SRIKANDI SHARIENA

Jumaat, 30 Ogos 2013

Babak yang sensitif ” ????

….sensitif sebab ianya memaparkan sifat pengganas kit siang semasa 13 May. Yang aku hairan ada melayu yang macam Tamrin dok tak duduk nak pertahankan kit siang kononnya kit siang tak ada kat KL waktu itu. Sedangkan bersepah gambir kit siang terlibat dalam rusuhan anti melayu di KL. Tamrin ni aku kelaskan dia sekelas dengan mat sabu dan mahpus
DAP cuba menukar sejarah tanah melayu, seperti yang telah di lakukan kuan yew di singapura, dalam buku sejarah singapura, pulau itu dibuka oleh stamford raffles !! menutup kenyataan sebenar yang pulau singapura adalah negeri di bawah naugan sultan johor.
Malah pamplet perlancungan di Penang tourism board terang-terang menyatakan orang melayu adalah pendatang di pulau pinang !! menolak kenyataan sebenar terdapat perkampungan melayu di pulau pinang beratus tahun sebelum kedatangan british apatah lagi pendatang cina.
Bayangkan lah kalau pembangkang memerintah negara…DAP akan menukar sejarah tanah melayu 360 darjah, orang melayu pulak akan dikatakan pendatang !
Paling ajaib….cai PAS menyokong penuh usaha DAP ni !!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan