SRIKANDI SHARIENA

Jumaat, 7 Mac 2014

ANWAR DIDAPATI BERSALAH MELIWAT,PENCACAI2 DAH START NAK BIKIN KECOH???

Perhimpunan solidariti untuk Datuk Seri Anwar Ibrahim (gambar) dirancang akan diadakan di Stadium Kajang malam ini.
Aktivis PKR dan juga Solidariti Anak Muda Malaysia, Badrul Hisham Shahrin atau Cikgu Bard berkata, ia akan diadakan jam 8 malam ini.

Ia adalah himpunan pertama yang dirancang ekoran keputusan Mahkamah Rayuan hari ini yang membenarkan rayuan Putrajaya dan menjatuhkan hukuman bersalah ke atas Anwar.

Sehingga ini, mahkamah masih belum menjatuhkan hukuman ke atas Anwar walaupun sudah didapati bersalah.
Kajang dipilih kerana semua jentera PKR berada di sana ekoran pilihan raya kecil yang akan diadakan tidak lama lagi.

Dalam respons segera terhadap keputusan mahkmah ini, Pengarah Strategi PKR Rafizi Ramli berkata, "Perasaan paling buruk adalah, saya tidak terkejut dan bersedia dari segi mentalnya untuk ketidakadilan ini".

Bekas pengerusi bersama Bersih Datuk Ambiga Sreenevasan berkata melalui laman Twitternya, dia terkejut dan meminta Anwar terus cekal.
"Saya tidak percaya ia boleh berlaku," katanya.

Elizabeth Wong dari PKR yang juga Adun Bukit Lanjan berkata: "Memeranjatkan. Mahkamah Rayuan menolak keputusan Mahkamah Tinggi yang membebaskan Anwar Ibrahim. Di mana keadilan?"
Sementara itu,Timbalan Pengarah, Bahagian Asia, Human Rights Watch Phil Robertson berkata, ini adalah penghakiman politik.
"Perbicaraan ini bertujuan untuk menendang Anwar keluar dari politik dan kerajaan bersedia untuk berbuat apa saja untuk mempastikan ia berlaku.
"Anwar dan keluarga beliau nampaknya terperangkap dalam mimpi ngeri yang tidak ada penghujung dalam karier politiknya, di mana mahkamah telah digunakan sebagai alat untuk menjatuhkan hukuman politik.
"Memang benar, hari gelap kepada kehakiman di Malaysia yang menunjukkan diri mereka sendiri tidak mampu berdiri tegap bila isu politik dimainkan di depan mereka.
"Kes yang dihadapi Anwar tidak sepatutnya dipertimbangkan sebagai jenayah sejak awal-awal lagi," katanya. – MI,7 Mac, 2014.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan