SRIKANDI SHARIENA

Isnin, 26 Ogos 2013

SAMA ORGASM DENGAN N.SURENDRAN, LATHEEFA KOYA MEROYAN BILA RAMAI SAUDARANYA YANG JADI GANGSTER MATI DIBUNUH POLIS????

Dah kata dah..Latheefa Koya mesti tidak akan mampu tutup mulut punyalah!
Sebagai seorang peguam, apatah lagi sebagai peguam yang kerjanya memang memang membebaskan penjenayah konon-kononnya atas prinsip hak kemanusiaan, Latheefa Koya amat berang dengan tindakan yang dilakukan oleh PDRM....

Terkini, dia mempertikaikan SOP yang digunapakai oleh polis setiap kali melakukan serbuan bagi menangkap suspek penjenayah. Menurutnya, polis perlu menerangkan terlebih dahulu kepada orang ramai - yang dimaksudkan adalah kepada para pemimpin Pakatan - apa yang akan dilakukan agar tindakan polis tidak dianggap sebagai pembunuhan berlesen!

Lawak betullah peguam di Malaysia ni!

Mereka sentiasa memikirkan mereka adalah segala-galanya. Mereka sentiasa beranggapan, mereka cukup dan sangat berkuasa sehingga segala-galanya perlu melalui mereka. Dan mereka sentiasa penjenayah mempunyai hak yang sama seperti orang awam yang dianiayai oleh penjenayah.

Institusi guaman ditubuhkan untuk membela mereka yang teraniaya. Namun pada masa sekarang, institusi guaman telah disalahguna untuk membela siapa yang ada banyak duit dan mampu membayar yuran khidmat mereka yang jumlahnya puluhan kalau tidak pun ratusan ribu ringgit, bergantung kepada kes. Banyak kes di mana suspek teraniaya, gagal dibela oleh peguam dengan sebaik-baik mungkin kerana suspek tidak mempunyai wang yang banyak dan tidak pula mempunyai kepentingan dengan mana-mana parti politik, apatah lagi tidak mempunyai kaitan dengan kartel, sindiket mahupun kumpulan kongsi gelap yang mampu menawarkan wang yang banyak membayar khidmat setiap peguam.

Latheefa Koya yang jelas begitu sedih kerana kematian lima orang penjenayah GANG 04 yang ditembak mati di Sungai Nibong berkata, dia tidak percaya langsung tembak-menembak telah berlaku antara polis dengan penjenayah-penjenayah itu. Katanya, berdasarkan gambar-gambar yang ditunjukkan kepadanya, dia lebih mempercayai, mereka ditangkap dan kemudian ditembak serta mayat mereka diletakkan di apartment berkenaan sebelum polis menggelarkan mereka sebagai anggota GANG 04.

Pemimpin PKR itu mahu memberitahu rakyat Malaysia bahawa kelima-lima orang penjenayah tersebut sebenarnya adalah kerani di pejabat guaman. Mereka tidak ada sebarang rekod jenayah dan tidak pernah melakukan sebarang kesalahan berat yang menyebabkan mereka perlu diserbu dan ditembak mati oleh polis. Latheefa Koya ingin memberitahu kononnya rekod-rekod jenayah kelima-lima orang berkenaan sebenarnya adalah ciptaan dan rekaan pihak polis semata-mata.

Tak pastilah sama ada kelima-lima penjenayah tersebut merupakan saudara mara Latheefa Koya atau sebenarnya dia amat mengenali mereka, bahkan mungkin telah menerima bayaran setiap bulan daripada Ketua GANG 04. Kalau tidak, takkan bersungguh-sungguh benar dia membela mereka.

Sedangkan dalam banyak kes yang tidak melibatkan penjenayah, tidak pula dia bersungguh-sungguh melakukan pembelaan terhadap hak mereka!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan