dilihat sebagai satu langkah untuk saling hormat menghormati seperti mana yang dia sendiri sebut masa berdiri atas pentas tu?

Tambah memalukan ialah Melayu yang masih lagi sanggup kena tipu dengan PKR dalam pemilihan parti yang dijalankan baru - baru ni. Dah kena tipu pun, masih nak sokong lagi?

Inilah jenis manusia yang MUNAFIK. Bercakap pandai, tapi dalam masa yang sama dia nak buat apa yang dia cakap tu pun tak reti. Setakat pandai bercakap je la kerjanya.

Jika benar sekali pun ada pihak yang melabelkan Cina ni sebagai pendatang, adakah wajar dia pun melakukan perkara yang sama? Entah - entah, dia sendiri yang bagi label tu kepada orang Cina. Lepas tu dia tuduh orang lain pulak!!!Lihat betapa RETORIKnya Si Ketua Penipu tu menyampaikan ucapan. Dalam satu sesi ceramah, dia boleh menjatuhkan orang dan memalukan mereka.

Tapi dalam masa yang sama, dia mintak orang hormat pada dia. Nak hormat menda kejadahnya bila dia terang - terangan menghina orang Cina ni secara terbuka?

Kalau baca dari satu sudut, memang nampak sangat Si Ketua Penipu tu cuba menghina masyarakat Cina di Teluk Intan dan melabelkan mereka 'Tak Tahu Malu'.
Anwar Ibrahim membidas segolongan orang Cina yang masih menyokong BN walaupun mereka telah dilabelkan sebagai pendatang.

Bercakap di Teluk Intan malam tadi, Anwar yang juga ketua umum PKR menyifatkan mereka sebagai "tak tahu malu".

"(Mereka kata orang) Cina ini pendatang, apa lagi Cina mahu, itupun ada lagi (orang) Cina mahu sokong BN, tak dak malu punya Cina," kata Anwar berseloroh dan disambut gelak ketawa para hadirin.
Itu Cina yang menyokong BN. Kenapa pulak ada ADUN DAPigs yang hina Melayu sebelum ini, Si Ketua Penipu tu tak nak kata Melayu DAPigs Tak Tahu Malu?

Sedangkan terang - terangan ADUN DAPigs tu kata 'Melayu Celaka' dan kemudiannya tukar pulak kenyataan dengan melabelkan 'UMNO Celaka'.

Tak nak pulak Si Ketua Penipu tu kata orang Melayu yang dok sokong DAPigs tu tak tau malu? Dah digelar Celaka pun masih jugak nak sokong DAPigs, apa kejadahnya?

Adakah amalan sedemikian dilihat sebagai satu langkah untuk saling hormat menghormati seperti mana yang dia sendiri sebut masa berdiri atas pentas tu?

Tambah memalukan ialah Melayu yang masih lagi sanggup kena tipu dengan PKR dalam pemilihan parti yang dijalankan baru - baru ni. Dah kena tipu pun, masih nak sokong lagi?

Inilah jenis manusia yang MUNAFIK. Bercakap pandai, tapi dalam masa yang sama dia nak buat apa yang dia cakap tu pun tak reti. Setakat pandai bercakap je la kerjanya.

Jika benar sekali pun ada pihak yang melabelkan Cina ni sebagai pendatang, adakah wajar dia pun melakukan perkara yang sama? Entah - entah, dia sendiri yang bagi label tu kepada orang Cina. Lepas tu dia tuduh orang lain pulak!!!
 

1 ulasan:

  1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












    Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI


    BalasPadam