SRIKANDI SHARIENA

Sabtu, 24 Ogos 2013

30 CINA DAN 2 MELAYU MATI DALAM TRAGEDI BAS MILIK CINA TERHUMBAN KE DALAM GAUNG SEMASA TURUN DARI PUSAT PERCUTIAN CINA????

Apakah satu lagi suruhanjaya akan dituntut oleh DAP untuk membela 30 orang Cina yang mati akibat bas yang dinaiki terhumban ke dalam gaung di Genting Highland menghala ke Kuala Lumpur?
Bagaimana pula dengan nasib dua orang mangsa yang merupakan bangsa Melayu? Apakah nasib mereka juga akan terbela atau mereka akan diselitkan di dalam tuntutan 30 orang Cina yang akan dibela habis-habisan oleh DAP?...Atau adakah DAP akan menuntut agar syarikat bas yang dimiliki oleh Cina itu, dimansuhkan dan digantikan dengan syarikat pengangkutan kerajaan atau GLC? Atau barangkali juga DAP akan mendesak agar kerajaan menutup terus Genting Highland yang dipajakkan kepada syarikat Lim Goh Tong memandangkan sudah beberapa tragedi melibatkan bas dan kenderaan persendirian terjun gaung?

Atau DAP akan bekerjasama rapat dengan PKR dan dibantu pula oleh PAS untuk menyalahkan kerajaan kerana membenarkan syarikat Cina menguasai Genting Highland?

Anda fikir bagaimana?Sehingga artikel ini ditulis, hanya 32 mayat ditemui di lokasi bas ekspres terjatuh ke dalam gaung di KM3.5 Jalan Genting Highlands menghala ke ibu negara 2.45 petang tadi.

Suruhanjaya? Tribunal? Siasatan Diraja?

Atau apa, demi mengambil hati chinabeng yang sebulat hati telah memilih DAP dan Pakatan Rakyat sebagai wakil mereka di Parlimen dan DUN?

Yang sahnya, majoriti anggota penyelamat yang terlibat dalam operasi menyelamatkan mangsa bas terjunam ke dalam gaung itu adalah MELAYU-BUMIPUTERA!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan