SRIKANDI SHARIENA

Isnin, 26 Ogos 2013

SI HUSAM KAMBING PUN TAKUT HILANG JAWATAN JUGAK..kiKIKIKIKIKI??

Pecah perut bila baca alasan Retorik yang keluar dari mulut Si Husam Kambing ni. Nampak sangat dia takut hilang jawatan dalam parti.
Sebelum ini, kita dah tau bahawa Si Husam Kambing ni tewas dalam Pilihan Raya Umum bagi merebut kerusi Parlimen Putrajaya.
Ekoran keGAGALan Si Husam Kambing tu merampas kerusi tersebut menyaksikan nama dia turut tersingkir dalam senarai Exco Rejim PAS Kelantan.

Itu membuktikan bahawa bukan sahaja rakyat menolak kepimpinan Si Husam Kambing ni. Tetapi Rejim PAS Kelantan sendiri tidak mengiktirafnya.

Maka adalah wajar perkara tersebut dijadikan bahan pertimbangan bagi perwakilan PAS menjelang Muktamar nanti. Kalau nak pilih pemimpin, pilih la yang berkaliber.

Kalau setakat pilih pemimpin yang sekadar pandai bercakap baik tak payah. Orang yang tak de kredibiliti macam Si Husam ni elok letak kat dalam longkang je!!! Bawak naik jadi pemimpin pun buat malu parti!!!
Kekalahan dalam Pilihan Raya Umum ke-13 lalu bukan alasan untuk tidak berjuang mencapai matlamat parti, kata Naib Presiden PAS, Datuk Husam Musa.

Menurutnya, wakil rakyat yang kalah tidak bermakna akan mengabaikan kebajikan rakyat di kawasan yang ditandinginya, malah akan terus mendapatkan kerjasama pimpinan parti itu untuk memberi khidmat yang sepatutnya.

"Kekuatan PAS memang bermula dari akar umbi. Jadi pemimpin menjadi wakil rakyat atau tidak, parti tetap berfungsi.

"Hal ini tak berbangkit sebab orang PAS tak ramai jadi calon wakil rakyat dari dahulu lagi. Malah Presiden dulu pun tak menang.

"Di Putrajaya tak banyak masalah dari segi infrastrukur. Cuma masalah dari segi kebajikan mereka, jadi PAS Putrajaya berperanan dan kita tak berfungsi semata-mata mengikut calon atau wakil rakyat sahaja.
Ia termasuk PAS kawasan, cawangan, pemuda dan muslimat yang saling membantu," kata Husam kepada Antarapos di Majlis Rumah Terbuka Aidilfitri PAS Pusat di Padang Kelab Sultan Sulaiman, Kampung Baru, hari ini.

Husam diminta mengulas kenyataan Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu bahawa kekalahan pemimpin utama di dalam PRU-13 Mei lalu tidak seharusnya menjadi kayu ukur kepada situasi sebenar tentang sokongan rakyat kepada parti berteraskan Islam itu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan