SRIKANDI SHARIENA

Rabu, 28 Ogos 2013

BLOGGER 'RED BEAN ARMY' TUDUH DAPigs 'TAK TELUS BETUL'MEMANG SIALLL ..????

Dia nak DAPigs ni 'Telus' macam mana? Macam Baju awek ni ke???....Aspan Alias yang kini menyertai DAP tahun lalu berharap parti itu tidak akan membuat pusingan 'U' apabila membenarkan ahli yang dipecat atau digantung untuk kembali sebagai perwakilan dan mengundi dalam pemilihan semula jawatankuasa kerja pusat (CEC) pada 29 September depan....Malah, Aspan berkata jika benar DAP mahu mempraktiskan amalan terbaik dalam tadbir urus parti itu, Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng perlu menetapkan pendirian selain tidak membuat kejutan di saat-saat akhir bersabit siapa yang layak untuk bertanding.

"Kalau sewaktu itu (pemilih) dia tidak dipecat atau meletak jawatan dia harus boleh jadi calon lagi, dipilih dan terpilih kerana itu mengikut ulangan, kerana mereka itu patut bertanding semula menjadi perwakilan dan dipilih atau memilih.

"Kalau mereka pernah menjadi calon dalam CEC DAP pada Disember tahun lalu, mereka patut bertanding, tinggal lagi pemecatan itu berlaku selepas itu," katanya kepada ketika dihubungi sebentar.


Menurut Aspan lagi, DAP perlu melantik pihak ketiga yang berkecuali dan tiada kepentingan dalam parti sebagai pemerhati semasa pemilihan semula CEC bagi memastikan proses berjalan dengan telus dan bersih.

"Kalau hendak telus betul perlu ada (pemerhati bebas), tetapi kalau dilihat dari sudut hal parti, biarlah parti itu saja yang menentukan.

"Perkara ini tengok dua sudut, kalau dia (DAP) hendak keyakinan orang ramai terhadap parti itu, pemerhati bebas perlu ada dalam DAP.

"Tetapi kalau hendak ikut moral dan undang-undang atau kelaziman parti, dia tak perlukan orang luar untuk dijadikan pemerhati," katanya.

Ps: Kalau DAPigs betul - betul nak 'TELUS', kenapa tidak diorang lantik je Si AmbiGampang tu jadi 'Pemerhati Bebas'?

Bukan ke Si AmbiGampang tu jugak yang sibuk nak tuntut satu Pilihan Raya yang Adil dan Telus?

Jadi, memang sesuai sangat la kalau dia dilantik jadi Pemerhati Bebas bagi pemilihan jawatankuasa CEC kali ini.

Memandangkan pemilihan CEC sebelum ni terdapat penyelewengan, maka adalah wajar sekiranya Si AmbiGampang tu ambik tindakan. Takkan dia setakat sibuk nak buat tuntutan dengan orang lain je!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan