SRIKANDI SHARIENA

Khamis, 30 Januari 2014

Anwar Meng’Satay’Kan Kajang, Apa Kaitan Dengan PM???


HARI ini portal berita pembangkang terbit 2 artikel, masing-masing dikeluarkan oleh Ahli Parlimen Pondan, Raspussy Ramli dan Azmin, yang mana mengaitkan Datuk Seri Najib Tun Razak dengan kerja bodoh yang sedang dibuat Anwar di Kajang.

Si Raspussy kata (diringkaskan), Anwar perlu bertanding di Selangor untuk mempertahankan Selangor sekiranya Najib tumbang (????), sementara Azmin pula (diringkaskan juga) mencabar Najib bertanding menentang Anwar di Kajang.

Ini gila apa? Macam mana Perdana Menteri boleh terkait dengan ini gambar?

Nak tambah cili lagi, Malaysian Insider keluar cerita khayalan kononnya malam ini Perdana Menteri akan adakan persediaan dengan beberapa pihak untuk menghadapi tentangan dari Tun Mahathir yang kononnya mahu jatuhkan beliau – penulis boleh confirm disini, Perdana Menteri tidak ada pertemuan apa pun seperti yang dikhayalkan Malaysian Insider malam ini.

Tapi boleh dimudahkan beginilah, kesemua cerita bodoh di atas adalah diversion semata-mata - cubaan nak mengalihkan isu yang sering digunakan bila pembangkang tidak boleh nak menjawab.

Hakikatnya, pembangkang hilang modal nak jelaskan kepada rakyat kenapa pilihanraya ciptaan di Kajang ini boleh berlaku.

Dua tiga sketsa kecil yang dipersembahkan setakat ini, gagal menyakinkan rakyat bahawa pilihanraya ciptaan ini, memang suatu kejadian yang tidak boleh dielakkan sangat.

Antaranya ialah pengakuan bekas ADUN Kajang bahawa perletakkan jawatan ini kerana kegagalannya menjalankan tanggungjawab, selain kononnya nak mengukuhkan pakatan haram pembangkang.

Nampak benar pembohong sebab dua alasan itu tak berkaitan langsung.

Apatah lagi, Azmin sendiri confirm, apa yang berlaku di Kajang ini ialah tactical move yang telah dirancang sekian lama. Selain itu, Anwar juga yang berasal dari Pulau Pinang dan menetap di Segambut Dalam, Kuala Lumpur, tiba-tiba sudah tukar alamat di Kajang.

Ini semua bukti kukuhlah bahawa apa yang berlaku di Kajang sekarang ialah sandiwara yang dirancang untuk memastikan Anwar ada peluang jadi Menteri Besar Selangor.

Dalam apa keadaan pun, rakyat perlu yakin bahawa Perdana Menteri tidak ada kaitan dalam benda-benda bodoh ini. Anwar kemaruk dan gila kuasa, apa nak dibabitkan dengan Perdana Menteri pulak?

Insiden ini juga membuktikan, Anwar sebenarnya bapa sandiwara dan konspirasi. Keseluruhan episod meng’satay’kan Kajang ini adalah bukti kepada kenyataan tersebut.

Dah berulang kali Anwar buat macam ini, itupun ada juga yang setia menyokong, sungguh penulis tak faham.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan